2019-10-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokan
Du har slösat stora delar skattepengar på dina idiotfasoner genom att systematiskt göra fel och dra igång rättsprocesser. Rättsprocesser är inte gratis för skattebetalarna!
.

"dra igång" ? haha det är väl inte jag som startar några bråk?

det blir ärenden av allt möjligt strunt som myndigheter och företag företar sig. Nu ikväll tex sitter jag med en trasig Powerbank. Köpt på CDON

26 april, köp 162 kr
juni, konstaterat trasig
6 sep, mail reklamation
8 okt, försöker ta kontakt med CDON. TFN nr saknas
8 okt, tar del av instruktioner på hemsidan att skapa konto
8 okt, försöker skapa konto men det misslyckas. mitt personnr är knutet till en mailadress och inget nytt konto kan skapas. lösenord kan inte ändras på befintliga

9 okt, stämningsansökan ?

Du menar att det är JAG som drar igång saker och ting? Jag vill bara har lugn och ro. Jag skulle aldrig dra igång något eller starta några bråk eller göra fel för den delen
Om jag gör fel, vilket händer, så rättar jag mina fel utan dröjsmål och kompenserar vid behov
Citera
2019-10-08, 21:40
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
knappast. vad är detta för påhitt

personuppgiftlagen säger att man inte får publicera falska personuppgifter. De ska rättas skyndsamt. inget annat.
Personuppgiftlagen är inte aktuell här och formuleringen skyndsam brukar medge ett par år om myndigheten exempelvis har kö.
Citera
2019-10-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Personuppgiftlagen är inte aktuell här och formuleringen skyndsam brukar medge ett par år om myndigheten exempelvis har kö.

Oj dubbelfel
Du kan inte detta alls
Du får börja fundera lite på vilka källor du vill ha för dina besked
Citera
2019-10-08, 22:32
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Oj dubbelfel
Du kan inte detta alls
Du får börja fundera lite på vilka källor du vill ha för dina besked
I personuppgiftslag står.
Citat:
2 § Om det i en annan lag eller i en förordning finns bestämmelser som avviker från denna lag, skall de bestämmelserna gälla.
Lag om behandling av uppgifter i Kronofogdemyndighetens verksamhet står istället.
Citat:
1 § Denna lag tillämpas vid behandling av personuppgifter i Kronofogdemyndighetens verksamhet med utsökning och indrivning, skuldsanering, F-skuldsanering, betalningsföreläggande och handräckning, europeiskt betalningsföreläggande, tillsyn i konkurs samt i annan verksamhet som särskilt åligger Kronofogdemyndigheten, om behandlingen är helt eller delvis automatiserad eller om uppgifterna ingår i eller är avsedda att ingå i en strukturerad samling av personuppgifter som är tillgängliga för sökning eller sammanställning enligt särskilda kriterier.
Om du då läser i rätt lag ser du att rättelser i KFM register ska ske snarast vilket är betydligt kortare tid än skyndsamt.
Citera
2019-10-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
I personuppgiftslag står.

Lag om behandling av uppgifter i Kronofogdemyndighetens verksamhet står istället.

Om du då läser i rätt lag ser du att rättelser i KFM register ska ske snarast vilket är betydligt kortare tid än skyndsamt.

Vi får väl se vilket lagrum det blir det slutändan
Men det är ju ganska uppenbart att det inte är sex månader de har på sig att rätta uppgifter att människor har skuld hos kronofogden det kanske du förstår om du tänker efter
Tack ändå för infon
Citera
2019-10-09, 00:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
"dra igång" ? haha det är väl inte jag som startar några bråk?

det blir ärenden av allt möjligt strunt som myndigheter och företag företar sig. Nu ikväll tex sitter jag med en trasig Powerbank. Köpt på CDON

26 april, köp 162 kr
juni, konstaterat trasig
6 sep, mail reklamation
8 okt, försöker ta kontakt med CDON. TFN nr saknas
8 okt, tar del av instruktioner på hemsidan att skapa konto
8 okt, försöker skapa konto men det misslyckas. mitt personnr är knutet till en mailadress och inget nytt konto kan skapas. lösenord kan inte ändras på befintliga

9 okt, stämningsansökan ?

Du menar att det är JAG som drar igång saker och ting? Jag vill bara har lugn och ro. Jag skulle aldrig dra igång något eller starta några bråk eller göra fel för den delen
Om jag gör fel, vilket händer, så rättar jag mina fel utan dröjsmål och kompenserar vid behov

Så ditt nästa steg i detta ärende är en stämningsansökan mot Qliro Group(CDON) på 163kr? För att du inte kommer ihåg ditt lösenord? Förstår du att du är en belastning för vårt rättsväsende? Återigen är det du själv som satt dig i knipa. Som du gjorde när du valde att sluta betala på din skuld som då ledde till skuld hos KFM. Jag börjar nästan tro att du skämtar med oss.
Citera
2019-10-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så ditt nästa steg i detta ärende är en stämningsansökan mot Qliro Group(CDON) på 163kr? För att du inte kommer ihåg ditt lösenord? Förstår du att du är en belastning för vårt rättsväsende? Återigen är det du själv som satt dig i knipa. Som du gjorde när du valde att sluta betala på din skuld som då ledde till skuld hos KFM. Jag börjar nästan tro att du skämtar med oss.

Jag kommer inte ihåg vilket lösenord jag gav CDON 2007 . Har du problem med det också? Du verkar lite spänd

Du får ta och tala om vad jag gör för fel och sedan tala om vad jag ska göra rätt

Att sitta och babbla om belastning för vårt rättsväsende är intressant men det ger ingen mening för mig när du inte klart och tydligt berättar hur?? Vad är det jag ska ändra på??

Har JAG satt mig i knipa? för att jag råkat glömma ett lösenord hos en leverantör? Jag har 400-500 leverantörer.

Du verkar ha en skruv lös (också ?)
Citera
2019-10-09, 01:39
Medlem
vad ska jag göra med CDON då? Kasta Powerbanken och köpa en ny och strunta i att reklamera ? Är det det du rekommenderar?

Det är knappast det som https://www.hallakonsument.se/ rekommenderar.

Varför ska man bara lyssna på dig och ingen annans åsikter är värda något. Är du psykopat?
Citera
2019-10-09, 01:53
Medlem
Citat:
vad ska jag göra med CDON då? Kasta Powerbanken och köpa en ny och strunta i att reklamera ? Är det det du rekommenderar?

Det är knappast det som https://www.hallakonsument.se/ rekommenderar.

Varför ska man bara lyssna på dig och ingen annans åsikter är värda något. Är du psykopat?

Nej du skall kontakta dem och reklamera. Testa mejl, brev, facebook eller deras "generella frågor" formulär på Hemsidan om du nu är oförmögen att återställa lösenordet till ditt konto.

Du verkar ju knappast ha ansträngt dig för att reklamera om jag säger så.
Citera
2019-10-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej du skall kontakta dem och reklamera. Testa mejl, brev, facebook eller deras "generella frågor" formulär på Hemsidan om du nu är oförmögen att återställa lösenordet till ditt konto.

Du verkar ju knappast ha ansträngt dig för att reklamera om jag säger så.

de har ingen telefon (bara för vissa varor typ filmer och spel)
de svarar inte på mail
Facebook har de ej med MESSAGE
formulär har de inte . Måste vara inloggad med kod

vad tycker du jag ska göra då

Jupp, lösenordet går inte återställa. testade idag för några timmar sen.

Testade nu igen. Nu gick det . står LYCKADES. Innan hände inget
Citera
2019-10-09, 02:05
Medlem
ser att jag handlat för 13 lax hos CDON. där ser man

Nu är reklamationen gjord. Där slapp de en stämning. Vet inte hur jag skulle gjort annars. Nån annan som vet??

Tack för ditt ärende!
Tack, vi har nu registrerat ditt ärende och skickat det vidare till CDON.COM kundservice. Du kommer få ett svar inom kort.
Citera
2019-10-09, 02:16
Medlem
Citat:
de har ingen telefon (bara för vissa varor typ filmer och spel)
de svarar inte på mail
Facebook har de ej med MESSAGE
formulär har de inte . Måste vara inloggad med kod

vad tycker du jag ska göra då

Jupp, lösenordet går inte återställa. testade idag för några timmar sen.

Testade nu igen. Nu gick det . står LYCKADES. Innan hände inget

Formulär har de visst och facebook har de också, du kan ställa allmänna frågor där, t.ex. hur du skall kunna reklamera.
Formulär hittar du här LÄNK. Klicka på "allmänna frågor". Det behövs ingen inloggning.
Där finns även ett formulär för hjälp med ditt konto, klicka på "mitt konto".

Det är helt galet hur lite du försökt att reklamera innan du funderar på stämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in