2019-10-09, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Formulär har de visst och facebook har de också, du kan ställa allmänna frågor där, t.ex. hur du skall kunna reklamera.
Formulär hittar du här LÄNK. Klicka på "allmänna frågor". Det behövs ingen inloggning.
Där finns även ett formulär för hjälp med ditt konto, klicka på "mitt konto".

Det är helt galet hur lite du försökt att reklamera innan du funderar på stämning.

du verkar inte kunna skilja på önsketänkande och verklighet

"Retur & Byte
För att kunna hjälpa dig med ditt ärende så måste vi hämta orderinformationen från ditt konto - Logga in -
Om du inte har ett konto eller har glömt ditt lösenord, tryck här."
https://b2c.cdon.se/support

och om du kollar deras FB https://www.facebook.com/cdon.com/ går det inte att kommunicera där. Gör om , gör rätt
Citera
2019-10-09, 02:40
Medlem
det är väl såna som du som sitter här i tråden och tycker alla gör fel men när det väl kommer till kritan är det inte så enkelt och det är t o m så att de andra har rätt
Citera
2019-10-09, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
du verkar inte kunna skilja på önsketänkande och verklighet

"Retur & Byte
För att kunna hjälpa dig med ditt ärende så måste vi hämta orderinformationen från ditt konto - Logga in -
Om du inte har ett konto eller har glömt ditt lösenord, tryck här."
https://b2c.cdon.se/support

och om du kollar deras FB https://www.facebook.com/cdon.com/ går det inte att kommunicera där. Gör om , gör rätt

Det går visst att kommunicera på deras Facebook. Du kan skriva kommentarer på deras inlägg eller till och med göra egna inlägg.
På CDONs hemsida har du fler alternativ än bara retur&byte. Du kan få hjälp via allmänna frågor för att få hjälp med att nå dem.
För ditt problem med ditt konto har du "mitt konto" där du kan få hjälp med just problem med ditt konto.

Du verkar inte ens ha lagt 2 minuter på att fundera på hur du skall kunna nå dem eller komma åt ditt konto.
Återställa lösenordet verkar ha gått på bara ett par försök när du väl provade.
Citera
2019-10-09, 07:18
Medlem
Citat:
Du verkar inte kunna spelreglerna. Ett företag är inte till för kunderna. Det är till för aktieägarna. Lowell / Lindorff / Danske Bank är alla med och ibland följer de spelets regler, ibland inte. Ibland spelar de fult (ja nästan alltid när de kan).

Varför menar du att jag inte får ta chansen när alla andra gör det? Ska jag helgonförklaras snart då?

Ja det är alltid nån annans fel, eller hur?
Citera
2019-10-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det går visst att kommunicera på deras Facebook. Du kan skriva kommentarer på deras inlägg eller till och med göra egna inlägg.
På CDONs hemsida har du fler alternativ än bara retur&byte. Du kan få hjälp via allmänna frågor för att få hjälp med att nå dem.
För ditt problem med ditt konto har du "mitt konto" där du kan få hjälp med just problem med ditt konto.

Du verkar inte ens ha lagt 2 minuter på att fundera på hur du skall kunna nå dem eller komma åt ditt konto.
Återställa lösenordet verkar ha gått på bara ett par försök när du väl provade.

Nope man gör inte en reklamation så, skriver kommentarer på deras vägg på FB. Ska ens vänner följa alla ens reklamationer ?

Något är skumt med cdon eftersom du inte kan reklamera en vara utan att logga in.

Det har jag svårt att tro stämmer med konsumentköplagen och vad gör man när man inte får inloggningen att fungera ?

De saknar telefon? Enda sättet då är att skriva BREV. (Som de antagligen slänger i papperskorgen precis som mina mail )
Citera
2019-10-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja det är alltid nån annans fel, eller hur?

Linforff försökte få betalt för andra saker. De körde fulspel . De gick på pumpen eftersom jag spelar in samtal

Ja , tror du som konsument det är ditt eget fel när du blir lurad av ett vinstdrivande företag som kör fulspel ?

Stackare. Vakna
Citera
2019-10-09, 11:57
Medlem
Citat:
Linforff försökte få betalt för andra saker. De körde fulspel . De gick på pumpen eftersom jag spelar in samtal

Ja , tror du som konsument det är ditt eget fel när du blir lurad av ett vinstdrivande företag som kör fulspel ?

Stackare. Vakna

Nej, men jag tror att i din världsbild så är precis allt andras fel. Gör du själv nåt som du vet är fel så ursäktar du dig med att alla andra gör det.
Citera
2019-10-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Nej, men jag tror att i din världsbild så är precis allt andras fel. Gör du själv nåt som du vet är fel så ursäktar du dig med att alla andra gör det.

Knappast. Jag kan inte spela finspel när andra spelar fulspel hela tiden. Jag måste också försöka blåsa folk ibland (som jag tycker förtjänar det) . Det är så det funkar. Alla blåser alla. Idiot-jurist-tjejen på tingsrätten som meddelade mig skriftligen fel tid för rättegången såg till att jag fick tredskodom i 13 månader. Hon hade befogenhet att ordna sitt misstag direkt men VALDE AKTIVT att inte göra det för att hon hoppades det inte skulle märkas. om hon hade behövt ändra hade hon behövt gå till sin chef och förlorat i aktning. Alla kör samma spel som går ut på att vara smart och inte bli blåst och inte sitta med svarte petter själv.

(ja inte alla men oerhört många, därav tänker inte jag som varit med om så mycket orättvisor plötsligt agera helgon. det kan du glömma)
Citera
2019-10-09, 12:34
Medlem
min syn på fel är att de förekommer ibland och görs av andra och av mig själv. När de uppmärksammas ska de rättas till skyndsamt. Capish?
Citera
2019-10-09, 12:36
Medlem
Nu hör domaren av sig IGEN. Tydligen panik på Tingsrätten eftersom de inte vet hur de ska döma i målet om KFM gjorde fel och vill jag ska lägga ner det.

From: *******@dom.se>
Date: Wed, Oct 9, 2019 at 8:48 AM
Subject: SV: Insättning
To: ************

Hej ********,*Kan du ringa mig under dagen på ************Med vänlig hälsning************
Rådman, Domare, ********ingsrätt
Citera
2019-10-09, 12:43
Medlem
KFM har gjort fel. Det vet vi redan och KFM har erkänt det och rättat till det med nytt beslut. Skulden 20000 togs bort och ersattes med ett belopp 2000 kr i augusti. Dessa 2000 tvistar vi nu om . Var det RÄTT eller FEL.
Sedan betalade jag ändå in dem i protest i augusti.
Igår kom hastigt och lustigt 1000 kr tillbaka med avsändare KFM. Ingen vet nåt. Jag har mailat dem och frågat men de har inte svarat ännu.

KI idag : BNP +0,8% nästa år prognos. Folkmängd ökar 2% = -1,2 % . Nog sämsta BNP sedan finanskrisen 1992 ?!

Mina ärenden ger nog inte någon bra BNP även om det ger mycket sysselsättning.

Jag har inget som helst personligt intresse av att driva ärenden (jag är intresserad av helt andra saker) men jag kan inte heller acceptera vad som helst. Då hade jag inte behövt plugga och försöka få 5,0 i betyg på Naturvetenskaplig linje på 90-talet eller gå svåra utbildningar efter det om det ändå bara ska saboteras av myndigheterna.
Citera
2019-10-09, 12:45
Medlem
Browndawgs avatar
Jag tror du haft en stroke, hjärnblödning eller liknande. När ändrades din personlighet till att vara så här småaktig? Har du alltid varit det? Nu försöker du dessutom komma med personpåhopp om att man är psykopat. Hahaha. Läs svaren du fått i tråden. Du är trasig och en belastning för vårt samhälle. För att du själv sätter dig i trubbel. Som du sedan njuter av att dra så långt som möjligt, in i absurdum. Du har en åkomma.

Aldrig i livet att jag hade påbörjat en stämning om min Powerbank för 162 kr går sönder. Min tid är värd mer än 162kr. Jag hade alltså gått back på att börja processa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in