2019-10-07, 23:36
Medlem
t2ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
nej
KFM har gett mig rätt. efter 6 v. du får läsa. allt står i tråden

frågan gäller om det var för långsamt av KFM eller inte
Vad exakt var det som KFM rättade för sent enligt din mening? Var det yrkandena i målet eller hanteringen av dina betalningar?
Citera
2019-10-07, 23:36
Medlem
Citat:
betvivlar väldigt starkt att du jobbar inom juridik eller liknande. möjligen som fångvaktare.

du reglerar ingenting om motparten bekräftar att de inte tar dina pengar till skulden utan till andra klienter de hittat på

det funkar inte så som du tror men du har garanterat inte en enda HP juridik

Det betvivlar jag inte att du tvivlar på, herr civilekonom.

Jo, det är precis vad jag gör. Om jag betalar enligt betalningsplan (på överenskommet sätt) och bestrider övriga icke lagakraftvunna fordringar så kommer skulden att vara reglerad när jag betalat klart enligt betalningsplanen. Alldeles oavsett om borgenären påstår att pengarna gått till saker som jag inte varit skyldig att betala, så har jag reglerat skulden.

Jag förstår inte hur någon som påstår sig vara civilekonom inte förstår en så enkel sak som avbetalningsplaner och skuldreglering, det är inte raketforskning det här.

Såhär: Om jag har en dom (stadfäst förlikning) som anger att jag har en skuld om 20 000kr som ska regleras med 20 st månatliga betalningar á 1000kr och att skulden till fullo är reglerad och förehavandena mellan parterna avslutade efter dessa betalningar (alltså ingen ränta eller andra kostnader som tillkommer) och jag följer denna betalningsplan, så kommer den skulden att vara reglerad när det är klart. Om borgenären påstår att pengarna går till andra skulder hade jag bestridit dessa krav, eftersom (enligt dig i det här fallet) de var helt påhittade (som om...) och påtalat att betalningen avser betalningsplanen enligt stadfäst förlikning.

Om du tror att din borgenär kan "hitta på" nya skulder och att detta, mot ditt bestridande, skulle leda till att dina inbetalningar inte reglerar din stadfästa förlikning och skuld, då är du dummare än vad jag trodde.
Citera
2019-10-07, 23:37
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Andra klienter"? Är det ett inkassobolag som tagit hand om dina 1000kr/månad?

Jobbigt när det känns som att halva storyn saknas i denna soppa. Något som är solklart är ju att du inte kan sluta betala. Som du gjorde. Då sabbar du för dig själv. Och att som civilekonom ta smslån är inte toppen heller. Alla kan bli sjuka men försök hålla dig undan det ockret.

Ja, visst saknas det grejer. "PerGunnar" och banken har uppenbarligen någon annan biff rörande någon skuld/kredit som han inte riktigt vill erkänna här. Eller tror nån att Danske Bank bara tar pengarna han betalar in till någon annan persons skuld eller till sin festkassa?

Omöjligt att veta vad det är, men det skulle ju kunna handla om något som banken kan ha någon form av kvittningsrätt för. Eller så bråkar han bara med dem och har helt enkelt gett fan i att betala in ett månadsbelopp och trott att det inte skulle leda till något
Citera
2019-10-07, 23:39
Medlem
Citat:
"Andra klienter"? Är det ett inkassobolag som tagit hand om dina 1000kr/månad?

Jobbigt när det känns som att halva storyn saknas i denna soppa. Något som är solklart är ju att du inte kan sluta betala. Som du gjorde. Då sabbar du för dig själv. Och att som civilekonom ta smslån är inte toppen heller. Alla kan bli sjuka men försök hålla dig undan det ockret.

"Andra klienter"? Är det ett inkassobolag som tagit hand om dina 1000kr/månad? "
JA LINDORFF (kända cowboys med skumma bonussystem)

"halva storyn saknas i denna soppa"
Jag kan inte komma på nåt alls som saknas. jag tog inte med alla detaljer från början men nu är det med då folk frågat. vad är det du inte få ihop? Att LINDORFF gjort bedrägeriförsök? det är nog baserat på bonussystem där handläggarna får "pinnar" och påslag på lönen om de lyckas påbörja inbetalningar på fler skulder.
.

nu kommer lite ny info:
Handläggaren ringde upp mig och verifierade avbetalningsplanen. Hon visste inte att jag spelade in samtalet. Vi enades om inbetalningarna året ut och jag kunde sedan betala mer eller mindre än denna plan (OCH FÖRLIKNINGEN I RÄTTEN)
Efter det samtalet hade handläggaren registrerat att jag gått med på att mina 1000 kr/mån lades på totalt 3 fordringar, varav den ena befintligt ok skuld och 2 andra påhittade / nya skulder som jag inte bemött eller kommunicerat med dem.
Sedan har de fortsatt hävda detta i KFM och nu ligger ärendet i Tingsrätten och ord står mot ord men jag har ju esset i rockärmen med denna inspelning .
de refererar hela tiden till det samtalet men om man lyssnar på samtalet sägs inget sådant . att jag går med på att mina pengar tas till annat.
Citera
2019-10-07, 23:40
Medlem
Citat:
m ta smslån är inte toppen heller. Alla kan bli sjuka men försök hålla dig undan det ockret.

man ska generellt aldrig ta SMS lån
man ska egentligen aldrig låna till annat än vissa placeringar, bil och bostad.

Men om man snabbt behöver betala en deposistion och inte har 30 lax löst , bara 25 kan ett SMS lån vara skönt att fixa det med och få lägenheten samma dag och inte missa ett 1:a handskontrakt.
Citera
2019-10-07, 23:43
Medlem
Citat:
Haha ja jag har massor av källor på att man inte bara slutar betala på en betalningsplan. Det borde du också ha som civilekonom. Du får stå för konsekvenserna när du valde att ställa in betalningarna på skulden. Sen att KFM hade en nolla för mycket i skuldsaldo under 6 veckor är väl olyckligt. Men dina chanser att få jobb är rimligen lika stora med 2000 eller 20000 i skuldsaldo.

Tråden ska väl handla om hur mycket ersättning du kan få. Du har fått svar på det. 0 kr. Sen att du inte gillar svaret är väl otur.

Sluta sätt dig i dessa situationer så ska du se hur mycket enklare livet blir. Och du har mer energi till annat.

jag har 0 skuldsaldo
20000 skuld = inget jobbsök
svårt att förstå?
bra visa mig en källa annars blir det inga fler svar

jag är affärsman. sätter mig aldrig i situationer som inte ger betalt för min tid. Jag kan inte råda över myndigheter.
Det är inte konsensus i tråden att det självklart är 0 kr

om det är så ... finns det fler tillfällen i livet där myndigheterna gör 100% fel och medborgaren 0% fel men medborgaren SKALL INTE ERSÄTTAS??
Citera
2019-10-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Det märks inte här. Skulle du nu mot förmodan ha detta så verkar det inte skina igenom i praktiken.

Som du bäddar... osv.

haha . synd du inte vet VILKA utbildningar jag har . jag kan säga så mycket som att du är en ganska dålig människokännare
Citera
2019-10-07, 23:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
"Andra klienter"? Är det ett inkassobolag som tagit hand om dina 1000kr/månad? "
JA LINDORFF (kända cowboys med skumma bonussystem)

"halva storyn saknas i denna soppa"
Jag kan inte komma på nåt alls som saknas. jag tog inte med alla detaljer från början men nu är det med då folk frågat. vad är det du inte få ihop? Att LINDORFF gjort bedrägeriförsök? det är nog baserat på bonussystem där handläggarna får "pinnar" och påslag på lönen om de lyckas påbörja inbetalningar på fler skulder.
.

nu kommer lite ny info:
Handläggaren ringde upp mig och verifierade avbetalningsplanen. Hon visste inte att jag spelade in samtalet. Vi enades om inbetalningarna året ut och jag kunde sedan betala mer eller mindre än denna plan (OCH FÖRLIKNINGEN I RÄTTEN)
Efter det samtalet hade handläggaren registrerat att jag gått med på att mina 1000 kr/mån lades på totalt 3 fordringar, varav den ena befintligt ok skuld och 2 andra påhittade / nya skulder som jag inte bemött eller kommunicerat med dem.
Sedan har de fortsatt hävda detta i KFM och nu ligger ärendet i Tingsrätten och ord står mot ord men jag har ju esset i rockärmen med denna inspelning .
de refererar hela tiden till det samtalet men om man lyssnar på samtalet sägs inget sådant . att jag går med på att mina pengar tas till annat.

Suck. Det här ger ju en helt annan bild av hela ärendet. Det är alltså Lowell det handlar om (tidigare Lindorff). Där du haft andra skulder dom valt att prioritera.

Då fattar man ju. Du skulle bestridit att din skuld på 20' ej minskade, i domstol om inget annat biter. Nu kommer du ju få göra det iallafall men det har kostat dig 6 veckors skuldsaldo jämfört med att du skulle fortsatt betala under bestridandet om att skulden inte minskar.
Citera
2019-10-07, 23:45
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
ditt förra svar var OK men nu verkar du göra lite felbedömningar på mig. jag har alltså 6 års högskolestudier bakom mig och högsta betyg på gymnasiet etc . jag fattar hur man betalar en räkning, läser och besvarar ett brev.

* jag fick ingen betalningsanmärkning

* Skulden var helt fel eftersom det fanns inget förfallet belopp att verskställa för KFM. allt var betaolt enl plan förutom att jag pausat när de började babbla om att de gav mina pengar till andra påhittade juridiska personer.

* nej , inget comprende. KFM rättade ju skulden sedan. de hade gjort fel . case closed.

* "Jag misstänker att du inte får någonting om du försöker. "
det misstänker jag också men jag måste försöka . det är min plikt mot barnen.

Jag ger upp och JA - utan tvivel har du klara rättshaveristiska tendenser. Du vägrar att ta in fakta och fortsätter hävda din egen subjektiva syn på förloppet. Varför ber du då om råd?

Det fetade: Ännu ett bevis på att ärendets existens och din restföring i sig själva är helt korrekta. Du erkänner att du gav fan i att betala minst en månad. Innebörden i förlikningsbeslutet var att du skulle betala månatligen. Oavsett dina subjektiva åsikter om saken talar allt för att KFM gjort en korrekt tolkning av att domen gav utrymme för sökande att begära verkställighet för det förfallna beloppet.

Du är ärligt talat en idiot om du lägger mer tid på detta. Satsa energin på att söka jobb istället. Förhoppningsvis för din egen skull kan du dölja de tendenser som kommer fram i denna tråd. För jag vågar nog lova att det inte finns en arbetsgivare i hela Sverige som skulle anställa dig om de fick klart för sig hur du reagerar vid någon typ av meningsskiljaktighet.
Citera
2019-10-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Vad exakt var det som KFM rättade för sent enligt din mening? Var det yrkandena i målet eller hanteringen av dina betalningar?

SKULDSALDOT de beslutade om verkställighet på 6 juli

De ändrade och tog bort uppgiften efter att ha börjat lyssna på mig och inte bara motparten 15 augusti
Citera
2019-10-07, 23:47
Medlem
tremades avatar
Citat:
haha . synd du inte vet VILKA utbildningar jag har . jag kan säga så mycket som att du är en ganska dålig människokännare
Du kanske skulle ta och börja använda all den kunskap du förvärvat i alla dessa utbildningar.

Att ha gått en utbildning betyder inte att man är smart.. Rätt uppenbart i ditt fall.
Citera
2019-10-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Det betvivlar jag inte att du tvivlar på, herr civilekonom.

Jo, det är precis vad jag gör. Om jag betalar enligt betalningsplan (på överenskommet sätt) och bestrider övriga icke lagakraftvunna fordringar så kommer skulden att vara reglerad när jag betalat klart enligt betalningsplanen. Alldeles oavsett om borgenären påstår att pengarna gått till saker som jag inte varit skyldig att betala, så har jag reglerat skulden.

Jag förstår inte hur någon som påstår sig vara civilekonom inte förstår en så enkel sak som avbetalningsplaner och skuldreglering, det är inte raketforskning det här.

Såhär: Om jag har en dom (stadfäst förlikning) som anger att jag har en skuld om 20 000kr som ska regleras med 20 st månatliga betalningar á 1000kr och att skulden till fullo är reglerad och förehavandena mellan parterna avslutade efter dessa betalningar (alltså ingen ränta eller andra kostnader som tillkommer) och jag följer denna betalningsplan, så kommer den skulden att vara reglerad när det är klart. Om borgenären påstår att pengarna går till andra skulder hade jag bestridit dessa krav, eftersom (enligt dig i det här fallet) de var helt påhittade (som om...) och påtalat att betalningen avser betalningsplanen enligt stadfäst förlikning.

Om du tror att din borgenär kan "hitta på" nya skulder och att detta, mot ditt bestridande, skulle leda till att dina inbetalningar inte reglerar din stadfästa förlikning och skuld, då är du dummare än vad jag trodde.

Du tar dig lite men nu var det som så att mina avbetalningar gjordes faktiskt inte efter någon dom. Vi gjorde en egen plan 2-3 månader efter domen och det var den jag följde och det var då de började meddela att min skuld inte minskar och de gav pengarna till annat. Vet inte om det var till deras kickoff på mallis eller något kanalbolag eller egen ficka. Det sa de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in