2019-10-06, 18:44
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Emil Krafth är bofast i Newcastle nu. Aspirerar han på startplats med alla tillgängliga?

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Bofast nu när ordinarie högerbacken DeAndre Yedlin är skadad. Får se hur det blir när Yedlin är tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hade ingen bra dag mot Liverpool (inte så många PL-backar som har det kanske, men still. Blev utbytt). Han, Manquillo och Yedlin gör upp om det. Ingen är given.
Krafth på bänken idag när Yedlin är skadefri mot Manchester United.
Citera
2019-10-06, 21:59
Medlem
Korders avatar
Alexander Fransson uttagen till landslaget nu då Oscar Lewicki tvingats lämna återbud.

Källa: https://www.fotbollskanalen.se/sverige/klart-fransson-ersatter-lewicki-i-em-kvaltruppen/
Citera
2019-10-06, 22:34
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Alexander Fransson uttagen till landslaget nu då Oscar Lewicki tvingats lämna återbud.

Källa: https://www.fotbollskanalen.se/sverige/klart-fransson-ersatter-lewicki-i-em-kvaltruppen/
Tråkigt men hade nog inte fått speltid ändå eller?

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Krafth på bänken idag när Yedlin är skadefri mot Manchester United.

Oj du är så duktig! Blev de nån Gagligolo tröja?
Citera
2019-10-06, 23:06
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tråkigt men hade nog inte fått speltid ändå eller?

Nä, Gustav Svensson är ju också uttagen och det känns ju onekligen som att han går före om Janne vill spela en städgumma.
Citera
2019-10-07, 11:00
Medlem
BarryHeros avatar
Marcus Danielson inkallad till landslaget efter skada på Pontus Jansson:

Citat:
Pontus Jansson missar den kommande landslagssamlingen på grund av en fotskada. Mittbacken ersätts av Djurgårdens Marcus Danielson, skriver Svenska fotbollförbundet på sin webbplats.

https://www.svt.se/sport/fotboll/jansson-skadad-danielsson-in
Citera
2019-10-07, 11:26
Medlem
MarleyCinnamons avatar
Vi inväntar även besked angående VNL som uteblev från Man Uniteds matchtrupp i går p g a ryggproblem! Om nu även han skulle falla bort från denna samling, vem hade ni i så fall velat se bredvid Granqvist?

Janne lär ju i vanlig ordning köra på Helander baserat på tidigare meriter, men både Danielsson och Gagliolo är intressanta alternativ.
Citera
2019-10-08, 07:49
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarleyCinnamon
Vi inväntar även besked angående VNL som uteblev från Man Uniteds matchtrupp i går p g a ryggproblem! Om nu även han skulle falla bort från denna samling, vem hade ni i så fall velat se bredvid Granqvist?

Janne lär ju i vanlig ordning köra på Helander baserat på tidigare meriter, men både Danielsson och Gagliolo är intressanta alternativ.

Har inte Danielsson varit medioker de senaste matcherna?

Är VLN borta så kallar Janne in Sotte tror jag.

Mot Malta:

Olsen
Krafth - Granqvist - Helander - Bengtsson
Quiason - Ekdal - Olsson - Forsberg
Isak - Berg

Mot Spanien vill jag ha ett ultra-defensivt lag, det är vårt enda hopp att få poäng:

Olsen
Lustig - Granqvist - Helander - Sotte/Danielsson - Gagliolo
Svensson
Fransson - Larsson - Ekdal
Berg

När det kommer till U21 landslaget så skulle jag vilja se:

Dahlberg
Beijmo - Anel - Hadzikadunic - Isherwood
Irandust - Svanberg - Erlingmark - Hansson
Gyökeres - Kulusevski
Senast redigerad av Lundbonden 2019-10-08 kl. 07:56.
Citera
2019-10-08, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Är VLN borta så kallar Janne in Sotte tror jag.

Det känns konstigt att Danielson tas ut nu. Han har, som du säger, tappat på slutet. Finns bättre mittbackar i Allsvenskan.
Citera
2019-10-08, 07:57
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Finns bättre mittbackar i Allsvenskan.

Vilka då?
Citera
2019-10-08, 10:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
– Det var det som hände. Om det är så eller inte vet jag inte, men det var det som hände. Först ingen med annan bakgrund. Får frågan. Bajsar på sig. Sedan kommer det med fler. Då förstör han det jag själv har byggt upp i 20 år. Om det är något han står för, då ska han stå för det och inte ändra sig för att en fråga kommer upp

Zlatan anklagar i princip Janne Andersson för rasism. Att inte ta ut det bästa laget, att ge Svensson-namn fler chanser än spelare med invandrarbakgrund.

Han har ytterst svaga belägg för sin tes.

Vore jag Janne Andersson och fotbollsförbundet hade jag varit heligt förbannad. Zlatan är svensk fotbolls störste, men han ska inte kunna slänga vilken skit omkring sig som helst.

Jannes svar - på defensiven:

Citat:
– Jag kan förstå att frågan kommer upp då vi har ett samhälle där rasism är ett rejält problem. Jag tror att spelare som Zlatan har fått ta många strider och att han och många andra har stött på fördomar och blivit orättvist behandlade utifrån deras ursprung. Men jag blir irriterad när man insinuerar att jag skulle basera mina uttagningar på varifrån man kommer. Det är otroligt långt ifrån vad jag står för både som ledare och person

Fuck that. Gå all out offense.

"Jag tar ut de spelare som jag tror kan vinna matcher. Tar jag ut något annat än det bästa laget, är det karriärsjälvmord. Sen struntar jag i vad spelaren heter och hans bakgrund, han ska vara duktig på fotboll och spela en roll i min trupp för att bli uttagen. Zlatan är svensk fotbolls störste spelare och jag har respekt för det - men uppenbarligen inte svensk fotbolls störste tänkare. När han anklagar mig för rasism har han inga belägg och ingen aning om vad han pratar om. Han borde göra oss alla en tjänst och tänka före han pratar."

Underförstått: Håll käften föredetting, du vet inte vad du pratar om. Idiot.
Citera
2019-10-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Faktiskt. Han har varit betydligt mer mänsklig sen senaste landslagsuppehållet. Hur som helst kul att han får chansen.
Citera
2019-10-08, 13:27
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Zlatan anklagar i princip Janne Andersson för rasism. Att inte ta ut det bästa laget, att ge Svensson-namn fler chanser än spelare med invandrarbakgrund.

Han har ytterst svaga belägg för sin tes.

Vore jag Janne Andersson och fotbollsförbundet hade jag varit heligt förbannad. Zlatan är svensk fotbolls störste, men han ska inte kunna slänga vilken skit omkring sig som helst.

Jannes svar - på defensiven:

Fuck that. Gå all out offense.

"Jag tar ut de spelare som jag tror kan vinna matcher. Tar jag ut något annat än det bästa laget, är det karriärsjälvmord. Sen struntar jag i vad spelaren heter och hans bakgrund, han ska vara duktig på fotboll och spela en roll i min trupp för att bli uttagen. Zlatan är svensk fotbolls störste spelare och jag har respekt för det - men uppenbarligen inte svensk fotbolls störste tänkare. När han anklagar mig för rasism har han inga belägg och ingen aning om vad han pratar om. Han borde göra oss alla en tjänst och tänka före han pratar."

Underförstått: Håll käften föredetting, du vet inte vad du pratar om. Idiot.

Nä, det var ett bra svar av Janne. Menlöst att lägga för mycket fokus på en föredetting. Ibra försöker bara hålla sig relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in