Citat:
– Det var det som hände. Om det är så eller inte vet jag inte, men det var det som hände. Först ingen med annan bakgrund. Får frågan. Bajsar på sig. Sedan kommer det med fler. Då förstör han det jag själv har byggt upp i 20 år. Om det är något han står för, då ska han stå för det och inte ändra sig för att en fråga kommer upp
Zlatan anklagar i princip Janne Andersson för rasism. Att inte ta ut det bästa laget, att ge Svensson-namn fler chanser än spelare med invandrarbakgrund.
Han har ytterst svaga belägg för sin tes.
Vore jag Janne Andersson och fotbollsförbundet hade jag varit heligt förbannad. Zlatan är svensk fotbolls störste, men han ska inte kunna slänga vilken skit omkring sig som helst.
Jannes svar - på defensiven:
Citat:
– Jag kan förstå att frågan kommer upp då vi har ett samhälle där rasism är ett rejält problem. Jag tror att spelare som Zlatan har fått ta många strider och att han och många andra har stött på fördomar och blivit orättvist behandlade utifrån deras ursprung. Men jag blir irriterad när man insinuerar att jag skulle basera mina uttagningar på varifrån man kommer. Det är otroligt långt ifrån vad jag står för både som ledare och person
Fuck that. Gå all out offense.
"Jag tar ut de spelare som jag tror kan vinna matcher. Tar jag ut något annat än det bästa laget, är det karriärsjälvmord. Sen struntar jag i vad spelaren heter och hans bakgrund, han ska vara duktig på fotboll och spela en roll i min trupp för att bli uttagen. Zlatan är svensk fotbolls störste spelare och jag har respekt för det - men uppenbarligen inte svensk fotbolls störste tänkare. När han anklagar mig för rasism har han inga belägg och ingen aning om vad han pratar om. Han borde göra oss alla en tjänst och tänka före han pratar."
Underförstått: Håll käften föredetting, du vet inte vad du pratar om. Idiot.