2019-10-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Nu kan man betala räkningarna med komplett kortet. Hyran gick precis ner med 1% 😁

Brukar inte räntan börja ticka direkt vid överföringar/betalning av räkningar?
Citera
2019-10-02, 21:01
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Berätta mer!
Vet tyvärr inget mer såg det idag när jag skulle kolla om min senaste insättning hade kommit in.

Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Brukar inte räntan börja ticka direkt vid överföringar/betalning av räkningar?
Vid kontantuttag så tickar räntan från dag 1 men betala en räkning är ju inget kontantuttag.
Kan inte hitta nånting om det i villkoren.

Hmm försökte betala en räkning men dom godtar inte bankgiro, det måste vara ett vanligt bankkonto med clearing- och kontonummer.

Bankkonto lär ju inte vara en av mastercard godkänd e-handelsplats så nån bonus lär det nog inte blir.

Ber om ursäkt för falska förhoppningar, verkar vara för bra för att vara sant.
Citera
2019-10-06, 19:46
Medlem
Har idag Circle K Mastercard, där jag får 15 öre rabatt per liter. Och eftersom jag bara tankar runt 30 liter bensin i månaden kommer jag aldrig upp i 1% i cashback. Vore det inte bättre för mig att skaffa ett Komplett Mastercard istället då jag får 1% i cashback. Vilket är 15-16 öre i cashback per liter och dessutom så slipper jag ha flera kort. Nu har jag inte tittat på andra bensinkort om de har bättre erbjudanden. Kan väl tillägga att jag brukar ligga under 5.000:- i månaden i kredit.

EDIT: Nu vet jag inte om de är cashback på bensinen man tankar hos Circle K, då blir de ju en annan femma.
Citera
2019-10-06, 22:45
Medlem
Räknar jag fel..? Komplett kort. Kommer jag inte upp i max gränsen. "2000 poäng per år "

Om jag handlar mat för 6000kr/månad? Som högst kan man få 2000kr tillbaka på ett helt år

Så everyday kortet som inte har någon max gräns hade gett mer pengar tillbaka.
Citera
2019-10-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _MM_
Räknar jag fel..? Komplett kort. Kommer jag inte upp i max gränsen. "2000 poäng per år "

Om jag handlar mat för 6000kr/månad? Som högst kan man få 2000kr tillbaka på ett helt år

De beror på om du handlar mat via nätet eller i butiken. Om du handlar i butik så blir den totala bonusen på 720SEK (6.000x12=72.000/72.000x0,01=720). Handlar du mat via nätet blir den totala bonusen 1440SEK.
Citera
2019-10-07, 08:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _MM_

Om du vill ha 2000kr/år i bonus från Komplett behöver du handla för 200 000 kr eller 100 000 kr online, eller 150 000 kr om du handlar med kortet och online lika mycket.
Citera
2019-10-08, 02:19
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av September2k
Har idag Circle K Mastercard, där jag får 15 öre rabatt per liter. Och eftersom jag bara tankar runt 30 liter bensin i månaden kommer jag aldrig upp i 1% i cashback. Vore det inte bättre för mig att skaffa ett Komplett Mastercard istället då jag får 1% i cashback. Vilket är 15-16 öre i cashback per liter och dessutom så slipper jag ha flera kort. Nu har jag inte tittat på andra bensinkort om de har bättre erbjudanden. Kan väl tillägga att jag brukar ligga under 5.000:- i månaden i kredit.

EDIT: Nu vet jag inte om de är cashback på bensinen man tankar hos Circle K, då blir de ju en annan femma.
Du får cashback på allt du handlar, bensin, mat, kalsonger eller Netflix. Så 40-70kr I månaden borde du få. Inga jättesummor men lite är bättre än inget. Så visst borde du skaffa ett komplett kort.
Citera
2019-10-08, 06:24
Medlem
storm72s avatar
Citat:

Har du kollat på volovkortet? 10 öre rabatt(även på obemannat, vilket brukar vara billigare) plus poäng som motsvarar 1% vilket du kan använda till bensin. Så totalt 20 öre rabatt på bensinen.

Vill man kan man även sätta in lite på deras sparkonto 0.65% ränta. Rätt så okay för en "ta ut när du vill svensk bank"
Citera
2019-10-08, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Har du kollat på volovkortet? 10 öre rabatt(även på obemannat, vilket brukar vara billigare) plus poäng som motsvarar 1% vilket du kan använda till bensin. Så totalt 20 öre rabatt på bensinen.

Vill man kan man även sätta in lite på deras sparkonto 0.65% ränta. Rätt så okay för en "ta ut när du vill svensk bank"

Ska tillägga att 1% poäng gäller just Tanka-stationerna, de ligger i regel vid den lokala Volvo-handlaren men får nog ändå anses obemannade då man inte kan betala tankningen i butiken.

I övrigt får man 0.5% poäng. På OKQ8 får man också rabatt, tror det är ett fast öresbelopp på bemannade och lite olika på obemannade, verkar finnas två varianter, 10öre direkt vid pumpen eller lite mindre rabatt som krediteras på fakturan.
Citera
2019-10-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm72

Ser inget om 1% bonus? Ser bara 10 öre rabatt per liter? Länka gärna.
Citera
2019-10-08, 16:56
Medlem
flukkes avatar
Vilket är bästa kortet om man vill ha tvillingkort/extra kort och dela med sambon alternativt barn?
Citera
2019-10-08, 18:18
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ser inget om 1% bonus? Ser bara 10 öre rabatt per liter? Länka gärna.

fel om bonus var 0.5 poäng utanför volvo

https://www.volvia.se/om-volvia/volvokort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in