Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Jag påstår att det är kontraproduktivt att söka med ljus och lykta för ett dölja det i ögonfallande faktumet att hon var i avsaknad av kvinnliga vänner men desto mer manliga. Är anledningen till dom tafatta försöken att dölja det att du/ni då tycker att LW var en dålig kvinna som har skuld i att blivit mördad?
Du svarar mig och kallar mig du/ni.
Hur f-n kan du få mina inlägg till, citat: "tafatta försöken att dölja det att du/ni då tycker att LW var en dålig kvinna som har skuld i att blivit mördad"
Ibland beter du dig verkligen som att du inte har alla hästar i stallet, koppar i skåpet eller gafflar i besticklådan. Ungefär som att avsaknaden av vett ger dig rätten att provocera.
Hon saknade inte kvinnliga vänner att anförtro sig till. De manliga kompisarna var många, men det är nog ytterst få av dem som kom henne nära.
Jag har inte försökt försköna LW på något sätt. Du kan leta rätt på alla mina inlägg och se att det jag återger om LW i faktasamlandet är en nyanserad bild.
LW var inte perfekt, men jag upplever henne inte alls som en dålig kvinna. Jag har, som du vet, läst rader från andra som har en annan uppfattning. MH var riktigt härsken och hämndlysten och jag tycker mig ha sett liknande tendenser från en del trådskrivare.
Ta reda på mer hur det såg ut i relationerna runt LW, så kommer nog du också att upptäcka goda sidor som du hittills inte velat se. Jag förstår dock att långsamma, mindre attraktiva och olycksaliga människor runt henne - såväl kvinnor som män - kunde bli störda av henne, men det ger ingen rätten att ta hennes liv.
-------------
Länk till info för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68818747