2019-10-08, 11:30
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag påstår att det är kontraproduktivt att söka med ljus och lykta för ett dölja det i ögonfallande faktumet att hon var i avsaknad av kvinnliga vänner men desto mer manliga. Är anledningen till dom tafatta försöken att dölja det att du/ni då tycker att LW var en dålig kvinna som har skuld i att blivit mördad?

Du svarar mig och kallar mig du/ni.

Hur f-n kan du få mina inlägg till, citat: "tafatta försöken att dölja det att du/ni då tycker att LW var en dålig kvinna som har skuld i att blivit mördad"

Ibland beter du dig verkligen som att du inte har alla hästar i stallet, koppar i skåpet eller gafflar i besticklådan. Ungefär som att avsaknaden av vett ger dig rätten att provocera.

Hon saknade inte kvinnliga vänner att anförtro sig till. De manliga kompisarna var många, men det är nog ytterst få av dem som kom henne nära.

Jag har inte försökt försköna LW på något sätt. Du kan leta rätt på alla mina inlägg och se att det jag återger om LW i faktasamlandet är en nyanserad bild.

LW var inte perfekt, men jag upplever henne inte alls som en dålig kvinna. Jag har, som du vet, läst rader från andra som har en annan uppfattning. MH var riktigt härsken och hämndlysten och jag tycker mig ha sett liknande tendenser från en del trådskrivare.

Ta reda på mer hur det såg ut i relationerna runt LW, så kommer nog du också att upptäcka goda sidor som du hittills inte velat se. Jag förstår dock att långsamma, mindre attraktiva och olycksaliga människor runt henne - såväl kvinnor som män - kunde bli störda av henne, men det ger ingen rätten att ta hennes liv.

-------------

Länk till info för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68818747
Senast redigerad av Honan6 2019-10-08 kl. 11:33.
Citera
2019-10-08, 11:31
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Jag påstår att det är kontraproduktivt att söka med ljus och lykta för ett dölja det i ögonfallande faktumet att hon var i avsaknad av kvinnliga vänner men hade desto mer manliga.

Är anledningen till dom tafatta försöken att dölja det att du/ni då tycker att LW isf har skuld i att blivit mördad?

Ja, hon hade en viss förkärlek för manliga vänner, det stämmer, men hon hade även många kvinnliga vänner. Hon hade ett stort kontaktnät. Vart vill du komma egentligen?
Citera
2019-10-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Ja om hon jagade en gift SD så kan det likagärna ha varit flera?
Och om SD misshandlade och mördade LW så kan det likagärna vara flera? Ska vi leta efter fler mördade?
Citera
2019-10-08, 11:45
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quillin
Och om SD misshandlade och mördade LW så kan det likagärna vara flera? Ska vi leta efter fler mördade?

Har du läst vad som kommenterades?
Citera
2019-10-08, 12:03
Medlem
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det handlar om hans våldsbenägenhet.
En man kröker inte ett hårstrå på en kvinna, en riktig man alltså.
SD har alltså bevisligen lätt att använda våld mot LW.
Så nej, en man är han inte.
Vad jag vill hör inte hit, han är för närvarande huvudmisstänkt för mord på en trebarns mor.
Försök att ta in det istället för att tjafsa.

Citat:
Har du någonsin sett honom använda våld mot LW?

är bara ord mot ord.

Här ljuger du och försvarar SD, eller vill du mena att LW tillfogade sina skador själv? Att hon böjde sönder sina örhängen själv?
Det är inte ord mot ord att SD använde våld mot LW. det är klart bevisat till 100%
Citera
2019-10-08, 12:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Naturligtvis har jag belägg för det. Tycker väl att fria fantasier inte är vad jag ägnat mig åt.
Att kalla den hela sanna bilden av LW som personangrepp är felaktigt. Om även det ovackra får finnas med så känner jag iaf starkt kärlek till LW,s liv. För dom som inte reflekterat över det var Lena Wesströms liv var oerhört vackert. Allt där i. Det är en gåva att haft förmånen att få ta del av det. Ibland snuddar tanken vid att det är LW själv vill säga oss något genom att bjuda oss in i hennes sagolika liv,.

Det är inte första gången du avslutar en tirad av oförskämdheter mot såväl LW som dina meddebattörer med en liknande högtravande tårdrypande avslutning. Som i mina ögon klingar oerhört falskt, och bara är en annan sorts manipulation:

”Det går inte att plocka bort en endaste liten bit ty då är det inte längre vackert. Att vi som inte stått henne nära och ändå så nära får ta del av LW,s rörande vackra liv är en ynnest. Det är som hon lever med oss. All kärlek till LW.”
Källa

Med tanke på grovheter som detta så känns dina sentimentala inlägg som rent hyckleri:

” Hon tyckte så mycket om att knulla med en gift man att t.o.m hennes gudstro och vänner blev ovidkommande vad du än tycker om det. Det starka viljan går inte ta ifrån henne..”
Källa

Jag håller med @Philomena om ditt hyckleri:
” Sedan skulle jag aldrig nedlåta mig till det hycklande skitsnack som du förpestat tråden med när du ständigt frossat i att med så snuskiga ord som möjligt sparka på en mördad med insinuationer utan källor parallellt med att du avkrävt alla andra detta.”
Källa
Citera
2019-10-08, 12:06
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Det handlar om hans våldsbenägenhet.
En man kröker inte ett hårstrå på en kvinna, en riktig man alltså.
SD har alltså bevisligen lätt att använda våld mot LW.
Så nej, en man är han inte.
Vad jag vill hör inte hit, han är för närvarande huvudmisstänkt för mord på en trebarns mor.
Försök att ta in det istället för att tjafsa.

Här ljuger du och försvarar SD, eller vill du mena att LW tillfogade sina skador själv? Att hon böjde sönder sina örhängen själv?
Det är inte ord mot ord att SD använde våld mot LW. det är klart bevisat till 100%

Är det att försvara om jag ställer en fråga om du har sett honom använda våld mot LW?
Vad som hände i bilen har disskuterats mer än en gång i denna tråden. Vad som verkligen hände där är det bara LW och SD som vet
Citera
2019-10-08, 12:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ingen renovering eller målning mig veterligen iallafall

Eftersom du verkar ha koll på renoveringsfrågan måste det betyda att du varit hemma hos SD och känner honom väl.

Har du umgåtts med SD under tiden han varit Skäligen misstänkt?

Har du som vän till SD ställt några frågor om mordet liknande de jag radade upp i ett inlägg igår? Om du har ställt frågor, hur upplever du sanningshalten i SD:s svar?
Se mina frågor i spoilern:

Vad tänker du om att din vän SD sitter häktad misstänkt för Mord på Sannolika Skäl?

Tror du att han är helt oskyldig?

Om du tror han är oskyldig, har du några teorier om vem den egentliga mördaren kan vara?

Om du känner SD, så kände du antagligen LW med. Hur skulle du kort beskriva henne?

------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747
Citera
2019-10-08, 12:15
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom du verkar ha koll på renoveringsfrågan måste det betyda att du varit hemma hos SD och känner honom väl.

Har du umgåtts med SD under tiden han varit Skäligen misstänkt?

Har du som vän till SD ställt några frågor om mordet liknande de jag radade upp i ett inlägg igår? Om du har ställt frågor, hur upplever du sanningshalten i SD:s svar?
Se mina frågor i spoilern:

Vad tänker du om att din vän SD sitter häktad misstänkt för Mord på Sannolika Skäl?

Tror du att han är helt oskyldig?

Om du tror han är oskyldig, har du några teorier om vem den egentliga mördaren kan vara?

Om du känner SD, så kände du antagligen LW med. Hur skulle du kort beskriva henne?

att jag känner SD, HD och LW har jag svarat på ett antal gånger.

Måste man känna honom väl om man ska kunna svara på frågan om renovering?
Finns ett antal bilder på bla FB och GC sidan som är tagna hemifrån honom. bara att titta och jämföra gamla och nya bilder

avstår med att svara på något om LW eller SD då jag inte känner för att bli påhoppad av vissa i tråden
Citera
2019-10-08, 12:15
Medlem
Citat:
Är det att försvara om jag ställer en fråga om du har sett honom använda våld mot LW?
Vad som hände i bilen har disskuterats mer än en gång i denna tråden. Vad som verkligen hände där är det bara LW och SD som vet

Är du verkligen dum i huvudet eller bara förblindad av din kärlek till SD?

är bara ord mot ord.

Det är inte ord mot ord att han använde våld mot LW, det är som sagt klart bevisat.
Citera
2019-10-08, 12:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Mina läppar är förseglade. Du får liksom dom som känner mig lärt sig göra tro mig på mitt ord. Vem har sagt något om förhållanden ?

Jäkla trams. ”Tro på ditt ord”. Det är typiskt dej att avkräva andra skribenter källor men inte själv leva som du lär. Precis som Philomena skrev: ”...sparka på en mördad med insinuationer utan källor parallellt med att du avkrävt alla andra detta.”

Använd initialer eller maska.
Annars ser jag med flera detta som bara en i raddan av dina lögner. Din trovärdighet är redan låg i mångas ögon. Så- källa tack.
Citera
2019-10-08, 12:31
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Är du verkligen dum i huvudet eller bara förblindad av din kärlek till SD?

är bara ord mot ord.

Det är inte ord mot ord att han använde våld mot LW, det är som sagt klart bevisat.

Att du verkar ha blivit nobbad av SD kan man läsa mellan raderna. Det förklarar en del av ditt beteende
Du svarade inte på frågan Har du någonsin sett honom använda våld mot LW?

om allt var bevisat då borde det ha varit en fällande dom på misshandeln?
är det bevisat att tex örhängerna böjdes då och inte vid något annat tillfälle eller är det LWs ord i anmälan? om hon hade örhängerna på sig den dagen borde man kunna se i GC loggar?
jag har inte kollat men det finns säkert någon som orkar kolla upp det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in