2019-10-08, 00:44
Medlem
t2ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Efter domen har hon kommit överens om en ny betalningsplan med Lowell som ersätter den gamla. I den nya finns klausul. (Det är mallar dom kör med där klausulen alltid är med). När TS slutade betala förföll hela skulden till betalning.

Att hon med tjat och krångel lyckats få ned kravet till 2000 ändå är väl bra. Men skadeståndet är till 100% bortblåst.
Fast en ny avtalad förfalloklasul utgör inte någon exekutionstitel. Så detta ska KFM ignorera om det åberopas av borgenären. För att kunna verkställa hela skulden behöver alla belopp vara förfallna alternativt att det finns ett nytt avgörande som innehåller förfallobestämmelsen. Det senare är inte helt lätt att få till.

Edit: bör -> ska
Senast redigerad av t2m 2019-10-08 kl. 00:50.
Citera
2019-10-08, 00:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Var står det?
I min värld är det självklart att man håller inne betalningarna när bedrägeri uppenbart uppstår

Precis, i din värld kan man bara sluta betala.

Efter ~20 betalningsanmärkningar och flertalet treskodomar samt förhandlingar i domstol kanske du borde börja fundera på att möblera om lite i din värld. Det är ett tips i välmening.
Citera
2019-10-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Somliga föds korkade. Stackars dig.

Definiera korkad*

sitta och bli vrålkokt och håna en kämpande människa som
* försakar sin barndom och ungdomstid mot högsta betyg
*läser på högskola
*behöver byta jobb
*ska börja söka jobb men myndigheterna sätter upp en skuld som gör att ansökningarna får pausas
*kommer efter på arbetsmarknaden

samtidigt som denne hånade person på sina år i tjänst redan betalat in mer skatt än de flesta svenskar gör under sin livstid

*)Dumme Schweden har samma defintion
Citera
2019-10-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Fast en ny avtalad förfalloklasul utgör inte någon exekutionstitel. Så detta bör KFM ignorera. För att kunna verkställa hela skulden behöver alla belopp vara förfallna alternativt att det finns ett nytt avgörande som innehåller förfallobestämmelsen. Det senare är inte helt lätt att få till.

Om du är så kunnig hur ska KFM hantera det faktum att motparten slutar ta emot pengarna enl exekutionstitel och meddelar de nu tar mina pengar till andra ändamål ?
Citera
2019-10-08, 00:49
Medlem
tremades avatar
Citat:
Definiera korkad*

*läser på högskola
*behöver byta jobb
*ska börja söka jobb men myndigheterna sätter upp en skuld som gör att ansökningarna får pausas

samtidigt som denne hånade person på sina år i tjänst redan betalat in mer skatt än de flesta svenskar gör under sin livstid

Du kanske inte är korkad, bara lider av något inom autismspektrat.

Du verkar inte ha kämpat särskilt mycket för att undvika betalningsanmärkningar, tredskodomar osv.. Det borde vara enkelt med en hög aktad utbildning och en så pass hög lön som du ändå lyfter.
Citera
2019-10-08, 00:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Definiera korkad*

*läser på högskola
*behöver byta jobb

Skulden var ju minst 2000. Den blev rättad till 2000 som du betalat. Således kan inte KFM försakat dig hindren till att få jobb. Det är du själv.

Och det är dessutom ifall förfalloklausulen från nya planen inte gäller. Jag tror den gör det. Men är inte 100% då det var längesedan jag var med om liknande. En annan tror ej den gäller. Så vi kör på att den ej gäller då. Skuldsaldo=2000kr. Påverkar dina möjligheter till jobb lika negativt som 20000kr.

Du har försakat detta genom att sluta betala.
Citera
2019-10-08, 00:50
Medlem
Citat:
Precis, i din värld kan man bara sluta betala.

Efter ~20 betalningsanmärkningar och flertalet treskodomar samt förhandlingar i domstol kanske du borde börja fundera på att möblera om lite i din värld. Det är ett tips i välmening.

du läser illa

jag har aldrig fått någon betalningsanmärkning eller treskodom som varit korrekt

De flesta av mina betalningsanmärkningar har gallrats

Gallringarna har gjorts av KFMs rättelseteam

Så sent som maj 2017 fick jag tredskodom som rensades bort juni 2018. business as usual

Du vet ingenting
Citera
2019-10-08, 00:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
du läser illa

jag har aldrig fått någon betalningsanmärkning eller treskodom som varit korrekt

De flesta av mina betalningsanmärkningar har gallrats

Gallringarna har gjorts av KFMs rättelseteam

Så sent som maj 2017 fick jag tredskodom som rensades bort juni 2018. business as usual

Du vet ingenting

Du kanske kan få skadestånd i varje ärende som rättats? Jag menar, du kan ju omöjligen ha del i att dom existerat? Eller?
Citera
2019-10-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Du kanske inte är korkad, bara lider av något inom autismspektrat.

Du verkar inte ha kämpat särskilt mycket för att undvika betalningsanmärkningar, tredskodomar osv.. Det borde vara enkelt med en hög aktad utbildning och en så pass hög lön som du ändå lyfter.

det är inte så enkelt att undvika betalningsanmärkningar. de kommer när man minst anar det

dock vet jag många som har rätt torftiga liv som aldrig får anmärkning. sitter hemma. spiller lite mjölk på vaxduken. tittar på samma bofink som äter frö i busken utanför radhusets fönster. medan jag ingår avtal till höger och vänster, köper saker, reser och är fri att göra vad jag vill men sedan blir det dock mycket att rensa upp löpande också i form av anmärkningar o dyl
Citera
2019-10-08, 00:55
Medlem
Citat:
Skulden var ju minst 2000. Den blev rättad till 2000 som du betalat. Således kan inte KFM försakat dig hindren till att få jobb. Det är du själv.

Och det är dessutom ifall förfalloklausulen från nya planen inte gäller. Jag tror den gör det. Men är inte 100% då det var längesedan jag var med om liknande. En annan tror ej den gäller. Så vi kör på att den ej gäller då. Skuldsaldo=2000kr. Påverkar dina möjligheter till jobb lika negativt som 20000kr.

Du har försakat detta genom att sluta betala.

Nope. det är en öppen fråga. skulden är 0 kr inte 2000 enligt mig. det pågår ett tingsrätt ärende nu efter 2 x KFM överklagande i ärendet. sen går det till TINGSRÄTT . inne på månad 5

KFM hade fel uppgifter i 6 veckor. det är det som är problemet. nu är det inget problem längre
Citera
2019-10-08, 00:56
Medlem
tremades avatar
Citat:
det är inte så enkelt att undvika betalningsanmärkningar. de kommer när man minst anar det
Kommer när du minst anar det?

Om man slutar betala skulder så kommer det anmärkningar. Borde inte vara så svårt efter 4 års studier till civilekonom att begripa?
Senast redigerad av tremade 2019-10-08 kl. 00:59.
Citera
2019-10-08, 00:57
Medlem
Citat:
Du kanske kan få skadestånd i varje ärende som rättats? Jag menar, du kan ju omöjligen ha del i att dom existerat? Eller?

jag har ingen del i det nej. jag ska söka ersättning hos JK när jag hinner ner i högarna lite. Jag har redan förberett med uträkningar.

Tex fick jag köpa hus med BLUESTEP lån 8 % istället för 1,5% det är 1,5 mille x 3 år x ,065% . 292 000 KR bara där. + dröjsmålsränta 8% årligen sedan 2016. F n 368 000 kr till min favör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in