Citat:
Ursprungligen postat av
PerGunnar76
Jo jag såg det. 2 pers sa 6 veckor var ok men de sa inget om var gränsen går. så det kan vara både 10 veckor och 10 månader. Det säger mig inget att 6 v är ok. Jag tycker 1 vecka är ok.
Ingen annan har preciserat utom JAG.
Sen har jag sagt att det är oklart rättsläge om skadestånd och jag kommer processa om det i mån av tid. Det är ingen big deal om du hängt med i tråden. Jag får det jag ska ha och andra får 0 kr , 10000 kr eller nåt annat. Det kommer en praxis på det också ska du se.
Sen undrar jag vad det är jag ska ändra på , vad det är ni vill jag ska göra? Eller ni tycker bara jag ska skriva in mig på rättspsykiatrisk vård livet ut pga det som hänt mig och mina handlingar. Är det konsensus, så jag fattat det rätt nu?
Jag har ingen aning var gränsen går. Men inte vid 6 veckor enligt mig, då det är ditt agerande med betalningen som gjort att du hamnade i skuldsaldo hos KFM.
Jag kan ge exempel på saker som hänt mig, där myndigheter gjort fel. Det har hänt flera gånger i mitt liv. Jag blev till och med folkbokförd på helt fel stad av misstag en gång och min post försvann flera veckor, till exempel. Tror du jag ens hade en tanke på att dra igång en rättsprocess då? Nej. Jag fick en ursäkt och sedan gick jag vidare i livet. Riktigt skönt är det, att kunna ta det och bara gå vidare i livet. Det finns även tillfällen i livet då jag gjort fel och andra haft överseende med det. Det är medmänsklighet vi talar om. Ödmjukhet.
Sedan finns det så klart saker av större proportioner där man absolut inte ska acceptera felaktigheterna. Men ditt ärende med felaktigt skuldsaldo i 6 veckor tycker jag inte ingår där, på grund av att du slutat betala på skulden. Hade skulden hos KFM uppstått trots att du betalat in dina avbetalningar hade det varit en helt annan sak. Då hade jag hållit med dig.
Du verkar ju ha andra skulder som Lowell ville ha betalt på. Hade dina inbetalningar bara gått till skulden på 20' skulle dom andra skulderna troligen hamnat som skuldsaldo hos KFM. Eller slutat i tingsrätten för förhandling.
Jag tror faktist jag ger upp med dig här. Vi verkar ha totalt olika syn på livet och på hur man agerar med värdighet.