2019-10-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Nope man gör inte en reklamation så, skriver kommentarer på deras vägg på FB. Ska ens vänner följa alla ens reklamationer ?

Något är skumt med cdon eftersom du inte kan reklamera en vara utan att logga in.

Det har jag svårt att tro stämmer med konsumentköplagen och vad gör man när man inte får inloggningen att fungera ?

De saknar telefon? Enda sättet då är att skriva BREV. (Som de antagligen slänger i papperskorgen precis som mina mail )

Jag sa inte att du kan göra reklamationen på facebook jag sa att du kunde kommunicera med dem där. t.ex. fråga hur du reklamerar, fråga om hur du återställer konto.
Och även på deras hemsida finns ett formulär för frågor som inte kräver inloggning och ett för hjälp med konton.

Det fanns alltså minst 3 sätt att kommunicera med dem utöver brev som jag hittade på under 2 minuter.
Du säger att du är en vuxen civilekonom men beter dig som en bortskämd och hjälplös 14-åring.
Citera
2019-10-09, 19:21
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Ja, visst är det lustigt. Tyckte det var särskilt roligt när MrFold kom in i tråden med ett ypperligt inlägg, med länkade källor och allt, och fick höra att han skulle sluta tala i gåtor

Lyteskomik är ganska kul ändå, mitt samvete tillåter att jag gör mig rolig på TS bekostnad faktiskt. Det är ändå bara lite hån, jag anmäler ju inga skulder till KFM som inte finns åtminstone...
Måste erkänna att ja är mycket tudelad i detta fall. Jag garvar mig harmynt, men samtidigt så får jag en känsla att han borde sitta inspärrad. Finns ju en liten chans att han är ett troll och hatten av i så fall.

Blir lite chockad att någon annans vardag kan vara så diametralt annorlunda än ens annan. Sms-lån för att kunna åka på semester samtidigt som han har ett "chefsjobb"?
Citera
2019-10-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag sa inte att du kan göra reklamationen på facebook jag sa att du kunde kommunicera med dem där. t.ex. fråga hur du reklamerar, fråga om hur du återställer konto.
Och även på deras hemsida finns ett formulär för frågor som inte kräver inloggning och ett för hjälp med konton.

Det fanns alltså minst 3 sätt att kommunicera med dem utöver brev som jag hittade på under 2 minuter.
Du säger att du är en vuxen civilekonom men beter dig som en bortskämd och hjälplös 14-åring.

Det funkar inte så. Man ska inte behöva ta kontakt för att fråga sig fram för att lämna en reklamation. Man ska kunna lämna reklamationen direkt på något sätt tex via 1) via telefon 2) via SMS 3) via mail 4) via soc medier 5) via besök. Nu var ju alla dessa sätt stängda

1 finns ej TELEFON mer än vissa varor
2 Tar ej emot reklamation på SMS
3 Tar ej emot reklamation på mail
4 Tar ej emot reklamation på soc medier
5 Tar ej emot kundbesök

De tar emot reklamation som INLOGGAD men ibland funkar inte det att få nytt lösenord. Då återstår bara brev till dem eller Tingsrätt. Eller så väntar man och testar igen lite senare. Det kom jag på helt själv så uppenbarligen klarar jag att reklamera en vara även till CDON. Många hade nog gett upp tex du.

Inget av dina sätt att kommunicera hade fungerat att lämna en reklamation till dem . Du fantaserar rätt mycket. Svårt att skilja på önsketänkande och din bittra verklighet?
Citera
2019-10-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Måste erkänna att ja är mycket tudelad i detta fall. Jag garvar mig harmynt, men samtidigt så får jag en känsla att han borde sitta inspärrad. Finns ju en liten chans att han är ett troll och hatten av i så fall.

Blir lite chockad att någon annans vardag kan vara så diametralt annorlunda än ens annan. Sms-lån för att kunna åka på semester samtidigt som han har ett "chefsjobb"?

Inspärrad ? Wow sen när har jag gjort mig förtjänt av det? Sedan KFM satte upp en skuld på mig felaktigt just när jag behövde söka jobb?! Äsch, då får vi sy in honom?

SMS-lånet var till deposition lägenhet 30 lax. jag saknade 5 lax. sug på den. Du verkar tycka allt är så konstigt. Vaknar du med munnen öppen som en fågelholk? och fortsätter din dag med att bli förvånad konstant? Du kanske bara behöver semester?
Citera
2019-10-09, 19:33
Medlem
Citat:
. Sms-lån för att kunna åka på semester samtidigt som han har ett "chefsjobb"?

Det var inte när jag var anställd som jag fattades 5 lax. Har du eller nån du känner aldrig fattats 5 lax att få fram lite snabbt och lätt? Jag ville ha lägenheten 1:a handskontrakt men du tycker jag borde avstått då?

Nåväl. Res inte till ett annat land nån gång. Om du chockas att nån ska få ihop till en deposition tänk då när du stöter på en främmande kultur. Ta med luktsalt och någon som kan uppväcka dig om du svimmar hela tiden av allt som är konstigt i din värld.
Citera
2019-10-09, 19:35
Medlem
Citat:
Han måste också hela tiden ha sista ordet. Det är förståeligt att han är skild. Vem skulle orka leva med en sån där?

Ingen har besvarat frågan ännu. Hur länge får KFM maska och ha fel uppgifter om en. Jag slutar när jag får svar.

Sista ordet ? nja kanske det. Jag har ett behov av att påpeka felaktigheter. Dock brukar jag undvika det momentet i relationer.

Det finns faktiskt de som inte tycker jag borde vara inspärrad bara för att jag vill ta vara på min rätt och få rättat felaktiga myndighetsuppgifter. Konstigt va?
Citera
2019-10-09, 19:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ingen har besvarat frågan ännu. Hur länge får KFM maska och ha fel uppgifter om en. Jag slutar när jag får svar.

Sista ordet ? nja kanske det. Jag har ett behov av att påpeka felaktigheter. Dock brukar jag undvika det momentet i relationer.

Det finns faktiskt de som inte tycker jag borde vara inspärrad bara för att jag vill ta vara på min rätt och få rättat felaktiga myndighetsuppgifter. Konstigt va?

Flera har svarat dig att dom inte tycker 6v är för länge. Jag tycker inte heller det. Men du låtsas som att ingen svarar dig. Du förefaller nästan "delusional". Kommer inte på svenska ordet, har hjärnsläpp.

Du har fått svar om och om igen på vad vi tycker du gjort fel. Men du gillar inte svaren, så då låtsas du om som att du inte fått svar. Förkastligt och genomskinlig beteende.

Angående din rätt till ersättning har vi sedan länge fastslagit att du inte kan bevisa att du lidit ekonomisk skada av dom felaktiga uppgifterna. Du bara förutsätter att du inte kunde få jobb under dom sex veckorna på grund av detta. Du verkar heller inte fått jobb på direkten när denna "fara" med skulden var undanröjd. Det står också till din last. Dessutom skulle du haft skuldsaldo oavsett (då du slutade betala), bara att den skulle varit mindre.

Nu är det typ femte gången jag svarar detta. Och andra har svarat också. Men du fortsätter lipa om att ingen kan svara dig. Jag tror du har någon sorts förvirring eller post traumatiskt syndrom efter din skilsmässa och kollaps som gör att du inte kan vara rationell.
Citera
2019-10-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Flera har svarat dig att dom inte tycker 6v är för länge. Jag tycker inte heller det. Men du låtsas som att ingen svarar dig. Du förefaller nästan "delusional". Kommer inte på svenska ordet, har hjärnsläpp.

Du har fått svar om och om igen på vad vi tycker du gjort fel. Men du gillar inte svaren, så då låtsas du om som att du inte fått svar. Förkastligt och genomskinlig beteende.

Angående din rätt till ersättning har vi sedan länge fastslagit att du inte kan bevisa att du lidit ekonomisk skada av dom felaktiga uppgifterna. Du bara förutsätter att du inte kunde få jobb under dom sex veckorna på grund av detta. Du verkar heller inte fått jobb på direkten när denna "fara" med skulden var undanröjd. Det står också till din last. Dessutom skulle du haft skuldsaldo oavsett (då du slutade betala), bara att den skulle varit mindre.

Nu är det typ femte gången jag svarar detta. Och andra har svarat också. Men du fortsätter lipa om att ingen kan svara dig. Jag tror du har någon sorts förvirring eller post traumatiskt syndrom efter din skilsmässa och kollaps som gör att du inte kan vara rationell.

Jo jag såg det. 2 pers sa 6 veckor var ok men de sa inget om var gränsen går. så det kan vara både 10 veckor och 10 månader. Det säger mig inget att 6 v är ok. Jag tycker 1 vecka är ok.

Ingen annan har preciserat utom JAG.

Sen har jag sagt att det är oklart rättsläge om skadestånd och jag kommer processa om det i mån av tid. Det är ingen big deal om du hängt med i tråden. Jag får det jag ska ha och andra får 0 kr , 10000 kr eller nåt annat. Det kommer en praxis på det också ska du se.

Sen undrar jag vad det är jag ska ändra på , vad det är ni vill jag ska göra? Eller ni tycker bara jag ska skriva in mig på rättspsykiatrisk vård livet ut pga det som hänt mig och mina handlingar. Är det konsensus, så jag fattat det rätt nu?
Citera
2019-10-09, 20:00
Medlem
Citat:

Tänk när han blir gammal och skruttig, ingen kommer vilja ha något att göra med honom bortsett från eventuellt arv. Ingen orkar med denna typ av människor i längden.

Jag är redan det. 40+ och massor vill ha med mig att göra. Speciellt de jag inte vill ha med att göra.
Tänk att folk är ledsna för att ingen bryr sig och är likgiltiga inför dem. De kan aldrig uppbåda något engagemang. Jag kan på kort tid uppbåda ett enormt engagemang att motarbeta mig från olika myndigheter och företag och privatpersoner inte minst.
Oanad energi och engagemang framkallar jag på nolltid. Jag kan få nästan vemsomhelst att bry sig om mig och hata mig på 60 sekunder

och något arv finns inte f n . (nyss varit nere och nollat) Capish?
Citera
2019-10-09, 20:05
Medlem
Du anar inte hur man kan bli när man har samlat på sig några tvister och processer så blir man så arg och bitter på rösten och i beteendet att det går i bara farten att reta upp och skaffa 10 tvister till per dag. Alla blir galna på en för att man är en arg person. Om du visste hur oprofessionella folk är.

Man borde bara stanna hemma och dra täcket över huvudet men man kanske ger sig utanför dörren ändå eller blir uppringd av nå´t as och så är det storbråk på storbråk
Citera
2019-10-09, 20:08
Medlem
Det finns ett program som heter LYXFÄLLAN , det handlar om folk som" fått skulder på sig". typ som någon sjukdom. Nu har de många gånger vållat detta själva

Det behövs ett annat program LYXFÄLLAN - TVIST edition
det ska handla om folk som" fått ärenden på sig". typ som någon sjukdom och det tar upp all deras tid.
Citera
2019-10-09, 20:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jo jag såg det. 2 pers sa 6 veckor var ok men de sa inget om var gränsen går. så det kan vara både 10 veckor och 10 månader. Det säger mig inget att 6 v är ok. Jag tycker 1 vecka är ok.

Ingen annan har preciserat utom JAG.

Sen har jag sagt att det är oklart rättsläge om skadestånd och jag kommer processa om det i mån av tid. Det är ingen big deal om du hängt med i tråden. Jag får det jag ska ha och andra får 0 kr , 10000 kr eller nåt annat. Det kommer en praxis på det också ska du se.

Sen undrar jag vad det är jag ska ändra på , vad det är ni vill jag ska göra? Eller ni tycker bara jag ska skriva in mig på rättspsykiatrisk vård livet ut pga det som hänt mig och mina handlingar. Är det konsensus, så jag fattat det rätt nu?

Jag har ingen aning var gränsen går. Men inte vid 6 veckor enligt mig, då det är ditt agerande med betalningen som gjort att du hamnade i skuldsaldo hos KFM.

Jag kan ge exempel på saker som hänt mig, där myndigheter gjort fel. Det har hänt flera gånger i mitt liv. Jag blev till och med folkbokförd på helt fel stad av misstag en gång och min post försvann flera veckor, till exempel. Tror du jag ens hade en tanke på att dra igång en rättsprocess då? Nej. Jag fick en ursäkt och sedan gick jag vidare i livet. Riktigt skönt är det, att kunna ta det och bara gå vidare i livet. Det finns även tillfällen i livet då jag gjort fel och andra haft överseende med det. Det är medmänsklighet vi talar om. Ödmjukhet.

Sedan finns det så klart saker av större proportioner där man absolut inte ska acceptera felaktigheterna. Men ditt ärende med felaktigt skuldsaldo i 6 veckor tycker jag inte ingår där, på grund av att du slutat betala på skulden. Hade skulden hos KFM uppstått trots att du betalat in dina avbetalningar hade det varit en helt annan sak. Då hade jag hållit med dig.

Du verkar ju ha andra skulder som Lowell ville ha betalt på. Hade dina inbetalningar bara gått till skulden på 20' skulle dom andra skulderna troligen hamnat som skuldsaldo hos KFM. Eller slutat i tingsrätten för förhandling.

Jag tror faktist jag ger upp med dig här. Vi verkar ha totalt olika syn på livet och på hur man agerar med värdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in