Citat:
Ursprungligen postat av
PerGunnar76
när jag läser från dig kommer jag osäkt tänka på white trash
jag är människokännare som sagt
Varför skulle du fortsätta betala när de sa de tog pengarna till andra klienter?
Haha, det tror jag inte du sagt i den här tråden? Däremot har du försökt säga att jag är bättre på annat, vilket säkert stämmer, men rättshaverister har jag öga för (pratar med er nästan dagligen på jobbet).
För att jag hade velat reglera skulden förstås, så jag slipper hamna i din sits, med skuldsaldon hos KFM och civilmål i tingsrätten. Jag vet att jag kan följa en betalningsplan till punkt och pricka, och eventuella meddelanden om andra skulder som borgenären meddelar mig, vet jag att bestrida. Jag vill, till skillnad från dig verkar det som, helst inte ha med KFM att göra.
Vad som hade hänt då, om de nu agerat så som du säger, är att när skulden varit betald och de försökt driva in de 20 000 igen, hade jag bestridit och påtalat att den skulden redan är reglerad. Det hade jag då kunnat bevisa, samt bevisa att jag bestridit betalningsskyldighet där jag inte var betalningskyldig, och sedan hade jag inte haft några problem längre.
Du, struntade sonika i att betala, och därför sitter du här och gnäller över att alla andra gör fel.