2019-10-07, 22:07
Medlem
t2ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
ja sökanden har gjort fel. det är cowboys på Lindorff/Danske Bank

Jo KFM gjorde också samma fel. De rättade uppgifterna med nytt beslut 15 augusti och drog bort 18 lax från skulden som suttit där felaktigt i 6 veckor
KFM har inte ändrat yrkandet på din begäran, utan har skickat ditt delvisa bestridande till borgenären som sedan justerat. Sannolikt var det borgenären som inte var snabb med att justera efter att du påpekat att inte hela beloppet var förfallet till betalning. Jag har svårt att se att KFM skulle kunna justera yrkandet på eget bevåg, men det kanske finns någon obskyr bestämmelse som möjliggör det.
Citera
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:
försumligt kan det nog inte vara eftersom jag har telfonloggar med samtal, mail, brev. vissa dagar 2 x 50 min dialog. De var VÄL INSATTE i vad de hade gjort och vidtog inte rättelse.

Precis, 6 kalenderdagar hade kanske kunnat vara ok. förmodligen. Men 6 veckor är inte OK. tänk om det varit 6 månader ? 6 år. nånstans går ju gränsen

Men om jag förstått rätt så gjorde dom ju en rättelse efter 6 veckor. Och då har dom såklart arbetat med att få alla uppgifter för att kunna ta ett rättelsbeslut. Var detta dessutom under semesterperioden så tar det troligen lite längre tid än vanligt att kunna få svar från annan part.
Känner fortfarande att 6 veckor inte är för länge.

Sen undrar jag vad du pratade om med kronofogden i 50 minuter, dessutom två gånger vissa dagar.
Det är också rättshaverist symtom.

Spara krafterna till att söka arbete istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Håller med, TS verkar inte superpålitlig direkt, trådstarterna är alltid väldigt snurriga och trådarna följer samma mönster som här, dåliga och osammanhängande förklaringar till vad som hänt och TS som inte riktigt förstår.

(FB) Lån trots Tredskoanmärkningar

Det här tyckte jag var intressant, talar emot att TS är ekonom med jobb på bank (TS gick på sjukpenning och saknade arbete enligt egen utsago i tråden):

Det här var lite kul också, en kan riktigt se framför sig vilken rättshaverist TS är:

I samma tråd ansöker TS om tiotalet SMS-lån och blir nekad på de flesta. Vilken bankman.

ajaj trist att höra man inte är pålitlig. Nåväl du kanske är bra på annat än personkännedom
jag är 40+ , civilekonom, etc Jag är pålitligheten själv
Jag har varit sjuk, haft 2 jobb (på BANK) vad är det du inte förstår? Jag är ekonom så det är väl inte så konstigt jag arbetat på bank. sen ärjag 40+ så det är väl inte så konstigt om jag någon gång varit sjuk

vad menar du med rättshaverist ? en som har rätt men får ta 100% av ansvaret för andras fel? Ja, jo i detta fall ´är det så nu men det är ett pågående ärende.

Varför behöver du berätta hur andra havererar? Vad har du för spännande härdsmälta och haveri att lätta dina axlar med ?
Jag har inte ansökt om 10 SMS lån. Jag undrade var man kunde låna pengar när jag hade anmärkning. Jag kollade på 10 ställen. Jo vars, jag säger inte att jag är bäst. den besömningen får andra göra, men det är ju ekonom, bankman jag är. 400 lax studie sckuld och så.. ja jo.
Citera
2019-10-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Avgöranden i civilmål som skulder är, dyker inte upp i belastningsregister, men använder man sig av söktjänster som lexbase kan de dyka upp. Men just lexbase bryr sig väl inte om civilmål tror jag.

vet inte vad du pratar om

jag hade KRONOFOGDE SKULD SALDO .

det var fel

De tog bort det
Citera
2019-10-07, 22:10
Medlem
Citat:
nej du läser lite för illa. Jag skrev att de inte var förfallna fordringar. De sa upp mitt PLATINUM kort utan godtagbara skäl enl konsumentkreditlagen om du måste veta. Jag fick ett vanligt DEBIT kort. OK?!

Mitt problem är helt enkelt, att ni hade en avbetalningsplan på 1000:- per månad, men när du betalade in 1000:- varje månad blev du meddelad att andra fodringar än den förlikningen avsåg reglerades, vilket måste betyda att det fanns andra fodringar att reglera, annars har ju DB stulit pengar från dig. OK?

Ganska enkelt, DB tar mot 1000:- för att reglera skuld A, men DB reglerar skuld B, då måste ju skuld B finnas, för annars stjäl ju DB de 1000:- för dig.
Citera
2019-10-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det beror ju på när domen föll (hur många månader det gått alltså), eftersom du redan sedan tidigare blivit meddelad att Danske bank inte reglerat dina fodringar för denna skuld utan reglerat andra skulder, och detta utan annan åtgärd av dig än att sluta betala, vilket absolut inte kan anses reglera några skulder. Så jag är fortfarande mot tanken att KFM skulle kunna betraktas vara en felande part, DB kanske, men inte KFM nej.

En fråga som inte kanske kan anses vara i trådens ämne, men vad hoppades du uppnå genom att sluta följa den avbetalningsplanen ni träffat i rätten??

"tidigare blivit meddelad att Danske bank inte reglerat dina fodringar för denna skuld" what?

domen föll maj 2018
KFM gjorde sitt felaktiga beslut JUNI 2019

så då kan man räkna på fingrarna och de gjorde fel hur man öän vänder och vrider på det och de har också rättat till det

Jag hoppades inte på något. jag var tvungen att stoppa betalningarna då det meddelade att de inte la det till min skuld utan gav pengarna till andra.
Citera
2019-10-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hela ditt case om skadestånd bygger ju på hypotesen att du inte kunde få jobb med skuldsaldo hos KFM. Om den riktiga skulden är 2000 och inte 20000, vad gör det för skillnad på dina chanser att få jobb? Inget. Du skriver ju att det är omöjligt att få jobb som ekonom med skuldsaldo.

Du tror inte att du kan ha en del i ansvaret över att det blivit så "tokigt" för dig genom tiderna med betalningsanmärkningar och domar?

"omöjligt att få jobb som ekonom med skuldsaldo. "
man söker inte jobb när man har KFM SKULD som snart ska rättas. Vad är det du inte förstår ? om man inte kan söka kan man inte heller få jobb

nu söker jag jobb efter att allt ordnade sig i augusti

mitt case är skadestånd JA, men hur mkt vet jag inte. det är inte rimligt att jag får ta 100% av ansvaret när KFM har gjort 100% av felet.

myndigheter ersätter när de orsakat fel. särskilt efter GDPR
Citera
2019-10-07, 22:16
Medlem
Citat:
"tidigare blivit meddelad att Danske bank inte reglerat dina fodringar för denna skuld" what?

domen föll maj 2018
KFM gjorde sitt felaktiga beslut JUNI 2019

så då kan man räkna på fingrarna och de gjorde fel hur man öän vänder och vrider på det och de har också rättat till det

Jag hoppades inte på något. jag var tvungen att stoppa betalningarna då det meddelade att de inte la det till min skuld utan gav pengarna till andra.

Du betalade in 1000:- och DB meddelade dig att de tog de pengarna och fyllde andra existerande hål, och genom det blev inte hålet mindre utan var exakt lika stort hela tiden, då det var andra hål som fylldes igen.

Alltså måste det ju vara 13000 som ska vara skuldsaldot vad jag kan förstå.
Citera
2019-10-07, 22:17
Medlem
Citat:
man söker inte jobb när man har KFM SKULD som snart ska rättas. Vad är det du inte förstår ? om man inte kan söka kan man inte heller få jobb

mitt case är skadestånd JA, men hur mkt vet jag inte. det är inte rimligt att jag får ta 100% av ansvaret när KFM har gjort 100% av felet.

Vad har en personuppgiftslag med saken att göra?? Alltså en lag som reglerar vilka uppgifter en organisation får hantera och hur den ska hantera dessa uppgifter.
Citera
2019-10-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Du tror inte att du kan ha en del i ansvaret över att det blivit så "tokigt" för dig genom tiderna med betalningsanmärkningar och domar?

Nej varför skulle det vara mitt fel när det blivit "tokigt" . Jag sabbar väl inte för mig själv? Dessutom är jag civilekonom så jag är ju påläst inom anmärkningar och sådant på ett helt annat sätt än gemene man
Citera
2019-10-07, 22:20
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det är ju något som inte stämmer. Vägrar du inse att du gjorde fel som ställde in betalning enligt betalningsplanen? Slutar du tvärt betala på en skuld blir det kronofogden. Det är ganska enkelt. Sen att KFM registerat felaktigt belopp (enligt dig) är ju en konsekvens av ditt agerande. KFM har skickat ditt bestridande till Danske Bank, och danske bank har satt ned kravet till 2000kr. Detta tog 6 veckor.

Stäm regeringen och Kung Carl Gustaf om du vill. Men det är ditt avbrott i betalningarna som gör att du satte sig i skiten. För att du tyckte pengarna hanterades fel av Danske Bank.
Citera
2019-10-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
KFM har inte ändrat yrkandet på din begäran, utan har skickat ditt delvisa bestridande till borgenären som sedan justerat. Sannolikt var det borgenären som inte var snabb med att justera efter att du påpekat att inte hela beloppet var förfallet till betalning. Jag har svårt att se att KFM skulle kunna justera yrkandet på eget bevåg, men det kanske finns någon obskyr bestämmelse som möjliggör det.

De borde väl kunna ändra och lägga det på paus om jag kommer in med motsatta uppgifter och har en sammanhängande historia och svar på allt ? Det finns ju en dom, motparten och mig att gå på. 3 källor men de valde bara de 2 andra källorna med flit. ord stod mot ord i 6 veckor. sen fick de dansa efter min pipa i alla fall och korrigera och ta bort 18000 av skulden på 20000. vi har nu fortsatt dialog om de sista 2000 som jag satte in sålänge men som är fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in