Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
År 2016 hade du 4 betalningsanmärkningar och två stycken treskodomar mot dig. Du sökte då tips på flashback varifrån du kunde ta SMS-lån trots bet.anmärkningar. Du listade ett tiotal långivare som vägrade ge dig SMS lån då.
Det är ju något som inte stämmer i din story här. Minst sagt.
Håller med, TS verkar inte superpålitlig direkt, trådstarterna är alltid väldigt snurriga och trådarna följer samma mönster som här, dåliga och osammanhängande förklaringar till vad som hänt och TS som inte riktigt förstår.
(FB) Lån trots Tredskoanmärkningar
Citat:
Ursprungligen postat av
PerGunnar76
Nu har det blivit dags att ta ett litet lån på 10000 eller 5000 kr om det inte går med 10000.-
Jag har två st tredskodomar nov-14,jan-15, 4 st vanliga bet anmärkningar 2013-2014 och följande inkomst
2013: 240tkr
2014: 58 tkr
2015: 240 tkr
2016: 240 tkr
Vet ni FBare om det finns någon bank som kan tänka sig att låna ut 5000 kr till mig. Jag har 4 st "förfrågningar" sista 12 mån.
Det här tyckte jag var intressant, talar emot att TS är ekonom med jobb på bank (TS gick på sjukpenning och saknade arbete enligt egen utsago i tråden):
Citat:
Ursprungligen postat av
PerGunnar76
De syns i UC ja. Det är mkt värre än "vanliga" anmärkningar. Det är ytterst sällan de ser tredskoanmärkningar bland bankerna och en som arbetar med krediter till de som har anmärkning sa till mig att ca 90% av bankerna i sverige inte lånar ut till de med TREDSKO. Vet inte hur många banker det finns? 40 st kanske? Då finns det nog 1-5 st på ett ungefär som kan låna ut. Frågan är bara vilka det är.
Det här var lite kul också, en kan riktigt se framför sig vilken rättshaverist TS är:
Citat:
Ursprungligen postat av
PerGunnar76
Exakt så är det.
den ena fick jag för att mina argument inte ansågs vettiga och domaren inte ansåg det behövdes en rättegång. Jag skrev att bilen var försäkrad men det ansåg de inte relevant trots att skulden 1500 kr handlade om att bilen inte varit försäkrad trodde de. Domaren gav upp sin juristkarriär efter 6 mån. Han hade bara jobbat som domare några veckor när han gav mig
TREDSKO.
I andra fallet var det två muntliga förberedelser samma dag och jag angav att jag skulle på semester och de gick då med på att rätta sig efter det och flytta mötena. De
glömde dock att flytta det ena mötet och när jag kom hem från semestern låg där en
TREDSKO.

I samma tråd ansöker TS om tiotalet SMS-lån och blir nekad på de flesta. Vilken bankman.
Citat:
Ursprungligen postat av
PerGunnar76
Testat alla nu. Mycket intressant. Om några veckor ska jag sälja mitt hus värt över 2 mkr. Jag ska starta ett sånt där företag och börja låna ut 4000 kr och ta 900 kr ränta på 30 dagar. Inte dumt
snabbfinans 3000.- EJ GODK
nanokredit 3000.- EJ GODK
frogtail 5000.- EJ GODK
onea 5000.- EJ GODK
ferratum bank. låna 4000 kr. 30 dgr. 1000 kr avgift. BESKED INOM 20 MIN.
viaconto 3000.- EJ GODK
meddelandelån 5000.- EJ GODK
vivus 3000.- EJ GODK
flexlimit 5000.- EJ GODK
risicum 3000.- EJ GODK
monetti 3000.- EJ GODK
säkerfinans 3000.- EJ GODK
everyday 3000.- EJ GODK