2019-10-07, 21:52
Medlem
t2ms avatar
Det låter som att sökanden har gjort fel och yrkat på betalning av ej förfallna belopp. KFM har bara registrerat yrkandena utifrån det sökanden angett, och det är dessa uppgifter som sedan varit tillgängliga t.ex. för den som ringt upp KFM och frågat om pågående mål (informationen man får då inkluderar uppgifter om mål som inte hunnit avgöras eller överlämnas till tingsrätten, likt det vid tidpunkten pågående målet mot TS med felaktigt yrkande). Det är sökanden som har gjort fel, inte KFM som bara registrerade vad sökanden yrkade på. Dock lär TS ha svårt att styrka skadan, bland annat.
Senast redigerad av t2m 2019-10-07 kl. 21:55.
Citera
2019-10-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
man ska betala 1000 kr/mån i detta fall
inte allt på en gång

om mottagaren börjar skicka ut mail att skulden inte minskar och de tar pengarna till helt andra saker så ska man stoppa inbetalningarna

annars varning för dig big time att dela ekonomi med om du betalar ut i svarta hål trots bättre vetande.

Så det fodringarna som Danske bank valde att reglera anser du inte fanns?? Du anser alltså att DB stulit pengar från dig?? Ganska allvarlig anklagelse i såna fall.
Citera
2019-10-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swinger-sthlm
Då är frågan om det som myndigheten har gjort kan anses vara försumligt. Dom har ju inte bara ditt ärende att hantera och även din invändning mot skulden måste utredas. Dom kan ju inte bara ändra skulder för att någon hör av sig och säger att det är fel, det måste såklart verifieras. Så 6 veckor låter mycket, men inte heller orimligt.

försumligt kan det nog inte vara eftersom jag har telfonloggar med samtal, mail, brev. vissa dagar 2 x 50 min dialog. De var VÄL INSATTE i vad de hade gjort och vidtog inte rättelse.

Precis, 6 kalenderdagar hade kanske kunnat vara ok. förmodligen. Men 6 veckor är inte OK. tänk om det varit 6 månader ? 6 år. nånstans går ju gränsen
Citera
2019-10-07, 21:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
jag har nog fått 20 betalningsanmärkningar senaste 11 åren. de flesta är bortplockade. resten löpt ut. vad är det som inte stämmer? har du aldrig fått en felaktig anmärkning?

Man kan inte tex ta lån med anmärkning . du verkar ha mycket kunskapsglapp att täcka in

Nej jag har aldrig fått en felaktig anmärkning. Men det är orelevant. Du förefaller ha kunnat jobba utmärkt trots 20 anmärkningarna och treskodomar mot dig. Du borde lärt dig att följa avbetalningsplaner efter 20 betalningsanmärkningar kan jag tycka.

Du kan glömma något skadestånd. Det är din vägran att följa avbetalningsplanen som satt igång denna konsekvens för dig. Försök gå vidare i livet. Men intressant att du fått bankjobb med massa registrerade domar mot dig.
Senast redigerad av Browndawg 2019-10-07 kl. 21:57.
Citera
2019-10-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Okej, jag köper det. Dock måste jag erkänna att jag inte köper att KFM gjort fel, i så fall möjligtvis att Danske bank gjort fel, men svårt att se att KFM skulle gjort fel. Myndigheten baserade beslut på ett tämligen omfattande underlag, nämligen en dom.

Sedan kan man väl diskutera om en tvistig fodran ska presenteras som ett skuldsaldo, det kan jag köpa möjligtvis, och om det då KANSKE ska gå att kalla för felaktiga uppgifter. Men var inte skuldsaldot under dessa 6 veckor 20K, tills du fått en rättning av det? Precis som en brottsling som döms i TR står som skyldig i belastningsregistret tills en HR dömt motsatsen??

men i domen stod det inget om förfalloklausul . det stod tydligt i domen 1000 kr/mån. Ändå tog KFM hela belopp och verkställde som värsta klåparen / pryo eleven.

Jo lite så fast då ska det inte publiceras. En brottslings dom publiceras aldrig förrän vunnit laga kraft och då är den inte överklagad.

Det är publiceringen de borde vara försiktiga med när de har så mycker sommarvikarier som är nyexade och försöker leka jurister. Nu gick detta ut över mig denna gång.
Nästa gång drabbas någon annan. Kanske någon av de som flinar mest i tråden
Citera
2019-10-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
År 2016 hade du 4 betalningsanmärkningar och två stycken treskodomar mot dig. Du sökte då tips på flashback varifrån du kunde ta SMS-lån trots bet.anmärkningar. Du listade ett tiotal långivare som vägrade ge dig SMS lån då.

Det är ju något som inte stämmer i din story här. Minst sagt.
Håller med, TS verkar inte superpålitlig direkt, trådstarterna är alltid väldigt snurriga och trådarna följer samma mönster som här, dåliga och osammanhängande förklaringar till vad som hänt och TS som inte riktigt förstår.

(FB) Lån trots Tredskoanmärkningar

Citat:
Nu har det blivit dags att ta ett litet lån på 10000 eller 5000 kr om det inte går med 10000.-

Jag har två st tredskodomar nov-14,jan-15, 4 st vanliga bet anmärkningar 2013-2014 och följande inkomst
2013: 240tkr
2014: 58 tkr
2015: 240 tkr
2016: 240 tkr

Vet ni FBare om det finns någon bank som kan tänka sig att låna ut 5000 kr till mig. Jag har 4 st "förfrågningar" sista 12 mån.

Det här tyckte jag var intressant, talar emot att TS är ekonom med jobb på bank (TS gick på sjukpenning och saknade arbete enligt egen utsago i tråden):
Citat:
De syns i UC ja. Det är mkt värre än "vanliga" anmärkningar. Det är ytterst sällan de ser tredskoanmärkningar bland bankerna och en som arbetar med krediter till de som har anmärkning sa till mig att ca 90% av bankerna i sverige inte lånar ut till de med TREDSKO. Vet inte hur många banker det finns? 40 st kanske? Då finns det nog 1-5 st på ett ungefär som kan låna ut. Frågan är bara vilka det är.

Det här var lite kul också, en kan riktigt se framför sig vilken rättshaverist TS är:
Citat:
Exakt så är det. den ena fick jag för att mina argument inte ansågs vettiga och domaren inte ansåg det behövdes en rättegång. Jag skrev att bilen var försäkrad men det ansåg de inte relevant trots att skulden 1500 kr handlade om att bilen inte varit försäkrad trodde de. Domaren gav upp sin juristkarriär efter 6 mån. Han hade bara jobbat som domare några veckor när han gav mig TREDSKO.

I andra fallet var det två muntliga förberedelser samma dag och jag angav att jag skulle på semester och de gick då med på att rätta sig efter det och flytta mötena. De glömde dock att flytta det ena mötet och när jag kom hem från semestern låg där en TREDSKO.

I samma tråd ansöker TS om tiotalet SMS-lån och blir nekad på de flesta. Vilken bankman.
Citat:
Testat alla nu. Mycket intressant. Om några veckor ska jag sälja mitt hus värt över 2 mkr. Jag ska starta ett sånt där företag och börja låna ut 4000 kr och ta 900 kr ränta på 30 dagar. Inte dumt

snabbfinans 3000.- EJ GODK
nanokredit 3000.- EJ GODK
frogtail 5000.- EJ GODK
onea 5000.- EJ GODK
ferratum bank. låna 4000 kr. 30 dgr. 1000 kr avgift. BESKED INOM 20 MIN.
viaconto 3000.- EJ GODK
meddelandelån 5000.- EJ GODK
vivus 3000.- EJ GODK
flexlimit 5000.- EJ GODK
risicum 3000.- EJ GODK
monetti 3000.- EJ GODK
säkerfinans 3000.- EJ GODK
everyday 3000.- EJ GODK
Citera
2019-10-07, 21:58
Medlem
Citat:
Du kan glömma något skadestånd. Det är din vägran att följa avbetalningsplanen som satt igång denna konsekvens för dig. Försök gå vidare i livet. Men intressant att du fått bankjobb med massa registrerade domar mot dig. Dom brukar dyka upp i belastningsregister när vi begär in dessa.

Avgöranden i civilmål som skulder är, dyker inte upp i belastningsregister, men använder man sig av söktjänster som lexbase kan de dyka upp. Men just lexbase bryr sig väl inte om civilmål tror jag.
Citera
2019-10-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Det låter som att sökanden har gjort fel och yrkat på betalning av ej förfallna belopp. KFM har bara registrerat yrkandena utifrån det sökanden angett, och det är dessa uppgifter som sedan varit tillgängliga t.ex. för den som ringt upp KFM och frågat om pågående mål (informationen man får då inkluderar uppgifter om mål som inte hunnit avgöras eller överlämnas till tingsrätten, likt det vid tidpunkten pågående målet mot TS med felaktigt yrkande). Det är sökanden som har gjort fel, inte KFM som bara registrerade vad sökanden yrkade på. Dock lär TS ha svårt att styrka skadan, bland annat.

ja sökanden har gjort fel. det är cowboys på Lindorff/Danske Bank

Jo KFM gjorde också samma fel. De rättade uppgifterna med nytt beslut 15 augusti och drog bort 18 lax från skulden som suttit där felaktigt i 6 veckor
Citera
2019-10-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Så det fodringarna som Danske bank valde att reglera anser du inte fanns?? Du anser alltså att DB stulit pengar från dig?? Ganska allvarlig anklagelse i såna fall.

nej du läser lite för illa. Jag skrev att de inte var förfallna fordringar. De sa upp mitt PLATINUM kort utan godtagbara skäl enl konsumentkreditlagen om du måste veta. Jag fick ett vanligt DEBIT kort. OK?!
Citera
2019-10-07, 22:02
Medlem
Citat:
Nej jag har aldrig fått en felaktig anmärkning. Men det är orelevant. Du förefaller ha kunnat jobba utmärkt trots 20 anmärkningarna och treskodomar mot dig. Du borde lärt dig att följa avbetalningsplaner efter 20 betalningsanmärkningar kan jag tycka.

Du kan glömma något skadestånd. Det är din vägran att följa avbetalningsplanen som satt igång denna konsekvens för dig. Försök gå vidare i livet. Men intressant att du fått bankjobb med massa registrerade domar mot dig.

ja problemen kommer när en anställning tar slut och man söker ny tjänst. Har man ett jobb är det lugnt.
Men om man ska söka nytt måste man outa sig och de går in registren och kollar

Aha nej , de var inte avbetalningsplaner de andra 20 betalningsanmärkningar . helt annat. skattekonton, pböter, comviq 69 kr månadsabonnemang m m som vart galet. men som sagt de allra flesta anmärkningar har jag fått rättelse på
Citera
2019-10-07, 22:06
Medlem
Citat:
men i domen stod det inget om förfalloklausul . det stod tydligt i domen 1000 kr/mån. Ändå tog KFM hela belopp och verkställde som värsta klåparen / pryo eleven.

Jo lite så fast då ska det inte publiceras. En brottslings dom publiceras aldrig förrän vunnit laga kraft och då är den inte överklagad.

Det är publiceringen de borde vara försiktiga med när de har så mycker sommarvikarier som är nyexade och försöker leka jurister. Nu gick detta ut över mig denna gång.
Nästa gång drabbas någon annan. Kanske någon av de som flinar mest i tråden

Det beror ju på när domen föll (hur många månader det gått alltså), eftersom du redan sedan tidigare blivit meddelad att Danske bank inte reglerat dina fodringar för denna skuld utan reglerat andra skulder, och detta utan annan åtgärd av dig än att sluta betala, vilket absolut inte kan anses reglera några skulder. Så jag är fortfarande mot tanken att KFM skulle kunna betraktas vara en felande part, DB kanske, men inte KFM nej.

En fråga som inte kanske kan anses vara i trådens ämne, men vad hoppades du uppnå genom att sluta följa den avbetalningsplanen ni träffat i rätten??
Citera
2019-10-07, 22:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
ja sökanden har gjort fel. det är cowboys på Lindorff/Danske Bank

Jo KFM gjorde också samma fel. De rättade uppgifterna med nytt beslut 15 augusti och drog bort 18 lax från skulden som suttit där felaktigt i 6 veckor

Hela ditt case om skadestånd bygger ju på hypotesen att du inte kunde få jobb med skuldsaldo hos KFM. Om den riktiga skulden är 2000 och inte 20000, vad gör det för skillnad på dina chanser att få jobb? Inget. Du skriver ju att det är omöjligt att få jobb som ekonom med skuldsaldo.

Du tror inte att du kan ha en del i ansvaret över att det blivit så "tokigt" för dig genom tiderna med betalningsanmärkningar och domar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in