2019-10-07, 06:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför ska någon annan ta ansvar för mannens sexualitet? Varför ska vi ändra på vissas drifter, men fullständigt underkasta oss andras drifter? Jag håller med om att vi kan lösa mycket på samhällsnivå, men inte genom prostitution. Det är inte vårt ansvar att förse vissa med prostituerade. Var ska vi importera dem ifrån? Ingen kommer att vilja offra sina egna döttrar och söner.

1) Varför ska vi tillåta betabux relationer? Även om män går med på det frivilligt (vilket många inte gör, de är tvingade för att de inte har något annat val) är det ett brutal utnyttjande av män.

2) En hora som säljer sex får betalt + sex.

3) En betabux ger bort hela sin inkomst varje månad, gör massor med obetalt arbete åt kvinnan, och får i bästa fall 15 minuters sex. Många får inget alls.

4) Så om sexköp ska vara förbjudet ska betabux också vara förbjudet right?

5) Hur funkar det i civila relationer där kvinnor prostituerar sig för drinkar, middagar, och resor? Självklart finns det massor med kvinnor som är villiga att sälja sex för pengar också.

a) Om du har horat för en hamburgare eller en biobiljett är det ett steg upp att få betalt i pengar.
Citera
2019-10-07, 07:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Problemet med att kvinnor inte får sex ,existerar knappt inte i Sverige åtminstone.

Kvinnor hade inte importerat flera 100.000 MENA män om de fick uppmärksamhet och försörjning från män i Sverige.

Citat:
Det allt överskuggande problemet är att många män inte får någon uppskattning överhuvudtaget.

Det beror på att kvinnor inte uppskattar män. Det går inte att ändra på.

Citat:
Framförallt när det är ett extremt mans-överskott så får män ännu mindre uppmärksamhet och kärlek.
Para det med att kvinnor gillar män allt mindre så får du män som blir i ett tillstånd av hopplöshet.

1) Uppmärksamhet och kärlek är ett game som kvinnor använder för att få mäns pengar.

2) Ju fler män i hopplöshet desto närmare kommer vi målet att ta ifrån kvinnor alla rättigheter.

Citat:
Istället för bordeller borde vi koncentrera oss på att få ett mindre mans-överskott och att uppfostra kvinnor till att gilla män ,fast detta går helt emot vad feminister känner , så det är svårt att genomföra.

1) Så du håller med om att det inte går att genomföra?

2) Tänk om vi tog ifrån kvinnor alla rättigheter istället:

a) ingen mer feminism.

b) slut på manshatet.

c) slut på betabux samhället.

d) sex åt alla.

3) Varför ska vi tramsa runt och försöka övertala kvinnor till att gilla män (vilket aldrig kommer att hända) istället för att tvinga dem?

4) Det funkar i MENA och det kan funka här också.

a) Här är ett exempel,

Citat:
Totalt är 62 procent eller nära två av tre män i Turkiet positiva till kvinnomisshandel.

Studien tog också reda på hur våldet rättfärdigas. En av sex, eller 18 procent ansåg att mannen är husets härskare och att våld kan användas fritt när det är nödvändigt. 31 procent ville bara slå om det fanns en bra anledning till detta. 38 procent höll med om att upprätthållandet av heder, anständighet och disciplin rättfärdigar våld.

Enligt turkisk brottstatistik ökar våld i hemmet trots att en lag mot familjevåld infördes för ett år sedan. Även antalet sexualbrott har ökarn. I till exempel staden Konya i Anatolien har sexbrotten ökat med 400 procent de senaste 10 åren. För ett par veckor sedan gruppvåldtogs en 12-årig flicka av 26 män, och alla släpptes fria av domstolen.

tror du att de här männen^ inte får ligga?

b) Det är bara i feministiska länder som män inte får sex. I normala länder har de både tvång för kvinnan att ställa upp för sin man + sexhandel.

c) Hur cuckat är det att försöka förhandla fram sex när du har 0 leverage istället för att bara kräva det?
Senast redigerad av Babianen 2019-10-07 kl. 07:21.
Citera
2019-10-07, 07:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor hade inte importerat flera 100.000 MENA män om de fick uppmärksamhet och försörjning från män i Sverige.

Det beror på att kvinnor inte uppskattar män. Det går inte att ändra på.

1) Uppmärksamhet och kärlek är ett game som kvinnor använder för att få mäns pengar.

2) Ju fler män i hopplöshet desto närmare kommer vi målet att ta ifrån kvinnor alla rättigheter.

1) Så du håller med om att det inte går att genomföra?

2) Tänk om vi tog ifrån kvinnor alla rättigheter istället:

a) ingen mer feminism.

b) slut på manshatet.

c) slut på betabux samhället.

d) sex åt alla.

3) Varför ska vi tramsa runt och försöka övertala kvinnor till att gilla män (vilket aldrig kommer att hända) istället för att tvinga dem?

4) Det funkar i MENA och det kan funka här också.

a) Här är ett exempel,

tror du att de här männen^ inte får ligga?

b) Det är bara i feministiska länder som män inte får sex. I normala länder har de både tvång för kvinnan att ställa upp för sin man + sexhandel.

c) Hur cuckat är det att försöka förhandla fram sex när du har 0 leverage istället för att bara kräva det?

Det ligger absolut något i ditt resonemang, eftersom att argumentera sakligt utifrån vetenskap, fakta och opinionsbildning inte fungerar på Sveriges kvinnor. De förstör landet, föraktar och hatar oss, tar våra pengar, och sedan nekar de oss sex som kronan på verket.

Det är utan tvekan en raw deal.
Citera
2019-10-07, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jo, vi tänker väldigt olika (dock vill jag ge dig en eloge för att du argumenterar öppet, ärligt och utan en massa strunt). Det handlar väl till stor del om olika syn på frihet under ansvar kontra statens befogenhet att i ditt intresse kliva in och fatta beslut i ditt ställe. Samt kanske delvis om vad polismaktens begränsade resurser ska användas till.

En annan sak som jag skulle vilja tillägga angående frågan om huruvida män vill gifta sig med tidigare prostituerade eller ej är att det nog sällan handlar om prostitutionen i sig utan om antalet sexpartners. Jag tror att de flesta män skulle föredra att gifta sig med en kvinna som legat med tre män (men tagit betalt av två) före en som legat med trettio utan betalning. Det blir ytterligare en parameter som gör licenssystemet märkligt. I mina ögon är det jämförbart med att införa ett licenssystem för att tillåta kvinnor att ligga med fler än x män, eller ha ett BMI över 35, eller någon annan faktor som gör dem mindre attraktiva i presumtiva makars ögon.

Jag har inga problem med att det finns organisationer som arbetar för att förmå kvinnor (och män för den delen) att undvika att prostituera sig. Tvärtom, jag ser inte prostitution som något positivt i sig. Det jag invänder mot är att ett statligt system, med polis och rättsväsende i ryggen, ska anses vara mer lämpat än den enskilde individen att avgöra hur denne ska leva sitt liv - i en fråga där denne inte skadar någon annan.
En eloge till dig för trevlig diskussionston och klara, seriösa argument🌷, det är ju inte olagligt (än😎!) att ha andra åsikter och värderingar än mig så vi får enas om att vi tänker olika.

Personligen anser jag att frihet under ansvar är det bästa - NÄR personen är redo att axla ansvaret. Om man istället ger personen en frihet den inte klarar av att ta ansvar för kan det leda till katastrof. Av den anledningen så har mina barn fått göra olika saker beroende på deras mognadsgrad, när den äldsta har fått gå ensam till stranden t.ex. så har den yngsta inte fått det. Av samma anledning anser jag att hjärnans konsekvenstänk ska vara färdigutvecklat innan man tillåts ta ett jobb som kan förstöra ens framtid.

Jag ser det som självklart att försöka hindra personer från att skada sig själv om de själva inte förstår faran, och jag vill gärna leva i ett samhälle som fungerar på samma sätt. Att strunta i andras mående är något jag aldrig klarat av.

När det gäller licenssystemet så är inte min tanke att det ska vara någon form av urvalssystem för män, utan något som skyddar personer som inte mår bra eller inte är mogna nog att fatta beslut som berör deras framtid. Att hindra ungdomar från att ha sex privat däremot är ju knappast möjligt, men att hindra dem från yrkesmässig försäljning skulle vara fullt möjligt genom ändringar i sexköpslagen.
Citera
2019-10-07, 08:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
När det gäller licenssystemet så är inte min tanke att det ska vara någon form av urvalssystem för män, utan något som skyddar personer som inte mår bra eller inte är mogna nog att fatta beslut som berör deras framtid.

1) Men många kvinnor får en bättre framtid av att hora. Varför tar du inte upp det?

2) Ska män som vill sälja sex till kvinnor också förbjudas från att göra det?

Citat:
Att hindra ungdomar från att ha sex privat däremot är ju knappast möjligt, men att hindra dem från yrkesmässig försäljning skulle vara fullt möjligt genom ändringar i sexköpslagen.

1) Så det ska vara lagligt att ha sex med män gratis men förbjudet att göra det för pengar?

a) Hur är det om tjejen får betalt med resor och shopping ska det också vara förbjudet?

2) Varför vill du förbjuda unga människor från att ha sex på det sätt om de själva vill?
Citera
2019-10-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Ja, jag är en Golddiggerman. Vad är det för fel med det? Jag har inga problem med att kvinnor är Golddiggers, det är just därför prostitution ska vara tillåtet.
Att jag föraktar golddiggers är för att jag tycker beteendet är patetiskt, men vem som helst har rätt att vara patetisk. Ditt sätt att skriva om dina släktingar fick mig att tro att du tyckte illa om kvinnliga golddiggers, men du tycker alltså det är bra när någon väljer partner efter dess plånbok och du är en golddigger-wannabe själv.
Citat:
Varför då?

Varför vill du hindra män från att roa sig med unga tonårstjejer
ute i skogen mot betalning?

"Moment 22x22" tycker det ska vara tillåtet, varför kan inte du tycka det du också?
Testa att läsa och förstå det jag skrivit så har du svaret på varför.

Citat:
Okey, jag erkänner, jag ljög. Jag vill inte ha någon billig hora som ligger med en massa karlar för pengar. Jag vill inte höra ringklockan plinga tio gånger om dagen och den ena karln efter den andra kommer in och lägger sig över min flickvän, stönar och stånkar, betalar, drar upp byxorna och går.

Jag vill att min kvinna ska vara kysk, oskuld, gift med mig och min privata ägodel. Hon ska ställa upp på sex när jag kräver det.

Min manliga förebild är David Carradine i "Nord och Syd". Han visste hur man hanterar en kvinna. En dag ska jag bli som han. Min fru ska inte vara någon jävla hora, hon ska veta sin plats.
https://www.youtube.com/watch?v=Vtpi-KcEd_o
Bara trams.
Citat:
Men om dina två söner vore Gigolos? Eftertraktade av hundratals kvinnor, fick resa över hela världen och kvinnor betalade massvis av pengar.

Det skulle du gilla va?
Vad i det jag skrivit om 25 års gräns vid sexförsäljning är det du inte förstår? Mina söner är kära i sina flickvänner, är redan beresta, och brinner för framtidsplaner som inte innefattar sexförsäljning.
Citat:
Det är din man som bestämmer om du ska hora eller ej, det ska inte du bestämma.
Nej, det är jag som bestämmer både vem jag har sex med och hur jag tjänar mina pengar. Hade min man velat ha en kvinna som lyder order så hade han valt en sådan, istället valde och väljer han mig.
Citera
2019-10-07, 09:09
Medlem
Citat:
1) Men många kvinnor får en bättre framtid av att hora. Varför tar du inte upp det?

2) Ska män som vill sälja sex till kvinnor också förbjudas från att göra det?

1) Så det ska vara lagligt att ha sex med män gratis men förbjudet att göra det för pengar?

a) Hur är det om tjejen får betalt med resor och shopping ska det också vara förbjudet?

2) Varför vill du förbjuda unga människor från att ha sex på det sätt om de själva vill?
Be någon förklara för dig vad det jag skrivit betyder om du inte förstår det men vill förstå det. Jag har varken lust eller tålamod till det antal upprepanden och förtydliganden som verkar behövas för att du ska förstå en tydligt skriven text.
Citera
2019-10-07, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Mansöverskott, sexuell frustration och marginalisering av män kommer att skapa ett våldsamt samhälle. Det har redan skett till viss del. Kvinnor kommer själva att få ta en stor del av den smällen. Det kostar på att trotsa naturen.

Givetvis är det dumhet, egennytta och sadism det handlar om från sådana diktaturens kreatur som Jenny. Precis de ingredienser som bygger kvinnoförakt. Inte bygger åsikterna på kunskap den saken är säker.

Vi kommer att hamna i en situation när det omvända kommer att gälla. Då får vi se hur trevligt Jenny tycker att det är med morallagar som gäller kvinnor.

Du menar alltså att kvinnor och män kommer att få ta ansvaret och betala priset för mäns aggressivitet, sexualitet och oförmåga att ta ansvar för sina egna liv.

Du verkar helt omedveten om historien och vad som händer runt omkring dig i detta nu och världen i övrigt.
Citera
2019-10-07, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Så här ser jag det:

Det är såklart ingens ansvar att förse losers med sex. Men poängen är väl inte att ni, eller någon annan, har ett ansvar att aktivt skaffa fram sexpartners till män som inte kan få dem på annat håll?

Poängen är snarare att om dessa män lyckas få kvinnor att samtycka till sex med dem så är det de inblandade parternas ensak. Det är den enskilda kvinnans rätt att avgöra vem som ska få ha sex med henne och varför. Varken du eller jag har något med det att göra såvida inte vår egen partner är en av de inblandade parterna.

Absolut låter jättefint och jag håller med till 100%.

Jag är fortfarande emot en legalisering om den följer samma utveckling som i Tyskland.

Då pratar vi om helt olika saker.
Citera
2019-10-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du menar alltså att kvinnor och män kommer att få ta ansvaret och betala priset för mäns aggressivitet, sexualitet och oförmåga att ta ansvar för sina egna liv.

Du verkar helt omedveten om historien och vad som händer runt omkring dig i detta nu och världen i övrigt.

Kvinnorna borde ta ansvar genom att inte se till att det blir ett stort överskott av män ,vilket leder till olika problem.

Alla har ansvar för allt kan man säga om man vill.
Citera
2019-10-07, 09:50
Avslutad
Citat:
1) Varför ska vi tillåta betabux relationer? Även om män går med på det frivilligt (vilket många inte gör, de är tvingade för att de inte har något annat val) är det ett brutal utnyttjande av män.

2) En hora som säljer sex får betalt + sex.

3) En betabux ger bort hela sin inkomst varje månad, gör massor med obetalt arbete åt kvinnan, och får i bästa fall 15 minuters sex. Många får inget alls.

4) Så om sexköp ska vara förbjudet ska betabux också vara förbjudet right?

5) Hur funkar det i civila relationer där kvinnor prostituerar sig för drinkar, middagar, och resor? Självklart finns det massor med kvinnor som är villiga att sälja sex för pengar också.

a) Om du har horat för en hamburgare eller en biobiljett är det ett steg upp att få betalt i pengar.

Jamen du vet, alla kan ju inte leva på sin svärmors pengar. De flesta, både män och kvinnor, måste arbeta och ta ansvar för de barn de eventuellt sätter till världen. Tillsammans, inte exakt lika, men i bästa fall iallafall tillsammans.
Citera
2019-10-07, 09:54
Medlem
over-unitys avatar
Jaså, du återvände till tråden. Jag trodde jag skrämt bort dig, du verkar ju lite skör.

Citat:
Att jag föraktar golddiggers är för att jag tycker beteendet är patetiskt, men vem som helst har rätt att vara patetisk. Ditt sätt att skriva om dina släktingar fick mig att tro att du tyckte illa om kvinnliga golddiggers, men du tycker alltså det är bra när någon väljer partner efter dess plånbok och du är en golddigger-wannabe själv.

Jo, det är ju det kvinnor vill få män att tro, att kvinnor älskar män villkorslöst. Vilket gör det lättare att hålla männen i ett känslomässigt ledband som flinande, fjäskande cucks som alltid lyder.

Vet man att kvinnor är horor så blir man ganska ointresserad av att lyda kvinnor.

Citat:
Testa att läsa och förstå det jag skrivit så har du svaret på varför.

Problemet är ju att småtjejer säljer sig för ett ciggarettpaket, vare sig du vill eller ej. Är det rätt? Borde de inte få hjälp att sälja sig till högstbjudande så de får ut sitt rätta värde?

https://www.flashback.org/t3045571
Flickor säljer sex, för cigaretter. (Norrbotten)

Citat:
Bara trams.

Va? Här berättar jag att jag inte vill ha någon hora till fru och du kallar det för trams? Jag vill ha en kysk, anständig fru och inte något luder som skämmer ut mig inför hela grannskapet.

Citat:
Vad i det jag skrivit om 25 års gräns vid sexförsäljning är det du inte förstår? Mina söner är kära i sina flickvänner, är redan beresta, och brinner för framtidsplaner som inte innefattar sexförsäljning.

Man kan alltid hora vid sidan av oavsett vilket jobb man har. Men dina söner är väl som alla andra. De får inte betalt för sex, de får betala i stället.

Berätta för dem att om de förlorar sina jobb och sina pengar så blir de övergivna. Törs du berätta det för dem?

Citat:
Nej, det är jag som bestämmer både vem jag har sex med och hur jag tjänar mina pengar. Hade min man velat ha en kvinna som lyder order så hade han valt en sådan, istället valde och väljer han mig.

Men tror du inte din man hellre skulle vara som David Carradine i Nord och Syd istället för en inställsam, fjäskande White Knight som fungerar som en känslomässig soptunna för kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in