2019-10-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då tar vi det igen.
KARIN LÄMNADE SJÄLV LÄGENHET OCH BARN TILL HOL DEN 1 DEC 2013!!!

Bakgrund
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013. Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.
Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.

Henrik informerades den 19 december 2013 om att man bedömde att ett akut skyddsbehov förelåg för att skydda barnen mot föräldrarnas konflikt och att det var Henrik som måste ombesörja det annars skulle förvaltningen behöva göra en anmälan om omhändertagande av barnen enligt lagen om vård av unga, LVU.

Du kan snart doktorera i det här ämnet Timeout.

Eller ställa upp i 48 000 kr-frågan.
Bra jobbat med alla rapporter från trådarkivet och hjärnkontoret ditt.
Citera
2019-10-06, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det vet jag inte.
Det motsvarar iaf det tidningen skriver (datum och påföljd) och är väl hans senaste sittning i rätten.
Nästa hade han ingen lust med, det kom kanske annat emellan. 🤔
Citera
2019-10-06, 23:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men andra skadan då i aug 2017.

Hon kan väl inte ha skickat in fram-googlade bilder på knivskador i aktbilagor 8-11 i mejlen från hundvakten??

Inget läkarintyg skickas in i separat aktbilaga om det då inte var i aktbilagorna från mejlen?

Hon måste ha tokbluffat är min slutsats. Kan tänka mig att bilder av sådan art som hon skickat in blir hemliga om de inte är bevis.
Skulle inte förvåna mig om Karin har skickat in bilder på någon annans skada så mycket skit som hon har gjort. Det var väl du och jag som var oense om blåtiran på bild också och någon hade visat bilden för en sminkös eller nåt och den var helt klart fejkad och dåligt gjord.

Nej inget läkarintyg och processen stoppas inte trots dom bilderna...

Hade Karin haft en sån knivskada hade hon kunnat skicka in polisrapporten om den... men inget sånt heller. Det finns helt enkelt ingen info om den skadan som går att bedöma något ifrån.
Citera
2019-10-06, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Men andra skadan då i aug 2017.

Hon kan väl inte ha skickat in fram-googlade bilder på knivskador i aktbilagor 8-11 i mejlen från hundvakten??

Inget läkarintyg skickas in i separat aktbilaga om det då inte var i aktbilagorna från mejlen?

Hon måste ha tokbluffat är min slutsats. Kan tänka mig att bilder av sådan art som hon skickat in blir hemliga om de inte är bevis.
Jag hade mer journaler i åtanke där det står hemlig (ny notering efter mail med bifogade bilder).
Citera
2019-10-06, 23:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du kan snart doktorera i det här ämnet Timeout.

Eller ställa upp i 48 000 kr-frågan.
Bra jobbat med alla rapporter från trådarkivet och hjärnkontoret ditt.
Jag blir snart galen på att behöva upprepa och upprepa saker om och om igen och till samma postare dessutom.
Sitter det ett gäng galningar här som är analfabeter

Ska det vara så förbannat svårt att ta till sig fakta???

KARIN LÄMNADE SJÄLV LÄGENHET OCH BARN TILL HOL DEN 1 DEC 2013!!!
KARIN FLYTTADE UT OCH HOL FLYTTADE IN MED BARNEN SOM HELLER INTE HADE BOTT DÄR I SLUTET NÄR KARIN BODDE DÄR ENSAM UTAN HOL!!!
Citera
2019-10-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Kanske säger det mest om offret. Hur ofta är Henrik utanför tullarna?

Generellt kan sägas att det är lättast att begå brott på platser där man känner sig hemma. Efter brottet vill man instinktivt ta sig till en plats där man känner sig trygg så lättast för GM är om det fanns sådana platser på Kungsholmen. Mördarna i Baggeby hade ingen sådan plats på Lidingö och kunde inte besvära sig med att hitta en i förväg så de körde till Lidingöbron och åkte fast. I innerstan räcker det att flytta sig en kilometer och smälta in. Jag rekommenderar att gå till en drop in frisör.

Tid och datum också intressant. Under sommaren lär han ju varit runt i Sverige kanske. Men då ska man ha bra koll för att kunna följa honom. Även på weekendresa i Sverige under arbetsvecka. Eller tjänsteresa.
Iskallt att ta honom i porten/trappen. Med valet att skjuta och fly med bil måste man anta att gm var bekväm med lösningen. I annat fall med någon som var pressad/tvingad att skjuta av nån anledning så hade ju personen bra flax isf om ej hemma i stadsdelen.

Jo Lidingö ja. Sett bilderna när gossarna ligger lite tafatta på bron med brännskador i ansiktet och allt.
Citera
2019-10-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Dessutom hade ju en polisbil vart på plats innan skjutningen. Kan ju tyda på att skytten inte stått och tryckt och spanat på fastigheten tidigare på morgonen utan verkar mer som att personen kommit strax före och slinkt in i porten lagom till att HOL skulle gå på jobbet.

Ja, denna polisbil har varit uppe ett par gånger tidigare, men avfärdats som ett sammanträffande. Norr M 62 ligger ändå ca 400 m från polishuset, så någon form av ärende var dessa poliser där i. Flera gångtrafikanter behövde gå runt denna polisbil tidigare på morgonen.

Det brukar också vara rätt svårt att hitta parkering nere på N Mälarstrand på morgonen utan att riskera bot. Utgår från att polisen stämt av med parkeringsvaktsbolag om de lappat ngn bil i anslutning till brottet. Skytten sägs ju ha dragit iväg med en bil i riktning ut från stan. Det lättaste sättet att försvinna från fastigheten borde annars vara att bara raskt promenera därifrån. Då slipper man risk att fastna i köer o s v.
Citera
2019-10-06, 23:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Skulle inte förvåna mig om Karin har skickat in bilder på någon annans skada så mycket skit som hon har gjort. Det var väl du och jag som var oense om blåtiran på bild också och någon hade visat bilden för en sminkös eller nåt och den var helt klart fejkad och dåligt gjord.

Nej inget läkarintyg och processen stoppas inte trots dom bilderna...

Hade Karin haft en sån knivskada hade hon kunnat skicka in polisrapporten om den... men inget sånt heller. Det finns helt enkelt ingen info om den skadan som går att bedöma något ifrån.
Vilken polisrapport?
Citera
2019-10-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Dessutom hade ju en polisbil vart på plats innan skjutningen. Kan ju tyda på att skytten inte stått och tryckt och spanat på fastigheten tidigare på morgonen utan verkar mer som att personen kommit strax före och slinkt in i porten lagom till att HOL skulle gå på jobbet.

Ja många fotgängare/cyklister/bilar/bud/elsparkcyklar i farten vid den tiden.

Att någon slinker in och ut ur entréer på Kungsholmen är inget man reagerar på. Men nog vettigt att inte lurpassa om nu polisbil stod där tidigare.
Kommer man ut blodig så är det lite mer uppseendeväckande.
Bilen måste ha stått där den inte kunde blockeras. Om gm nu flydde i bil vill säga men det tycker jag man har läst nånstans om.
Citera
2019-10-06, 23:53
Avslutad
HOL hinner med att spela lite golf mellan brottningsmatcherna i alla fall.

https://www.bginstitute.se/2016/08/de-vann-juristgolfen-2016-las-mer-om-vinnarna-och-se-bilderna-har/
Citera
2019-10-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag hade mer journaler i åtanke där det står hemlig (ny notering efter mail med bifogade bilder).

Men då skulle hon typ ha behövt krångla ut dem från sjukan till hundvakten, skannas in nånstans eller exporteras från 1177.se.
Får inte ihop det med journaler men samtidigt var det nog hon som skrev mejlen eller iaf dikterade så man vet aldrig.

Till skillnad från den bedömda skadan som Socialstyrelsen kollade på eller vilka det var som krav inför laga förfall så känns det här mer hemmasnickrat då KL visste att hon inte skulle behöva bevisa det - Skriver den mest skeptiska jag...
Citera
2019-10-06, 23:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilken polisrapport?
Jag skrev... "Hade Karin haft en sån knivskada hade hon kunnat skicka in polisrapporten om den... men inget sånt heller. Det finns helt enkelt ingen info om den skadan som går att bedöma något ifrån."

Om Karin hade blivit knivskuren som hon påstår så hade det ju automatiskt blivit en polisanmälan om den skadan och då hade Karin kunna skicka in en polisrapport om skadan till rätten.
Men inget sånt finns i dagboksbladen, så har ens någon knivskärning inträffat?

Hundvakten är inte på plats, långt ifrån, och har bara Karins ord att gå på och dom är inte mycket värda i någons ögon som känner till hennes myckna ljugande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in