2019-10-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vilka domstolar har FO haft ärenden i? Var det inte Borås Stockholm och Karlstad. Den i Karlstad blev ju "dildo" grejen men vad var det egentligen han skulle inställa sig för i rätten?. Från början borde det ha varit något annat innan han kom i "luven" med domaren och åklagaren.

Jag tror det var häktningsförhandling om att han våldtagit en flickvän. Han gillade inte anklagelserna från åklagaren och då kom uttalandet om vuxenleksak.

Du får säkert ett bättre svar av någon annan men så minns jag det.
Citera
2019-10-04, 17:42
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Här beställt ut material och har nu fått endel på posten.
Finns sms mellan Fredriks föräldrar och MN och SH.

Oj, detta var ju ändå lite intressant. Om detta stämmer, så kan jag eventuellt behöva backa lite på mitt inlägg strax ovanför. Eller backa och backa; jag påstod bara att det vad vi vet nu inte medför någon nödvändig koppling, men nu menar E08 att hen ev kan bringa klarhet i frågan... Interesting...
Citera
2019-10-04, 17:42
Medlem
Citat:
Snack! Kan du namnet på Fredriks föräldrar?.

Står Dan och Elinor i materialet.
Citera
2019-10-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan du ombesörja att vi får ta del av det materialet så ligger du på plus här tack.

Försökt skicka det i pm till dig. Vågar inte lägga upp det öppet eftersom det står namn och nummer helt öppet. Måste få hjälp att maska.
Citera
2019-10-04, 17:44
Medlem
Citat:
Står Dan och Elinor i materialet.

Kommer du lägga upp materialet här?
Citera
2019-10-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kommer du lägga upp materialet här?

Vill inte bli få något regelbrott på mig så jag vet inte vilka uppgifter man får lägga upp här.
Citera
2019-10-04, 17:46
Medlem
Citat:
Försökt skicka det i pm till dig. Vågar inte lägga upp det öppet eftersom det står namn och nummer helt öppet. Måste få hjälp att maska.

Tack. Jag är för ny här. Funkar om drygt en vecka.
Citera
2019-10-04, 17:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vilka domstolar har FO haft ärenden i? Var det inte Borås Stockholm och Karlstad. Den i Karlstad blev ju "dildo" grejen men vad var det egentligen han skulle inställa sig för i rätten?. Från början borde det ha varit något annat innan han kom i "luven" med domaren och åklagaren.
Det blev fel på länkarna när jag samlade domarna så jag fick göra en ny för den gamla gick inte att rätta... fattar inte varför. Har lagt till städerna där domarna föll i den nya.

Någon dom hittar jag inte från Karlstad men detta.

”Fredrik Olafsen har i samband med häktningsförhandling där kammaråklagaren P*a H***ar begärt Olafsen häktad otillbörligen för att hämnas uttalat ungefär följande "Fröken åklagare, gå hem och kör in dildon i fittan istället". Uttalandet medförde obehag för Hammar. Det hände den 17 maj 2017 på Värmlands tingsrätt, Västra torggatan 13, Karlstad, Karlstads kommun.
Fredrik Olafsen begick gärningen med uppsåt.”
Fredrik Olafsen har erkänt gärningen.
Här är nya samlingen med städerna där domarna föll tillagda.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Samlar länkarna med Dan FREDRIK Olafsen domar. MGM som skytten vid mordförsöket.

Dan FREDRIK Olafsen Dom BORÅS 2005-09-14 Misshandel. Olaga hot. Skadegörelse B 2470-03
https://minfil.com/1bucw37fn1/20191001_FO_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM SOLNA 2015-07-28 Misshandel. Olaga hot. Övergrepp i rättssak. B797-15
https://minfil.com/L201l269n5/Dan_FREDRIK_Olafsen_DOM_2015-07-28_Misshandel._Olaga_hot._vergrepp_i_r_ttssak._B79 7-15_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM STOCKHOLM 2018-09-27 Rån. Bedrägeri. Förgripelse mot tjänsteman. B 7489-18
https://minfil.com/y719le63ne/Dan_FREDRIK_Olafsen_DOM_2018-09-27_R_n._Bedr_geri._F_rgripelse_mot_tj_nsteman._B_7 489-18_pdf

Dan FREDRIK Olafsen DOM STOCKHOLM 2018-12-03 överklagat avgörande Rån. Bedrägeri. Förgripelse mot tjänsteman. B 9682-18
https://minfil.com/RcVdC377n7/Svea_HR_B_9682-18_Dom_2018-12-03_pdf
Citera
2019-10-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tackar för det
Då gör jag en ny samlat inlägg med domarna.

Mycket bra att du fått en moderator att göra en sammanfattning i början av tråden !
Citera
2019-10-04, 17:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Bra fråga. Varför JN? Jag skulle bara vilja stanna upp och för en stund tillåta mig utgå från noll.

Ponera att SH och KL är helt orelaterade till varandra. I så fall finns ingen koppling mellan KL och något av de här mailen.

Det är en sak mellan en läkare någonstans (SH) och hans förehavanden respektive icke-förehavanden. MDN verkar ju också blivit indragen i mailen och där har vi kanske kopplingen till JN.

Om JL skickat mailen så har har det hänt något för henne i förhållande till SH och MDN. Eventuellt skulle den där marockanska kvinnan ha del i det.

Om JN skickat mailen så har det kanske hänt något för henne i förhållande till SH, och/eller eventuellt pappa MDN och/eller någon annan i de förstnämnda personernas sfär.

Om någon annan skickat mail; gud vet varför.

--

Min poäng är att mailen och alla dessa turer mycket väl skulle kunna vara en helt separat historia, frikopplad från HOL och KL. Jag ser inget i något av ovanstående scenarier som kräver, eller pekar på, att KL eller HOL skulle vara (eller behöva vara) inblandade.
Det vore nog på sin plats med FUP. Är den tillgänglig?
Ska nån få kontaktförbud bör det väl ligga till grund för nåt mer än två (?) mail (vars avsändare inte kan bekräftas). Annars är han väl helt pantad.
Finns det inte mer än så känns det mer som att driva en sak in absurdum.

Väldigt pantad om han har en juridisk rådgivare gratis i sin närhet.
Om så är fallet. Ängeln från bråkmakargatan, haha.
Citera
2019-10-04, 17:52
Medlem
Citat:
Vill inte bli få något regelbrott på mig så jag vet inte vilka uppgifter man får lägga upp här.

Ingen aning heller om det men från vilket ärende med FO är sms-underlagen då?
Citera
2019-10-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det var bland det dummaste jag läst i tråden och då finns det trots allt oändligt mycket som kvalar in där. VAR står det med bestämdhet att jag vet något? Så länge vi inte vet mer kan vi inte utesluta A, B, eller C. Sedan kan ju var och en spekulera, fantisera och tro bäst hen vill. Eller, bättre, ta till sig den information som finns om de inblandade. Ren idioti från din sida. Happy hour på pizzerian?

Det menar ju att jag är ett skämt som skriver att KL kanske inte ligger bakom detta. Då blir ju slutsatsen att du vet att hon ligger bakom detta. Nåväl, jag brukar inte argumentera mot personer med ditt primitiva och infantila språkbruk, så ha en skön kväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in