2019-10-06, 23:12
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack.
Du frågade även om innerstan.
Av grafiken framgår 1 skottlossning vid Stadion och 1 vid Hornstull.
I dessa fall var ingen skadad eller död.
( De anger närmaste T-banestation, det behöver alltså inte vara direkt vid tunnelbanan. )

// artikeln är ”skruvad” så att de anger vid vilka tunnelbane- och pendeltågsstationer skjutningarna skett.
Citera
2019-10-06, 23:12
Avslutad
Om nu attacken från dec 2015 är sann (uppgift AB) då var det två personer. Uteslutningsmetoden säger att den sista atacken inte utfördes utav någon av dom två som utförde attack 1. I så fall skulle HOL känt igen GM. (såvida dom inte var maskerade). Det gör det svårt att säga med säkerhet för HOL säger inte att - Jag kände inte igen GM pga att han var maskerad. Utan bara att han kände inte igen GM.
Citera
2019-10-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag får kalla hen roten för det namnet... puh...
Det kan ju även vara ett dåligt sytt kejsarsnitt och vi har bara rotens ord om att det ens finns.

Snitten sitter rätt långt ner om det inte var tokakut.

Knivskadan ligger i tid några veckor efter att de 100 000 kr felaktigt kom in på hennes konto.
Rånad, knivad och bestulen på massa cash? Pinsamt anmäla stöld av ”stulna” pengar? Gissning.

2017/07/06 KL får 100 000kr inbetalat från en advokatfirma som hävdar att det gjorts av misstag.

2017/08 KNIVSKUREN I LEVERN?

2017/08/30 7 Yttrande från Käranden KL genom TB
2017/08/30 8-11 Bilagor till ab 6 .Hemlig
Citera
2019-10-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Du frågade även om innerstan.
Av grafiken framgår 1 skottlossning vid Stadion och 1 vid Hornstull.
I dessa fall var ingen skadad eller död.
( De anger närmaste T-banestation, det behöver alltså inte vara direkt vid tunnelbanan. )

// artikeln är ”skruvad” så att de anger vid vilka tunnelbane- och pendeltågsstationer skjutningarna skett.

Tack igen. Jo såg annan artikel baserad på polisens statistik. HOL är den ende som skottskadats i innerstan i år.
Statistiken var till 18/8 så kan ju vara någon skjutning med skada mellan 18/8 och 6/9 men jag tvivlar.

En väldigt ovanlig plats för skjutning. Tycker det borde säga en del om upphovsmannen/kvinnan.
Citera
2019-10-06, 23:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det överklagade gällande JL och TR-domen?

Hovrätten 3 december 2018:
"Hovrätten finner att det samlade straffvärdet för de brott Fredrik Olafsen nu
ska dömas för uppgår till fängelse sex månader."
Det vet jag inte.
Senast redigerad av Kallix 2019-10-06 kl. 23:24.
Citera
2019-10-06, 23:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Snitten sitter rätt långt ner om det inte var tokakut.

Knivskadan ligger i tid några veckor efter att de 100 000 kr felaktigt kom in på hennes konto.
Rånad, knivad och bestulen på massa cash? Pinsamt anmäla stöld av ”stulna” pengar? Gissning.

2017/07/06 KL får 100 000kr inbetalat från en advokatfirma som hävdar att det gjorts av misstag.

2017/08 KNIVSKUREN I LEVERN?

2017/08/30 7 Yttrande från Käranden KL genom TB
2017/08/30 8-11 Bilagor till ab 6 .Hemlig
Första skadan före 2010 enligt roten, Karin minns inte hur den kom till.
Andra skadan aug 2017 enligt Karin. Finns inga bevis för någon av dom skadorna.
Här är rotens inlägg om den första.
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har sett bilder på ärren efter en periods läketid. Detta är en mängd år sedan nu, före 2010, och redan då dök Henrik upp i sinnet.
Med allt som skett dom här dagarna, tror jag oförändrat liknande om den saken.
Men tro inte för en sekund att jag antyder. Riktigt så starka belägg har jag inte. Se det som att jag snarare svagt glimmar.
Det är slafsiga breda ärr med sekundära mindre ärr-skrap runtom, 30-40cm långa över mage och bål om jag nu minns helt riktigt.
Inte kniv, tänk trögare och större; En krossad vinflaska eller ett stort men tillräckligt vasst metallföremål. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon med stor kraft blivit svingad av en slipad spade, eller gått i fight med en samuraj. Så djävligt är det.
Enorm blodförlust och intensivvård, därefter kirurgi och längre avdelningsvård.
Inte ett pip om orsak till skadorna från Karin själv. Hon minns inte, hette det då... Vården larmade såklart på detta och rapporter skrevs ihop med att polis försökte höra Karin och Henrik mfl - Ingen visste något.
Det gick från att vara ett livshotande tillstånd med några av dom värsta och djupaste skärskador man kan tänka sig, till att bli ett par a4-formulär som ganska snart åkte i papperskorgen.
Citera
2019-10-06, 23:31
Medlem
Citat:
Tack igen. Jo såg annan artikel baserad på polisens statistik. HOL är den ende som skottskadats i innerstan i år.
Statistiken var till 18/8 så kan ju vara någon skjutning med skada mellan 18/8 och 6/9 men jag tvivlar.

En väldigt ovanlig plats för skjutning. Tycker det borde säga en del om upphovsmannen/kvinnan.

Ja, som jag skrev i ett inlägg för en stund sen är ju platsen och tidpunkten för denna skjutning mkt märkligt vald. Ett antal potentiella vittnen, såväl i trapphus och ute på gatan med folk gåendes och cyklandes till arbetet i rusningstrafik. Jag lutar mer och mer åt att personen som besökte HOL inte var där för att döda honom, dels utifrån det jag nämnde ovan, och dels p g a vapen/ammunition. HOLs snabba tillfrisknande är ju en annan märklig (och såklart tursam) omständighet.
Citera
2019-10-06, 23:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Teorin är att han fick vad han beställde då han tog barn samt lägenhet ifrån KL, tydligen inget man gör ostraffat. Fast att man klarar sig så tursamt får jag inte ihop. Dock är inte den sista sången sjungen och att han ska fortsätta karriären i Sthlm ser jag som en omöjlighet om han fruktar för sitt liv.
Då tar vi det igen.
KARIN LÄMNADE SJÄLV LÄGENHET OCH BARN TILL HOL DEN 1 DEC 2013!!!

Bakgrund
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013. Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.
Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.

Henrik informerades den 19 december 2013 om att man bedömde att ett akut skyddsbehov förelåg för att skydda barnen mot föräldrarnas konflikt och att det var Henrik som måste ombesörja det annars skulle förvaltningen behöva göra en anmälan om omhändertagande av barnen enligt lagen om vård av unga, LVU.
Citera
2019-10-06, 23:34
Medlem
Citat:

Kanske säger det mest om offret. Hur ofta är Henrik utanför tullarna?

Generellt kan sägas att det är lättast att begå brott på platser där man känner sig hemma. Efter brottet vill man instinktivt ta sig till en plats där man känner sig trygg så lättast för GM är om det fanns sådana platser på Kungsholmen. Mördarna i Baggeby hade ingen sådan plats på Lidingö och kunde inte besvära sig med att hitta en i förväg så de körde till Lidingöbron och åkte fast. I innerstan räcker det att flytta sig en kilometer och smälta in.
Senast redigerad av Stanislaus 2019-10-06 kl. 23:48.
Citera
2019-10-06, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej det ska vara två olika skador.
I mailet som hundvakten skriver 2017-08-30 är det en knivskärning som träffade magsäck och lever i slutet av aug 2017 och då gör Karin allt för att förhala KLANDER AV BODELNING.
Men det hjälper ju inte vad hon än skyller på. Så här ser det ut efter den skadan.
2017-08-30 8-11 Bilagor till ab 6 .Hemlig
2017-09-11 12 Underlag för kungörelsedelgivning, DC beträffande KL
2017-09-22 Beslut Kompletteringsföreläggande ska delges genom kungörelsedelgivning. /KPG
2017-10-13 14 Yttrande beträffande KL
2017-10-13 Tell med kärande KL som meddelar att mailet, aktbilaga 14, ska ses som en
anståndsbegäran. Käranden önskar anstånd att inkomma med stämningsansökan i original
(föreläggande med aktbilaga 2) till den 16 november 2017./H
2017-10-16 15 Skrivelse e-postat till KL.
2017-11-20 19 Yttrande från käranden KL genom TB
2017-11-23 20 Mejl till TB
2017-11-24 21 SLUTLIGT BESLUT – KL, HOL
2017-11-24 Kopia av Slutligt beslut (ej särskilt uppsatt), aktbilaga 21, e-postat till KL, HOL
2017-11-24 Original beslut till arkivet
2017-11-28 22 Handlingar från KL
2017-12-01 Tel med KL, som underrättas om att hennes talan har avvisats, att tingsrätten inte
uppfattar aktbil. 22 som ett överklagande och att hon måste komma in med ett överklagande om hon
är missnöjd med tingsrättens beslut. /KPG
2017-12-15 ÖVERKLAGANDE från KL av SLUTLIGT BESLUT 2017-11-24.
2017-12-18 Överklagande från KL har inkommit i rätt tid. /JOBE
2017-12-18 23 Inscannat överklagande OBS! Ej aktbilaga
2017-12-18 Akten till Svea Hovrätt med bud (tillsammans med T 757-17)
2018-04-10 Akten åter från Svea Hovrätt
2018-04-10 Akten till arkivet
2019-08-15 Protokoll från Svea Hovrätt
Målet är avslutat och Karins överklagande och förhalning leder ingenstans.

Den andra skadan med det ärret som löper tvärs över magen enligt roteseau var väldigt ojämn och är längre tillbaka under äktenskapet som jag förstår det. Det är troligen från något annat än en kniv.
Men Karin minns inte hur hon fick den skadan och det nämns inte i några dokument alls.
Ok. Då fokuserar jag på knivskärning nr 2 runt 2017 för det är med i loggen till rätten:

Varför inte anmält är sensmoralen.
Citera
2019-10-06, 23:36
Medlem
Citat:
Första skadan före 2010 enligt roten, Karin minns inte hur den kom till.
Andra skadan aug 2017 enligt Karin. Finns inga bevis för någon av dom skadorna.
Här är rotens inlägg om den första.

Men andra skadan då i aug 2017.

Hon kan väl inte ha skickat in fram-googlade bilder på knivskador i aktbilagor 8-11 i mejlen från hundvakten??

Inget läkarintyg skickas in i separat aktbilaga om det då inte var i aktbilagorna från mejlen?

Hon måste ha tokbluffat är min slutsats. Kan tänka mig att bilder av sådan art som hon skickat in blir hemliga om de inte är bevis.
Citera
2019-10-06, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, som jag skrev i ett inlägg för en stund sen är ju platsen och tidpunkten för denna skjutning mkt märkligt vald. Ett antal potentiella vittnen, såväl i trapphus och ute på gatan med folk gåendes och cyklandes till arbetet i rusningstrafik. Jag lutar mer och mer åt att personen som besökte HOL inte var där för att döda honom, dels utifrån det jag nämnde ovan, och dels p g a vapen/ammunition. HOLs snabba tillfrisknande är ju en annan märklig (och såklart tursam) omständighet.
Dessutom hade ju en polisbil vart på plats innan skjutningen. Kan ju tyda på att skytten inte stått och tryckt och spanat på fastigheten tidigare på morgonen utan verkar mer som att personen kommit strax före och slinkt in i porten lagom till att HOL skulle gå på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in