2019-10-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Allt det du nämner kan man göra själv 1 gång per år, och tar cirka 1h.

Du betalar det varje månad, för en ”tjänst” som utförs en gång per år.

Att man som privatperson leasar en bil är helt befängt, inte konstigt att Lyxfällan går på bästa sändningstid.
Fast du måste väl köpa oljan, filtren, spolarvätskan då eller?
Citera
2019-10-06, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo jag är både tönt och fattiglapp i 3-4 år till, för då är jag utan bolån och äger då villa, sommarstuga och hus på Phuket och allt utan lån..
Sluta å ljug din fattiglapp. Du har inget hus på Phuket och kan inte/kommer aldrig kunna äga ett.....Så äre din snygging....
Citera
2019-10-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullibrallan
Sluta å ljug din fattiglapp. Du har inget hus på Phuket och kan inte/kommer aldrig kunna äga ett.....Så äre din snygging....
Finns ingen anledning att ljuga på ett anonymt forum... och jag äger både hus, mark och gummiplantage på Phuket.
Du däremot verkar inte ha det så fett 😂
Citera
2019-10-06, 14:47
Bannlyst
Citat:
Finns ingen anledning att ljuga på ett anonymt forum... och jag äger både hus, mark och gummiplantage på Phuket.
Du däremot verkar inte ha det så fett 😂
Hur visste du! Säg int att du är en klärvoajant....
Nädu snygging. Du äger inget i Thailand, men däremot så äger du en mycket vacker näsa, å det är få förunnat....
Citera
2019-10-06, 14:50
Medlem
Citat:
Hur visste du! Säg int att du är en klärvoajant....
Nädu snygging. Du äger inget i Thailand, men däremot så äger du en mycket vacker näsa, å det är få förunnat....
Jo iofs vacker näsa... ni norrlandsfinnar är ju inte så fagra precis 😂

Ja vem som helst från vilket land som helst får äga firma i Thailand.
Citera
2019-10-06, 14:55
Bannlyst
Citat:
Jo iofs vacker näsa... ni norrlandsfinnar är ju inte så fagra precis 😂

Ja vem som helst från vilket land som helst får äga firma i Thailand.
Fördelning 51%-49%. Måste alltid vara Thailändskt huvudägande.....Därutöver så får aldrig ens ett multimiljard företag vara huvudägare.....Varför tror du Volvo inkorporerat Thailändskt huvudägande i Volvo Thailand Inc.
Citera
2019-10-06, 15:16
Medlem
Citat:
Då borde du söka jobb hos Warren Buffet, snittavkastnig för alla på hela planeten ligger på 8% per år, du som klarar 10-15% om året kommer innan du dör äga alla pengar på planeten.

Jag har haft 11,8 % i genomsnittlig avkastning de senaste 20 åren. Om vi kollar på de senaste 10 åren är siffrorna mycket bättre än så.

Index har snittat 8 % per år och det är rätt enkelt att slå det.
Citera
2019-10-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ja kvalitet är idioti, bättre att köpa skit ofta

Premium och kvalitet är två skilda saker. Om det är kvalitet du är ute efter bör du köpa en Toyota.
Citera
2019-10-06, 15:39
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Köp en ny bil och sälj den efter tre år, vad har du förlorat i värdeminskning mm?
Leasa en bil och se vad det kostar för tre år?

Vad vart mest lönsamt?

Leasa gissar jag på...
Jo. Dessutom så slipper man Blocketblattarna.
Citera
2019-10-06, 15:42
Medlem
Enda anledningen till att privatleasing blivit en grej är för att bilarna ha blivit så dyra och andrahandsvärdet är så dåligt.

Tar man lån och köper en ny bil och sedan säljer den efter 3 år så ser man hur dålig affär det är.

Det är en lika dålig affär att leasa en ny bil i 3 år.

Skulle inte privatleasing finnas så skulle det knappt säljas några nya bilar i Sverige. Nu säljs det massa nya bilar till leasingföretag som sedan kommer ut som begagnade bilar efter 3 år.

Nu kör jag för mycket per år för att privatleasing skulle funka men om man skulle bo i stan så körsträckan skulle vara runt 1000-1500 mil om året så skulle jag fortfarande inte leasa en ny bil. Jag skulle köpa en 3-5 år begagnad bil. För mig är bilen ett verktyg som transporterar mig - inget annat. Så låg milkostnad som möjligt.
Citera
2019-10-06, 15:53
Medlem
Citat:
Fördelning 51%-49%. Måste alltid vara Thailändskt huvudägande.....Därutöver så får aldrig ens ett multimiljard företag vara huvudägare.....Varför tror du Volvo inkorporerat Thailändskt huvudägande i Volvo Thailand Inc.
Ja självklart är det 51-49% som gäller, trodde alla visste detta... men du förstår väl att du själv äger 49% och sedan sprider du ut resten av ägandet till 7-8 fattiga thailändare som är utspridda över hela världen, då kommer de aldrig finna varandra och de lär aldrig någonsin finna varandra för att kunna komma i majoritet mot dig... trodde det var försteklass juridik i hur man äger och gör 🙂
Citera
2019-10-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag har haft 11,8 % i genomsnittlig avkastning de senaste 20 åren. Om vi kollar på de senaste 10 åren är siffrorna mycket bättre än så.

Index har snittat 8 % per år och det är rätt enkelt att slå det.
Som sagt,,, Buffet anställer dig direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in