I över 8 år har Helena tagit ut pengar från ett konto som hon egentligen inte ska ha tillgång till efter skilsmässan. Nu stämmer Glenn Helena på 500.000 kr.
Glenn Hysén kräver Helena på storbelopp
Publicerad 1 mar 2019
Glenn Hysén, 59, påstår att exfrun Helena olovligen har tagit pengar från hans lönekonto.
Nu kräver Glenn, via sin advokat, ett sexsiffrigt belopp tillbaka.
”Pillat under alla år”
Anledningen till pengakravet, säger han, är att Helena utan tillåtelse använt pengar från ett gemensamt bankkonto efter parets skilsmässa 2011.
– Jag upptäckte det av en tillfällighet. Det var något som hade betalats som inte vi betalar normalt, säger Glenn Hysén.
Glenn Hysén hävdar att han inte visste att Helena hade tillgång till kontot, och beloppet som han nu kräver tillbaka är sexsiffrigt.
– Helena har varit och pillat under alla år. Hon vet om att jag inte har någon koll. Det är bara jag som har pumpat in pengar där, min lön och allting kommer in på det kontot. Jag hade inte sagt någonting om hon också hade lagt in pengar, men det har hon inte, säger Glenn Hysén.
Helena slår ifrån sig
– Jag säger så här: Jag kan inte stjäla från vårt egna konto. Både jag och Glenn är kontohavare på detta. Vi är inte klara med vår ekonomiska uppgörelse ännu.
https://www.expressen.se/gt/noje/gle...pa-storbelopp/
Det har varit väldigt tyst om detta i tråden.
Helena kan ju inte vara riktigt frisk när hon i över 8 år efter skilsmässan fortfarande tar ut pengar från Glenns lönekonto

och dessutom påstår att deras ekonomiska uppgörelse inte är klar efter så lång tid

Nej kvinnan som har gett bitterheten ett fult ansikte lär nog aldrig bli klar med detta.
Helena skötte all marktjänst och även räkningarna när dom var gifta och hon och Glenn hade ett gemensamt konto som bara han satte in pengar på.
Glenn har lite dålig koll på saker och har missat att Helena fortfarande hade tillgång till kontot och hon har tagit ut pengar från det trots att Glenn begärde skilsmässa 10 januari 2011 och den var klar efter 6 månader samma år.
Publicerat 29 jan 2011
Tjugofem års kärlekshistoria har utvecklats till ett triangeldrama. Glenn Hysén har träffat en ny kvinna och begärt skilsmässa. Frun Helena är rasande och vägrar skriva under och bromsar nu hela processen.
Den 10 januari inkom plötsligt en skilsmässoansökan till Göteborgs tingsrätt. Den var underskriven av Glenn, men inte av Helena som vägrar att underteckna handlingen.
Och hon är rasande.
- Men jag kommer inte att säga mer för våra barns skull, säger Helena till Extra.
https://www.expressen.se/noje/extra/...a-skilsmassan/