Citat:
Ursprungligen postat av
vinter-natt7
Word!! Lågt!!
Och tydligt är ju att Helena håller dem kvar som sina små bäbisar, som hon impregnerar med sin enorma negativitet.
Det konstiga är att de (Anton och Annie) fortfarande går med på detta, att de inte vid 25 och 30 års ålder ser henne som hon är, och sparkar bakut.
Detta handlar uppenbart inte om att Glenn skulle ha varit en dålig pappa, hur många har inte det??
Det här är en sann och sedelärande berättelse om hur en skild kvinna kan förstöra livet för sina barn och relationen till deras far. Väldigt väldigt tragiskt!
Anton och Annie skulle ju faktiskt behöva avprogrammering. Undrar hur gamla de ska hinna bli innan de ser klart.
Om Helena varit en normalvettig ansvarstagande vuxen som såg till sina barns bästa, hade hon givetvis uppmuntrat kontakten mellan barnen och Glenn samt nya frun. Det gör varje normal förälder!!
Istället gör hon ett av de värsta felen man kan göra mot sina barn - förstör kontakten till fadern genom att smutskasta. Fy!!!
Jag blir både arg och ledsen.
Hur kan man göra så???!! SÅ egoistiskt...
Och kom nu inte med idiotargumentet "Men Glenn är ingen ängel!" (Sorry för ordvitsen)
Det är inte det minsta relevant här!
Detta handlar inte om Glenn utan om Helena.
Hon är sjuk och behöver hjälp, men tyvärr har hon redan lyckats göra stor skada redan.
Hemskt!
Undrar förresten hur relationen mellan Anton/Annie och Alexander är? Man önskar att han som storebror i den familjen kunde slå vett i sina småsyskon, för han verkar ju vara fri från Helenas hjärntvätt!
WORD!!! Helena är riktigt sjuk! Annie och Anton behöver avgiftas!
Citat:
Ursprungligen postat av
Illa2222
Läste i någon intervjun att relationen mellan Alexander och syskonen är artig men reserverad.
Nej jag kan inte länka för vet inte hur man gör
Tobias och Charlotte är från äktenskapet med Ker*** Mell***
Alexander, Anton och Annie är från äktenskapet med Helena, skilda sedan 2011.
Tobias, Charlotte och Alexander umgås.
Gissa vad...
Tobias ska gifta sig 2014 och hans mamma Ker*** ska ju självklart vara med på bröllopet och hon känner sig inte bekväm med att Helena också ska komma för då är hon skild från Glenn.
Då går inte Annie och Anton på det bröllopet heller när deras mamma Helena inte blir inbjuden och vad skulle hon där att göra förstår inte jag. Måste man bjuda in sina halvsyskons mamma?
Glenn var gift med Ker*** när Helena genom en lögn lyckades få träffa Glenn och det blev skilsmässa. Den kvinnan finns väl knappast som vill ha sin exmans, numera exfru med på bröllopet.
Tobias måste väl för helvete få välja att hans mamma ska vara med och inte den kvinnan som brädade hans mamma så det blev skilsmässa.
Helena är INTE mamma till Tobias!
Annie och Anton behöver verkligen någon form av avprogrammering eller man kanske ännu hellre skulle kalla det för avgiftning för Helena är rena giftet för deras hjärnor.
Dom två kommer aldrig att bli vuxna så länge som Helena styr dom.
Förstår dom inte att Tobias väljer sin egen mamma i stället för den kvinnan som kom mellan, då är det bara att beklaga att dom har så få hjärnceller kvar som är förgiftade av Helena.
Citerar delar av artikeln, lång artikel.
Öppnar upp om familje- fejden: ”De valde sida”
TOBIAS HYSÉN Publicerad 25 sep 2019
Helena Hysén var inte bjuden när Tobias Hysén gifte sig med Maria.
Det fick ”Tobbes” syskon Anton och Annie att tacka nej till bröllopet.
I sin nya självbiografi ”Jag är inte klar” berättar Tobias Hysén att han hade svårt att förstå deras beslut.
– Jag kommer aldrig någonsin tycka att det är rätt beslut, säger han.
UTDRAG UR TOBIAS HYSÉNS SJÄLVBIOGRAFI
"Inför bröllopet förklarade min mamma att hon helst inte ville att Helena skulle komma. Det var fortfarande jobbigt för henne att träffa Helena. Vi valde därför att inte bjuda henne.
Det var inget svårt val att göra. Min mamma kommer alltid först. Beslutet ledde till upprörda känslor bland två av mina yngre syskon. Det slutade med att Anton och Annie tackade nej till inbjudan. För att visa solidaritet med sin mamma, bestämde de sig för att inte komma på bröllopet, vilket jag har svårt att förstå. Jag tror att de hade gjort samma sak i min situation. Det var tråkigt att det blev så."
Tobias Hysén skriver i boken att han inte har någon nära kontakt med Anton och Annie på samma sätt som med sin syster Charlotte.
– Så länge farsan och Helena var gifta träffades vi ändå en del eftersom vi var där på regelbunden basis. Men sedan vi blev vuxna har vi väl aldrig haft någon direkt relation med Anton och Annie. Dels för att de är mycket yngre och dels för att de lever ett annorlunda liv jämfört med en själv. Jag fick ju själv barn innan de blev vuxna. Vi har aldrig bott ihop på riktigt och aldrig skapat den relationen riktigt. Alexander är lite närmare i tid och har själv barn, så där har vi ändå umgåtts lite mer, förklarar ”Tobbe”.
https://www.expressen.se/gt/sport/fo...de-valde-sida/