2019-10-05, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Häpnadsväckande inlägg! Vet du inte hur man sparar ner bilder till mobilen? På riktigt?
Nej.
Citera
2019-10-05, 10:00
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneypenny1
Laddade ner tinder imorse och har swipeat höger säkert 200 gånger utan att få en enda matchning. Jag köpte även Tinder Gold men har inte fått några likes än. Är det så svårt att få match på tinder eller gör jag något fel? Ser helt okej ut, inte jättesnygg men inte heller ful.

Exakt samma läge här. Har bra bilder men det är helt dött efter köp av Tinder Gold. Sinnes.
Citera
2019-10-05, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moneypenny1
Laddade ner tinder imorse och har swipeat höger säkert 200 gånger utan att få en enda matchning. Jag köpte även Tinder Gold men har inte fått några likes än. Är det så svårt att få match på tinder eller gör jag något fel? Ser helt okej ut, inte jättesnygg men inte heller ful.

Kraven är väldigt höga på killar. Du behöver ha många bilder. Mer än 4. Bilderna måste vara bra och varierade. Exempel: i naturen, i socialt sammanhang, där du utöver någon sport eller på gymmet, resor, etc. Det räcker alltså inte med selfies tagna inomhus. En välskriven profil krävs också som lockar nyfikenhet hos kvinnan, gärna lite humor.

Du måste också sätta bred radius då kanske du får några matchningar i månaden. Ja du hör ju själv hur sjukt det är men det är verkligheten idag för oss svenska män. För kvinnan räcker det bara med att ha en fitta.
Citera
2019-10-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mokes
Det är slöseri med tid och självplågeri att använda tinder som socialt och utseendemässigt genomsnittlig/undergenomsnittlig man.
Fast som tur är smaken individuell när det gäller attraktion, även om du blir ratad av vissa genomsnittliga tjejer som är 5'or så finns det dom riktigt snygga tjejerna som går igång på just ditt utseende. Det är min erfarenhet att ibland så matchar man dom där toksnygga tjejerna som är 8-10'or.

Höga krav på utseende och ghostar många, runt ett hundrattal jag ghostat senaste året. En gång råkade jag skicka en superlike till en mindre snygg tjej och hon börjar skriva till mig, det var cringe, stog mellan valet mellan att skiva något i stil med "ehh, tyvärr så råkade jag superlika dig av misstag" eller ghosta henne.
Citera
2019-10-05, 19:46
Medlem
Ja bilder är väldigt avgörande för få matches öht.

Folk tror att det handlar om vad man har för öppnare eller skriven i sin bio, allt det är bara bullshit är tjejen i huvudsak intresserad av ditt utseende så är det högst ointressant om du skriver ett Hej eller hur är läget.

Om ni skriver till en tjej och inte svarar så är inte för era meddelande eller vad ni har skrivit utan ni är tyvärr inte så snygga att hon vill lägga energi på svara då tinder består 60% av män.

Konkurrensen är som sagt väldig, väldig hög.
För att lyckas så måste du vara minst en 9:a iaf i Stockholm.
Citera
2019-10-05, 19:52
Medlem
lakritcs avatar
Åker kollektivt dagligen och, nu är det visserligen i betraktarens ögon, tycker som man att jag ser en nia kanske en gång i veckan. Nu tittar jag iofs inte efter folk utan bara observerar det jag råkar se.

Bor i en av Sveriges tre största städer.
Citera
2019-10-05, 19:57
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
En gång råkade jag skicka en superlike till en mindre snygg tjej och hon börjar skriva till mig, det var cringe, stog mellan valet mellan att skiva något i stil med "ehh, tyvärr så råkade jag superlika dig av misstag" eller ghosta henne.
Varför inte bara göra det enkelt för sig och säga att hon verkar trevlig, men att man inte är en seriös användare? En vit lögn.
Citera
2019-10-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Åker kollektivt dagligen och, nu är det visserligen i betraktarens ögon, tycker som man att jag ser en nia kanske en gång i veckan. Nu tittar jag iofs inte efter folk utan bara observerar det jag råkar se.

Bor i en av Sveriges tre största städer.

Ja det är olika från olika städer i Sverige men faktum är att utseendet avgör väldigt mycket på tinder.

Jag läser i tråden många killar är besvikna jag förstår er men det är några punkter nedan ni och andra nya användare måste vara medvetna om:

1. Tinder får och känna dig ful. Vilket gör att du bara sabbar ditt eget självförtroende. Så radera skiten gå ut och ragga istället så får ska du få se många kommer vara intresserad av dig IRL.

2. Bara för man får en match betyder inte heller att det kommer leda till något. Många tjejer svarar inte på första meddelandet eller slutar svara.

3. Könsfördelningen är väldigt ojämn, Sverige är värst, där 60% på tinder är Män.

4. I Stockholm får du nöja dig med att få ens 1 match i månaden. Då konkursen är hård.

Fanns en app där man kan se var i flödet man är, jag var på 7800:nde kortet om jag minns rätt. Alltså en tjej måste swipa 7800 kort för att hon ska se mig.

Mellan 2015-2017 tinder som var mest populär fick man minst 5-10 match per dag. De gamla användarna kan intyga detta. Dessutom tjejerna var mer tillgängliga för ligg under den perioden, jag hade ungefär dejt 3 dagar i veckan på den tiden. Nu har det mesta försvunnit iaf i Sverige. Istället har det blivit en tidsfördriv och de flesta tar tjejerna är knappt inne på tinder mer.
Senast redigerad av white-power 2019-10-05 kl. 21:17.
Citera
2019-10-06, 00:34
Medlem
Swipe:ade höger på en snygg tjej (kände inte igen henne först), vilket visade sig vara en tjej på jobbet, kände inte igen henne för att vi inte arbetar nära. Visst jag tkr att hon är snygg, men det här känns av ngn anledning lite udda då vi sällan utbyter meningar på jobbet. Har ngn erfarenhet av att matcha med folk på jobbet? Slutade det bra? eller ska man skita i det?
Citera
2019-10-06, 12:09
Bannlyst
Ok grabbar. Bestämde mig idag för att för första gången catfisha med en modell. Totalt 3 stycken bilder.

Varför gör jag det här? Inte nödvändigtvis för att lura tjejer på något sätt. Vill helt enkelt bara se om appen funkar och om skitsnacket om algoritmer just är skitsnack.

Har använt tinder med mina egna bilder senaste 3 veckorna och raderat och öppnat mitt konto igen för att leva på mina "noob-boosts". Gick väl inte så bra men snittade ändå runt 20 matchningar + 14 likes tills det "hängde sig" och noob-boosten försvann.

Sparat som sagt 3 bilder från en modell i USA. Har skrivit på beskrivningen så det ska verka lite seriöst.

Skapade profilen för 10 minuter sedan och swipat höger på alla.

Resultatet efter 10 minuter lyder som följande: Först fick jag 6 likes, sen blev det 14 likes och nu har jag 19 likes. Det kommer som sagt bli fler.

Redan nu kan man konstatera att appen verkligen funkar om man ser bra ut. Kvinnor ser verkligen dig och det är otroligt många kvinnor som swipear antingen vänster/höger. Kan swipea igen om 11 timmar så vi får se om matchningarna har trillat in. Har en matchning nu än så länge men likesen bara strömmar in. Återkommer med uppdateringar.

Uppdatering: blev 33, sen 48 och nu 88 en timme senare.
Senast redigerad av karldenelfte 2019-10-06 kl. 12:52.
Citera
2019-10-06, 13:07
Medlem
insvepts avatar
Ja, att utseendet är det viktigaste har ju provats av liknande tester gång på gång så dina resultat är helt i linje med konsensus.
Citera
2019-10-06, 13:41
Medlem
Tompa-123s avatar
Var på dejt i höstas med en ifrån tinder. Nåväl först hos henne och helgen efter kom hon hem till mig. (Sov över osv). Men hon var inget för mig. Nu 3 veckor senare ska jag på dejt nästa helg (middag och gott att dricka). Så visst fasen funkar tinder fortfarande. Det viktigaste tror jag är hur man formulerar sig när man skriver till en ny matchning och visar att man absolut INTE är desperat.

Lycka till alla 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in