2019-10-05, 02:14
Medlem
Tomatpures avatar
Bild på karin?
Citera
2019-10-05, 02:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men en startpistol då menade jag? Det ska ju framstå som om kulorna gick och tvärs i en kamp. Då lär den inte hinna laddas om (om man slåss alltså.)

Nej och det är dit jag vill komma,finns inte en chans i helvete att den fule har lyckats ladda om samtidigt som hen slogs med HOL,då snackar vi superhjältar he-man -x-men
Citera
2019-10-05, 02:17
Medlem
Internutredares uppdrag är att tillsammans med Särskilda Åklagarkammaren hjälpa den misstänkte fram till ett nedlagt ärende eller en friande dom. Kjell Fahlgren sköter sitt jobb på ett utmärkt och värdigt sätt låter det som.
Senast redigerad av Stanislaus 2019-10-05 kl. 02:22.
Citera
2019-10-05, 02:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne.Larsson
Inte ett stavfel. Inte en särskrivning. Initial versal på alla namn. Ett skriftspråk karakteristiskt för kriminella och knarkare. Snyggt också att så konsekvent avhålla sig från användning av skiljetecken. Det ger en skön touch av gangsta.

Som Avel skrev: vem gynnas av bilden som fulingen målar upp?
Det måste vara en skapligt välutbildad kriminell pundare som har skrivit allt det där

Vem gynnas? Den som är misstänkt anstiftare till ett mordförsök, Karin.
HOL ska svärtas ner och inga undantas från det. Hans nya kvinna har Karin hatat länge så bara dra in henne med och hennes dotter i smutskastningskampanjen.
Citera
2019-10-05, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja jag läste det jag också men då måste det ha varit en 22 kaliber eftersom det inte finns startpistol som laddas med magasin,ergo så var det inte en startpistol

Går att konvertera ”startpistoler” med magasin tror jag.

Sök på Starter gun conversion eller Blank gun conversion så dyker det upp lite av varje.

Startpistoler måste ju kunna skjuta minst två skott om det blir tjuvstart menar jag.
Senast redigerad av Avel 2019-10-05 kl. 02:25.
Citera
2019-10-05, 02:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klart hon har haft det jobbigt. Tror krökandet satt sig i hjärnan dock. Hon tar dåliga beslut och har noll konsekvenstänk samt springer och gömmer sig. Försöker släta över gm att skylla på andra och ljuga. Fy fan vilket tungt liv.
Tror det är två saker som ligger bakom och inte enbart krökandet.
Karin blir lämnad för HOL står inte ut med supandet och Karin hatar att bli lämnad.
Dessutom skaffar han sig en ny kvinna som det verkar fungera bra med i flera år.
Hat och alkoholism blir en jäkla soppa i någons huvud.
Citera
2019-10-05, 02:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej och det är dit jag vill komma,finns inte en chans i helvete att den fule har lyckats ladda om samtidigt som hen slogs med HOL,då snackar vi superhjältar he-man -x-men
Aha, jamen då begrep jag det viktigaste då.
Tack.
Det samma torde gälla HOL. Han lär heller inte kunna ladda om i fighten och skjuta sig själv tre ggr och förövaren.

Vad tror du annars om ett par kaststjärnor Ninja Style?
Citera
2019-10-05, 02:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Internutredares uppdrag är att tillsammans med Särskilda Åklagarkammaren hjälpa den misstänkte fram till ett nedlagt ärende eller en friande dom. Kjell Fahlgren sköter sitt jobb på ett utmärkt och värdigt sätt låter det som.
Så du menar att internutredaren är så att säga partisk och står på den anklagandes sida. Är inte funktionen den att en internutredare ska se med objektiva ögon?.
Citera
2019-10-05, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vid denna sena timma och trött huvud har jag tolkat dem så här:

Någon Maria söker Fredrik ”Olafsen mvh Maria”

Elinor med nr 0707-26 lämnar ut Dans nr 0709-15.
Fredrik är antagligen hos honom eller Dan vet hur komma i kontakt med Fredrik. Tror Elinor.

Sen skickar Maria till annat nr 0722-52 för att söka Fredrik via hans advokat J Högström. Hon skriver Mvh Maria men rättar i meddelandet under att avsändaren är både Maria och Stefan Holmström?
Inget synligt svar. 0722-nr kan vara Comviq/Telenor kontantkortsnr.

Sen söker pappa Dan Fredriks kontaktuppgift från nr 0709-15 och spånar om ”kanske funkar något av (dessa) telnr” eller (få komtakt via) Veronica. Får till svar att han nås via hans advokat J Högström. Avsändare Elinor?

Kronologin har jag ingen koll på men ni kanske förstår innebörden av flödet iaf.

Vore så klart lättare att se den fulla kontexten.

Utan att veta kontexten så kan man om man är konspiratoriskt lagd tro att ”Maria” är ”toppjurist” eftersom hon söker FO ”mvh Stefan Holmström och Maria”.

Alternativt att det är SH som söker kontakt med JL för att fråga om ok vittna i mejlrättegången? Tar hjälp av ”Maria” att söka kontakt med JL via FO.

Ja en fup skulle underlätta för att fatta sammanhanget.
Citera
2019-10-05, 02:36
Medlem
Om Karin umgås privat med poliser som mycket tyder på så förklarar det att hon har förlorat förmågan att tänka och fått för sig att hon kan bita och sparka på människor ostraffat. Människor påverkas av sitt umgänge. Polisfacket har nyligen skärpt straffet för poliser som begår små tjänstefel på fyllan från en tillsägelse till en liten böter för att det helt enkelt blev för vanligt att poliser begick små tjänstefel på fyllan.
Citera
2019-10-05, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Så du menar att internutredaren är så att säga partisk och står på den anklagandes sida. Är inte funktionen den att en internutredare ska se med objektiva ögon?.
Inte i privatlivet.
Citera
2019-10-05, 02:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vid denna sena timma och trött huvud har jag tolkat dem så här:

Någon Maria söker Fredrik ”Olafsen mvh Maria”

Elinor med nr 0707-26 lämnar ut Dans nr 0709-15.
Fredrik är antagligen hos honom eller Dan vet hur komma i kontakt med Fredrik. Tror Elinor.

Sen skickar Maria till annat nr 0722-52 för att söka Fredrik via hans advokat J Högström. Hon skriver Mvh Maria men rättar i meddelandet under att avsändaren är både Maria och Stefan Holmström?
Inget synligt svar. 0722-nr kan vara Comviq/Telenor kontantkortsnr.

Sen söker pappa Dan Fredriks kontaktuppgift från nr 0709-15 och spånar om ”kanske funkar något av (dessa) telnr” eller (få komtakt via) Veronica. Får till svar att han nås via hans advokat J Högström. Avsändare Elinor?

Kronologin har jag ingen koll på men ni kanske förstår innebörden av flödet iaf.

Vore så klart lättare att se den fulla kontexten.

Utan att veta kontexten så kan man om man är konspiratoriskt lagd tro att ”Maria” är ”toppjurist” eftersom hon söker FO ”mvh Stefan Holmström och Maria”.
0722-52 är till advokat J Högström.
0707-26 okänt nummer.
0709-15 Dan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in