Citat:
Ursprungligen postat av
sherlocksnake
Ja,stackars Fahlgren.
Det kan dock finnas naturliga orsaker i att han hamnat lite illa till när det gäller utredningar gällande KL. Jag rekommenderar att Ni söker på hans facebook så kanske läget ljusnar. Där framgår hans polisiära karriär fram tom han blev interutredare. Tjänsten till SU tillträdde han 2014.
Nu ska ju SU utreda brottsanklagelser gällande poliser rådmän osv. Att bli avhyst är ju inget brott i sig där en polisanmälan blir upprättad utan det blir KF som hanterar det. Om vi då tänker oss denne Fahlgren relativt ny på jobbet som utredare och får denne toppjurist "på halsen" så har han hamnat i ett gränsland. En viss särbehandling kan ha skett men som sagt han kan ha blivit trängd pga hennes höga ställning. Men för den skull så borde han ju inte blivit "dadda".
Han är definitivt inte ny på jobbet när Karin vill ha hans hjälp aug 2013.
Från Linkedin. september 2000 – januari 2014 13 år 5 månader Internutredning
Kjell Fahlgren verkar vara hennes vän.
Från dom där hon blev åtalad för misshandel, bet HOL:s vän aug 2013.
"För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen."
Karin blev trots det samtalet LOBad då hon var full och inte frivilligt lämnade lägenheten.
Det är troligen Kjell Fahlgren som då var internutredare hon kontaktade."
Varför mailar Karin Lilja den 2 juni 2016 strax efter vräkningen till Kjell Fahlgren vid polisens särskilda utredningar, SU, och ber om hjälp och ber honom skicka mailet vidare?
Då har han jobbat på SU sedan september 2015.
"Hjärtat rusar om telefonen ringer så jag har den på ljudlös och svarar inte förrän jag har kollat numret. Antingen ringer Kjell angående något nytt påhitt från Henrik."
"Kjell, kan du skicka detta vidare?"
Det här STINKER!!!
Jag slog upp honom på Linkedin.
https://se.linkedin.com/in/kjell-fahlgren-b8976954
Kopierade av vad som står där då alla inte kan läsa.
Erfarenhet
Kriminalkommissarie
Polismyndigheten
september 2015 – nu 4 år 1 månad
Stockholm, Sverige
Senior Investigator Special investigations department.
Kriminalkommissarie
Polisen
januari 2014 – nu 5 år 9*månader
Stockholm, Sverige
Nationell samordnare.
Kriminalkommissarie
Polismyndigheten i Stockholms län
september 2000 – januari 2014 13 år 5*månader
Stockholm, Sverige
Senior investigtor
Detective Superintendent
Stockholm County Police District