2019-10-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gällande barnen?
Ja, jag hoppas hon har dåligt samvete.
Gällande allt. Hon gör det inte lätt för sig. Undrar lite hur hennes föräldrar var. Syrran hennes dog ju tydligen som alkoholist också. Hon kan ju inte vara helkorkad som lyckades komma så pass långt i karriären och ändå beter hon sig som hon gör. Hela hon är konstig. Och det absolut värsta... barnen. Förjävligt.
Citera
2019-10-05, 01:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja jag läste det jag också men då måste det ha varit en 22 kaliber eftersom det inte finns startpistol som laddas med magasin,ergo så var det inte en startpistol
Går det inte att skjuta flera skott (att den måste laddas om?)
Med reservation att jag inte begriper ett dugg om pistoler, hahaha.
Citera
2019-10-05, 01:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
VI har inga bevis alls av det du säger. Förhoppningsvis sitter polisen på några, trots att de inte går ut med dom.

Dessutom behöver du inte rarljera för att jag inte hänger med i den enorma härva detta blivit i tråden.

Nej Nej jag försöker inte alls rarjlera över varken dej eller timeout, tvärtom så tycker jag att du och timeout har bidragit stort i denna tråd,men jag läste ditt sista inlägg som lite nedlåtande just mot mej men om jag tog fel så är inte jag den som inte kan be om ursäkt
Citera
2019-10-05, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin hade övergivit lägenheten sedan flera månader och gick inte att få tag i varken på telefon eller mail och hon hade lämnat massor.
12 flyttkartonger med diverse kläder, husgeråd m.m. 2 packsäckar med diverse kläder, röd och blå
2 golfbagar med klubbor, 8 tavlor, 1 svart resväska, 1 hundmadrass. 1 plastbokhylla

Här är kvittot på grejorna. https://minfil.com/0dCepd70n0/nnKvitto_pdf

Här är bokningen av lägenheten. https://minfil.com/1fC3p676n5/Del1_pdf

Här är papperet på vräkningen. https://minfil.com/B0z3ie73n1/Karin_Lilja_vr_kt_jpg

Klart sur man som hade försökt hjälpa Karin och han blir tackad så här...

Jag har inte lagt ut det ännu men har ett mail som hon skrev 2 juni 2016, dagen efter vräkning, till bl.a Kjell Fahlgren vid polisens särskilda utredningar, SU, och ber om hjälp?

Det är ett väldigt långt mail till flera personer och jag måste ta bort det som handlar om barnen för det är väldigt mycket lögner i det mailet, hon vet t.ex inte varför hon får flytta.
Karin skriver bl.a..
"Någon ringde till Transportstyrelsen och försökte få mig att bli utredd. Någon ringde till Länstyrelsen för att få mig utredd att jag inte var kapabel att ha hund.
Helt plötsligt blev jag ombedd att flytta. Inte för att någon klagat utan av okänd anledning."
"Hjärtat rusar om telefonen ringer så jag har den på ljudlös och svarar inte förrän jag har kollat numret. Antingen ringer Kjell angående något nytt påhitt från Henrik."
"Kjell, kan du skicka detta vidare?"

Kjell Fahlgren vid polisens särskilda utredningar, SU? Vad fan är detta?
Ja,stackars Fahlgren.
Det kan dock finnas naturliga orsaker i att han hamnat lite illa till när det gäller utredningar gällande KL. Jag rekommenderar att Ni söker på hans facebook så kanske läget ljusnar. Där framgår hans polisiära karriär fram tom han blev interutredare. Tjänsten till SU tillträdde han 2014.
Nu ska ju SU utreda brottsanklagelser gällande poliser rådmän osv. Att bli avhyst är ju inget brott i sig där en polisanmälan blir upprättad utan det blir KF som hanterar det. Om vi då tänker oss denne Fahlgren relativt ny på jobbet som utredare och får denne toppjurist "på halsen" så har han hamnat i ett gränsland. En viss särbehandling kan ha skett men som sagt han kan ha blivit trängd pga hennes höga ställning. Men för den skull så borde han ju inte blivit "dadda".
Citera
2019-10-05, 01:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Går det inte att skjuta flera skott (att den måste laddas om?)
Med reservation att jag inte begriper ett dugg om pistoler, hahaha.

en revolver laddas med sex patroner i en kammare när du skjuter med en revolver stannar hylsorna i kammaren (cylindern) mens pistolen har ett magasin som förs upp vanligtvis i kolven på vapnet och när du avfyrar en pistol så recylar vapnet sej själv ut hylsorna på backen eller vart du nu skjuter
Citera
2019-10-05, 01:43
Medlem
Citat:
Nej Nej jag försöker inte alls rarjlera över varken dej eller timeout, tvärtom så tycker jag att du och timeout har bidragit stort i denna tråd,men jag läste ditt sista inlägg som lite nedlåtande just mot mej men om jag tog fel så är inte jag den som inte kan be om ursäkt
Då tror jag vi missförstått varandra. Var inte alls mot dig utan alla läkare, Karolinska, JL, styvmödrar och andra som blandats in här. Timeout återgick till kända marker för mig, istället för allt förvirrande.
Citera
2019-10-05, 01:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Gällande allt. Hon gör det inte lätt för sig. Undrar lite hur hennes föräldrar var. Syrran hennes dog ju tydligen som alkoholist också. Hon kan ju inte vara helkorkad som lyckades komma så pass långt i karriären och ändå beter hon sig som hon gör. Hela hon är konstig. Och det absolut värsta... barnen. Förjävligt.
En förändring kräver ett dåligt samvete, vilket handlar om att öht ha förmåga till ånger och skuld.
Steg 1 för att återta rodret.

Påminner lite om ROS-programmets steg inom KV oavsett om det är en annan sorts målgrupp:
Punkt 1. Att sluta skylla på omgivningen (eller offret) dvs projicering, att sluta med omskrivningar och förminskade av den egna skuldfrågan.

Hon tog sig långt yrkesmässigt så hon lär inte vara blåst på den fronten. Meń barnen är de största förlorarna i sörjan kring henne, erinrar mig fysiskt angrepp till och med. Förutom att vara på fyllan och lämna dem ensamma som små och anlända berusad till deras träning vill säga.
Senast redigerad av develi 2019-10-05 kl. 02:33.
Citera
2019-10-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ja, det är just det jag återkommer till gång efter annan. Vem vinner på detta bakom kulisserna?

Vad var det för intressant med de där rumphuggna smsen? Namnet på advokaten som MN efterfrågade var väl den där S*tefan H*olmström om jag inte missminner mig.
I första sms felskrivet förnamn verkade det som (förnamn korrigerades).Varför då nån nämnde "Fredrik" fattade jag inte (typ "om det är Fredrik du ska ha tag på" och sen nåt mer).

Vid denna sena timma och trött huvud har jag tolkat dem så här:

Någon Maria söker Fredrik ”Olafsen mvh Maria”

Elinor med nr 0707-26 lämnar ut Dans nr 0709-15.
Fredrik är antagligen hos honom eller Dan vet hur komma i kontakt med Fredrik. Tror Elinor.

Sen skickar Maria till annat nr 0722-52 för att söka Fredrik via hans advokat J Högström. Hon skriver Mvh Maria men rättar i meddelandet under att avsändaren är både Maria och Stefan Holmström?
Inget synligt svar. 0722-nr kan vara Comviq/Telenor kontantkortsnr.

Sen söker pappa Dan Fredriks kontaktuppgift från nr 0709-15 och spånar om ”kanske funkar något av (dessa) telnr” eller (få komtakt via) Veronica. Får till svar att han nås via hans advokat J Högström. Avsändare Elinor?

Kronologin har jag ingen koll på men ni kanske förstår innebörden av flödet iaf.

Vore så klart lättare att se den fulla kontexten.

Utan att veta kontexten så kan man om man är konspiratoriskt lagd tro att ”Maria” är ”toppjurist” eftersom hon söker FO ”mvh Stefan Holmström och Maria”.
Senast redigerad av Avel 2019-10-05 kl. 01:59.
Citera
2019-10-05, 01:53
Medlem
develis avatar
Citat:
en revolver laddas med sex patroner i en kammare när du skjuter med en revolver stannar hylsorna i kammaren (cylindern) mens pistolen har ett magasin som förs upp vanligtvis i kolven på vapnet och när du avfyrar en pistol så recylar vapnet sej själv ut hylsorna på backen eller vart du nu skjuter
Men en startpistol då menade jag? Det ska ju framstå som om kulorna gick och tvärs i en kamp. Då lär den inte hinna laddas om (om man slåss alltså.)
Senast redigerad av develi 2019-10-05 kl. 02:04.
Citera
2019-10-05, 01:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vid denna sena timma och trött huvud har jag tolkat dem så här:

Någon Maria söker Fredrik ”Olafsen mvh Maria”

Elinor med nr 0707-26 lämnar ut Dans nr 0709-15.
Fredrik är antagligen hos honom eller Dan vet hur komma i kontakt med Fredrik.

Sen skickar Maria till annat nr 0722-52 för att söka Fredrik via hans advokat J Högström. Hon skriver Mvh Maria men rättar i meddelandet under att avsändaren är både Maria och Stefan Holmström?
Inget synligt svar. 0722-nr kan vara Comviq/Telenor kontantkortsnr.

Sen söker pappa Dan Fredriks kontaktuppgift från nr 0709-15 och spånar om ”kanske funkar något av (dessa) telnr” eller via Veronica. Får till svar att han nås via hans advokat J Högström. Avsändare Elinor?

Kronologin har jag ingen koll på men ni kanske förstår innebörden av flödet iaf.

Vore så klart lättare att se den fulla kontexten.
Är det ur den FUP jag frågade efter? Den får väl beställas för det säger inget om sammanhang, alldeles för lössyckt.

Vad är trakasserierna i sammanhanget då?
Citera
2019-10-05, 02:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja,stackars Fahlgren.
Det kan dock finnas naturliga orsaker i att han hamnat lite illa till när det gäller utredningar gällande KL. Jag rekommenderar att Ni söker på hans facebook så kanske läget ljusnar. Där framgår hans polisiära karriär fram tom han blev interutredare. Tjänsten till SU tillträdde han 2014.
Nu ska ju SU utreda brottsanklagelser gällande poliser rådmän osv. Att bli avhyst är ju inget brott i sig där en polisanmälan blir upprättad utan det blir KF som hanterar det. Om vi då tänker oss denne Fahlgren relativt ny på jobbet som utredare och får denne toppjurist "på halsen" så har han hamnat i ett gränsland. En viss särbehandling kan ha skett men som sagt han kan ha blivit trängd pga hennes höga ställning. Men för den skull så borde han ju inte blivit "dadda".
Han är definitivt inte ny på jobbet när Karin vill ha hans hjälp aug 2013.
Från Linkedin. september 2000 – januari 2014 13 år 5 månader Internutredning
Kjell Fahlgren verkar vara hennes vän.

Från dom där hon blev åtalad för misshandel, bet HOL:s vän aug 2013.
"För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen."
Karin blev trots det samtalet LOBad då hon var full och inte frivilligt lämnade lägenheten.
Det är troligen Kjell Fahlgren som då var internutredare hon kontaktade."

Varför mailar Karin Lilja den 2 juni 2016 strax efter vräkningen till Kjell Fahlgren vid polisens särskilda utredningar, SU, och ber om hjälp och ber honom skicka mailet vidare?
Då har han jobbat på SU sedan september 2015.
"Hjärtat rusar om telefonen ringer så jag har den på ljudlös och svarar inte förrän jag har kollat numret. Antingen ringer Kjell angående något nytt påhitt från Henrik."
"Kjell, kan du skicka detta vidare?"

Det här STINKER!!!

Jag slog upp honom på Linkedin. https://se.linkedin.com/in/kjell-fahlgren-b8976954
Kopierade av vad som står där då alla inte kan läsa.
Erfarenhet
Kriminalkommissarie
Polismyndigheten
september 2015 – nu 4 år 1 månad
Stockholm, Sverige
Senior Investigator Special investigations department.

Kriminalkommissarie
Polisen
januari 2014 – nu 5 år 9*månader
Stockholm, Sverige
Nationell samordnare.

Kriminalkommissarie
Polismyndigheten i Stockholms län
september 2000 – januari 2014 13 år 5*månader
Stockholm, Sverige
Senior investigtor

Detective Superintendent
Stockholm County Police District
september 2000 – januari 2014 13 år 5*månader
Internutredning

Organisationer
Munskänkarna
Medlem
Börjar oktober 2012
https://www.munskankarna.se/sv/start/
Citera
2019-10-05, 02:08
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Då tror jag vi missförstått varandra. Var inte alls mot dig utan alla läkare, Karolinska, JL, styvmödrar och andra som blandats in här. Timeout återgick till kända marker för mig, istället för allt förvirrande.

Ok då förstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in