Citat:
Ursprungligen postat av
Kjelle83
Vad jag inte förstår om de tagit över lägenheten från hennes föräldrar är varför han inte bara låtit henne lösa ut honom och köpt en ny lägenhet i närheten. Det har han väl ekonomi att göra liksom.
Låter för mig som att det är för att jävlas med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det var INTE hennes föräldrars lägenhet.
Nu skrev väl Karin i bodelningen att det var pga HENNES kontakter de fått köpa lgh och till underpris.
"Hennes kontakter" kan ju innebära att det var hennes föräldrar.
En annan hint är att Karin tydligen äger 60% av lgh, samt att hon inte har några lån på "sin" del.
Före år 2006 var detta ett sätt/upplägg att skydda lgh för framtiden, den part med det mindre ägandet kunde aldrig förfoga eller begära en försäljning etc.
Sedan ändrades detta år 2006 då varje delägare i en brflgh kunde begära att sälja sin del till "marknaden", alltså utomstående.
Jag drabbades av detta själv, eller hot om det pga av den tvist som jag stod ensam på, jag hade yngre barn än HOL och Karin och det togs ingen hänsyn överhuvudtaget till dem. Jag packade, tog barnen och flydde Sverige.
Så synd att svenskarna inte fattar någonting förrens de själva blir drabbade av hur dåligt och osäkert juridiskt och lagmässigt det blev för medborgarna efter 1 juli 2006.