2019-10-04, 14:32
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Här lite citat från Fulen igår:

1.
Tjejen är helt oskyldig hon har blivit trakasserad av horadvokaten och våldtagen av horadvokatens fd man. Han ska få betala och horadvokaten ska få betala bögadvokaten ska betala mest av alla

2.
Tror det men mest blod kom på Tröjan och byxorna.
Jag har varit där flera gånger och även i lägenheten innanför dörren och pratat med bögen när jag letat efter horan.

(Svar på fråga om hans blod på platsen)

3. Ett skotthål efter bögadvokaten tatueringar och linser. Är du kåt?

(Svar på fråga ang kännetecken)

4.Jag och tjejen har varit på förhör här i Norge. Vi har polisanmält mejlen som skickats i tejejens namn.

Spontana kommentarer?

Skotthål tror jag inte på. Då hade läkaren slagit larm. Det är han skyldig att göra. Jag tror inte på några skottskador alls.
Citera
2019-10-04, 14:43
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
25 sept

Jag uppfattade dig som trovärdig när du namedroppar att du har kollegor och framtida potentiella klienter som du bekymrar dig över. I tillägg till olika stackars anhöriga.

Nu säger du att du inte har klienter, en sak jag inte betvivlar heller, eftersom du presenterar dig olika, beroende på vad du vill framföra. Är du också ett troll som vill hjälpa HOL för att balansera fulingar, och andra desinformatörer?

Vänta lite nu, varför skulle jag vara orolig för mina egna eventuella klienter, kollegor och anhöriga för att någon skriver trams om HOL på Flashback?

Givetvis syftade mitt inlägg till klienter, kollegor och anhöriga tillhörande den som jag med mitt inlägg åsyftade bli smutskastad här.
Citera
2019-10-04, 15:02
Medlem
Citat:
Börja förslagsvis tänka.

Antar att du menar den röda tråden hos vissa att BO ska smutskastas. Jo tack den har jag sett från inlägg #1.

Den röda tråden i detta brott i delforumet Aktuella Brott, är att det är en skvallertråd som borde ha hetat något i stil med En framgångsrik jurists förfall. 50% av inläggen har handlat om att ett gäng besatta inläggare har grävt i händelser som ligger 8-10 år tillbaka gällande en person som kanske inte har med detta brott att göra. Dessa inlägg borde ha förpassats till en separat tråd i ngn annan del av FB där hyenorna och skvallertackorna hade fått vara i fred
Citera
2019-10-04, 15:14
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Den röda tråden i detta brott i delforumet Aktuella Brott, är att det är en skvallertråd som borde ha hetat något i stil med En framgångsrik jurists förfall. 50% av inläggen har handlat om att ett gäng besatta inläggare har grävt i händelser som ligger 8-10 år tillbaka gällande en person som kanske inte har med detta brott att göra. Dessa inlägg borde ha förpassats till en separat tråd i ngn annan del av FB där hyenorna och skvallertackorna hade fått vara i fred

Det hade varit extremt konstigt om inte människor här på Flashback börjat gräva i "toppjuristens" liv. Det var trots allt henne polisen tog in på förhör och hon är fortfarande misstänkt för anstiftan.
Citera
2019-10-04, 15:16
Medlem
Citat:
Här lite citat från Fulen igår:

1.
Tjejen är helt oskyldig hon har blivit trakasserad av horadvokaten och våldtagen av horadvokatens fd man. Han ska få betala och horadvokaten ska få betala bögadvokaten ska betala mest av alla

2.
Tror det men mest blod kom på Tröjan och byxorna.
Jag har varit där flera gånger och även i lägenheten innanför dörren och pratat med bögen när jag letat efter horan.

(Svar på fråga om hans blod på platsen)

3. Ett skotthål efter bögadvokaten tatueringar och linser. Är du kåt?

(Svar på fråga ang kännetecken)

4.Jag och tjejen har varit på förhör här i Norge. Vi har polisanmält mejlen som skickats i tejejens namn.

Spontana kommentarer?

Han fick väl frågor om kännetecken på överkroppen. Då kan ett skotthål stämma eftersom han sa tidigare att han blev skjuten två gånger. Ett i benet och ett i armen.

Jag har träffat honom och sett att han har en tatuering på sin vänstra arm. Detta skrev jag för några dagar sedan till två användare här i tråden i pm.
Citera
2019-10-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Skotthål tror jag inte på. Då hade läkaren slagit larm. Det är han skyldig att göra. Jag tror inte på några skottskador alls.

Han bor med en sjuksköterska JL och han namngav läkaren som sydde honom, vilket var en vän till Julia.
Citera
2019-10-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Han fick väl frågor om kännetecken på överkroppen. Då kan ett skotthål stämma eftersom han sa tidigare att han blev skjuten två gånger. Ett i benet och ett i armen.

Jag har träffat honom och sett att han har en tatuering på sin vänstra arm. Detta skrev jag för några dagar sedan till två användare här i tråden i pm.

Vad föreställer tatueringen?
Citera
2019-10-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det vill jag också veta. Och MN har nog "hjälpt till".

Säkert, läser man hennes hemsida så verkar hon vara en erfaren affärsadvokat. Nisell-law.com
Citera
2019-10-04, 15:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:

En tatuering idag säger ingenting. Jag frågade dig om du kunde beskriva tatueringen men fick aldrig något svar. Jag begär inte att du ska komma ihåg motivet men som sagt, vem har inte en tatuering idag?

Kommer en person in på sjukhus med skottskador så rapporteras det. Jag tror inte ett dugg på den fule.
Citera
2019-10-04, 15:21
Medlem
Citat:
Han bor med en sjuksköterska JL och han namngav läkaren som sydde honom, vilket var en vän till Julia.

Läkaren UNR jobbar i Alta i nordnorge. 150 mil från brottsplatsen. Minst 17 timmar med bil.
Hur kunde han bli sydd av denne?
Senast redigerad av Avel 2019-10-04 kl. 15:24.
Citera
2019-10-04, 15:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ja. Punkterna 1-3 och 5 synes ju vara det mest sannolika givet vad vi nu vet.

Dubbelpunkten 4 känns lite mer långsökt, särskilt i det att man går på dottern till flickvännen till den man egentligen vill åt, och att man skulle välja ut just SH som offer. Hade varit mer rimligt (från ett motiv- eller incitamentsmässigt perspektiv) att i så fall skicka dem i MN:s namn. Ang SH skulle det väl visserligen kunna vara så att det tagit slut mellan KL och SH vid tidpunkten för mailen, att de är osams och att mailen då blir att slå två flugor i en smäll. Men njea, jag köper inte helt dessa punkter.

Blir inte riktigt klok på det här med FO. Det verkar ju stämma in tämligen bra med mycket kringliggande omständigheter att det är honom de söker, vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt. Det är möjligt att hen av olika skäl kanske varken kan eller vill se KL som anstiftare (och här får man ju vid dennes utsagor beakta det band som finns), men jag får inte riktigt känslan av att det rakt igenom är ett korståg för KL:s skull. Känns mkt mer komplext.

Jag håller inte för otroligt att FO inte har med saken att göra öht.
Är det bekräftat att KL haft en relation med SH?
Reflektion rent generellt.

Det är inte värst osannolikt om det rör sig om en sofistikerad stalker som trakasserar. Rör sig på flera arenor och tar alla möjligheter som står till buds.
Hela tillvaron går ut på att ställa till ett helvete, absorberad av hat och hämnd, fylld av sin egen bitterhet. Överfixerad.
Mindre goda egenskaper som folk kan drabbas av men helt överstyr vill säga.
Lär vara rejält störd isf. oavsett vad det rör sig om på den fronten.
Ex: När det kommer psykopati finns uttrycket "nyttiga idioter" i andemeningen att personer ses som objekt, redo att missbrukas utan problem för att nån sina egna mål. Underlättar väl med avsaknad av empati och samvete.
Medlen helgar målen.
När personen är förbrukas ratas denna som ett par använda kalsonger.

En annan reflektion är att inte gå på hatobjektet direkt för att det inte ska bli uppenbart. Kanske småmyser över sin egen förträfflighet att ställa till oreda.
Intriger. Skandaler.
Det finns nog lika många vägar som den stördes synapser.
Citera
2019-10-04, 15:23
Medlem
Citat:
Läkaren UNR jobbar i Alta i nordnorge. 150 mil från brottsplatsen.
Hur kunde han bli sydd av denne?

Nu spekulerar jag, JL kan ha fixat det mest akuta. Jag tror inte de sa till Ulrik att han blivit skjuten.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-10-04 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in