Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Ja. Punkterna 1-3 och 5 synes ju vara det mest sannolika givet vad vi nu vet.
Dubbelpunkten 4 känns lite mer långsökt, särskilt i det att man går på dottern till flickvännen till den man egentligen vill åt, och att man skulle välja ut just SH som offer. Hade varit mer rimligt (från ett motiv- eller incitamentsmässigt perspektiv) att i så fall skicka dem i MN:s namn. Ang SH skulle det väl visserligen kunna vara så att det tagit slut mellan KL och SH vid tidpunkten för mailen, att de är osams och att mailen då blir att slå två flugor i en smäll. Men njea, jag köper inte helt dessa punkter.
Blir inte riktigt klok på det här med FO. Det verkar ju stämma in tämligen bra med mycket kringliggande omständigheter att det är honom de söker, vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt. Det är möjligt att hen av olika skäl kanske varken kan eller vill se KL som anstiftare (och här får man ju vid dennes utsagor beakta det band som finns), men jag får inte riktigt känslan av att det rakt igenom är ett korståg för KL:s skull. Känns mkt mer komplext.
Jag håller inte för otroligt att FO inte har med saken att göra öht.
Det kan vara så här...
SH är Karins nya man och genom att gå på honom så kan Karin få det till att det är hon som blir terroriserad för inte ens hennes nya man lämnas ifred av hennes ex och hans nya familj.
Karin har falskanmält så mycket så hennes trovärdighet är i botten.
Bättre då att ta nya mannen som offer för mailen och han är läkare, känsligt i det yrket.
Hur kommer man åt en 20 åring? Runt så unga flickor dräller det av bilder osv som ingen tar riktigt på allvar, inte ens polisen.
Var gör det mest ont? Gå på en vuxen kvinna som dessutom är advokat eller gå på hennes 20 år gamla dotter som måste ha mått otroligt dåligt av den här anklagelsen.
Vill någon mig riktigt illa då går dom på mina barn eller barnbarn, för där tar det bäst.
Du skrev: " vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt"
Jag vet inte men första inlägget om torped kan ha skrivits i affekt, men redan där nämns nya kvinnan, och några inlägg senare har hen kanske sansat sig och kanske börjar lägga villospår...?!
Vi har hamnat med imaner, exmän för 20 år sedan i Västerås, våldtagna kvinnor osv.
Huvudspåret i den här tråden har hamnat i skymundan pga av allt detta.
Karin blev anhållen bara timmar efter skotten men släppt i brist på bevis... hon är fortfarande misstänkt som anstiftare och FO är en god kandidat...
Första inlägget av 08 i tråden är underligt... och varför svara hen inte på frågor om det?
Skrivet 2019-09-06 kl 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
EDIT: Kolla in sista två meningarna i 08 tredje inlägg i tråden.
Skrivet 2019-09-06 kl 17:50
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Joha***a Ni**ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.
Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.
PANG PANG PANG