2019-10-04, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja om man vill radera sökningar man gjort i google, sökningar i google maps och liknande ja som är kopplade till ens Google-konto ja. Då kan man göra som ovan. Det går inte att radera att ens namn kommer upp i ratsit, flashback, nyhetsartiklar m.m. Tyvärr.
En som heter Peter Johansson kan inte ta bort alla sökresultat på Peter Johansson i Google search.
OK!Det köper jag.
Citera
2019-10-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Varför gör man inte det då? De är ju säkra på att det är han, anförtrodde de hans introduktör i tråden, då denne var på polisförhör.

Utan denne skulle han inte kommit på tal här. Så ska man lita på källan i det ena, får man lov att göra det i det andra. Antingen är FO ett fantasifoster som förekommande i fallet eller så är polisen fullständigt säker på att han är skytten. Och är de säkra på det, skulle de vilja plocka in honom skyndsamt.

De här andra sakerna du talar om, som att det är bra om kvinnor varnas för honom, hör ju inte hit. Det kanske är bra i största allmänhet, men inte till priset av att fallet belastas av en myt, som förhoppningsvis inskränker sig till den här tråden. Polisen är antagligen mer kylslagen i sin hantering av uppgifter.

Så antingen är småskurken indiktad i tråden eller så sitter faktiskt utredarna och anförtror en tråddeltagare vem de är säkra på har hållit i vapnet.

De vill ha in honom skyndsamt för han har inte kommit till sin egen rättegång där han står tilltalad.
Det är inte tack vare några inlägg här. En kriminell person ,som kan kopplas till den huvudmisstänkta, med våldskapital och tidigare hotat minst tre personer med att skjuta:

I Borås flickvän enligt dom.
I Stockholm flickvän och dennes manlige vän enligt dom.

De två sistnämnda fick sms med bild på pistol skickade till sig i samband med dödshoten.

Så klart polisen vill snacka med honom. Sen hur skyndsamt vet de väl bara själva. Men helt uppenbart med tanke på hans historik så är han en fara för allmänheten. Han ska in och sitta av sin rättegång och sitt straff.

Att han håller sig borta minskar inte direkt misstankarna hos de som håller honom för eventuell inblandning i detta drama.
Citera
2019-10-04, 00:32
Medlem
Citat:
Nej det är nog så långt ifrån sanningen som det bara är möjligt att komma. Finns inga bevis för att Fulen har brottats där. Bara hans egna ord.

..och att hans blod säkrats i trapphuset? Och igen HOs egen berättelse. Vad det så?
Citera
2019-10-04, 00:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Jodå, det gjorde "Henrikdenfule" han angav sig själv som att varit på brottsplatsen och som brottaren, men inte skjutaren. Dock hävdandes att han var brottsoffret, vilket naturligtvis inte behöver vara sanning!!!
Citat:
Nej det är nog så långt ifrån sanningen som det bara är möjligt att komma. Finns inga bevis för att Fulen har brottats där. Bara hans egna ord.
Citat:
..och att hans blod säkrats i trapphuset? Och igen HOs egen berättelse. Vad det så?
Hur menar du med blod i trapphuset. Det fanns blod där enligt grannar och polisens tekniker har säkrat det blodet och vi vet att HOL blödde men vi vet inte om skytten blödde.
Att skyttens blod ska ha säkrats i något trapphus har ingen information gått ut om.
Om nu skytten är FO så heter han Fredrik i förnamn. Så det är Fredrik den fule.
Citera
2019-10-04, 00:49
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En gammal god polisiär grundregel: Om man ser något som ser ut som en anka, går som en anka och låter som en anka finns det en hög sannolikhet för att det man sett faktiskt är en anka.
Gör det enkelt för det är oftast det som är sanningen. Det kan vara så här...

Karin vill inte skiljas, hon medverkar inte när skilsmässan går igenom i rätten, det är bara HOL som genomför den utan Karin.

Det finns bara påståenden från Karin till 08 att HOL ska ha varit otrogen under äktenskapet.
Vi vet inte om det är sant eller inte.

1. Karin hatar HOL och har dragit precis ALLT i långbänk i 6 år. Det finns inget mer att tvista om.
HOL blir misshandlad samma månad som Karin förlorar i rätten om vårdnadsfrågan och besittningsrätten, dec 2015. En torped lejs samma år av Karin men han backar ur.

2. Hur kommer Karin åt HOL när inget annat fungerar och hon förlorar gång på gång i rätten?

3. HOL har en ny kvinna som har en dotter och Karin hatar den nya kvinnan.

4. Hur kommer man åt både HOL och hans nya kvinna. Gå på kvinnans dotter!
Lej någon som skickar mail från en TOR klient så dom inte går att spåra och anklaga dottern.

4. Dottern blir anklagad för mailen hon påstås ha skickat, men det finns inte minsta bevis för att hon har skickat dom. Det blir rättegång och hon frias helt.
Karins nya man SH har ansökt om besöksförbud pga mailen för dottern, men får det inte, domen kommer 2019-08-21.

5. Några dagar efter att HOL:s nya kvinnas dotter frias, besöksförbudet för Karins nya man SH går inte igenom och Karin inte får bodelningen överklagad skjuts HOL.

Domarna finns så det går att kontrollera att detta stämmer. Det vi inte vet är om det har varit någon otrohet, men som med det mesta som kommer från Karin så är det offerkoftan på och det ska tyckas synd om henne. Karin blir vräkt för hon betalar inte hyran och hon har en hyreskuld på 38.450 kr, men i mail skriver hon att hon inte har en aning om varför hon inte fick bo kvar. Så här är det med allt...

I tråden kommer in 2 personer som försöker förvirra och sprider saker som inte har med fallet att göra, en stängs av och alla inläggen raderas, den andra är kvar och har tydligen hakat upp sig på nya kvinnan och hennes dotter. Varför?

Ja. Punkterna 1-3 och 5 synes ju vara det mest sannolika givet vad vi nu vet.

Dubbelpunkten 4 känns lite mer långsökt, särskilt i det att man går på dottern till flickvännen till den man egentligen vill åt, och att man skulle välja ut just SH som offer. Hade varit mer rimligt (från ett motiv- eller incitamentsmässigt perspektiv) att i så fall skicka dem i MN:s namn. Ang SH skulle det väl visserligen kunna vara så att det tagit slut mellan KL och SH vid tidpunkten för mailen, att de är osams och att mailen då blir att slå två flugor i en smäll. Men njea, jag köper inte helt dessa punkter.

Blir inte riktigt klok på det här med FO. Det verkar ju stämma in tämligen bra med mycket kringliggande omständigheter att det är honom de söker, vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt. Det är möjligt att hen av olika skäl kanske varken kan eller vill se KL som anstiftare (och här får man ju vid dennes utsagor beakta det band som finns), men jag får inte riktigt känslan av att det rakt igenom är ett korståg för KL:s skull. Känns mkt mer komplext.

Jag håller inte för otroligt att FO inte har med saken att göra öht.
Citera
2019-10-04, 00:54
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer

Ja jösses, jag har ju inte gjort annat än dubbel-(och i detta fallet trippel-)negationer idag. Jag menar det jag skrev men för tylighets skull:

Jag tror att FO mycket väl skulle kunna vara helt utanför centrum av dessa händelser.
Citera
2019-10-04, 00:58
Medlem
Citat:
[/b]

Jodå, det gjorde "Henrikdenfule" han angav sig själv som att varit på brottsplatsen och som brottaren, men inte skjutaren. Dock hävdandes att han var brottsoffret, vilket naturligtvis inte behöver vara sanning!!!

Alternativ blir hånade/mobbade/tystade Precis som du skriver är det lättast att slå på en som ligger och inte kan försvara sig. Det är så drev och hyenor arbetar
Citera
2019-10-04, 01:06
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
De vill ha in honom skyndsamt för han har inte kommit till sin egen rättegång där han står tilltalad.
Det är inte tack vare några inlägg här. En kriminell person ,som kan kopplas till den huvudmisstänkta, med våldskapital och tidigare hotat minst tre personer med att skjuta:

I Borås flickvän enligt dom.
I Stockholm flickvän och dennes manlige vän enligt dom.

De två sistnämnda fick sms med bild på pistol skickade till sig i samband med dödshoten.

Så klart polisen vill snacka med honom. Sen hur skyndsamt vet de väl bara själva. Men helt uppenbart med tanke på hans historik så är han en fara för allmänheten. Han ska in och sitta av sin rättegång och sitt straff.

Att han håller sig borta minskar inte direkt misstankarna hos de som håller honom för eventuell inblandning i detta drama.
Du verkar missa vad jag säger: om de vore tvärsäkra på att han är skytten, skulle de anhållit honom i hans frånvaro och smällt upp plakaten redan.

Vem säger att de är tvärsäkra på att han är skytten? Jo, den person som introducerat honom i tråden. Polisen själva har antagligen inga som helst skäl att betrakta honom som misstänkt. Att han håller sig borta betyder inte ett dyft. Det kryllar av småkriminella som håller sig borta, den här utmärker sig inte på annat sätt än att någon skrivit in honom i den här FB-tråden, vilket han själv inte kan hjälpa.

Jag ska ge dig en till möjlig ingång, för övertydlighetens skull. Det är en upprepning: Tror du att kriminalarna skulle snattra som skvallerkäringar med en person vem som helst, som kommer på förhör? Du måste nämligen göra det för att anse att norrmannen har något med fallet att göra. Källan är nämligen densamma. Samma källa gick även mer eller mindre i god för att den person som kom in i tråden, påtagen norrmannens roll, men stängdes av på grund av sina inläggs undermåliga kvalitet, verkligen var norrmannen.

Glöm norsken.
Citera
2019-10-04, 01:12
Medlem
Citat:
Hur menar du med blod i trapphuset. Det fanns blod där enligt grannar och polisens tekniker har säkrat det blodet och vi vet att HOL blödde men vi vet inte om skytten blödde.
Att skyttens blod ska ha säkrats i något trapphus har ingen information gått ut om.
Om nu skytten är FO så heter han Fredrik i förnamn. Så det är Fredrik den fule.

Trådsanning och trams då skyttens blod, om FO var skytten?
FO heter visst Fredrik Olofs*en men hans nick var "Henrikdenfule". (Han syftade ironiskt troligen på HO).
Citera
2019-10-04, 01:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ja. Punkterna 1-3 och 5 synes ju vara det mest sannolika givet vad vi nu vet.

Dubbelpunkten 4 känns lite mer långsökt, särskilt i det att man går på dottern till flickvännen till den man egentligen vill åt, och att man skulle välja ut just SH som offer. Hade varit mer rimligt (från ett motiv- eller incitamentsmässigt perspektiv) att i så fall skicka dem i MN:s namn. Ang SH skulle det väl visserligen kunna vara så att det tagit slut mellan KL och SH vid tidpunkten för mailen, att de är osams och att mailen då blir att slå två flugor i en smäll. Men njea, jag köper inte helt dessa punkter.

Blir inte riktigt klok på det här med FO. Det verkar ju stämma in tämligen bra med mycket kringliggande omständigheter att det är honom de söker, vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt. Det är möjligt att hen av olika skäl kanske varken kan eller vill se KL som anstiftare (och här får man ju vid dennes utsagor beakta det band som finns), men jag får inte riktigt känslan av att det rakt igenom är ett korståg för KL:s skull. Känns mkt mer komplext.

Det kan vara så här...
SH är Karins nya man och genom att gå på honom så kan Karin få det till att det är hon som blir terroriserad för inte ens hennes nya man lämnas ifred av hennes ex och hans nya familj.
Karin har falskanmält så mycket så hennes trovärdighet är i botten.
Bättre då att ta nya mannen som offer för mailen och han är läkare, känsligt i det yrket.

Hur kommer man åt en 20 åring? Runt så unga flickor dräller det av bilder osv som ingen tar riktigt på allvar, inte ens polisen.

Var gör det mest ont? Gå på en vuxen kvinna som dessutom är advokat eller gå på hennes 20 år gamla dotter som måste ha mått otroligt dåligt av den här anklagelsen.
Vill någon mig riktigt illa då går dom på mina barn eller barnbarn, för där tar det bäst.

Du skrev: " vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt"

Jag vet inte men första inlägget om torped kan ha skrivits i affekt, men redan där nämns nya kvinnan, och några inlägg senare har hen kanske sansat sig och kanske börjar lägga villospår...?!
Vi har hamnat med imaner, exmän för 20 år sedan i Västerås, våldtagna kvinnor osv.
Huvudspåret i den här tråden har hamnat i skymundan pga av allt detta.

Karin blev anhållen bara timmar efter skotten men släppt i brist på bevis... hon är fortfarande misstänkt som anstiftare och FO är en god kandidat...
Första inlägget av 08 i tråden är underligt... och varför svara hen inte på frågor om det?
Skrivet 2019-09-06 kl 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
EDIT: Kolla in sista två meningarna i 08 tredje inlägg i tråden.
Skrivet 2019-09-06 kl 17:50
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Joha***a Ni**ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.

Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.
PANG PANG PANG
Senast redigerad av Timeout 2019-10-04 kl. 02:13.
Citera
2019-10-04, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Alternativ blir hånade/mobbade/tystade Precis som du skriver är det lättast att slå på en som ligger och inte kan försvara sig. Det är så drev och hyenor arbetar

Väntar på att bli mobbad, hånad, tystad, jag med! Ovillig att köpa överhuvudtaget någonting här , fönstershoppar bara på mordförsöket på advokaten HO. Det är i mina ögon oerhört allvarligt brott! Lika med mord!
Citera
2019-10-04, 01:33
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag vet inte men första inlägget om torped kan ha skrivits i affekt, men redan där nämns nya kvinnan, och några inlägg senare har hen kanske sansat sig och kanske börjar lägga villospår...?!
Vi har hamnat med imaner, exmän för 20 år sedan i Västerås, våldtagna kvinnor osv.
Huvudspåret i den här tråden har hamnat i skymundan pga av allt detta.

Karin blev anhållen bara timmar efter skotten men släppt i brist på bevis... hon är fortfarande misstänkt som anstiftare och FO är en god kandidat...
Första inlägget av 08 i tråden är underligt... och varför svara hen inte på frågor om det?
Det första inlägget är improviserat, affekt skulle jag inte kalla det. Skribenten vet ännu inte vart h*n ska låta fabeln vandra iväg.

KL är förstås huvudmisstänkt, såvitt för tråden känt, men norrmannen ska ut ur ekvationen. Han hör inte hit (detsamma gäller dem han misshandlat, det han stulit o.s.v).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in