2019-10-04, 13:05
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Vilka knep har HOL använt från affärsjuridikens sankmarker?
Bra tanke, men det är tyvärr ingen idé att be honom utveckla. Jag har bett säkert fem gånger. Men.. Inget svar. Nada. Niente. På sin höjd får du en ny omskrivning likt "härjar i avtalsrättens bakgård" men du får alltså inget substantiellt. Någonsin.

I de senaste inläggen från den postaren har det inte riktigt funnits något innehåll. Visst, en massa ord och meningar men där stringensen går mot noll så går svammelfaktorn mot ett.

Tror vi alla får hjälpas åt att avhålla oss från att mata.., ja, ni vet.
Citera
2019-10-04, 13:09
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det vill jag också veta. Och MN har nog "hjälpt till".
Haha du förutsätter att det är sant i samma stund som du spekulerar/insinuerar att MN hjälpt till. Men du kanske var sarkastisk?

Hur man kan tro att ett påstående likt det förevarande (dvs "använt knep från affärsjuridikens sankmarker") är sant givet att vi läst och sett, är för mig helt obegripligt. Antingen drivs man av en djupt rotad agenda och fastklistrade skygglappar, eller måste man vara kraftigt begåvningsbegränsad.
Citera
2019-10-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Vilka knep har HOL använt från affärsjuridikens sankmarker?

Vi har avtalsfrihet i Sverige.

HOL har kommit vinnande ur ett krig med lägenheten, där han ensam är den som är nöjd med innehållet i en bodelning, avtalsvillkoren, där lägenheten hamnar på hans lott till ett värderingspris, vid en tidpunkt han har valt. Ett ensidigt bodelningsavtal där båda parterna inte kommer överens om stora ekonomiska värden och undertecknar, brukar inte "legaliseras" i domstol av advokater som vet om att den andra parten är oförmögen att ta hand om sina intressen.

Det blir i normalfallet hos en familjejurist en transparent hantering hos en mäklare just för att undvika den skit HOL och KL hamnat i. HOL hade fått tillfälle att köpa lägenheten, där han betalar marknadspris. Inte i framtiden, eller om 6 år eller när det passar honom. Det handlar inte bara om värdering, det handlar främst om när en värdering gjordes.

I stället för att en försäljning sker öppet till marknadspris får HOL lägenheten på sin lott. Trots att tvisten drar ut på tiden. Nu har han ett datum och ett pris som KL redan anser är flera miljoner under marknadspris. Efter all smutskastning behöver inte HOL finansiera sitt förvärv med annat än förtal som ersätter pengar. Han är ju en hygglig karl som tar hand om barnens framtida arv.
Citera
2019-10-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag vill se det på papper.

Allt finns på tråden, börja förslagsvis #1.
Citera
2019-10-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Bra tanke, men det är tyvärr ingen idé att be honom utveckla. Jag har bett säkert fem gånger. Men.. Inget svar. Nada. Niente. På sin höjd får du en ny omskrivning likt "härjar i avtalsrättens bakgård" men du får alltså inget substantiellt. Någonsin.

I de senaste inläggen från den postaren har det inte riktigt funnits något innehåll. Visst, en massa ord och meningar men där stringensen går mot noll så går svammelfaktorn mot ett.

Tror vi alla får hjälpas åt att avhålla oss från att mata.., ja, ni vet.

Det funkar inte som strategi, att göra dina problem till att bli mina. Bekymra dig om vad kollegor och klienter tycker, i stället för att attackera mig.
Citera
2019-10-04, 13:42
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det funkar inte som strategi, att göra dina problem till att bli mina. Bekymra dig om vad kollegor och klienter tycker, i stället för att attackera mig.

Näe, dina förklaringsproblem förblir dina. Jag har endast påtalat just det förhållandet.

Jag har inga klienter, därför att jag inte tar några klienter, därför att jag inte arbetar med det som du verkar tro.
Senast redigerad av flammer 2019-10-04 kl. 13:44.
Citera
2019-10-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast vi vet ju inte säkert att HOL är ett BO. Fulis hävdar ju att HOL viftade med vapnet, att vapnet är HOLs (en uppborrad startpistol el liknande) och att det gick av i brottningen mellan HOL och fulis, samt att HOL sköt mot fulis.

HOL själv har anfört att han är BO. Men man bör ju höra den andra parten också för att åtminstone ge sken av objektivitet!

Just saying.....

Fetade. Brottsoffer är han hur du än vänder och vrider på det.

Fulis hit och fulis dit. Din fulis är avstängd och tills han eventuellt återkommer här så förstår jag att du vill hålla hans fana högt.

Han får hävda att HOL viftade med knallpulverpicka eller fulen eller ja vad som helst, kanske han viftade med handen lite så där fjolligt som bögadvokater gör?

FO den fule är själv på vift så han kanske kan vifta sig till en polisstation så kan han berätta vad som hände i trapphuset om det nu var han som var där.

Att det framkommer uppgifter om att HOL hade pistol och sköt den kriminelle indrivaren ska du nog inte ha så höga förhoppningar om.
Citera
2019-10-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Allt finns på tråden, börja förslagsvis #1.

Börja förslagsvis tänka.

Antar att du menar den röda tråden hos vissa att BO ska smutskastas. Jo tack den har jag sett från inlägg #1.
Citera
2019-10-04, 14:19
Medlem
Här lite citat från Fulen igår:

1.
Tjejen är helt oskyldig hon har blivit trakasserad av horadvokaten och våldtagen av horadvokatens fd man. Han ska få betala och horadvokaten ska få betala bögadvokaten ska betala mest av alla

2.
Tror det men mest blod kom på Tröjan och byxorna.
Jag har varit där flera gånger och även i lägenheten innanför dörren och pratat med bögen när jag letat efter horan.

(Svar på fråga om hans blod på platsen)

3. Ett skotthål efter bögadvokaten tatueringar och linser. Är du kåt?

(Svar på fråga ang kännetecken)

4.Jag och tjejen har varit på förhör här i Norge. Vi har polisanmält mejlen som skickats i tejejens namn.

Spontana kommentarer?
Citera
2019-10-04, 14:20
Medlem
25 sept

Citat:
Tack. Som sagt, det förefaller mig inte vara några särskilt betydande summor sett ur ett större perspektiv med beaktande av de skäl jag tidigare angivit. Om det förekommit några oegentligheter med anledning av arvet, kan man ju tycka att det borde kommit fram på något sätt.

Osäker på om man gör bäst i att bemöta Vresrosens inlägg framöver, eller bara låta det passera (såg precis att han gjort ett nytt med ungefär samma falsarier som tidigare). Förnuftiga läsare inser nog att det är trams, men jag är ändå lite brydd över att anhöriga, kollegor, framtida potentiella klienter etc. läser och ev förleds...

Citat:
Näe, dina förklaringsproblem förblir dina. Jag har endast påtalat just det förhållandet.

Jag har inga klienter, därför att jag inte tar några klienter, därför att jag inte arbetar med det som du verkar tro.

Jag uppfattade dig som trovärdig när du namedroppar att du har kollegor och framtida potentiella klienter som du bekymrar dig över. I tillägg till olika stackars anhöriga.

Nu säger du att du inte har klienter, en sak jag inte betvivlar heller, eftersom du presenterar dig olika, beroende på vad du vill framföra. Är du också ett troll som vill hjälpa HOL för att balansera fulingar, och andra desinformatörer?
Senast redigerad av Vresrosen 2019-10-04 kl. 14:26.
Citera
2019-10-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Det är så otroligt skrattretande att läsa dina pinsamma försök att låtsas insatt i juridiken. Du sväger dig bara med floskler och uttryck som du uppenbarligen inte riktigt förstår innebörden av. "Upprätta olika rättshandlingar och avtal med bindande verkan.." Haha.. Du inser förmodligen inte själv hur dumt och okunnigt det låter.

Hoppsan!

Uppfattade du mitt inlägg som juridiskt? Ursäkta det ska inte upprepa sig. My bad.
Citera
2019-10-04, 14:32
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
25 sept

Jag uppfattade dig som trovärdig när du namedroppar att du har kollegor och framtida potentiella klienter som du bekymrar dig över. I tillägg till olika stackars anhöriga.

Nu säger du att du inte har klienter, en sak jag inte betvivlar heller, eftersom du presenterar dig olika, beroende på vad du vill framföra. Är du också ett troll som vill hjälpa HOL för att balansera fulingar, och andra desinformatörer?

Haha, han pratade ju uppenbarligen om kollegor och potentiella klienter till de som det talas om i tråden, inte om sig själv. Du verkar helt ha tunnelseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in