2019-10-03, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Fullständigt oacceptabelt av Tottenham av släppa in 7 mål på hemmaplan, vilket lag man än ställs mot och vilka taktiska byten man än gör. Något är ruttet bakom kulisserna och igår fick vi det ultimata beviset.

Pochettino har tappat omklädningsrummet sedan finalförlusten och det märks tydligt att flera spelare inte vill vara kvar med underpresterande och kapitulation på planen som följd. Jag tror han gjorde ett stort misstag när han bänkade hjälten Moura till förmån för en ringrostig Kane i CL-finalen.

Klubben borde sålt Eriksen för så mycket pengar som möjligt under fönstret istället för att behålla honom och sedan envisas med att ha honom på bänken i var och varannan match. Detta kan sägas om fler spelare. Levy borde svalt sin stolthet och gjort sig av med de som ville bort istället för att gå in i en ny säsong med en halv startelva som gett upp och inte ens vill spela för klubben. Det är bara dåligt för moralen.

Framtiden för samtliga i gårdagens backlinje - Aurier, Alderweireld, Vertonghen, Rose - har varit osäker och det är knappast hållbart. Rose och belgarna har passerat bäst före och Aurier blandar en del fina insatser med hjärnsläpp och skitmatcher. Att man sålde Trippier ter sig än märkligare för varje match men kanske insåg han vart det hela var på väg? Han gör ju det hittills väldigt bra i Atlético och har t.o.m. nämnt "issues behind the scenes", som en anledning till varför han lämnade Tottenham. Han gjorde en dålig säsong ifjol och förvandlades snabbt till en syndabock bland fansen.

Alli och Kane är helt under isen medan Moura och Lamela, som inlett säsongen bra, ständigt får nöta bänk. Winks överraskade förra säsongen, framför allt i Champions League, men har varit usel och var enligt mig en av de stora anledningarna till gårdagens siffror. Kan knappast diktera tempot i matcher och tappar alldeles för mycket boll. Skulle vilja se Dier få speltid som defensiv mittfältare.

Son gjorde vad han kunde och var den enda ljusglimten. Sedan tycker jag synd om Lloris som får släppa in 7 mål p.g.a. en backlinje som bara ger upp och slutar försöka. Han hade några tveksamma ingripanden men stod knappast för några tavlor.

Ja, slutar sällan bra när man behåller spelare som egentligen vill dra utan man skulle ha cashat in på de som ville dra. Saker ser inte så ljust ut för tillfället, visserligen har man en bra trupp men många i stommen kommer snart att dra (Vertonghen, Alderviereld, Eriksen) och blir det inga titlar denna säsong är det nog inte omöjligt att Son & Kane börjar se sig om.
Citera
2019-10-03, 15:14
Avslutad
United borde ha värvat mer i somras. Hade som sagt rätt. Forward: Dembele från Lyon vore ett klokt val.
ytter: Madddison och Sancho
Central mittfältare Dier,Rice
Vänster ytterback: Jamal Lewis
Mittback: Varane
Citera
2019-10-03, 15:16
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
United borde ha värvat mer i somras. Hade som sagt rätt. Forward: Dembele från Lyon vore ett klokt val.
ytter: Madddison och Sancho
Central mittfältare Dier,Rice
Vänster ytterback: Jamal Lewis
Mittback: Varane

Klart de borde värvat 1 eller 2 till men samtidigt är verkligheten och FIFA/Football Manager samma sak.
Citera
2019-10-03, 18:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Klart de borde värvat 1 eller 2 till men samtidigt är verkligheten och FIFA/Football Manager samma sak.

Så är det. Att United behöver förstärka på så många positioner skvallrar mest om hur dåligt transferarbetet varit ända sedan Moyes kom in. Vilka värvningar har egentligen suttit?

Kollade igenom listan och de namn som varit bra i United är få. Shaw den ende som är kvar. Annars: Herrera, Zlatan? Juryn överlägger fortfarande om årets värvningar, men klart är att United inte lyckats förbättra och utveckla särskilt många. Desto fler som lämnat klubben och gjort det bra någon annanstans.

—————-

Liverpool bötfällda för att ha spelat Chirivella i cupen. Rimlig åtgärd, sparka ut laget hade varit drakoniskt. Dock otroligt klantigt, man tycker någon av alla människor i klubben borde haft koll på detta.
Citera
2019-10-03, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ska man bli ligans bästa lag så behävs det verkligen både rensas och förstärkas! Har ej sagt att det ska ske under samma fönster! några i vinter och några i sommar
Citera
2019-10-03, 21:28
Medlem
LSdalmiaks avatar
Finns det några Man Utd supportrar här som gillar att skriva/fixa med hemsida osv?
Citera
2019-10-04, 00:17
Medlem
snillet_1s avatar
Kanske går ute på lite djupt vatten här men har noterat en sak jag kan bli lite fundersam över när jag läser på t.ex. Red Cafe. Detta med att Solskjaer ska vara en "legendar" i Man Utd. Är han verkligen det? Han spelade en lång tid i klubben och gjorde mycket gott, med inhoppet mot Bayern 99 som det främsta minnet, men för mig blir det skevt att placera honom i samma kategori som t.ex. Best, Scholes, Giggs, Charlton, Keane, Law, Rooney eller Cantona. Det är legendarer.

En profil värd att komma ihåg och tycka om absolut men där stannar det. Som jag ser det utifrån...
Citera
2019-10-04, 05:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Pinsam match mot AZ. Pinsam presskonferens efteråt av OGS: Skyller på underlaget, att de skulle ha straff, att AZ är bra för de slog Feyernord...

Jösses.

Tillåt mig leka:
De Gea
Wan-Bissaka - Škriniar - Maguire - Grimaldo
Milinković - Aouar - Fabián
Sancho - Martial - Rashford

Spelare på bänken är typ halva dagens startelva: Jones, Shaw, McTominay, Fred, Greenwood, Lingard...

Sanslöst vad Liverpool, Bayern och City har samlat på sig bra spelare. De säljer ju definitivt inte till United.

Lägg därtill att Juventus, Inter, Barca, Real, Tottenham, Atlético, sitter på världsklasspelare. De säljer ju inte heller.

Det är ju lätt 10 lag före United i världen. Sanslöst.

Jaja, med ett sånt lag (ovan), eller liknande, kanske de skulle vinna nåt. Och såklart en ny tränare. Ingen U19-tränare...
Citera
2019-10-04, 08:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vet inte hur representativa spurs forumen på svenska fans och fighting cook är för fanbasen i spurs, den sistnämnda verkar iallafall vara mest engelska fans, men ser väldigt mycket poch out. Tycker det är fel fokus. Inte där problemet ligger. Seriöst vad ska han göra bättre än vad han redan gjort. Trots mindre resurser, mindre värvningar, mindre lönebudget, fler off field problem som arenan så har han tagit spurs högre upp i tabellen än alla övriga topp 6 lag under sina år i spurs. Finns inte mycket mer man kan kräva. Lätt att glömma var spurs var innan poch. Då var man glada över CL. Det var något man inte ens fick uppleva speciellt ofta. Nu är det nästan en garanti. Och inte för att man fått en ny rik ägare eller börjat spendera mer pengar direkt. Flera av spelarna har fått sin utveckling under poch. Vem ska ta laget till nästa nivå, under rådande omständigheter med levy? Ser inte det. Be caeful what you wish for säger jag. Tror det vore ett misstag att göra sig av med poch och kan föra spurs tillbaka till jojo nivå och europa league igen.

Missade uniteds match. Och kanske tur det. 0 skott på mål som jag förstått det. Och ole nöjd. Som sagt en medioker tränare. För mediokra spelare. För en just nu medioker klubb. How the mighty have fallen. Blir inte ens förvånad om man förlorar mot newcastle i helgen. Faktum är att jag nog tippar en 1-0 seger till newcastle.
Citera
2019-10-04, 09:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
...men ser väldigt mycket poch out. Tycker det är fel fokus. Inte där problemet ligger. Seriöst vad ska han göra bättre än vad han redan gjort.

Nej, precis. Levi håller hårt i pengarna. Det finns en god sida att behålla sina spelare och inte köpa nya, så som de gjorde i typ 5 fönster i rad. Men ibland kan det behövas lite vädring av truppen. En frisk fläkt, ny energi osv.

Man kanske ruttnade efter att ha sålt Modric och Bale t.ex, och nu ville behålla sina stjärnor? Gick ju ganska bra ett tag.

Tills det gick dåligt, och då har man värvat konstigt och sålt konstigt (Trippier/Ndombele, t.ex).

Att man behåller Lloris ser jag också som fel. Han är bra, men inte på den nivån de strävar efter att vara. Och han har stått i deras mål i åratal...

Släpper Tottenham Pochettino så tycker jag United säger hej till OGS och tar in Poch istället.
Citera
2019-10-04, 09:37
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Klubben borde sålt Eriksen för så mycket pengar som möjligt under fönstret istället för att behålla honom och sedan envisas med att ha honom på bänken i var och varannan match. Detta kan sägas om fler spelare. Levy borde svalt sin stolthet och gjort sig av med de som ville bort istället för att gå in i en ny säsong med en halv startelva som gett upp och inte ens vill spela för klubben. Det är bara dåligt för moralen.

Alli och Kane är helt under isen medan Moura och Lamela, som inlett säsongen bra, ständigt får nöta bänk. Winks överraskade förra säsongen, framför allt i Champions League, men har varit usel och var enligt mig en av de stora anledningarna till gårdagens siffror. Kan knappast diktera tempot i matcher och tappar alldeles för mycket boll. Skulle vilja se Dier få speltid som defensiv mittfältare.

Här tycker jag faktiskt inte man kan skylla på Levy. Från vad jag läst och förstått så fanns det erbjudanden för Eriksen som Levy kunde tänka sig acceptera men Eriksen sa blankt nej till allt som inte var Real Madrid. Inte mycket Levy kan göra då.

Tycker Kane ser okej ut men han får ju spela i en betydligt djupare roll nu än för två år sen. Alli har sett risig ut men var faktiskt en av de bättre mot Bayern i mitt tycke.

Hittar inte länken nu men läste att Sissoko sagt i en intervju att spelarna tröttnar mycket fortare av att spela diamanten på mittfältet. Nu när spelarna och även pressen uppmärksammat det här hoppas jag innerligen att det här är början på slutet för det här absurda experimentet av Poch.

Och håller helt klart med om Winks/Dier. Tottenham har varit odugliga sen årsskiftet 18/19. Tror inte att det är en slump att det var precis då Dier blev skadad och Dembele lämnade. Dier fick blindtarmsinflammation i december och var därefter sjuk eller skadad nästan hela säsongen. I de föregående säsongerna startade han 103 av 114 matcher i PL för Tottenham. Förra säsongen startade han 13 av de första 16 matcherna (varav Tottenham vann 10 av 13).
Citera
2019-10-04, 10:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sanslöst vad Liverpool, Bayern och City har samlat på sig bra spelare. De säljer ju definitivt inte till United.

En stor skillnad är att spelarna som kommer till Liverpool (och City) fortsätter utvecklas och tar nästa steg. Vilka var världsklass när de kom till Liverpool av Mane, Salah, Firmino, VVD, Alisson, Robertson? VVD skulle säkert någon säga, men inte fan var han i närheten av den nivå han är nu när han rankas som världens bästa mittback typ. Alisson kanske men han hade en bra säsong bakom sig i Roma.

Samma med City även om de värvar lite mer lovande/etablerat än Liverpool generellt: Laporte, Sane, Mahrez, Walker, Bernardo, Ederson, Stones, Gundogan. Alla namn nämnda kanske inte är världsklass men alla har tagit steg åt rätt håll i City, inte stagnerat så extremt som t.ex. Sanchez gjorde i United.

Vilka spelare har blivit klart bättre sen de kom till United? de Gea, fler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in