Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
De flesta Arsenal fansen som jag har pratat/kommunicerat med var iaf ganska klara på att de inte ville ha Allegri till klubben. Italienska tränare har aldrig varit ngn långsiktig succe i PL, de har som oftast ett tråkigt sätt att spela fotboll på och jag tror inte att Allegri hade stannat särskilt länge i England. Jag ville inte ha Diego Simeone heller som ny chef för Arsenal för att han står för samma typ av fotboll som de flesta italienska tränare gör (inkluderat Allegri), den bäst lämpliga kandidaten till att efterträda Wenger var enligt mig Tuchel.. men han hade redan tecknat ett konktrakt med PSG när det blev klart att Wenger skulle avgå, Luis Enrique var den näst bästa kandidaten och han hade diskussioner med Arsenal.. men Enrique krävde tydligen för hög lön och för mkt pengar till nya spelare. Jag blev jävligt besviken när det blev klart att det Emery som skulle ta över Arsenal.. hade hellre sett att Wenger blev kvar framför att anställa Emery.. men jag tror ändå att Emery var ett bättre val än vad Allegri hade varit. COYG
Du får gärna kolla upp hur många italienska tränare det funnits i PL de senaste säsongerna. Inte särskilt många och inte särskilt många säsonger.
Mästare:
2010; Ancelottis Chelsea.
2012; Mancinis Manchester City
2016; Ranieris Leicester
2017; Contes Manchester City
Lägg till att Di Matteo vann CL med Chelsea 2012. Få italienska tränare som dock varit galet framgångsrika i England.