2019-10-18, 08:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu har Woodward i Man Utd gått ut och dementerat rykterna kring Allegri eller ngn annan ny tränare och säger att de tror på Ole-Gollum... Som Gunners-fan så hoppas jag att Solskjaer får ett 10-års kontrakt med Man Utd . Det sagt så är jag inte övertygad om att Allegri`s sätt att spela fotboll på hade blivit ngn större succe i England och hans fotboll hade säkerligen inte varit särskillt populär bland engelska fans. När det blev klart att Arsenal skulle byta ut Wenger så var antingen Thomas Tuchel eller Luis Enrique mina favoriter till att efterträda Wenger, Allegri var en av de sista som jag skulle vilja se som Arsenal boss, tycker faktiskt att Emery var ett bättre val än vad Allegri hade varit.

Håller inte med. Tror många Arsenal-fans (inklusive mig själv) hade kunnat tänka sig Allegri. Tror många är trötta på detta ständiga haveri till försvarsspel och hade kunnat tänka sig en mer defensiv spelstil om det i sin tur inneburit ett stabilare försvarsspel. Det är ju inte som att vi spelar någon bländande offensiv fotboll under Emery heller direkt. Mest individuella prestationer från Auba/Laca.
Citera
2019-10-18, 09:14
Medlem
kvarnvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det faktum att United har haft flera managers på sistone är för det första inte en rättvisande beskrivning, och för det andra är det ett svagt argument om det ens skulle vara sant med hänsyn till att det förutom Mourinho varit direkt svaga managers meritmässigt.

På de dryga sex år sen Ferguson avgick efter 2013 års säsong, har United haft fyra långsiktiga tränare (borträknat Giggs som var interimistisk). Den nämnda tränarruljansen är inte överdrivet stor; den är snarare nära att vara normal i toppklubbar. Vidare hade Moyes bara erfarenhet av att slåss om Europaplatser, medan van Gaal uppenbart var på väg ner vilket övertagande av Hollands landslag innan Unitedflytten med all tydlighet bevisar. Till sist behöver inte OGS kommenteras i merithänseende...

Allegri vore helt perfekt. En tränare som utan uns av tvivel tillhört topp 5 av världens alla tränare. Allegri passar också ypperligt ett lag som inte nödvändigtvis vill föra alla typer av matcher.

4 tränare på 6 år känns som ganska mycket för en storklubb i England som bör kunna ha ett långsiktigt tänk, speciellt när man tänker på hur de hade det tidigare så bör en tränare kunna stanna mer än 2 säsonger innan de får sparken/slutar. Det är trots allt inte en klubb som Sunderland som bytte tränare varje säsong ett par år innan de trillade ur PL.
Citera
2019-10-18, 15:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Håller inte med. Tror många Arsenal-fans (inklusive mig själv) hade kunnat tänka sig Allegri. Tror många är trötta på detta ständiga haveri till försvarsspel och hade kunnat tänka sig en mer defensiv spelstil om det i sin tur inneburit ett stabilare försvarsspel. Det är ju inte som att vi spelar någon bländande offensiv fotboll under Emery heller direkt. Mest individuella prestationer från Auba/Laca.
De flesta Arsenal fansen som jag har pratat/kommunicerat med var iaf ganska klara på att de inte ville ha Allegri till klubben. Italienska tränare har aldrig varit ngn långsiktig succe i PL, de har som oftast ett tråkigt sätt att spela fotboll på och jag tror inte att Allegri hade stannat särskilt länge i England. Jag ville inte ha Diego Simeone heller som ny chef för Arsenal för att han står för samma typ av fotboll som de flesta italienska tränare gör (inkluderat Allegri), den bäst lämpliga kandidaten till att efterträda Wenger var enligt mig Tuchel.. men han hade redan tecknat ett konktrakt med PSG när det blev klart att Wenger skulle avgå, Luis Enrique var den näst bästa kandidaten och han hade diskussioner med Arsenal.. men Enrique krävde tydligen för hög lön och för mkt pengar till nya spelare. Jag blev jävligt besviken när det blev klart att det Emery som skulle ta över Arsenal.. hade hellre sett att Wenger blev kvar framför att anställa Emery.. men jag tror ändå att Emery var ett bättre val än vad Allegri hade varit. COYG
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-18 kl. 15:27.
Citera
2019-10-18, 15:33
Medlem
Tror snarare på ett oavgjort resultat i söndagens match än en utskåpning i Liverpools favör. Man United har för tillfället en diger skadelista och är i usel form men det var längesedan Liverpool plockade 3 poäng på Old Trafford trots att det varit klasskillnad mellan lagen i några år nu. De har kanske sin bästa möjlighet på länge att slå United men jag har en känsla av att det inte kommer bli så lätt som många vill göra gällande.

Däremot tror jag att Liverpool kommer dominera spelmässigt. United lär väl parkera bussen, få något slumpmål eller en straff med sig och harva till sig ett kryss.
Senast redigerad av radiopanna 2019-10-18 kl. 15:35.
Citera
2019-10-18, 19:22
Medlem
Citat:
De flesta Arsenal fansen som jag har pratat/kommunicerat med var iaf ganska klara på att de inte ville ha Allegri till klubben. Italienska tränare har aldrig varit ngn långsiktig succe i PL, de har som oftast ett tråkigt sätt att spela fotboll på och jag tror inte att Allegri hade stannat särskilt länge i England. Jag ville inte ha Diego Simeone heller som ny chef för Arsenal för att han står för samma typ av fotboll som de flesta italienska tränare gör (inkluderat Allegri), den bäst lämpliga kandidaten till att efterträda Wenger var enligt mig Tuchel.. men han hade redan tecknat ett konktrakt med PSG när det blev klart att Wenger skulle avgå, Luis Enrique var den näst bästa kandidaten och han hade diskussioner med Arsenal.. men Enrique krävde tydligen för hög lön och för mkt pengar till nya spelare. Jag blev jävligt besviken när det blev klart att det Emery som skulle ta över Arsenal.. hade hellre sett att Wenger blev kvar framför att anställa Emery.. men jag tror ändå att Emery var ett bättre val än vad Allegri hade varit. COYG

Du får gärna kolla upp hur många italienska tränare det funnits i PL de senaste säsongerna. Inte särskilt många och inte särskilt många säsonger.

Mästare:
2010; Ancelottis Chelsea.
2012; Mancinis Manchester City
2016; Ranieris Leicester
2017; Contes Manchester City

Lägg till att Di Matteo vann CL med Chelsea 2012. Få italienska tränare som dock varit galet framgångsrika i England.
Citera
2019-10-18, 19:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du får gärna kolla upp hur många italienska tränare det funnits i PL de senaste säsongerna. Inte särskilt många och inte särskilt många säsonger.

Mästare:
2010; Ancelottis Chelsea.
2012; Mancinis Manchester City
2016; Ranieris Leicester
2017; Contes Manchester City

Lägg till att Di Matteo vann CL med Chelsea 2012. Få italienska tränare som dock varit galet framgångsrika i England.
Precis, det är ju det jag säger. Italienska tränare i England har aldrig varit ngn succe på lång sikt. Den Italienaren som har stannat längst i PL var Ranieri med Chelsea, men Ranieri`s lag spelar enligt mig inte klassik italienskt fotboll. Fick mig förresten ett skrattattack när jag såg att du tog upp di Matteo/Chelsea Tillbaka till Arsenal igen, det är ganska uppenbart att Emery inte var styrelsens förstaval till att ta över efter Wenger, de hade siktet inställt på Luis Enrique och det fördes diskussioner men tyvärr så gick det åt skogen.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-18 kl. 19:38.
Citera
2019-10-18, 19:39
Medlem
Citat:
Precis, det är ju det jag säger. Italienska tränare i England har aldrig varit ngn succe på lång sikt. Den Italienaren som har stannat längst i PL var Ranieri med Chelsea, men Ranieri`s lag spelar enligt mig inte klassik italienskt fotboll. Fick mig förresten ett skrattattack när jag såg att du tog upp di Matteo/Chelsea

Att de inte stannade längre tror jag inte var tränarnas val i de flesta fallen, utan att de inte fick förlängt trots att de uppenbart är galet framgångsrika. Det kan man tolka hur man vill, men att Allegri inte skulle vara framgångsrik i PL finns det verkligen inget som tyder på. Precis tvärtom. Och om Manchester United året efter att Allegri gjort dem till mästare väljer att sparka honom, gör inte honom mindre framgångsrik.
Citera
2019-10-18, 19:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Att de inte stannade längre tror jag inte var tränarnas val i de flesta fallen, utan att de inte fick förlängt trots att de uppenbart är galet framgångsrika. Det kan man tolka hur man vill, men att Allegri inte skulle vara framgångsrik i PL finns det verkligen inget som tyder på. Precis tvärtom. Och om Manchester United året efter att Allegri gjort dem till mästare väljer att sparka honom, gör inte honom mindre framgångsrik.
Det är välkänt att Ranieri fick kicken av Chelsea när Abramovich anlädde, Mancini fick kicken av oljenegern i Man City, Ancelotti, Conte och Sarri fick alla kicken i Chelsea Utav de här så är det endast sparkningarna av Mancini och Conte som var tveksama, jag tror säkerligen att Allegri hade uppnåt succe i PL men tror inte att han hade fått stanna i ngn engelsk toppklubb i mer än 2-3 år, samma sak tror jag med Diego Simeone.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-18 kl. 19:55.
Citera
2019-10-18, 19:53
Medlem
Citat:
Det är välkänt att Ranieri fick kicken av Chelsea när Abramovich anlädde, Mancini fick kicken av oljenegern i Man City, Ancelotti, Conte och Sarri fick alla kicken i Chelsea Utav de här så är det endast sparkningarna av Mancini och Conte som är tveksama, jag tror säkerligen att Allegri hade uppnåt succe i PL men tror inte att han hade fått stanna i England i mer än 2-3 år, samma sak tror jag med Diego Simeone.

Låter inte otroligt. Jag har inte koll på PL, men jag har koll på Allegri. Och han är löjligt skicklig inom sitt yrke. Kanske inte så sympatisk eller stor inom media, men skicklig. Och enligt mig skulle han kunna få Manchester United till vinnare.

Men jag böjer mig inför din åsikt om att det inte alltid landar om att vinna, utan andra saker inom PL. Det har jag noll koll på. Väl mött.
Citera
2019-10-18, 20:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Låter inte otroligt. Jag har inte koll på PL, men jag har koll på Allegri. Och han är löjligt skicklig inom sitt yrke. Kanske inte så sympatisk eller stor inom media, men skicklig. Och enligt mig skulle han kunna få Manchester United till vinnare.

Men jag böjer mig inför din åsikt om att det inte alltid landar om att vinna, utan andra saker inom PL. Det har jag noll koll på. Väl mött.
Engelsmännen har väl alltid varit kritiska till hur italienare spelar fotboll? trots att det italienska landslaget har varit mkt mer succerika än vad engelska landslaget har varit och att italienska klubblag har historiskt sätt haft större succe i europaspelen än vad engelska klubbar har haft. Jag håller med i att Allegri är en tränare av allra högsta kaliber och att han hade säkerligen haft succe i PL, men jag tror inte att han hade varit ngn långsiktig lösning för en engelsk toppklubb. Annars så tror jag att Diego Simeone går till en italiensk klubb om han skulle lämna Atletico.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-18 kl. 20:28.
Citera
2019-10-19, 08:43
Medlem
Arons avatar
Citat:
Engelsmännen har väl alltid varit kritiska till hur italienare spelar fotboll? trots att det italienska landslaget har varit mkt mer succerika än vad engelska landslaget har varit och att italienska klubblag har historiskt sätt haft större succe i europaspelen än vad engelska klubbar har haft. Jag håller med i att Allegri är en tränare av allra högsta kaliber och att han hade säkerligen haft succe i PL, men jag tror inte att han hade varit ngn långsiktig lösning för en engelsk toppklubb. Annars så tror jag att Diego Simeone går till en italiensk klubb om han skulle lämna Atletico.

fast nae
engelska lag har fler vinster i samtliga europeiska cuper an italienska
Citera
2019-10-19, 12:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
fast nae
engelska lag har fler vinster i samtliga europeiska cuper an italienska
My bad....
Citera