2019-10-04, 01:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det första inlägget är improviserat, affekt skulle jag inte kalla det. Skribenten vet ännu inte vart h*n ska låta fabeln vandra iväg.

KL är förstås huvudmisstänkt, såvitt för tråden känt, men norrmannen ska ut ur ekvationen. Han hör inte hit (detsamma gäller dem han misshandlat, det han stulit o.s.v).
Vad ska vi då kalla 08 tredje inlägg i tråden?
Det passar ju in i det jag funderar kring i tidigare inlägg som svar till flammer.

"Det kan vara så här...
SH är Karins nya man och genom att gå på honom så kan Karin få det till att det är hon som blir terroriserad för inte ens hennes nya man lämnas ifred av hennes ex och hans nya familj.
Karin har falskanmält så mycket så hennes trovärdighet är i botten.
Bättre då att ta nya mannen som offer för mailen och han är läkare, känsligt i det yrket."

Sista två meningarna är ju talande... Jag har lagt till lite fler asterisker i namnet.
Skrivet 2019-09-06 kl 17:50
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Joh***a Ni**ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.

Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.
PANG PANG PANG
Senast redigerad av Timeout 2019-10-04 kl. 02:11.
Citera
2019-10-04, 02:20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad ska vi då kalla 08 tredje inlägg i tråden?
Det passar ju in i det jag funderar kring i tidigare inlägg som svar till flammer.

"Det kan vara så här...
SH är Karins nya man och genom att gå på honom så kan Karin få det till att det är hon som blir terroriserad för inte ens hennes nya man lämnas ifred av hennes ex och hans nya familj.
Bättre då att ta nya mannen som offer för mailen och han är läkare, känsligt i det yrket."

Sista två meningarna är ju talande... Jag har lagt till lite fler asterisker i namnet.

PANG PANG PANG
Det säger ingenting om norrmannen. 08 är smart och rutinerad när det gäller att ta fram information - och har antagligen en hel del på lager. Det finns en del sådana här märkliga människor och de kan vara nästan förunderligt skickliga, men fakta är inte det viktiga, de är bara ett medel för att bli trådledande. Eller så är de beredda att gå mycket långt för att hjälpa "verkligheten" på traven, oavsett risken att verkligheten kommer ikapp och biter dem. En del dåligt skådespel skymtar i den "vacklande" hållningen i skuldfrågan. Den frågan är inte heller så viktig för 08, det känns.

08 ville för mycket. Norrmannen var ett missgrepp, "samtalet med Karin", och de lösmynta kriminalarna också. Godkännandet av henrikdenfule var ju nära parodi. Där brast det totalt. Man ska normalt inte diskutera andra medlemmar, men den här gör anspråk på att vara aktör utanför tråden, enl. ovan, därför är det OnT.
Citera
2019-10-04, 02:33
Medlem
flammers avatar
Citat:
Det kan vara så här...
Bättre då att ta nya mannen som offer för mailen och han är läkare, känsligt i det yrket.

Hur kommer man åt en 20 åring? Runt så unga flickor dräller det av bilder osv som ingen tar riktigt på allvar, inte ens polisen.

Var gör det mest ont? Gå på en vuxen kvinna som dessutom är advokat eller gå på hennes 20 år gamla dotter som måste ha mått otroligt dåligt av den här anklagelsen.
Vill någon mig riktigt illa då går dom på mina barn eller barnbarn, för där tar det bäst.
Kan möjligen vara så. När i tiden skickades de där mailen nu igen?
Hm. Jag håller med om att man ofta skadar folk bäst/värst genom anhöriga men det finns också en annan aspekt, åtminstone för mig. Även om man rent förnuftsmässigt vet att det kanske gör ondare för hämndobjektet att ge sig på tredje part, så stillas hämndlystnaden bättre av att typ slå fienden på käften direkt. Så funkar iaf jag (sen att jag såklart aldrig skulle hämnas genom att skada någon annan hör ju inte hit).

Jag håller mig fortsatt skeptisk till detta, men det skulle inte förvåna mig särskilt mycket om det är som du spekulerar.

Citat:
Du skrev: " vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt"

Jag vet inte men första inlägget om torped kan ha skrivits i affekt, men redan där nämns nya kvinnan, och några inlägg senare har hen kanske sansat sig och kanske börjar lägga villospår...?!
Vi har hamnat med imaner, exmän för 20 år sedan i Västerås, våldtagna kvinnor osv.
Huvudspåret i den här tråden har hamnat i skymundan pga av allt detta.

Karin blev anhållen bara timmar efter skotten men släppt i brist på bevis... hon är fortfarande misstänkt som anstiftare och FO är en god kandidat...
Första inlägget av 08 i tråden är underligt... och varför svara hen inte på frågor om det?

EDIT: Kolla in sista två meningarna i 08 tredje inlägg i tråden.

PANG PANG PANG

Jag tror inte så mycket på utsagan att exfruns ilska skulle triggats till sådan grad att anstiftan kommer på fråga, av det skäl att HOL (hans byrå) försvarade MN:s dotter. I så fall behöver det nog finnas lite fler infekterade pusselbitar i denna soppa. De ansökte ju om skilsmässa redan typ 2013 och KL lär väl känt till, eller åtminstone anat, att hennes exman kunde haft nya kvinnor i sitt liv sedan dess och att försvara en dotter känns som en svag trigger.

Då känns det mycket naturligare att den utlösande faktorn utgjordes av att KL slutligen förlorade tvisten om bodelning, vårdnad och vad det nu var. Det passar ypperligt tidsmässigt dessutom.

Om man befinner sig i en nedåtgående spiral kan man nog hålla uppe hoppet medan tvist pågår, och det alltså känns som att det finns något slags hopp om att få tillbaka lite av det som representerar det man tycker sig ha förlorat i livet. När sedan verkligheten kommer ikapp drömmen och hoppet, så blir det pyspunka, allt går i kras och i hjälplösheten kan hämnd säkert bli en naturlig respons. Detta är på ett ungefär så jag själv kan tänka mig att man skulle kunna känna som KL i aktuell situation, vilket spekulationsvis alltså skulle kunna vara en trolig bakgrund och orsak till en ev anstiftan från hennes sida.

Sen om det är FO eller inte vågar jag inte uttala mig om. Verkar alltså som att jag har i princip motsatt uppfattning som e08.
Citera
2019-10-04, 06:43
Medlem
Kloka tankar. Knäpptyst i media. Inte ens GW snackar.

Ett grovt brott har skett som angriper rättsväsendet. Men ingen bryr sig längre. ?

Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Inte bara media och polisen som är knäpptyst. Dessutom har HOL satt munkaveln på. Hur har HOL tänkt sig att hantera den situation han hamnat i?. Som advokat får han väl räkna med att hamna i strålkastarljuset i media. Kanske i något nytt mål. Hur har han tänkt sig att kommentera en journalistfråga typ hur upplevde du själva skjutningen angreppet?
Kommer HOL att behålla samma strategi som han gör nu, alltså knäpptyst!.

Kanske ett buttert svar, - inga kommentarer. - Det var en händelse som är polisanmäld och jag har inga ytterligare kommentarer.

Man kan ju tycka att han skulle träda fram inte minst för advokatkåren, nu skulle han kunna skaffa sig lite reklam även för sig själv.

- Advokater är gjorda av hårt virke.
- Kulor biter inte på advokatsläktet osv.

Det blir ju spekulationer när han sitter på alla trumfkort och yppar nada!
Citera
2019-10-04, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Låter mindre sannolikt ja. Men varför åker GM till HOL med en ärtbössa som har ammunition som är kraftigt undermålig och svår att döda med? Syftet med detta "möte" var förmodligen inte att döda, det var något annat är min gissning, vilket öppnar upp för en del spekulationer och alternativ.

Det lilla som talar för att HOL har ett vapen hemma är att han har en hotbild på sig, och agerade i nödvärn när GM ville in i lägenheten eller gick till attack.
Är det så självklart att man förstår det här med kalibern? För mig så är det i alla fall inte det.

Nu måste det inte vara FO som är gärningsman, men han är ju ingen professionell hitman. Baserat på dokumentationen framstår han snarare som en fladdrande strulpelle, som inte kan hålla ihop livet p.g.a. undermålig impulskontroll. Om han nu var på plats, så måste ju sannolikheten vara mycket större för att någon med hans profil gör en serie av livsavgörande misstag, än att HOL gör det.

Det finns ju även en chans att FO tog med sig pistol bara för att hota eller skrämmas. Men att HOL blev rädd att missta livet, och hoppade på honom i stundens hetta i självförsvar.
Citera
2019-10-04, 06:46
Medlem
I detta fallet överträffar faktiskt dikten verkligheten.
Det som initialt verkade som ett intressant brott har blivit en av Flashbacks bästa dikter.
Kul att följa.
Tack E08, Fule och några till för god underhållning.

Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Om verkligheten överträffar dikten? Nej dikten får fan stå i skamvrån så fantasilös den är i jämförelse.

Har du, eller någon annan, möjlighet att göra någon sammanställning av hur alla dessa människor hänger samman? Känns som att jag åtminstone själv gör lite mentala kullerbyttor vilket leder tankarna fel emellanåt.
Citera
2019-10-04, 06:48
Medlem
Rätt.

Samma gäller anstiftan 1 o 2.
Det finns ingen Bevisning för att de skett. Bara lösa antaganden.

Citat:
Att behöva läsa 491 inlägg om hur en okänd norrman misshandlat sin eventuella flickvän J*lia, ger tråden en prägel av mentalsjuka. Om tråden känns klart sjuk, är den sannolikt på fel spår. Ville polisen verkligen ha tag på den här mannen, skulle de inte dra sig en sekund för att smälla upp hans porträtt på nätet och i pressen. Mordförsök ligger på den nivån, att spöa upp en kvinna gör det inte.
Citera
2019-10-04, 06:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Kloka tankar. Knäpptyst i media. Inte ens GW snackar.

Ett grovt brott har skett som angriper rättsväsendet. Men ingen bryr sig längre. ?

Det har bara gått ett par veckor. Det arbetas säkert febrilt på det här fallet. Ska man tro vittnen som uttalade sig i media och ska man tro på media så togs flera personer in på förhör varav en kvinna. (Vilka var de andra?) Det var fullt av tomhylsor i trapphuset och en massa blod. (hur många skott avlossades egentligen)? Det finns då en hel del spår från både offer och gärningsman som ska undersökas. Det tar tid.

Jag tycker det är bra att det är tyst i media kring det här. Det betyder inte att inget händer.
Citera
2019-10-04, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Tack för rimligt inlägg i debatten. Ter sig synnerligen långsökt att agera på det sättet i given situation.

Vi har väl heller inget som helst stöd för att så skulle vara fallet. Jag menar, om man köper den versionen så måste man:
1) köpa att den som lämnade utsagan i tråden (fulis) verkligen var den han utgav sig för, och
2) köpa att han talade sanning.

Även om man lyckas intala sig att nummer 1 ovan stämmer, så får man ju fråga sig vilka förhållanden som gäller mellan de olika versionerna och utsagorna.

A) Alternativ 1: HOL sköt. Vad är rimligheten i att HOL plockade fram en pistol, rusade ut och sköt? Har han något rimligt incitament att riskera fängelse, ödelagd karriär, vårdnad till och umgäng med sina barn, med mera med mera?

B) Alternativ 2: FO sköt. Vad är rimligheten i att FO, misstänkt och efterlyst, skulle vilja skylla ifrån sig?

Jag vet att vissa här inne gärna vill kasta sig över både punkt 1 och 2 ovan, samt hålla B som oändligt mycket mer trolig än A. Men om ni stannar upp och tänker för en stund? Really? Det kan naturligtvis förhålla sig som ett mellanting av A och B, men fundera då åt vilket håll det är rimligast att lägga tonvikten.
Jag tror faktiskt på A men inte på B. Om det nu var ett troll, så var det genialt utfört. Det fulis skrev var både faktamässigt och känslomässigt sammanhängande, på samma gång.

Jag tror inte att HOL skulle dra ett vapen, oavsett omständighet. Det tror jag däremot att FO skulle kunna göra, eftersom han är en dömd våldsbrottsling, med en historia av att hota och skrämma människor över nästan ingenting.

Däremot skulle jag gissa att skotten inte var planerade.

Det är ett långt steg från olaga hot till planerat mord. Om ovanstående är rätt så tror jag att FO:s avsikt var att hota, skrämma eller utpressa HOL, men att situationen sen eskalerade p.g.a. HOL reagerade på fel sätt, och började brottas istället för att spela med. Det låter mer som ett misstag i linje med vad en jurist skulle göra.

Då skulle alltså fulis tala i viss mån sanning om förloppet i sig, men ljuga om vem som tog med pistolen. Det är ju den viktigaste detaljen här. Den som inte drog pistol kan givetvis hävda självförsvar.
Senast redigerad av aw 2019-10-04 kl. 07:17.
Citera
2019-10-04, 07:13
Medlem
Citat:
Du verkar missa vad jag säger: om de vore tvärsäkra på att han är skytten, skulle de anhållit honom i hans frånvaro och smällt upp plakaten redan.

Vem säger att de är tvärsäkra på att han är skytten? Jo, den person som introducerat honom i tråden. Polisen själva har antagligen inga som helst skäl att betrakta honom som misstänkt. Att han håller sig borta betyder inte ett dyft. Det kryllar av småkriminella som håller sig borta, den här utmärker sig inte på annat sätt än att någon skrivit in honom i den här FB-tråden, vilket han själv inte kan hjälpa.

Jag ska ge dig en till möjlig ingång, för övertydlighetens skull. Det är en upprepning: Tror du att kriminalarna skulle snattra som skvallerkäringar med en person vem som helst, som kommer på förhör? Du måste nämligen göra det för att anse att norrmannen har något med fallet att göra. Källan är nämligen densamma. Samma källa gick även mer eller mindre i god för att den person som kom in i tråden, påtagen norrmannens roll, men stängdes av på grund av sina inläggs undermåliga kvalitet, verkligen var norrmannen.

Glöm norsken.

Jag tvivlar på att polisen berättat så pass mycket för 08. Sen tror jag du missat hur 08 jobbar här.
Tar inte 08 i försvar här men han gick inte i god för Fulen utan spånade vidare på det Fulen skrivit för att höra hur andra tänkte kring det.

Däremot så läcker polishuset. Kvällspressen får inte sina uppgifter från luften. Den uppgift om en person de beskriver som intressant i utredningen och som polisen sökte kring en ort på landsbygden i Mellansverige har inte 08 som källa.
Där har ”kriminalarna snattrat som skvallerkärringar”.

Edit: ”Norsken” får vara intressant här ett tag till. Tills han kommer in och förklarar sig.
Senast redigerad av Avel 2019-10-04 kl. 07:35.
Citera
2019-10-04, 07:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Väkommen till mobbartråden nr 1 för tillfället på FB.
Försökte få till en omröstning huruvida folk tänker, skyldig eller icke skyldig gällande KL och HOL men det gick inte enligt moderatorerna.

Uthängning är prio i denna tråd, känner personligen inte en jävel, men utmålande och uthängning är det som gäller här. Jävla svin som jag hoppas lider nån gång i framtiden för samma trauma.

Det var väl ett mobbningsinitiativ om något! Där är det skönt att det finns moderatorer. Du verkar inte klok.
Citera
2019-10-04, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det har bara gått ett par veckor. Det arbetas säkert febrilt på det här fallet. Ska man tro vittnen som uttalade sig i media och ska man tro på media så togs flera personer in på förhör varav en kvinna. (Vilka var de andra?) Det var fullt av tomhylsor i trapphuset och en massa blod. (hur många skott avlossades egentligen)? Det finns då en hel del spår från både offer och gärningsman som ska undersökas. Det tar tid.

Jag tycker det är bra att det är tyst i media kring det här. Det betyder inte att inget händer.

Ja du. Fromma förhoppningar att vi kan hålla liv i fallet ett tag till.
Vittnen i media ska man ta med en nypa salt.
Fult av tomhylsor. Vad var det för vapen som matade ut tomhylsor. Ingen startpistol i alla fall.
Massor av blod. Blod kan se mycket ut. Skär dig i ett finger så får du se.

Polisen var givetvis stissig i början. Och när den tokiga KL dessutom dök upp så klart att hon togs in. Men som vanligt. Släppt.

Eftersom ingen är efterlyst så finns inget att gå på. FO är efterlyst för nånting helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in