Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Ja, detta att HOL misstänkte en klient, som alternativ till KL, är intressant.
Dock har trådens detektiver lagt 99% av spekulationerna på KL, och 1 % på spekulationer kring andra. Förhoppningsvis är polisens utredare något mer vidsynt än denna tråd.
Jag tippar att de är mer vidsynta hos polisen än förhållandet 99/1 eller något i närheten därav. De har ju dessutom bättre möjligheter än vad vi har att överblicka och undersöka alternativa spår.
Att KL fått så mycket fokus i tråden har nog att göra med en kombination av att 1) hon är en mer eller mindre trolig anstiftare givet all historik, och 2) det är en faktiskt MGM som det går att diskutera kring. Det är ju lite svårt att hålla ett resonemang om en potentiell klient X som eventuellt har begått brott Y mot Z, vilket potentiellt kunde ha föranlett A som senare ledde till B varför...ja, ni fattar.
Jag påstår inte att trådens fokus har varit perfekt eller korrekt, bara att det varit någorlunda naturligt.
För egen del uppfattar jag dock inte att det kommit fram särskilt mycket i tråden som talat emot KL som anstiftare, snarare tvärtom, varför det personligen känns naturligt att hålla henne för MGM numbero uno tills vidare.