2019-10-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Jo jag vet men hur är hans koppling till MN eller MN:s ex-man MDN?

Det är väl inte hela vägen SH -> KL -> HOL -> MN -> MDN? Det fanns väl någon "väg" genom eller förbi den marockanska kvinnan?

Som jag förstår det så känner han bara KL och ingen annan i gänget. Hur SH fick det till att pedofilmailen kom från J0h@nn@ förstår jag inte annat än att hon var i USA varifrån pedofilmailen kom.

Men Fulis skrev som snyggo idag att JL:s bästa vän var Fernando Arias journalisten på Sveriges Radio i NY. Så JL kanske har varit i NY och skickat pedofilmailen. Enligt snyggo idag så firar JL och Fenando jul tillsammans och varit i Sydamerika. FERNANDO ska ha träffat läkaren MDN och JL efter våldtäkten. När och var förstod jag inte av inlägget.
Citera
2019-10-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Vilken "otur" hon haft. Båda männen gör andra gravida... Sen har hon ihop det med en gift man (enligt rykten) som skiljer sig, men de blir inte av med hans f d fru. Hennes nya kärlek utsätts för 3 st mordförsök/attentat. Hennes dotter blir misstänkt av nya kärlekens fd frus nya äldre läkarflirt som rider på samma ridskola som nya bonusdottern. Vittnet är i sin tur styvdotter till den kvinna som fått tvillingar med hennes otrogna fd man nr 2. Vittnets pojkvän är vän med nya kärlekens f d fru. Hänger ni med?

Nu har jag inte nämnt några namn

Nä..., men det är bra att någon hänger med i alla fall... 😉
Citera
2019-10-03, 21:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Jo jag vet men hur är hans koppling till MN eller MN:s ex-man MDN?

Det är väl inte hela vägen SH -> KL -> HOL -> MN -> MDN? Det fanns väl någon "väg" genom eller förbi den marockanska kvinnan?

Om jag kommer ihåg rätt nu så misstänktes/anklagades MNs dotter för att skriva/skicka dessa peddomail till läkares arbetsplatser. Jag har för mig att det inte bara var SH som var drabbad, utan flera läkare, däribland MNs dotters egna pappa, som hon skulle vara mycket arg på.......

Däremot var det kanske bara SH som gjorde en anmälan och pekade ut MNs dotter......
Citera
2019-10-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Lugna ner dig! Riv inte skjortan din!

Alltså, Henrik Olsson (Lilja) har själv sagt att han misstänker KL eller en av sina förra
klienter
]. Varför vill ingen titta på den möjligheten? Det börjar väl vara dags nu?
Eller hur länge orkar ni älta det som alla redan läst så att ingen behöver skriva, bara kopiera och skicka.
"Börjar kännas patetiskt"

Varför lämnar vittnen signalement som stämmer på Fredrik? Kan Henrik ljuga för att inte dra in sin nya M@ria och passa på att sätta dit sitt ex KL? Bara undrar
Citera
2019-10-03, 21:51
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Som jag förstår det så känner han bara KL och ingen annan i gänget. Hur SH fick det till att pedofilmailen kom från J0h@nn@ förstår jag inte annat än att hon var i USA varifrån pedofilmailen kom.

Men Fulis skrev som snyggo idag att JL:s bästa vän var Fernando Arias journalisten på Sveriges Radio i NY. Så JL kanske har varit i NY och skickat pedofilmailen. Enligt snyggo idag så firar JL och Fenando jul tillsammans och varit i Sydamerika. FERNANDO ska ha träffat läkaren MDN och JL efter våldtäkten. När och var förstod jag inte av inlägget.

Ok, tack. Ska försöka ta till mig detta och alla andra turer.

När man skriver boken sen så får man nog allt inleda med ett persongalleri på Dostojevskijs vis.
Citera
2019-10-03, 21:53
Avslutad
Inte bara media och polisen som är knäpptyst. Dessutom har HOL satt munkaveln på. Hur har HOL tänkt sig att hantera den situation han hamnat i?. Som advokat får han väl räkna med att hamna i strålkastarljuset i media. Kanske i något nytt mål. Hur har han tänkt sig att kommentera en journalistfråga typ hur upplevde du själva skjutningen angreppet?
Kommer HOL att behålla samma strategi som han gör nu, alltså knäpptyst!.

Kanske ett buttert svar, - inga kommentarer. - Det var en händelse som är polisanmäld och jag har inga ytterligare kommentarer.

Man kan ju tycka att han skulle träda fram inte minst för advokatkåren, nu skulle han kunna skaffa sig lite reklam även för sig själv.

- Advokater är gjorda av hårt virke.
- Kulor biter inte på advokatsläktet osv.

Det blir ju spekulationer när han sitter på alla trumfkort och yppar nada!
Citera
2019-10-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om jag kommer ihåg rätt nu så misstänktes/anklagades MNs dotter för att skriva/skicka dessa peddomail till läkares arbetsplatser. Jag har för mig att det inte bara var SH som var drabbad, utan flera läkare, däribland MNs dotters egna pappa, som hon skulle vara mycket arg på.......

Däremot var det kanske bara SH som gjorde en anmälan och pekade ut MNs dotter......

Det ska ha varit en mängd anmälningar från NKS, SÖS och DS. Många läkare både i Sverige och internationellt. Regeringskansliet och ledamöter i Riksdagen. Fi fick också. Bara läsa alla namnen. När det kom att bränna ner sjukhuset så skrev tidningarna om att sjukhuset anmält.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-10-03 kl. 21:58.
Citera
2019-10-03, 21:55
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Vilken "otur" hon haft. Båda männen gör andra gravida... Sen har hon ihop det med en gift man (enligt rykten) som skiljer sig, men de blir inte av med hans f d fru. Hennes nya kärlek utsätts för 3 st mordförsök/attentat. Hennes dotter blir misstänkt av nya kärlekens fd frus nya äldre läkarflirt som rider på samma ridskola som nya bonusdottern. Vittnet är i sin tur styvdotter till den kvinna som fått tvillingar med hennes otrogna fd man nr 2. Vittnets pojkvän är vän med nya kärlekens f d fru. Hänger ni med?

Nu har jag inte nämnt några namn

Om verkligheten överträffar dikten? Nej dikten får fan stå i skamvrån så fantasilös den är i jämförelse.

Har du, eller någon annan, möjlighet att göra någon sammanställning av hur alla dessa människor hänger samman? Känns som att jag åtminstone själv gör lite mentala kullerbyttor vilket leder tankarna fel emellanåt.
Citera
2019-10-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Lugna ner dig! Riv inte skjortan din!

Alltså, Henrik Olsson (Lilja) har själv sagt att han misstänker KL eller en av sina förra
klienter
]. Varför vill ingen titta på den möjligheten? Det börjar väl vara dags nu?
Eller hur länge orkar ni älta det som alla redan läst så att ingen behöver skriva, bara kopiera och skicka.
"Börjar kännas patetiskt"

Det behöver komma in en White-Collar-Fulen i tråden för att det ska dra iväg åt det hållet. Annars kommer inget sådant hända för det finns inte minsta tillstymmelse till ledtråd som går i den riktningen.

Spåren pekar mot KL och HOL.

Har du själva nåt uppslag eller nån klient vi ska granska?
Senast redigerad av Avel 2019-10-03 kl. 22:02.
Citera
2019-10-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Det var på sjukhuset de träffades enligt Fulen:

Han kan bekräfta att han känner oss. Han kan också bekräfta att han träffat min tjej och horadvokatens fd man på sjukhuset och att horadvokatens fd man har våldtagit min tjej. F*ernando och min tjej har firat jular ihop och är bästa vänner.
Citera
2019-10-03, 21:58
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Inte bara media och polisen som är knäpptyst. Dessutom har HOL satt munkaveln på. Hur har HOL tänkt sig att hantera den situation han hamnat i?. Som advokat får han väl räkna med att hamna i strålkastarljuset i media. Kanske i något nytt mål. Hur har han tänkt sig att kommentera en journalistfråga typ hur upplevde du själva skjutningen angreppet?
Kommer HOL att behålla samma strategi som han gör nu, alltså knäpptyst!.

Kanske ett buttert svar, - inga kommentarer. - Det var en händelse som är polisanmäld och jag har inga ytterligare kommentarer.

Man kan ju tycka att han skulle träda fram inte minst för advokatkåren, nu skulle han kunna skaffa sig lite reklam även för sig själv.

- Advokater är gjorda av hårt virke.
- Kulor biter inte på advokatsläktet osv.

Det blir ju spekulationer när han sitter på alla trumfkort och yppar nada!

Sätter mina två cent på att han genomgående kör "Inga kommentarer.". Han har inget att vinna på att uttala sig, men en hel del att förlora (för egen del och för familj och vänners).

Han behöver inte denna typ av reklam, även om PR-människor tycker att all PR är bra PR. Givet rapporteringen och hur fallets inriktning nu ser ut, så finns det ingen särskild anledning för honom att träda fram för advokatkårens skull. Hade det stått klart att det rörde sig om en arg klient som begått/anstiftat dådet, så möjligen att han skulle säga något ganska tillrättalagt och sig nöja sig därvid. Men nu; nej.
Citera
2019-10-03, 21:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag skulle tro att den här kriminelle småhandlaren Fredrik Olaf*en överhuvudtaget inte har med det här fallet att göra, att hans införande i tråden bara är en löjlig lek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in