Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Det kan vara så här...
SH är Karins nya man och genom att gå på honom så kan Karin få det till att det är hon som blir terroriserad för inte ens hennes nya man lämnas ifred av hennes ex och hans nya familj.
Karin har falskanmält så mycket så hennes trovärdighet är i botten.
Bättre då att ta nya mannen som offer för mailen och han är läkare, känsligt i det yrket.
Hur kommer man åt en 20 åring? Runt så unga flickor dräller det av bilder osv som ingen tar riktigt på allvar, inte ens polisen.
Var gör det mest ont? Gå på en vuxen kvinna som dessutom är advokat eller gå på hennes 20 år gamla dotter som måste ha mått otroligt dåligt av den här anklagelsen.
Vill någon mig riktigt illa då går dom på mina barn eller barnbarn, för där tar det bäst.
Kan möjligen vara så. När i tiden skickades de där mailen nu igen?
Hm. Jag håller med om att man ofta skadar folk bäst/värst genom anhöriga men det finns också en annan aspekt, åtminstone för mig. Även om man rent förnuftsmässigt vet att det kanske gör ondare för hämndobjektet att ge sig på tredje part, så stillas hämndlystnaden bättre av att typ slå fienden på käften direkt. Så funkar iaf jag (sen att jag såklart aldrig skulle hämnas genom att skada någon annan hör ju inte hit).
Jag håller mig fortsatt skeptisk till detta, men det skulle inte förvåna mig särskilt mycket om det är som du spekulerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Du skrev: " vilket då indikerar att efternamn08 satt inne på relevant info redan tidigt. Om han haft som huvudsakliga skäl för sitt deltagande här i tråden att skydda KL så känns det lite märkligt att outa FO och hans koppling till KL så tidigt och så tydligt"
Jag vet inte men första inlägget om torped kan ha skrivits i affekt, men redan där nämns nya kvinnan, och några inlägg senare har hen kanske sansat sig och kanske börjar lägga villospår...?!
Vi har hamnat med imaner, exmän för 20 år sedan i Västerås, våldtagna kvinnor osv.
Huvudspåret i den här tråden har hamnat i skymundan pga av allt detta.
Karin blev anhållen bara timmar efter skotten men släppt i brist på bevis... hon är fortfarande misstänkt som anstiftare och FO är en god kandidat...
Första inlägget av 08 i tråden är underligt... och varför svara hen inte på frågor om det?
EDIT: Kolla in sista två meningarna i 08 tredje inlägg i tråden.
PANG PANG PANG
Jag tror inte så mycket på utsagan att exfruns ilska skulle triggats till sådan grad att anstiftan kommer på fråga, av det skäl att HOL (hans byrå) försvarade MN:s dotter. I så fall behöver det nog finnas lite fler infekterade pusselbitar i denna soppa. De ansökte ju om skilsmässa redan typ 2013 och KL lär väl känt till, eller åtminstone anat, att hennes exman kunde haft nya kvinnor i sitt liv sedan dess och att försvara en dotter känns som en svag trigger.
Då känns det mycket naturligare att den utlösande faktorn utgjordes av att KL slutligen förlorade tvisten om bodelning, vårdnad och vad det nu var. Det passar ypperligt tidsmässigt dessutom.
Om man befinner sig i en nedåtgående spiral kan man nog hålla uppe hoppet medan tvist pågår, och det alltså känns som att det finns något slags hopp om att få tillbaka lite av det som representerar det man tycker sig ha förlorat i livet. När sedan verkligheten kommer ikapp drömmen och hoppet, så blir det pyspunka, allt går i kras och i hjälplösheten kan hämnd säkert bli en naturlig respons. Detta är på ett ungefär så jag själv kan tänka mig att man skulle kunna känna som KL i aktuell situation, vilket spekulationsvis alltså skulle kunna vara en trolig bakgrund och orsak till en ev anstiftan från hennes sida.
Sen om det är FO eller inte vågar jag inte uttala mig om. Verkar alltså som att jag har i princip motsatt uppfattning som e08.