2019-10-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kanske inte.

Men det är ytterst sällsynt att högutbildade, framgångsrika och välordnade medelklasspappor, med allt att förlora, riskerar allt de byggt upp genom att dra en skarpladdad pistol i en personkonflikt.

Låter mindre sannolikt ja. Men varför åker GM till HOL med en ärtbössa som har ammunition som är kraftigt undermålig och svår att döda med? Syftet med detta "möte" var förmodligen inte att döda, det var något annat är min gissning, vilket öppnar upp för en del spekulationer och alternativ.

Det lilla som talar för att HOL har ett vapen hemma är att han har en hotbild på sig, och agerade i nödvärn när GM ville in i lägenheten eller gick till attack.
Citera
2019-10-03, 22:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Som jag förstår det så känner han bara KL och ingen annan i gänget. Hur SH fick det till att pedofilmailen kom från J0h@nn@ förstår jag inte annat än att hon var i USA varifrån pedofilmailen kom.

Men Fulis skrev som snyggo idag att JL:s bästa vän var Fernando Arias journalisten på Sveriges Radio i NY. Så JL kanske har varit i NY och skickat pedofilmailen. Enligt snyggo idag så firar JL och Fenando jul tillsammans och varit i Sydamerika. FERNANDO ska ha träffat läkaren MDN och JL efter våldtäkten. När och var förstod jag inte av inlägget.
Håll dig för fan till sanningen Du drar upp skit som om det vore sanning.
Pedofilmailen studsade över hela världen, vilket även USA ingår i, så i vilket jävla land hon, dottern, än hade varit i så hade det sett ut som hon hade skickat dom.
Mailen skickades med en TOR klient som just gör sånt för att mailens avsändare inte ska kunna spåras och hon är helt frikänd från att ha skickat dom! Men du verkar vilja ha tillbaka fokus på dottern IGEN!!!
Citera
2019-10-03, 22:44
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kanske inte.

Men det är ytterst sällsynt att högutbildade, framgångsrika och välordnade medelklasspappor, med allt att förlora, riskerar allt de byggt upp genom att dra en skarpladdad pistol i en personkonflikt.

Tack för rimligt inlägg i debatten. Ter sig synnerligen långsökt att agera på det sättet i given situation.

Vi har väl heller inget som helst stöd för att så skulle vara fallet. Jag menar, om man köper den versionen så måste man:
1) köpa att den som lämnade utsagan i tråden (fulis) verkligen var den han utgav sig för, och
2) köpa att han talade sanning.

Även om man lyckas intala sig att nummer 1 ovan stämmer, så får man ju fråga sig vilka förhållanden som gäller mellan de olika versionerna och utsagorna.

A) Alternativ 1: HOL sköt. Vad är rimligheten i att HOL plockade fram en pistol, rusade ut och sköt? Har han något rimligt incitament att riskera fängelse, ödelagd karriär, vårdnad till och umgäng med sina barn, med mera med mera?

B) Alternativ 2: FO sköt. Vad är rimligheten i att FO, misstänkt och efterlyst, skulle vilja skylla ifrån sig?

Jag vet att vissa här inne gärna vill kasta sig över både punkt 1 och 2 ovan, samt hålla B som oändligt mycket mer trolig än A. Men om ni stannar upp och tänker för en stund? Really? Det kan naturligtvis förhålla sig som ett mellanting av A och B, men fundera då åt vilket håll det är rimligast att lägga tonvikten.
Citera
2019-10-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nej, det är inte konstigare än att jag skulle kunna räkna upp tjugo personer som jag inte vet var de befinner sig i dag. "Sjappar". Brukar du veta var han finns? Jag visste inte ens att han fanns.

Någon hade honom på fickan och tyckte att han skulle passa bra här. Samma någon har antagligen ett jätteförråd av offentliga handlingar på hårddisken. En hel del bör gälla familjen D*rrar, som lägligt kom in i sammanhanget.

Tidningar läser Flashback som alla andra. Bråttom har de också.

Är dessa tjugo personer på flykt undan rättvisan och häktade?
Då tycker jag du har en väldigt brokig umgängeskrets.

Du visste inte att han fanns men tack vare 08 så vet du. Och tro mig jag var hård mot 08 i början. Pressade med frågor.

Om du bara visste hur många offentliga handlingar som finns därute i stugorna.
Det är inte konstigare än att jag skulle kunna räkna upp tjugo personer som samlar på sånt. Om jag vet var de befinner sig just nu? Nej. Men antagligen hemma i sin säng och det är inte den eftersökte FO.
Eller vem vet, han kanske skedar en klanmedlem just nu as we text. Enligt din logik plockar nu kvällspressen upp den nyheten och morgondagens rubrik blir:

Efterlyst man skedar klanmedlemmar om nätterna

Nej de plockar inte upp allt här och inte snabbt heller. Deras källa är polisen eller åklagarmyndigheten. Sorry.
Senast redigerad av Avel 2019-10-03 kl. 22:52.
Citera
2019-10-03, 22:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Varför lämnar vittnen signalement som stämmer på Fredrik?

Vilka vittnen skulle det vara, och hur vet vi det?
Citera
2019-10-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mycket möjligt att han försvarat nån i klanen. Skulle de skjuta honom som tack gör hjälpen då? Eller för att han är särbo med någon MN som tidigare var gift med den som gjorde klanmedlem på smällen?
Eller för att hans byrå representerar dottern till den klanen utpressar?

Jag förde in kopplingen till klanen i tråden så tro inte att jag tänkt i de banorna. Vridit och vänt. Inget klart motiv än varför de skulle anstifta mordförsök på HOL.

Hmm... De skulle inte skjuta honom som tack, naturligtvis inte. Utan utan för, "otack är världens lön" typ? Eller varför HO själv misstänkte nån klient.... detta är det väsentliga!!!
Citera
2019-10-03, 22:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Varför lämnar vittnen signalement som stämmer på Fredrik? Kan Henrik ljuga för att inte dra in sin nya M@ria och passa på att sätta dit sitt ex KL? Bara undrar
Men jösses
Det är ju du själv som i ditt första inlägg i tråden påstod att Karin hade lejt en torped!
Citat:
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
Sen är det du som drar in FO i ditt sjätte inlägg i tråden!
Citat:
Känner exfrun rött bra eftersom vi lärt känna varandra via olika tillställningar. Den enda blonda männen jag kan tänka mig är en man FO som är runt 45 men som ser väldigt ung ut och kan lätt tas för 35. Väldigt kriminell och som inte har fast bostadsadress. Han har ett långt belastningsregister. Hon var hans godeman/kontaktperson.
Förklara dina inlägg! Har du något agg till M och hennes dotter eftersom du drar upp dom gång på gång i den här soppan.
Citera
2019-10-03, 22:56
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Håll dig för fan till sanningen Du drar upp skit som om det vore sanning.
Pedofilmailen studsade över hela världen, vilket även USA ingår i, så i vilket jävla land hon, dottern, än hade varit i så hade det sett ut som hon hade skickat dom.
Mailen skickades med en TOR klient som just gör sånt för att mailens avsändare inte ska kunna spåras och hon är helt frikänd från att ha skickat dom! Men du verkar vilja ha tillbaka fokus på dottern IGEN!!!

Hm, jag blir ändå konfunderad här. Oavsett hur det förhåller sig med USA och vem som faktiskt skickade mailen, hur kom det sig att SH (eller SH och KL?) kom att misstänka just JN? Hon var ju knappast ensam om att var i USA då (om nu det skulle vara kopplingen, vilket iofs är helt orimligt).

Uppenbarligen (?) så fanns det ju någon form av koppling mellan SH och JN.

Hur hur ser denna koppling ut (och vilka övriga personer som är involverade) samt vad som föranlett antingen mailen (från JN - om det nu är så) eller falskanmälan (av SH mot JN - om det nu är så)? Det skulle eventuellt kunna vara något väldigt infekterat här som vi inte har sett. Hur HOL skulle komma in i bilden på ett sätt som gör honom till någons huvudsakliga måltavla känns ju förbannat oklart och långsökt, men konstigare saker har kanske hänt.

Även om jag nu alltså inte stänger dörren helt och hållet för den här långsökta kopplingen, så känner jag ändå lite betänklighet för att börja rota alltför mycket i JN:s, MN:s, SH:s m.fl. liv bara på en "hunch", då det för mig framstår som mer sannolikt ett villospår än ett troligt huvudspår.

Jag talar emot mig själv lite här märker jag. Kanske bäst att dra något över huvudet.
Citera
2019-10-03, 22:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är dessa tjugo personer på flykt undan rättvisan och häktade?
Då tycker jag du har en väldigt brokig umgängeskrets.

Du visste inte att han fanns men tack vare 08 så vet du. Och tro mig jag var hård mot 08 i början. Pressade med frågor.

Om du bara visste hur många offentliga handlingar som finns därute.
Det är inte konstigare än att jag skulle kunna räkna upp tjugo personer som samlar på sånt. Om jag vet var de befinner sig just nu? Nej. Men antagligen hemma i sin säng och det är inte den eftersökte FO.
Eller vem vet, han kanske skedar en klanmedlem just nu as we text. Enligt din logik plockar nu kvällspressen upp den nyheten och morgondagens rubrik blir:

Efterlyst man skedar klanmedlemmar om nätterna

Nej de plockar inte upp allt här och inte snabbt heller. Deras källa är polisen eller åklagarmyndigheten. Sorry.
Att behöva läsa 491 inlägg om hur en okänd norrman misshandlat sin eventuella flickvän J*lia, ger tråden en prägel av mentalsjuka. Om tråden känns klart sjuk, är den sannolikt på fel spår. Ville polisen verkligen ha tag på den här mannen, skulle de inte dra sig en sekund för att smälla upp hans porträtt på nätet och i pressen. Mordförsök ligger på den nivån, att spöa upp en kvinna gör det inte.
Citera
2019-10-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hmm... De skulle inte skjuta honom som tack, naturligtvis inte. Utan utan för, "otack är världens lön" typ? Eller varför HO själv misstänkte nån klient.... detta är det väsentliga!!!

Antagligen så kläckte han ur sig detta för att han är BROTTmålsadvokat.

Det betyder att hans klienter har begått brott.

Dessa brott kan vara att skada människor.

Skadan kan ha skett med pistol.
Klienterna har vänner och släkt som kanske också har en pickadoll och våldskapital.

Om du skulle se HELA det nätverk som sprider sig ut från HOLs klienter sedan 25 år tillbaka skulle du baxna. Där finns i princip hela Sveriges kriminella elit.

Så berätta då för mig var bland alla dessa tusentals människor som HOLs klienter grenar ut i, finns den minsta ledtråd till en alternativ anstiftare än den huvudmisstänkta kvinnan KL?

Klienterna har mördat, lemlästat och begått avskyvärda brott mot barn. Berätta för mig varför det inte finns ETT spår i tråden som leder till denna ocean av våldskapital och pistoler och konflikter och annat helvete i HOLs absoluta närhet?
Citera
2019-10-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Ja, detta att HOL misstänkte en klient, som alternativ till KL, är intressant.
Dock har trådens detektiver lagt 99% av spekulationerna på KL, och 1 % på spekulationer kring andra. Förhoppningsvis är polisens utredare något mer vidsynt än denna tråd.
Citera
2019-10-03, 23:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Sätter mina två cent på att han genomgående kör "Inga kommentarer.". Han har inget att vinna på att uttala sig, men en hel del att förlora (för egen del och för familj och vänners).

Han behöver inte denna typ av reklam, även om PR-människor tycker att all PR är bra PR. Givet rapporteringen och hur fallets inriktning nu ser ut, så finns det ingen särskild anledning för honom att träda fram för advokatkårens skull. Hade det stått klart att det rörde sig om en arg klient som begått/anstiftat dådet, så möjligen att han skulle säga något ganska tillrättalagt och sig nöja sig därvid. Men nu; nej.
Som brottsoffer har han säkert yppandeförbud, för pratar han kan han förstöra utredningen och det är nog en brottmålsadvokat väldigt medveten om.
Ser ingen anledning till att han som BO alls ska uttala sig om något, även om det blir en fällande dom mer än typ... skönt att det är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in