Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Hm, jag blir ändå konfunderad här. Oavsett hur det förhåller sig med USA och vem som faktiskt skickade mailen, hur kom det sig att SH (eller SH och KL?) kom att misstänka just JN? Hon var ju knappast ensam om att var i USA då (om nu det skulle vara kopplingen, vilket iofs är helt orimligt).
Uppenbarligen (?) så fanns det ju någon form av koppling mellan SH och JN.
Hur hur ser denna koppling ut (och vilka övriga personer som är involverade) samt vad som föranlett antingen mailen (från JN - om det nu är så) eller falskanmälan (av SH mot JN - om det nu är så)? Det skulle eventuellt kunna vara något väldigt infekterat här som vi inte har sett. Hur HOL skulle komma in i bilden på ett sätt som gör honom till någons huvudsakliga måltavla känns ju förbannat oklart och långsökt, men konstigare saker har kanske hänt.
Även om jag nu alltså inte stänger dörren helt och hållet för den här långsökta kopplingen, så känner jag ändå lite betänklighet för att börja rota alltför mycket i JN:s, MN:s, SH:s m.fl. liv bara på en "hunch", då det för mig framstår som mer sannolikt ett villospår än ett troligt huvudspår.
Jag talar emot mig själv lite här märker jag. Kanske bäst att dra något över huvudet.
En gammal god polisiär grundregel: Om man ser något som ser ut som en anka, går som en anka och låter som en anka finns det en hög sannolikhet för att det man sett faktiskt är en anka.
Gör det enkelt för det är oftast det som är sanningen. Det kan vara så här...
Karin vill inte skiljas, hon medverkar inte när skilsmässan går igenom i rätten, det är bara HOL som genomför den utan Karin.
Det finns bara påståenden från Karin till 08 att HOL ska ha varit otrogen under äktenskapet.
Vi vet inte om det är sant eller inte.
1. Karin hatar HOL och har dragit precis ALLT i långbänk i 6 år. Det finns inget mer att tvista om.
HOL blir misshandlad samma månad som Karin förlorar i rätten om vårdnadsfrågan och besittningsrätten, dec 2015. En torped lejs samma år av Karin men han backar ur.
2. Hur kommer Karin åt HOL när inget annat fungerar och hon förlorar gång på gång i rätten?
3. HOL har en ny kvinna som har en dotter och Karin hatar den nya kvinnan.
4. Hur kommer man åt både HOL och hans nya kvinna. Gå på kvinnans dotter!
Lej någon som skickar mail från en TOR klient så dom inte går att spåra och anklaga dottern.
4. Dottern blir anklagad för mailen hon påstås ha skickat, men det finns inte minsta bevis för att hon har skickat dom. Det blir rättegång och hon frias helt.
Karins nya man SH har ansökt om besöksförbud pga mailen för dottern, men får det inte, domen kommer 2019-08-21.
5. Några dagar efter att HOL:s nya kvinnas dotter frias, besöksförbudet för Karins nya man SH inte går igenom och Karin inte får bodelningen överklagad skjuts HOL.
Domarna finns så det går att kontrollera att detta stämmer. Det vi inte vet är om det har varit någon otrohet, men som med det mesta som kommer från Karin så är det offerkoftan på och det ska tyckas synd om henne. Karin blir vräkt för hon betalar inte hyran och hon har en hyreskuld på 38.450 kr, men i mail skriver hon att hon inte har en aning om varför hon inte fick bo kvar. Så här är det med allt...
I tråden kommer in 2 personer som försöker förvirra och sprider saker som inte har med fallet att göra, en stängs av och alla inläggen raderas, den andra är kvar och har tydligen hakat upp sig på nya kvinnan och hennes dotter. Varför?