2019-09-12, 10:01
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, men även han kan ha varit knäckt efter alla turer med en ljugande alkisfru.

Fullt möjligt och förståeligt men samtidigt kanske han har en del i varför hon missbrukade alkohol?
Citera
2019-09-12, 10:02
Medlem
Så det är klarlagt att KL har en hjärnskada sedan 2014, och att HOL verkar ha dragit fördelar av detta gällande lägenheten?
Visst, han kanske menar att det är bra för barnen att bo kvar, men känns ju riktigt sunkigt att han inte vill sälja så att KL kan få sina 50%
Citera
2019-09-12, 10:02
Bannlyst
Bodelningen
Detta dokument placeras i tråden av Picasso2.

Varsego !

https://minfil.com/kcG43551nf/Bodelning_Lilja_pdf
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-12 kl. 10:10.
Citera
2019-09-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishfemale
Hittade en lite mindre suddig bröllopsbild.

https://m.imgur.com/j4BVlyv

Bra gjort, tack! Hur gjorde du?
Hon ser inte ut som en psykopat, som faktiskt Möller gör. Tror inte att hon är det heller,, snarare är det stroke, alkohol och ev borderline, som har kört denna vackra kvinna i botten.
Citera
2019-09-12, 10:04
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Så det är klarlagt att KL har en hjärnskada sedan 2014, och att HOL verkar ha dragit fördelar av detta gällande lägenheten?
Visst, han kanske menar att det är bra för barnen att bo kvar, men känns ju riktigt sunkigt att han inte vill sälja så att KL kan få sina 50%

Nej, han vill inte sälja, han vill bo kvar och vill köpa ut KL. Men om jag inte minns fel ville han göra det mot en revers fram till dess att barnen flyttar ut.
Citera
2019-09-12, 10:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Jo, vore intressant att höra mer i detalj hur det gick till. Dessutom vore det inte dumt med ett bättre signalement till den stora detektiven allmänheten.
Det är kanske på gång?

”Överväldigad av stödet”

Henrik Olsson Lilja, som godkänt publicering av sitt namn, har nu börjat återhämta sig efter den våldsamma attacken. Han säger i en kommentar till Aftonbladet:

– Jag mår bra även om det är en smärtsam process att bli återställd fysiskt och psykiskt.

Samtidigt upplever han att han fått uppbackning av många i den svåra situationen.

– Jag känner mig överväldigad av allt stöd från närmast anhöriga, vänner, kollegor och hela rättsväsendet.
Citera
2019-09-12, 10:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/b]

Alla reagerar olika i chocktillstånd
Någon kanske " bara" ringer till sina barn och inte till exmaken
Är barnen tonåringar brukar dom sova på morgonen alternativt vara i skolan
I flera skolor får eleverna inte använda sin mobil under lektion
En klok vuxen ringer inte sina barn och säger att "pappa är skjuten"
En klok vuxen tar sig till brottsplatsen omedelbart och ringer förmodligen skolan och kollar att barnen är på plats (om det är skolbarn)

Du får läsa lite noggrannare Jag skrev aldrig att hon borde ringt barnen och informerat dem om att pappa blivit skjuten. Jag ifrågasatte om hon brytt sig om att försöka ta reda på VAD som hänt på adressen och VEM. Det är väl inte alla som tar för givet att det är just exet blivit skjuten av en torped?
Citera
2019-09-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nej, han vill inte sälja, han vill bo kvar och vill köpa ut KL. Men om jag inte minns fel ville han göra det mot en revers fram till dess att barnen flyttar ut.
Om du läser filen i inlägg 4984 av Avd.9 så är det lätt att läsa hur man tänkt lösa det hela. Tror mycket kommer klarna i tråden ang upplägget.
Citera
2019-09-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Soundtrack till historien kunde vara "Dom andra" av Kent, även de med ursprung från Eskilstuna...

Min amatörpsykologanalys av K*rin skulle vara en högpresterande flicka från arbetarstaden Eskilstuna som hamnar i stora staden då som underdog och måste prestera än bättre för att duga, kanske också i familjens/föräldrarnas ögon? Nån som känner till att hon skulle haft ätstörningar?

Hittar lyckan med HO(L) men den söndras, garanterat har båda del i trätan. Lite alkohol för mod och nedvarvning blir mer och mer ett beroende som utvecklas till missbruk med förnekelse. Mamman verkar ha betytt mycket och pappans sjukdom lär ha tyngt KL om systern inte var nåt stöd. Plötsligt utan föräldrar, krångel med HOL och ensam i världen gör att allt ballar ur. Bilden av sig själv som domare med rätten på sin sida gör att hon fortsatt anser sig ha rätt i alla sina åsikter och säkert ett kontrollbehov som heter duga.

Bra soundtrack...., lägg sen till att HOL verkar ha vänstrat med såväl tjejer som killar, och kanske även varit våldsam mot henne. Då kan det helt enkelt bli för mkt. Nu är ju det förvisso spekulationer

Ska man tro på spekulationer i tråden så finns det ju en hel del konstigheter/tragik/olycka från båda håll i denna soppa. Vi får hoppas att inte barnen tar för mkt skada
Citera
2019-09-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Bodelningen
Detta dokument placeras i tråden av Picasso2.

Varsego !

https://minfil.com/kcG43551nf/Bodelning_Lilja_pdf

Strålande, Tack

2017 avgjordes det alltså.
Vad var det som dröjde till nyligen då? Hennes överklagande?
Citera
2019-09-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Kan du vara snäll lägga upp lite av texten här? (Får oftast virusvarningar då jag går in på dessa sidor.)
Man får alltid virusvarningar - man får försöka två gånger. Själv har jag inte fått in virus i datorn. Den är på 13 sidor. Lade upp en del text igår. Och för att få sammanhang behöver man läsa ganska mycket av de tretton sidorna.
Citera
2019-09-12, 10:26
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du läser filen i inlägg 4984 av Avd.9 så är det lätt att läsa hur man tänkt lösa det hela. Tror mycket kommer klarna i tråden ang upplägget.

Kan du vara snäll att kopiera in lite av texten? Virusvarning för mig när jag försöker öppna filen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in