2020-06-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack. En fråga. Begärde du personutredningen Frivården samt "Utvidgat läkarintyg - Karin Lilja §7- intyg (Karin Lilja)"?
Förvisso hårt maskat som det brukar ang sistnämnda men oftast inte fullständigt.

Ser även ut att vara yttrande fr frivården om MR.

P7 intyget är sjukvårdsekretess på så det är hon själv som måste häva den delen så den kommer de aldrig släppa på detta sätt.
Citera
2020-06-13, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
P7 intyget är sjukvårdsekretess på så det är hon själv som måste häva den delen så den kommer de aldrig släppa på detta sätt.
Jag har nyss beskrivit att jag fick ut P7a i viaduktmordet, dock välmaskad. Jag betvivlar att den GM godkänt ett dugg.
Citera
2020-06-13, 22:33
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Första sidan/sammanfattningen har jag fått för mig ska vara offentlig. Men där brukar det inte stå mer än personen är galen eller normal.
Citera
2020-06-13, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har nyss beskrivit att jag fick ut P7a i viaduktmordet, dock välmaskad. Jag betvivlar att den GM godkänt ett dugg.

Ja ok. Jag gissar att all text rörande patienten var maskerad men att sidpaginering och ansvarig läkare inte maskerats? Vad fanns med i själva utlåtandet?
Citera
2020-06-13, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja ok. Jag gissar att all text rörande patienten var maskerad men att sidpaginering och ansvarig läkare inte maskerats? Vad fanns med i själva utlåtandet?
Jag ska se vad det blev, har nog inte kvar på disken. Om jag nu inte rört ihop alla rättsfall,
men jag återkommer.
Citera
2020-06-14, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Hej igen. Så här var det.
Möller: P7 hänvisade till stor u. s. aka kryssad.
Hennes pantade resonemang om att hon nog kunde bli en bra yrkesmördare var i P7an men det tror jag framkom i förhör sen.

RPU var starkt sekretessad men jag ser att jag återgett några meningar i den tråden.
Under rubrik diagnostisk bedömning:
"Möllers funktionsförmåga bedöms dock inte vara reducerad till följd av de dysfunktionella personlighetsdragen."

Vidare beskrivs " innebärande en personlighetsproblematik som på intet sätt bedöms ha påverkat Möllers rationella tänkande och avsiktliga handlande."

Beträffande Rajabi fanns det mer om hans bakgrund. Domaren förmedlade sen diagnos vid uppläsning av RPU (antisocialt personlighetssyndrom dvs störning).

I viadukt så kom P7 maskad, men personutredning gav vissa hintar om om utredningar. Minns inte om det gjordes RPU.

Så P7a är nog tätt värdelös men RPU kan ge några glimtar. Ihop med PU också.
Citera
2020-06-14, 00:39
Medlem
Citat:
Vård-§ 7 (även kallad utvidgad § 7 eller ”Vårdsjua”)
Ungefär 25 % av alla §7-undersökningar är så kallade §7-undersökning vård. Undersökningarna skiljer sig inte åt vad gäller samtalets längd eller vilka handlingar som kan ligga till grund för utlåtandet, men vid en §7-undersökning vård ska man, förutsatt att den undersökte lider av en allvarlig psykisk störning, även besvara frågan om den undersökte har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och annat tvång. En §7-undersökning vård kan alltså ligga till grund för ett överlämnande till rättspsykiatrisk vård utan särskild utskrivningsprövning, till skillnad från en vanlig §7-undersökning. Om domstolen vill att förutsättningar för rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning ska bedömas krävs en rättspsykiatrisk undersökning. Om en läkare bedömer att en allvarlig psykisk störning kan misstänkas men inte fastslås inom ramen för en § 7-undersökning vård, så rekommenderas vanligen en stor rättspsykiatrisk undersökning. Sett till det begränsade format som en § 7-undersökning vård medför så krävs vanligen att den undersöktes psykiatriska sjuklighet är väldokumenterad sedan tidigare och av svår art eller grad, om läkaren ska kunna fastslå att det föreligger förutsättningar för rättspsykiatrisk vård utan särskild utskrivningsprövning.

Ett typfall då §7-undersökning vård är lämplig är vid mindre allvarliga brott med samtidig väldokumenterad svårare psykisk sjukdom hos den undersökte.

Det är den här typen av vårdsjua som KL har genomgått enligt dagboksbladet.
Personutredningen anger inget mer än att KL faktiskt fick hemtjänst beviljad men att hon struntade i det och det framkom även att hon varit i kontakt med kommunen om sin funktionsnedsättning. I dag får inga simulanter något alls av kommunen om det inte finns underlag. Med det kan man konstatera att hon faktiskt har sviter efter sin hjärnblödning.
Citera
2020-06-14, 01:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag har begärt ut personutredningen. Någonting som jag delar här.
https://docdro.id/FtmO0mr
Ja hon pladdrar ju på i sedvanlig anda om god psykisk hälsa, tror samtidigt hon är jagad av HOL och skyller alla soffor på honom. Inget missbruk och sen blev det fred på jorden. Typ.

Fakta kom iaf om inga hjärnblödningar innan 2014, dvs den av mindre art och god prognos men att hon sen haft nåt i slutet på 2018.
Samma år bekräftar hon knivhugg i buken.

PU via telefon måtte ju vara en optimal riskbedömning. Begriper inte ens att de har den funktionen att rek påföljdsfrågan. Utan att ens veta hur stollig vederbörande är.
Från KL själv som sagt. Välkryddat.
Praktisk kartläggning är en annan femma.

Så här kan det stå om de mest galna mördare.
"Lilja har under personutredningen inte lämnat uppgifter som indikerar en förhöjd risk för framtida kriminalitet"
Hon fick lite minus tack vare aktuell misstanke och på domar i bakgrunden.
Waow.

Här har tydligen aktuella medmistänkta trängt sig på KL.
Tvångsdate mellan misstänkt torped och potentiell hitboy.

"Beträffande aktuella brottsmisstankar nekar Lilja till brott.
Hon uppger att hon, genom en bekant, träffat en nu medmisstänkt person vid två tillfällen. Detta ska ha skett då den bekanta och den medmisstänkte personen kommit oanmälda och oinbjudna till hennes föräldrars hus."
Citera
2020-06-14, 02:09
Medlem
Citat:
Ja hon pladdrar ju på i sedvanlig anda om god psykisk hälsa, tror samtidigt hon är jagad av HOL och skyller alla soffor på honom. Inget missbruk och sen blev det fred på jorden. Typ.

Fakta kom iaf om inga hjärnblödningar innan 2014, dvs den av mindre art och god prognos men att hon sen haft nåt i slutet på 2018.
Samma år bekräftar hon knivhugg i buken.

PU via telefon måtte ju vara en optimal riskbedömning. Begriper inte ens att de har den funktionen att rek påföljdsfrågan. Utan att ens veta hur stollig vederbörande är.
Från KL själv som sagt. Välkryddat.
Praktisk kartläggning är en annan femma.

Så här kan det stå om de mest galna mördare.
"Lilja har under personutredningen inte lämnat uppgifter som indikerar en förhöjd risk för framtida kriminalitet"
Hon fick lite minus tack vare aktuell misstanke och på domar i bakgrunden.
Waow.

Här har tydligen aktuella medmistänkta trängt sig på KL.
Tvångsdate mellan misstänkt torped och potentiell hitboy.

"Beträffande aktuella brottsmisstankar nekar Lilja till brott.
Hon uppger att hon, genom en bekant, träffat en nu medmisstänkt person vid två tillfällen. Detta ska ha skett då den bekanta och den medmisstänkte personen kommit oanmälda och oinbjudna till hennes föräldrars hus."

Samt så har HOL smiskat på henne, såväl som anlitat folk till att dänga henne?
Citera
2020-06-14, 06:39
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är den här typen av vårdsjua som KL har genomgått enligt dagboksbladet.
Personutredningen anger inget mer än att KL faktiskt fick hemtjänst beviljad men att hon struntade i det och det framkom även att hon varit i kontakt med kommunen om sin funktionsnedsättning. I dag får inga simulanter något alls av kommunen om det inte finns underlag. Med det kan man konstatera att hon faktiskt har sviter efter sin hjärnblödning.

Det kan också vara så att Karin (som har talets gåva) efter mordförsöket på HOL vill få sig själv att framstå näst intill som ett vårdpaket, (utan framgång.)

Det är konstigt att hon efter så många år får såna problem med sina "hjärnblödningar" att hon behöver anpassat boende, (efter mordförsöket.) Hon anses inte behöva detta utan beviljas hemtjänst, något hon inte heller behöver eftersom hon aldrig nyttjar tjänsten. "Hemtjänst efter sjukhusvistelse"? Vad menas? Det framgår inte. Hemtjänst kan man få av många orsaker. Psykiska problem, bruten arm, allmän tillfällig svaghet, etc etc.

Det är för mycket Karins egna ord och för lite fakta från myndigheter i den här akten.
Hon har klarat sig fint i flera år utan insatser från myndigheter, när det gäller hennes "hjärnblödningar". Varför anser hon sig behöva hjälp just då (efter mordförsöket?)

Att Karin förnekar psykiska besvär och missbruk förvånar mig inte. Hade hon haft insikt hade hon sökt hjälp, det har hon inte gjort.
Senast redigerad av Combival 2020-06-14 kl. 07:07.
Citera
2020-06-14, 09:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Tycker hon framstår som en störd människa i denna utredning. Återigen knivhuggen kommer upp, utmätning pågår, å sedan HOL som enligt henne är våldsam. Därav kan hon inte uppge var hon bor.....

Citat:
Efter en hjärnblödning år 2014 var Lilja inlagd på sjukhus under flera månaders tid varefter hon har varit sjukskriven. Hon drabbades av en ny traumatisk hjärnblödningen under november 2018 och sjukskrivningen har fortlöpt därefter. Lilja har, enligt egen uppgift, erhållit sjukpenning som sin försörjning sedan år 2014. Hon uppger att hon har kvar sin tjänst som domare vid Svea hovrät
Citera
2020-06-14, 11:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det kan också vara så att Karin (som har talets gåva) efter mordförsöket på HOL vill få sig själv att framstå näst intill som ett vårdpaket, (utan framgång.)

Det är konstigt att hon efter så många år får såna problem med sina "hjärnblödningar" att hon behöver anpassat boende, (efter mordförsöket.) Hon anses inte behöva detta utan beviljas hemtjänst, något hon inte heller behöver eftersom hon aldrig nyttjar tjänsten. "Hemtjänst efter sjukhusvistelse"? Vad menas? Det framgår inte. Hemtjänst kan man få av många orsaker. Psykiska problem, bruten arm, allmän tillfällig svaghet, etc etc.

Det är för mycket Karins egna ord och för lite fakta från myndigheter i den här akten.
Hon har klarat sig fint i flera år utan insatser från myndigheter, när det gäller hennes "hjärnblödningar". Varför anser hon sig behöva hjälp just då (efter mordförsöket?)

Att Karin förnekar psykiska besvär och missbruk förvånar mig inte. Hade hon haft insikt hade hon sökt hjälp, det har hon inte gjort.
Det är så de är uppbyggda, att personen återger sitt sen så bedöms det ihop m bakgrundsfakta och så ges rek till domstol.
Nu skedde det via tel pga rädsla för covid.
Mycke bedömning på mucho skit i mitt tycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in