2019-10-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Skojar du? Tänk till, grabben.

Hur tänkte du där? Det är ju just tänker som jag gör. Samt redovisar en mängd fakta och information.
Citera
2019-10-03, 22:13
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hur tänkte du där? Det är ju just tänker som jag gör. Samt redovisar en mängd fakta och information.

Dom säger att dom inte hittat något, eller hur. Svara nu, hur skulle det faktum att dom inte frågat vissa strida emot att de inte hittat något? Är du helt borta?
Citera
2019-10-03, 22:17
Medlem
Citat:
Dom säger att dom inte hittat något, eller hur. Svara nu, hur skulle det faktum att dom inte frågat vissa strida emot att de inte hittat något? Är du helt borta?

Men bara lägg ner. Om du inte förstår den logiken så är det ditt problem. Jag har skrivit utförligt. Har du några synpunkter eller något att tillföra så är du välkommen med det, men är du bara här för att provocera så är det bättre du går och lägger dig.
Citera
2019-10-03, 22:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nu tror jag att det är DU som är borta. Om polisen hade frågat grannen mittemot innan de utgav det där påståendet, så hade han kanske sagt att "klockan 1 på natten, hörde jag att det gick i dörren hos grannen. Jag gick upp och kollade i kikhålet, och då såg jag att det var en man som lämnade lägenheten".

Om polisen säger att de "inte hittat något som tyder på X", så förutsätter man ju att de har kollat detta på alla möjliga sätt först, innan de påstår detta. Det är ju jätteviktigt - så att de inte sprider uppgiften att en mamma har mördat sitt barn, om det faktiskt var hennes pojkvän som gjorde det.
Citera
2019-10-03, 22:23
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu tror jag att det är DU som är borta. Om polisen hade frågat grannen mittemot innan de utgav det där påståendet, så hade han kanske sagt att "klockan 1 på natten, hörde jag att det gick i dörren hos grannen. Jag gick upp och kollade i kikhålet, och då såg jag att det var en man som lämnade lägenheten".

Om polisen säger att de "inte hittat något som tyder på X", så förutsätter man ju att de har kollat detta på alla möjliga sätt först, innan de påstår detta. Det är ju jätteviktigt - så att de inte sprider uppgiften att en mamma har mördat sitt barn, om det faktiskt var hennes pojkvän som gjorde det.

Nej. Om du frågar om någon sagt X, och jag säger nej, så betyder det att jag inte har hört någon säga X. Sen att Martin kommer säga X, so what. Ni är helt tröga. Fatta att påståendet inte är felaktigt. De skulle negera det endast ifall de hittat något. Att man inte har frågat alla betyder inte att man har hittat något. Det säger sig själv.
Citera
2019-10-03, 22:25
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Men bara lägg ner. Om du inte förstår den logiken så är det ditt problem. Jag har skrivit utförligt. Har du några synpunkter eller något att tillföra så är du välkommen med det, men är du bara här för att provocera så är det bättre du går och lägger dig.

Menar att din kritik är lite så där eftersom de inte sagt något felaktigt.
Citera
2019-10-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
Jag hittar inte på lögner. Hon har själv visat alla märken som hon har fått efter sprutor och jag tror knappast att det är bara vanliga nålstick. Hon har t.o.m visat papper på att hon fick en sjukdom efter allt så lägg ner själv.

Om du nu känner henne så väl som du säger så be henne visa pappret och alla nålstick. Men just de hon sitter häktat så du kan inte se de.

Har redan bett om ursäkt i mitt andra inlägg. Uppfattade det på ditt inlägg som att du menade att hon tog sprutor etc i nutid, sedan hon fick barn. Det var det jag vände mig emot.
Citera
2019-10-03, 22:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det här tror jag inte stämmer. Klart man kan dömas för dråp om man strypt någon. Det krävs en planering längre tillbaka i tiden, om det ska kunna dömas för mord.

Nej det krävs inte någon vidare planering för att kunna dömas för mord. Det som krävs är "uppsåt" vilket i dessa sammanhang kan linställas med insikt om att handlingen som företas kan leda till så allvarlig skada att BO kan komma att avlida (i meningen allmänt känt, man måste inte kunskap och erfarenhet likställt med medicinare) och att man ändå utför handlingen. "Uppsåt" kräver inte avsikt.
Citera
2019-10-03, 22:35
Medlem
Citat:

Citat:
Menar att din kritik är lite så där eftersom de inte sagt något felaktigt.

Kan svara er båda med att tillägga att Halmstadpolisen tidigare fått massiv kritik för att man missat i det tidiga arbetet runt just mordfall. I de fallen har det visserligen rört sig om det omvända, dvs att man alltför snabbt avfärdat brottsteorin och snabbt bestämt sig för att det handlat om olyckshändelser. Men senare upptäckt att att brott legat bakom, och pga den felaktiga tidiga hanteringen eventuellt missat viktig teknisk bevisning. Pga misstagen i dessa två rikskända fallen fick man dessutom öppna ett flertal äldre fall (dock oklart om man där hittade något brott). Man har helt enkelt en historia av att alltför snabbt ha låst fast sig vid en enda teori istället för att arbeta öppet. Det är en av orsakerna till att jag är extra misstänksam mot att de ännu en gång låst fast sig för tidigt. Nu tror jag som sagt de har rätt i det här fallet, men tycker det är märkligt att de så snabbt har bestämt sig trots sin egen historik med alltför snabba slutsatser.
Citera
2019-10-03, 22:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kika på mitt inlägg nr 638. Där ligger tre filer. Jag tror att hon redan gjort en p7:a och att det beslutats om RPU. Jag har originaldokumenten på jobbet.

Gick det så snabbt att göra en p7?
Är överraskad över det måste jag säga.
Citera
2019-10-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Nej, den är inte gjord ännu. Se mitt inlägg kl 21:26 där jag citerar Hallandsposten där det sägs att den inte är gjord.
Citera
2019-10-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, den hade inte gjorts, men det visade sig att det kommer göras ganska snart. En p7:a går ju faktiskt på en timme. Den stora RPUn tar 4 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in