2019-10-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad knarkar hon?

Hon tog blandade saker inom drogen. Nu vet jag inte vad alla droger heter. Hon tog mest sprutor som hon delade med andra.
Citera
2019-10-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vet du om tjejen gjort en P7:a än.?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kika på mitt inlägg nr 638. Där ligger tre filer. Jag tror att hon redan gjort en p7:a och att det beslutats om RPU. Jag har originaldokumenten på jobbet.

Enligt Hallandsposten är den inte gjord ännu. Citerar:

"Vid häktningen i tisdags beslutade tingsrätten att utredarna fick fyra veckor på sig att utreda mordet, sedan ska åtal väckas. Men man tror inte att arbetet hinner bli klart på den tiden.

En av förklaringarna till det är att mamman ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning, en så kallad Paragraf 7-undersökning, vilket också brukar kallas för den lilla rättspsykiatriska undersökningen. I huvudsak ligger den till grund för ett beslut om en fullständig rättspsykiatrisk undersökning ska genomföras."

Vidare kan man konstatera att polisen knappt påbörjat sitt utredningsarbete, trots att det gått 4 dagar sedan händelsen. Står att personal på dagis skall "förhöras" (vad det nu är för märkligt uttryck) samt att dörrknackning skall genomföras. Och att förhör med kvinnan skall hållas. Dessutom kan man anta att de eventuellt behöver undersöka brottsplatsen mer än den korta stund man var där i måndags. Det går inte fort när Halmstadpolisen arbetar. Resursbrist, kanske. Eller inkompetens. Svårt att veta i dagsläget.

Denna delen är förresten lite märklig: "Polisens utredare har inte fått fram något som antyder att någon annan än den fyraårige pojken och hans mamma var i lägenheten när han dog."
Hur kan man veta det om man ännu inte frågat närboendes om någon sett någon lämna lägenheten strax före larmet inkom? Nu tror jag ju hon var ensam, men ändå ett märkligt uttalande från polisen. De säger ju själva att dörrknackning återstår.

Kan uppdatera med att polisen i den inspelade intervjun säger att de eventuellt skall hålla en ny teknisk undersökning. Samt att det där upprepas att förhör med dagispersonal och närstående skall hållas samt att dörrknackning skall genomföras.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-10-03 kl. 21:45.
Citera
2019-10-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
Hon tog blandade saker inom drogen. Nu vet jag inte vad alla droger heter. Hon tog mest sprutor som hon delade med andra.

Du syftar väl på för flera år sedan, dvs när hon bodde i Östersund? Eller menar du att hon knarkade i somras? (i så fall helt ny info från din sida).
Citera
2019-10-03, 21:38
Bannlyst
Citat:
Kika på mitt inlägg nr 638. Där ligger tre filer. Jag tror att hon redan gjort en p7:a och att det beslutats om RPU. Jag har originaldokumenten på jobbet.

Tack snälla.
Har totalt missat det.
Personligen så tror jag att hon inte är psykikt sjuk eller psykiskt störd.
Eventuellt vid själva mord-minuterna, men inte som människa i allmänhet.
Jag sätter min hundra-lapp på det vi pratade om härom dan.
Hon har helt enkelt för mycket på minus-sidan i sitt liv.
Ensamstående, kass ekonomi, dricker lite för mycket, allmänt struligt och deprimerat i livet mm mm.
Och just denna kvällen, efter några glas vin, så blir pojkens trots riktigt jobbig.
En normal tillrättavisning går totalt över styr, och det "bara blev så"
Nån form av ventil öppnade sig och all stress och press gjorde en urladdning, tyvärr mot pojken.
Jag tror hon mår jätte-dåligt och är svin-ledsen över det hon har gjort.

Så tror jag att det ligger till.
Citera
2019-10-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack snälla.
Har totalt missat det.
Personligen så tror jag att hon inte är psykikt sjuk eller psykiskt störd.
Eventuellt vid själva mord-minuterna, men inte som människa i allmänhet.
Jag sätter min hundra-lapp på det vi pratade om härom dan.
Hon har helt enkelt för mycket på minus-sidan i sitt liv.
Ensamstående, kass ekonomi, dricker lite för mycket, allmänt struligt och deprimerat i livet mm mm.
Och just denna kvällen, efter några glas vin, så blir pojkens trots riktigt jobbig.
En normal tillrättavisning går totalt över styr, och det "bara blev så"
Nån form av ventil öppnade sig och all stress och press gjorde en urladdning, tyvärr mot pojken.
Jag tror hon mår jätte-dåligt och är svin-ledsen över det hon har gjort.

Så tror jag att det ligger till.
Inte alls omöjligt. Vet hur barn kan trigga och fresta på. Men normalt slår ju spärrar till innan man ens börjar tänka tanken. Blir en intressant utredning.
Citera
2019-10-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Vad heter pappan?
Dan*e Öst*rbe*g var det någon som tidigare skrev och det verkar stämma med bilder och inlägg om sin son. Man kan även se att han också kommer ifrån samma stad dvs Östersund. Tycker att hans nya tjej är väldigt lik en tjej som man såg mycket på stan som hängde med narkomaner och var väldigt hög många gånger. Kom ihåg att man kände att det var så hemskt att se en sådan ung och söt tjej som gått ner sig i droger. Om det är hon hoppas jag verkligen att hon nu mer är ren eftersom dom har en liten bebis utifrån bilder. Det var länge sedan jag såg denna tjej hängandes på stan säkert ett år sedan eller något sådant.
Citera
2019-10-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Du syftar väl på för flera år sedan, dvs när hon bodde i Östersund? Eller menar du att hon knarkade i somras? (i så fall helt ny info från din sida).

Jag kanske inte var riktigt uppriktigt innan men jag syftar på när hon bodde i Östersund.
Citera
Bannlyst
Citat:
Inte alls omöjligt. Vet hur barn kan trigga och fresta på. Men normalt slår ju spärrar till innan man ens börjar tänka tanken. Blir en intressant utredning.

Ja, det skall bli jätte intressant.
Självklart har dom flesta "normala" föräldrar sina spärrar.
Sen har vi gänget som misshandlar sina barn, och enda anledningen till att dom inte dödar barnen är för att dom Själva inte vill hamna i fängelse, annars hade fler barn varit döda.

Vi vet ju som sagt inte hur denna tjej hade det, och hur hennes situation var.
Det ursäktar såklart inte ett mord.
Men uppenbarligen så brast nåt för henne under några minuter den kvällen.

Om hon hade haft en psykisk störning (kalla det vad ni vill) eller på annat sätt misshandlat eller vanvårdat sin son, så hade nog orosanmälningarna haglat in till soc. Och hon hade förmodligen inte haft ensam vårdnad.
Nä, det sket sig helt enkelt bara den kvällen.
Citera
Medlem
Citat:

Nu är du ute på hal is grabben. Det du skriver nu vet både du och alla vi andra är rena lögner. Har du fått för lite uppmärksamhet senaste dygnet efter att skryt om sex, aborter och skvaller om vinpimplande.

Du är väl en av mycket få här som inte är anonym och jag tycker du ska vara försiktigt med vad du hittar på, jag menar absolut inte att hota dig eller så, det ligger inte för mig. MEN att sprida lögner och rena påhitt är faktiskt straffbart. Så lägg ner. Nu.
Citera
2019-10-03, 21:49
Medlem
Citat:
Jag kanske inte var riktigt uppriktigt innan men jag syftar på när hon bodde i Östersund.

Läste detta först nu. Tar delvis tillbaka mitt andra inlägg, men det lät på det du skrev som att hon skulle hålla på med detta även numera. Tack för din rättelse.
Citera
2019-10-03, 21:55
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Denna delen är förresten lite märklig: "Polisens utredare har inte fått fram något som antyder att någon annan än den fyraårige pojken och hans mamma var i lägenheten när han dog."
Hur kan man veta det om man ännu inte frågat närboendes om någon sett någon lämna lägenheten strax före larmet inkom? Nu tror jag ju hon var ensam, men ändå ett märkligt uttalande från polisen. De säger ju själva att dörrknackning återstår.
.

Skojar du? Tänk till, grabben.
Citera
2019-10-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testern
Nu är du ute på hal is grabben. Det du skriver nu vet både du och alla vi andra är rena lögner. Har du fått för lite uppmärksamhet senaste dygnet efter att skryt om sex, aborter och skvaller om vinpimplande.

Du är väl en av mycket få här som inte är anonym och jag tycker du ska vara försiktigt med vad du hittar på, jag menar absolut inte att hota dig eller så, det ligger inte för mig. MEN att sprida lögner och rena påhitt är faktiskt straffbart. Så lägg ner. Nu.

Jag hittar inte på lögner. Hon har själv visat alla märken som hon har fått efter sprutor och jag tror knappast att det är bara vanliga nålstick. Hon har t.o.m visat papper på att hon fick en sjukdom efter allt så lägg ner själv.

Om du nu känner henne så väl som du säger så be henne visa pappret och alla nålstick. Men just de hon sitter häktat så du kan inte se de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in