2019-10-03, 11:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Var får du Motala ifrån? Jag sitter i Stureby just nu. Igår också för den delen. Men det kan inte vara lätt antar jag, projicera mera!

Kämpa kompis, ta djupa andetag! Det är inte mitt fel att diskussionen spårade ur och började handla om andra sporter, du har din slaktarvän att tacka för det sidospåret.

Tro mig snackas de andra sporter så är det någon från djuuu som vill mäta snopp. Här behandlar vi fotboll vill ni snacka SM guld och publik i hockey, rodd och värpa får ni gå till respektive forum.
Citera
2019-10-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Stämmer de att Hammarby har bättre snitt i fotbollen än ni har fotboll+hockey tillsammans? Omsprungna på plan av AIK och omsprungna av Hammarby på läktaren. Jag förstår frustrationen inte kul att vara minst.

Stockholms Helsingborgs IF var det någon som mynta. Klockren.

Sist jag tittade var tabellen rätt tydlig, tittade jag fel eller? Jag fattar att det är surt att hamna bakom oss i år igen (som de flesta gångerna de senaste 100 åren), men det är tvyärr så.

Tycker för få pratar om bajens spöke, titelspöke. Men det kanske står annat i de "så här blir du bajare"-handböcker som delas ut nuförtiden - ni har väl lika många SM-guld som det finns tunnelbanestationer på linje 18 södergående?
Citera
2019-10-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tro mig snackas de andra sporter så är det någon från djuuu som vill mäta snopp. Här behandlar vi fotboll vill ni snacka SM guld och publik i hockey, rodd och värpa får ni gå till respektive forum.

Med tanke på DJUUU också är Sveriges överlägset mest framgångsriska idrottsförening är det väl inte alls konstigt? Men jag är helt på din linje, supporterskap i supportertråden, det var som sagt inte jag som började föra diskussionen ditåt.

Och kompis, skjut dig inte i foten. Det är bajen som är roddklubben.
Senast redigerad av vermoden 2019-10-03 kl. 11:37.
Citera
2019-10-03, 11:47
Medlem
Finns inget ställe där DIF är störst (möjligen Haninge?). Vi är färre och har alltid varit det. Anledningen till att vi har 14 000 pers i snitt är att vi inte har lika många supportrar som de andra lagen, åtminstone inte sådana som går på fotboll. Tror för övrigt att den usla derbystatistiken varit katastrof för publikutvecklingen. När ynglingarna ska välja lag tar de självklart inte det som går hem med svansen mellan benen efter varenda jävla derby.
Citera
2019-10-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Båda lagen hade förberett tifofix inför något derbyt ( kommer inte ihåg när men var något år sedan) och Djurgårdens tifogrupp hade blivit attackerade av Bajens Ultras enligt oss. Bajarna sa dock precis tvärtom.
Möjligt att det var flera incidenter men en var iallafall att Bajen attackerade dif efter tifofix.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2019-10-03 kl. 14:14.
Citera
2019-10-03, 15:44
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Anmärkningsvärt hur Djurgårdare gång på gång börjar prata om ishockey, är det ingen DIF:are som har självinsikt nog att fundera på hur konstigt det är att jämföra fotboll och hockey i samma andetag?ordentlig skämskudde.

Finns mig veterligen inget annat lags supportrar som tar upp vinster eller guld från sina andra idrotter i kontextet av fotbollsdiskussioner. Alltid cringe när jag ser DIF:are falla tillbaka på ishockeyn för att döva sitt mindervärdighetskomplex. En AIK:are kan man åtminstone respektera, de är sakliga.
Citera
2019-10-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nej, här fokuserar vi på vårt egna gäng. Sedan är det klart att det i fotbollsdiskussioner snackas om övriga lag med, precis som det snackas om topp/bottenstriden i allsvenskan där inget gbglag är inblandat.

Vi slipper dessutom den otroligt tröttsamma debatten om vilka som är störst i vilka områden...
Tror du inte att det kommit fler på matcherna om ni hetsat lite mer mot Häcken. Istället för att ignorera?
Bäst i Göteborg?

Nu var ni väl knappt 20 k på ert "enda" derby? Öka prestigeinsatsen och öka smärtan och glädjen? Fotboll måste få kännas.

(Trots meningslöst tjafs på internet)
Citera
2019-10-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tror du inte att det kommit fler på matcherna om ni hetsat lite mer mot Häcken. Istället för att ignorera?
Bäst i Göteborg?

Nu var ni väl knappt 20 k på ert "enda" derby? Öka prestigeinsatsen och öka smärtan och glädjen? Fotboll måste få kännas.

(Trots meningslöst tjafs på internet)
Svårt att få ihop 20k på läktaren när arenan tar 16-17k
Citera
2019-10-03, 16:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag har väl aldrig påstått att ni inte är större än oss för den delen heller? Fotboll är en färskvara, man är inte bättre än sin senaste match, eller för den delen publiksiffra (eller det årets publiksnitt om det ska vara så jävla noga). Tvärtom, jag har ju snarare berömt bajens publikrekryteringsarbete och skrivit att ni gjort det jättebra. Det vore hål i huvudet att säga någonting annat, gratisbiljetter eller inte. Det jag snarare vänt mig emot är att ni historiskt varit den gigant i Söderort som ni själva påstår?

Dessutom har jag väl snarare påpekat att bajen i processen förlorat den särart som jag, och andra med mig antar jag, tidigare respekterat. Kontinuerligt höga publiksiffror har kommit på bekostnad av det som jag menar har utgjort kärnan "i att vara bajen". Det verkar dock röra upp känslor, jag fattar inte varför så många lägger tid och ork på vad någon DIF tycker och tänker. Om det inte stämmer det vill säga.
Nu var det ju du som initierade diskussionen men gott försök. Det är ju premisserna möjliggör mer publik. Med detta avslutar vi diskussionen. Så vi ej förstör tråden mer
Citera
2019-10-03, 16:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Med tanke på DJUUU också är Sveriges överlägset mest framgångsriska idrottsförening är det väl inte alls konstigt? Men jag är helt på din linje, supporterskap i supportertråden, det var som sagt inte jag som började föra diskussionen ditåt.

Och kompis, skjut dig inte i foten. Det är bajen som är roddklubben.
Öis har väl fler iofs men väljer du selektivt ut sporter får du rätt
Citera
2019-10-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nu var det ju du som initierade diskussionen men gott försök. Det är ju premisserna möjliggör mer publik. Med detta avslutar vi diskussionen. Så vi ej förstör tråden mer

Jag fattar inte riktigt vad du menar, jag ser inte problemet i att hävda att bajen historiskt sett inte varit lika stor i Söderort som bajare utger klubben att vara och att för den delen inte hävda att bajen har ett mindre besökarantal? Det ena utesluter inte det andra. Men visst, det är kanske läge att begrava den här diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Öis har väl fler iofs men väljer du selektivt ut sporter får du rätt

Äsch, friidrott är orimligt att räkna på det sättet man gör. Då är väl t.om. Spårvägen "mest framgångsrik"? Boxning däremot.
Citera
2019-10-03, 20:30
Medlem
hayduts avatar
Gårdartrollen goes apeshit dagarna innan derby i vanlig ordning.
Kämpa djuuu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in