2019-09-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Hoppas de hyschar lika mycket som under cup-derbyt. Säg mig, när slog ni oss i ett derby där det verkligen behövdes senast? Torsk i cupen, torsk på hösten förra året.
Senast vi möttes i våras?
Citera
2019-09-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Senast vi möttes i våras?
Jo, men behövdes det verkligen då? Utöver att man alltid vill vinna så är det ju en viss skillnad på vårens derby kontra höstens derby.
Citera
2019-09-24, 09:19
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Jo, men behövdes det verkligen då? Utöver att man alltid vill vinna så är det ju en viss skillnad på vårens derby kontra höstens derby.
Det här kan vara det dummaste jag läst.
Citera
2019-09-24, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Är Biris uttalat vänster?
Har Rising Boys alltid varit höger?

Sedan, vad blev det av Poptown friendshipet?

Biris är uttalat vänster/antifa ja.

RBH var antifa och har lagt ner efter en konflikt med West Hannover som är höger.

Kort sagt hade UN friendship med Poptown som var antirasistiska, RBH hakade på på grund av att dom var polare med Poptown och även dom antirasitiska. kontakterna ebbade ut då Poptown lackade på att UN klev mer och mer åt höger och UN störde sig på Poptowns politiska profilering. Poptown la ner för några år sedan och UN hittade nya polare i Hannover då West Hannover passade deras politiska ideal bättre. West Hannover och RBH hade en våldsam konflikt som slutade med att RBH la ner gruppen.
Citera
2019-09-24, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Det här kan vara det dummaste jag läst.
Du förstod alltså inte resonemanget. Jag hade inte tagit en vinst i vårens derby över en vinst i höstens derby, men det kanske får stå för mig.
Citera
2019-09-24, 10:29
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Du förstod alltså inte resonemanget. Jag hade inte tagit en vinst i vårens derby över en vinst i höstens derby, men det kanske får stå för mig.
Så du hade inte velat ha 3 poäng mer i år?
Jag hade iaf inte velat ha 3 poäng mindre.
Citera
2019-09-24, 10:35
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Biris är uttalat vänster/antifa ja.

RBH var antifa och har lagt ner efter en konflikt med West Hannover som är höger.

Kort sagt hade UN friendship med Poptown som var antirasistiska, RBH hakade på på grund av att dom var polare med Poptown och även dom antirasitiska. kontakterna ebbade ut då Poptown lackade på att UN klev mer och mer åt höger och UN störde sig på Poptowns politiska profilering. Poptown la ner för några år sedan och UN hittade nya polare i Hannover då West Hannover passade deras politiska ideal bättre. West Hannover och RBH hade en våldsam konflikt som slutade med att RBH la ner gruppen.

Intressant hur en grupps politiska syn ändras med åren.
Är det ett resultat av nyrekrytering?

Hade Poptown en politisk konflikt med CFHH? (inte en susning huruvida politiska dom är men)

Politiken blir mer påtaglig bland grupperna är känslan.
Citera
2019-09-24, 10:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Vad då inte behövdes? Tack vare den segern vi ens kunnat haft möjlighet att haka på i racet. Sen omgång 3 har dif tagit 1 poäng mer än Bajen, så det är klart att segern ”behövdes”.

Om du nu ändå prompt ska leta efter ”behövda” segrar så kan vi ju ta cupen 2016 där vi slog ut er i gruppspelet. Omgången efter slog vi dessutom ut aik, dvs en ”behövd” seger.

Med ditt resonemang så är det bara höstmatcherna som spelar någon roll. Det förstår väl till och med du att det inte gör?
Citera
2019-09-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vad då inte behövdes? Tack vare den segern vi ens kunnat haft möjlighet att haka på i racet. Sen omgång 3 har dif tagit 1 poäng mer än Bajen, så det är klart att segern ”behövdes”.

Om du nu ändå prompt ska leta efter ”behövda” segrar så kan vi ju ta cupen 2016 där vi slog ut er i gruppspelet. Omgången efter slog vi dessutom ut aik, dvs en ”behövd” seger.

Med ditt resonemang så är det bara höstmatcherna som spelar någon roll. Det förstår väl till och med du att det inte gör?
Jo, 3 poäng behövs alltid men nu _behövs_ de på ett helt annat sätt, eller hur? Jag vände mig mest bara emot det faktum att ni torskat de två senaste derbyna som betytt väldigt mycket, cupen och förra hösten.

Vi har ju all våra plumpar i protokollet under våren men på något sätt betyder matcherna under hösten mer, momentum osv.
Citera
2019-09-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Så du hade inte velat ha 3 poäng mer i år?
Jag hade iaf inte velat ha 3 poäng mindre.
Haha, var skriver jag att jag inte vill det? Om vi nu ska torska en match så är det bättre att ta torsken på våren.
Citera
2019-09-24, 11:29
Medlem
Salorms avatar
Hajja att vi kan vinna SM-guld, men fortfarande inte kan vinna ett derby! Alltså, det känns inte riktigt ok..
Citera
2019-09-24, 11:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jo, 3 poäng behövs alltid men nu _behövs_ de på ett helt annat sätt, eller hur? Jag vände mig mest bara emot det faktum att ni torskat de två senaste derbyna som betytt väldigt mycket, cupen och förra hösten.

Vi har ju all våra plumpar i protokollet under våren men på något sätt betyder matcherna under hösten mer, momentum osv.

Fast jag nämnde ju cupen 2016 som ett exempel på där vi lyckats. Försök inte sminka över erat dåliga derbyfacit med att matcherna inte har betytt något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in