2019-10-02, 21:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok men hur vet du att de är vänner då? Skulle en åklagare få fallet om han var god vän med HOL inbillar du dig? Nja

Nja, fulis skrev det i ett inlägg. Om det är sant vet jag ju inte. Å andra sidan är det ju fler postare oberoende av varandra som skrivit att HOL har "polisvänner".

Det är allt jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ja där kan jag bara hålla med men nu har ju inte HOL uppvisat sådana tendenser, iställe för att lämna överfallstrappuppgången på Norr Mälarstrand strider han för att få stanna kvar i den, han strider också i barnens namn. Dom ska få bo kvar i sin trygga hemmamiljö
Trygga hemmiljö? 3 ggr har man försökt ta livet av HOL
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis, bättre att kontakta polisen än svamla här. Sorgligt att se de som ivrigt köpte hela den här den-fule-grejen. Det är som om en rysk trollfabrik i St Petersburg har examen i svenska i tråden idag.

Jag skäms å dessa idioters vägnar, slår sönder hela datorn snart så jag slipper läsa skiten.
Citera
2019-10-02, 21:10
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte sannolika, inte om de inte har handfasta bevis. Nu är han häktad i sin frånvaro för annat brott. Och när han väl sitter där så kan man i lugn och ro undersöka hans delaktighet i HOL-skjutningen. Om man skulle enbart häktat honom på kanske skäligen misstänkt för skjutningen så hade de inte kunnat garantera att de fått fast honom. På sannolika skäl för annat brott, då kan han sitta där och omhäktas hur länge som helst - vilket ger polisen arbetsro. Efterlyst är han i vilket fall. Och fast kommer han bli.

Du förstår återigen inte hur lagen fungerar, se mitt tidigare inlägg om när jag jämför trafikbrott mot terrorism.
Man häktar inte en människa för att denne undvikit att komma på en rättegång om samme är misstänkt för ett mordförsök!!! Förstår du?
Citera
2019-10-02, 21:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte glömt på något vis men K*rin L*lja spelar i en annan division än Johanna Möller, man ska ju inte ropa rättsröta men nog luktar det lite illa med tanke på K*rins uttalande om att hon kände sig trygg när hon såg vilken rådman det var som skulle avgöra hennes häktning.

Fallet står och stampar just på grund av att K*rin kan alla juridiska finter alltför väl, det är vad jag tror.
Alla fall där Karin har varit inblandad i har dragits i långbänk och tvisterna har pågått i nästan 6 år nu.
Karin kan alla finter, trixs, knep och knåp och med vänner inom rättsväsendet så är hon inte lätt att få fast... tyvärr...
Citera
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Enligt fulis så var M@ria i lägenheten. Hon kan ha tagit pistolen och gjort sig av med den. Henrik säger till polisen att vapnet tog torpeden.

Vet någon om M@ria är hörd av polisen? Gjordes det någon husrannsakan i lägenheten? Var M@ria kvar när ambulans och polis kom?
Vet vi att HOL sagt till polisen att skytten tog med sig pistolen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Då hade han varit häktad på sannolika skäl för mordförsök.

Ja, precis, hur man än nu vrider och vänder skjutningen, vem gjorde vad - ekvationen går inte ihop!
Citera
2019-10-02, 21:14
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, språket blir inte "därefter" för att man blir arg. Jag har personligen aldrig kallat någon för hora för att jag blivit arg. Och dessutom, strax därefter skriva vanliga snygga rättstavade inlägg. Mamma gråter, Julia flyr Stockholm - för att man skriver i Flashback. Och du tror på sånt BS?

Tar man bort de grova orden har vi en utmärkt svenska: klara, tydliga meningar med ibland rätt så komplexa meningsbyggnader utan att texten blir tung. Språket är klart och smidigt utan språkliga oklarheter, syftningsfel, stavfel eller andra brister. Bara några smärre saker som "15 September". I bisatserna finns det också skriftspråksliga drag, som kännetecknar god skriven svenska, så som i t.ex. offentliga texter, där hjälpverbet har/ hade försvinner i bistats:

"Så vi åkte till hennes tidigare mottagning och hon sa att jag (hade) skadat mej när jag skulle arbeta på ett bygge."

I tal har vi ju alla "hade" här och många skriver också så.

Jag må ha mina fördomar men jag har svårt att tro att diversearbetaren med en rad våldsdomar bakom sig har denna säkerhet i skrift.
Citera
2019-10-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Vet vi att HOL sagt till polisen att skytten tog med sig pistolen?

Nej och polisen frågade inte om jag visste om Karin har något vapen.
Citera
2019-10-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Du förstår återigen inte hur lagen fungerar, se mitt tidigare inlägg om när jag jämför trafikbrott mot terrorism.
Man häktar inte en människa för att denne undvikit att komma på en rättegång om samme är misstänkt för ett mordförsök!!! Förstår du?
Han är på sannolika skäl häktad i sin frånvaro för ett brott som ger fängelse på straffskalan. Han är lyst för den. Men häktar man honom för skäligen misstanke för skjutningen så finns risk att de måste släppa honom innan man fått ihop bevis för skjutningen som ger sannolika skäl. Vad är det DU inte förstår? Han har ett fängelsestraff att vänta ang den förhandling som han SKULLE ha genomgått men inte dök upp på. Lite svårt att förklara om du inte begriper det basala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tar man bort de grova orden har vi en utmärkt svenska: klara, tydliga meningar med ibland rätt så komplexa meningsbyggnader utan att texten blir tung. Språket är klart och smidigt utan språkliga oklarheter, syftningsfel, stavfel eller andra brister. Bara några smärre saker som "15 September". I bisatserna finns det också skriftspråksliga drag, som kännetecknar god skriven svenska, så som i t.ex. offentliga texter, där hjälpverbet har/ hade försvinner i bistats:

"Så vi åkte till hennes tidigare mottagning och hon sa att jag (hade) skadat mej när jag skulle arbeta på ett bygge."

I tal har vi ju alla "hade" här och många skriver också så.

Jag må ha mina fördomar men jag har svårt att tro att diversearbetaren med en rad våldsdomar bakom sig har denna säkerhet i skrift.

Hans mamma och pappa är väl lärare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, precis, hur man än nu vrider och vänder skjutningen, vem gjorde vad - ekvationen går inte ihop!

Var den fule ett troll, eller varför ljuger h den vackre? Jobbar de ihop? Har de ett plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in