2019-10-02, 20:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Dessutom var det anmärkningsvärt att HOL redan i ambulansen uttalade sig om vem som låg bakom "mordförsöket". Antingen KL eller någon tidigare klient, ganska märkligt. Alltså han visste att det inte var så..

Inte speciellt märkligt, man känner sina löss på gången liksom.

A*ki M*ller pekade ut Johanna Möller djävligt snabbt, fan vet om det inte var redan i ambulansen.
Citera
2019-10-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis, varför är inte HOL häktad om han sköt först?

Hans version av händelseförloppet i förhör, vapnet? borta! FO lika så borta! Vittnen finns inte där det hände. Ord står mot ord. Advokats ord mot kriminells ord.

Vart tog vapnet vägen? Vad tror ni?
Citera
2019-10-02, 20:42
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte speciellt märkligt, man känner sina löss på gången liksom.

A*ki M*ller pekade ut Johanna Möller djävligt snabbt, fan vet om det inte var redan i ambulansen.

Ja, men glöm inte att HOL har pekat ut KL för en jäkla massa "anstiftningar" i ett fall var det bara en lallare som gick till polisen och påstod att K ville ha HOL skjuten. De har ju aldrig hittat något.
Citera
2019-10-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Men du är väl inte representant för en större del av befolkningen eller så? Språkbruket finns hos vissa individer och det är inte en nyhet eller okänt. Dom uttrycker sig på det viset utan att anse att det är något fel. Dessutom har den all rätt att uttrycka sig här i tråden om fallet. Det är nog mer din önskning för skulle det vara på det viset som han påstår så är ni rätt körda rent förtroendemässigt.
Uppenbarligen är du van att umgås med folk som använder sånt språkbruk, men själv har jag min färdiga uppfattning om dom - och såna ingår INTE i min bekantskapskrets what so ever. Att ens uttrycka sig så, och andra accepterar det, säger mycket om personerna både som uttrycker sig så samt såna som anser det acceptabelt.

Nu sitter jag och läser domarna som FO har lämnat efter sig. Men nån dom med det numret "den fule" nämnde har jag inte, så den får jag väl söka imorgon. Att han frikänts för att plocka ut 72 000 kr från Carolin*s konto tror jag inte ett spår på.
Citera
2019-10-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Det ändrades i hovrätten.
Då hade den domen dykt upp vid en sökning. Har du tramsat klart snart?
Citera
2019-10-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej inte vad jag har sett.

Polisen utreder och det har inte framkommit något om att HOL sköt först i pressen och DET lovar jag att dom hade hakat på i 190 om det ens hade varit i närheten av sanningen.

HOL, som alla hittills trott varit BO är alltså skytten (Givet att det henrikdenfule säger är sant), HOL sa ju direkt när han kom ut att det måste vara KL eller ngn missnöjd klient som låg bakom detta.
Vilket alltså verkar vara en ren lögn, då FO kom dit för att prata med kvinnan.
Sköt HOL först borde ju hans fingeravtryck finnas på puffran.
Nu vet vi väl inte om puffran är återfunnen eller om HOL "kastat bort den". Polisen tror väl att den tidigare förmodade skytten (numer BO) fått med sig den. Den har nog legat i HOLs lägenhet, men ligger nog nu i botten på Riddarfjärden, släng från Västerbron.
Kan ju vara så att polisen vet hur detta gått till, men lagt locket på. Det blir ju en ord mot ord-grej ändå, och då lär HOL vinna. Dock kan ju detta bli väldigt kostsamt för HOL gällande rykte och anseende. Han borde vara rätt rökt faktiskt, eftersom han skjutit en obeväpnad man.

Ja, vi får väl se hur detta fortlöper. Förstår att det kan vara svettigt för dig och några till i det "enspårigas gäng" om det visar sig att detta stämmer. Hur ni sjukligt i hundratals efter hundratals inlägg har bedrivit häxjakt på en helt oskyldig person.
Citera
2019-10-02, 20:47
Medlem
Citat:
Dessutom var det anmärkningsvärt att HOL redan i ambulansen uttalade sig om vem som låg bakom "mordförsöket". Antingen KL eller någon tidigare klient, ganska märkligt. Alltså han visste att det inte var så..

I det läget visste han vem skytten var men misstänkte att K skickat honom, eller?
Citera
2019-10-02, 20:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, men glöm inte att HOL har pekat ut KL för en jäkla massa "anstiftningar" i ett fall var det bara en lallare som gick till polisen och påstod att K ville ha HOL skjuten. De har ju aldrig hittat något.

Inte glömt på något vis men K*rin L*lja spelar i en annan division än Johanna Möller, man ska ju inte ropa rättsröta men nog luktar det lite illa med tanke på K*rins uttalande om att hon kände sig trygg när hon såg vilken rådman det var som skulle avgöra hennes häktning.

Fallet står och stampar just på grund av att K*rin kan alla juridiska finter alltför väl, det är vad jag tror.
Citera
2019-10-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Uppenbarligen är du van att umgås med folk som använder sånt språkbruk, men själv har jag min färdiga uppfattning om dom - och såna ingår INTE i min bekantskapskrets what so ever. Att ens uttrycka sig så, och andra accepterar det, säger mycket om personerna både som uttrycker sig så samt såna som anser det acceptabelt.

Nu sitter jag och läser domarna som FO har lämnat efter sig. Men nån dom med det numret "den fule" nämnde har jag inte, så den får jag väl söka imorgon. Att han frikänts för att plocka ut 72 000 kr från Carolin*s konto tror jag inte ett spår på.

Det mot Caroline kan inte ha gått till Hovrätten. De häktade honom för det i tingsrätten eftersom han inte dök upp. Han menar nog deldomen, den delen som gäller JL..
Citera
2019-10-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hans version av händelseförloppet i förhör, vapnet? borta! FO lika så borta! Vittnen finns inte där det hände. Ord står mot ord. Advokats ord mot kriminells ord.

Vart tog vapnet vägen? Vad tror ni?

Så HOL skulle ge en version till polisen om att det dök upp en skytt med pistol i trapphuset och sen om det hittas ett vapen längs Norr Mälarstrand eller någon annanstans med endast HOLs dna och fingeravtryck på som då skulle vara hans pistol?
Nej så korkad är han inte att han som brottsoffer ljuger om vad som hänt. Sorry.
Citera
2019-10-02, 20:50
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
I det läget visste han vem skytten var men misstänkte att K skickat honom, eller?

Varför uppgav han inte skyttens namn då?
Citera
2019-10-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så HOL skulle ge en version till polisen om att det dök upp en skytt med pistol i trapphuset och sen om det hittas ett vapen längs Norr Mälarstrand eller någon annanstans med endast HOLs dna och fingeravtryck på som då skulle vara hans pistol?
Nej så korkad är han inte att han som brottsoffer ljuger om vad som hänt. Sorry.

Enligt fulis så var M@ria i lägenheten. Hon kan ha tagit pistolen och gjort sig av med den. Henrik säger till polisen att vapnet tog torpeden.

Vet någon om M@ria är hörd av polisen? Gjordes det någon husrannsakan i lägenheten? Var M@ria kvar när ambulans och polis kom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in