Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Jag menade med vidgade vyer bara att du behöver Bibeln som en bok att lita på som den är skriven, att du behöver komma loss från dina fördomar och dåliga idéer om Bibeln. Ta Bibeln som Jesus tog den!
Genom både helvete och skärseld? Wow. Vilken religion eller religiös gruppering tillhör du?
Okej. Du bevisar åter att du är en intellektuell krympling och en debattör oärlig som Satan själv.
Du kan omöjligt tänka dig att man inte är ett får i en specifik hage?
Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Klantlogik fortsätter sitt gormande mot Calovius (det som gjorde att Calovius slutade debattera med honom):
"Hur högt upp i arslet har du huvudet egentligen?
Förstår du ens att läsa VAD jag skriver istället för DET jag skriver?!
Är det helt omöjligt att inte sätta på sig offerkoftan och gnälla på hur någon uttrycker sig?
Är du helt och totalt extremt och komplett fullständigt oförmögen att förstå VAD jag säger?
Kan du sluta hitta på ursäkter och förklara dig istället? Du inser väl att du framstår som en manisk och patetisk lögnare?"
Och han var, enligt sin egen uppfattning, en nutida retorisk Messias?
Du kan bevisligen inte bemöta VAD jag skriver istället för min person eller DET jag skriver.
Du är alltså retoriskt efterbliven.
Att du lagt hjärnan åt hinsides och bytt ut den mot lydnad och offermentalitet ses av alla andra som förmår att tänka själva.
Du kryper upp i ditt eget arsle och vägrar erkänna att det är därifrån du utgår.
Kan du inte göra Bibeln mer rättvisa?!
Se och lär av användare som ’Skogsvätte’.
Du är en apologet i klass med en råtta!