2019-10-02, 10:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det lilla vi vet angående kontakt med barnen ser inte alls bra ut. Hon har tydligen slagit dem, sparkat, tagit strypgrepp, kommit berusad till skola och träningar, motsatt sig psykologhjälp för barnen, när det fick hjälp ändå tog hon sig dit för att störa. Hon ställde inte upp på bevakat umgänge. Allt detta är riktigt illa. Ska vi sen då kanske lägga till mordförsök på deras pappa så undrar jag om hon verkligen hyser några varmare känslor för barnen?
Huh. Det är verkligen hemskt tragiskt.
Citera
2019-10-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Har du sett dem komma o gå?

Jag stalkar inte dessa barn, gör du?
Citera
2019-10-02, 10:23
Medlem
Citat:
Jag tycker att de skött sig rätt bra, so far. Hans "teorier" har gett honom vårdnaden om barnen, rättighet till bostaden och ett kontaktförbud utfärdat för orosmomentet ifråga. Den enda som kan få Karin bakom lås och bom är hon själv. Hamnar hon där har hon bara sig själv att skylla.

Du menar att HO (han vill väl inte längre heta Lilja?) har bara kvar att sätta dit KL för livstid? Då är hela paketet klar!
Blåa ögon är vackra men annars inte bra att ha?
Citera
2019-10-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, men jag tänkte mer tiden innan detta hände. I vissa fall kan det givetvis vara bättre att inte ha kontakt om det är för illa.

Ja några maskrosbarn har de ju inte varit men en mamma som måste tas en intervention med angående drickande har nog inte i alla lägen varit en ”bra” mamma. Hon verkar ha problem med aggressivitet/temperament också. Ingen bra kombo för en lugn och trygg tillvaro för barnen. HOL har nog haft jämnt skägg att försöka hålla fasaden och deras interna konflikter i schack. I den miljön frodas inte barns positiva utveckling direkt.
Citera
2019-10-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kvarstår dock misstanke och en Flashbacktråd med 10 000+ inlägg kring KL och FO. En liten insats för världsfreden kan han gott göra för att hamna lite på plus här.

Det är inlägg som kommer upp till följd av en skribent som är besatt av FO och vägrar släppa "sitt spår", att du hakar på i 10 000+ inlägg gör detsamma, polisen har inte fallit för trycket och häktat honom för mordförsök.
Citera
2019-10-02, 10:26
Medlem
Citat:
Det lilla vi vet angående kontakt med barnen ser inte alls bra ut. Hon har tydligen slagit dem, sparkat, tagit strypgrepp, kommit berusad till skola och träningar, motsatt sig psykologhjälp för barnen, när det fick hjälp ändå tog hon sig dit för att störa. Hon ställde inte upp på bevakat umgänge. Allt detta är riktigt illa. Ska vi sen då kanske lägga till mordförsök på deras pappa så undrar jag om hon verkligen hyser några varmare känslor för barnen?

Jösses! Var du med på allt detta eller vem berättade?
Citera
2019-10-02, 10:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du menar att HO (han vill väl inte längre heta Lilja?) har bara kvar att sätta dit KL för livstid? Då är hela paketet klar!
Blåa ögon är vackra men annars inte bra att ha?

Nej, så menade jag inte alls. Det började med en diskussion om att rätten inte köper HO:s teorier. Än så länge har rätten fattat rätt beslut rörande denna familj. Vi har inte sett slutet ännu. Jag tror inte att HO önskat sig detta helvete. Men han måste ju ta sitt ansvar som pappa och för sitt eget liv, och det har han verkligen gjort. Ingen kan påstå att han gjort något fel, inte som vi vet om.
Citera
2019-10-02, 10:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det står i tråden. Alltihop.
Citera
2019-10-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är inlägg som kommer upp till följd av en skribent som är besatt av FO och vägrar släppa "sitt spår", att du hakar på i 10 000+ inlägg gör detsamma, polisen har inte fallit för trycket och häktat honom för mordförsök.

Och kvällspressen som gjort rätt stor grej av FO också. Icke att förglömma.
Citera
2019-10-02, 10:35
Medlem
Citat:

Nej men barnen var det enligt handlingar. Den sekretessbelagda utredningen är nog ingen vacker läsning tyvärr.
Citera
2019-10-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och kvällspressen som gjort rätt stor grej av FO också. Icke att förglömma.

Så tycker du. Nu har du två anledningar att jaga FO anonymt på nätet. 10 000+ inlägg i en skvallertråd om en rådman och nån artikel som aftonbladet skrev om en man som är efterlyst för att uteblivit från en deldom i ett bedrägerifall.

Åklagaren håller inte med dig, han tycker det är olyckligt att detta publiceras. Kan jag förstå då FO inte ens är anhållen för mordförsök och är han inte det så har man inget på honom annat än att man förmodligen vill åt hans telefoni då man inget hittat på KLs som binder henne till anstiftan.
Citera
2019-10-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Så tycker du. Nu har du två anledningar att jaga FO anonymt på nätet. 10 000+ inlägg i en skvallertråd om en rådman och nån artikel som aftonbladet skrev om en man som är efterlyst för att uteblivit från en deldom i ett bedrägerifall.

Åklagaren håller inte med dig, han tycker det är olyckligt att detta publiceras. Kan jag förstå då FO inte ens är anhållen för mordförsök och är han inte det så har man inget på honom annat än att man förmodligen vill åt hans telefoni då man inget hittat på KLs som binder henne till anstiftan.
FO telefon(-er) är väl längesedan "likviderade"?!
Där har åk lagaren intet att finna på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in