2019-10-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja och som jag skrev om upplevd kränkning.
Allt detta kan säkert göra en människa "galen". Alkoholmissbruket fanns redan innan.
Mängder av folk går igenom skilsmässor, livskriser och förluster men blir inte sjövilda för den skull.
Det är graden som börjar lysa med röda varningslampor.

Det osunda yttrar sig sen i hur vederbörande hanterar situationen och en personlighetsstörning, som hållits i schack, kan blomma ut.
Hat, hämnd nämnde du. Vedergällning.Stalkerbeteende, intriger. Överfixering, släpper inte greppet och i värsta fall farlig.
Tappar the mask of sanity för att låna ett uttryck från en annan störning (som dock inte varit på tapeten).

Misstänkt är hon om än försatt på fri fot, vad det rör sig om vete tusan men det är inte en positiv helheltsbild och att det gått överstyr råder ingen tvekan även om nån annan anstiftat.
Är den ursprungliga kampen om barnen primärfokus? Vad görs för att återfå kontakt från KLs håll?

Att hon nu lyckats bli misstänkt för det här hjälper inte direkt i kampen om barnen. Barn och soc har sagt nej tack till umgänge med mödrar långt mindre ”galna” än KL. Så det är en lång väg att gå. Barn behöver båda sina föräldrar. De ska inte sitta i finkan resp ligga i grav.
Om KL anstiftat har hon riskerat att det just kunnat bli en sådan situation. Och då kan man undra om barnens bästa är hennes största fokus här? Nja.
Citera
2019-10-02, 10:06
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Me, myself and I med helt irrationella nedslag emellanåt om sköna polisbilar och helt ok arrest.
Varken när hon kommer till sina barns hemadress frågar hon om barnen och efteråt är det som sagt snudd på rikets säkerhet att skytten (som tillhör organiserad brottslighet hög upp och som är smartast om han tiger) grips.

Jag tror iofs hon kan referera till någonting som sagts tidigare under samtalet till reporten, om hennes allmäna tillstånd (hon var ju inlagd nånstans?), dvs att hon inte mår så bra. Då är det ”såklart” skönt att sätta sig.

Men ja, skumt hur som helst. Offerkoftan på.
Citera
2019-10-02, 10:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att hon nu lyckats bli misstänkt för det här hjälper inte direkt i kampen om barnen. Barn och soc har sagt nej tack till umgänge med mödrar långt mindre ”galna” än KL. Så det är en lång väg att gå. Barn behöver båda sina föräldrar. De ska inte sitta i finkan resp ligga i grav.
Om KL anstiftat har hon riskerat att det just kunnat bli en sådan situation. Och då kan man undra om barnens bästa är hennes största fokus här? Nja.
Jo, men jag tänkte mer tiden innan detta hände. I vissa fall kan det givetvis vara bättre att inte ha kontakt om det är för illa.
Citera
2019-10-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
FO har ingen anledning att komma in och rentvå sitt namn i ett fall där han inte ens är anhållen. Det är helt juridiskt omöjligt att belasta honom för något han inte ens är anhållen för.

Jaha det är alltså din tanke att HOLs teorier gett han vårdnad, bostad och kontaktförbud.

Nej FO verkar lite för självisk och hjälpa/rentvå damer i nöd verkar inte vara hans starka sida.

Det fetade förstår jag inte vad du menar. Utveckla gärna.
Citera
2019-10-02, 10:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
FO har ingen anledning att komma in och rentvå sitt namn i ett fall där han inte ens är anhållen. Det är helt juridiskt omöjligt att belasta honom för något han inte ens är anhållen för.

Jaha det är alltså din tanke att HOLs teorier gett han vårdnad, bostad och kontaktförbud.

Jag använde lite ironi på grund av ditt ordval. Jag säger så här då, rätten gav rätt person vårdnaden, bostaden och utfärdade ett kontaktförbud för rätt person. Man kan också säga att rätten har lyssnat på HOL och fattat rätt beslut baserat på bland annat hans uppgifter.

Skulle Karin hamna i fängelse på grund av mordförsök på HOL så kommer jag även då tycka att de fattat rätt beslut.
Citera
2019-10-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jag tror inte barnen bor där!

Dom har bott där under de tidigare anklagelserna från HOL om att KL anstiftat mord på honom. Likaså har HOL valt att bo kvar.
Citera
2019-10-02, 10:14
Medlem
Citat:
Bor de inte hos sin pappa eller vad menar du?
Jag menar vad jag skriver!
Citera
2019-10-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej FO verkar lite för självisk och hjälpa/rentvå damer i nöd verkar inte vara hans starka sida.

Det fetade förstår jag inte vad du menar. Utveckla gärna.

Han behöver väl inte hjälpa KL, hon är släppt av både Tingsrätt och Hovrätt.

Det fetade förklarar combival själv i ett inlägg, hen ironiserar bara lite.
Citera
2019-10-02, 10:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jag menar vad jag skriver!
Dravel.
Citera
2019-10-02, 10:18
Medlem
Citat:
Dom har bott där under de tidigare anklagelserna från HOL om att KL anstiftat mord på honom. Likaså har HOL valt att bo kvar.
Har du sett dem komma o gå?
Citera
2019-10-02, 10:18
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jo, men jag tänkte mer tiden innan detta hände. I vissa fall kan det givetvis vara bättre att inte ha kontakt om det är för illa.

Det lilla vi vet angående kontakt med barnen ser inte alls bra ut. Hon har tydligen slagit dem, sparkat, tagit strypgrepp, kommit berusad till skola och träningar, motsatt sig psykologhjälp för barnen, när det fick hjälp ändå tog hon sig dit för att störa. Hon ställde inte upp på bevakat umgänge. Allt detta är riktigt illa. Ska vi sen då kanske lägga till mordförsök på deras pappa så undrar jag om hon verkligen hyser några varmare känslor för barnen?
Citera
2019-10-02, 10:19
Medlem
Citat:
Han behöver väl inte hjälpa KL, hon är släppt av både Tingsrätt och Hovrätt.

Det fetade förklarar combival själv i ett inlägg, hen ironiserar bara lite.

Kvarstår dock misstanke och en Flashbacktråd med 10 000+ inlägg kring KL och FO. En liten insats för världsfreden kan han gott göra för att hamna lite på plus här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in