Citat:
Men? Det ser "bra" ut med män som köper sex från luspanka kvinnor från Rumänien ex?
För det blir ju vad du säger....det är moraliskt "rätt" uttnyttja andras fattigdom och desperation för att komma åt sex, men omoralsikt "fel" att sälja sex för att ex. skaffa pengar till sina ungar ex.
Hur får du ihop det?
För det blir ju vad du säger....det är moraliskt "rätt" uttnyttja andras fattigdom och desperation för att komma åt sex, men omoralsikt "fel" att sälja sex för att ex. skaffa pengar till sina ungar ex.
Hur får du ihop det?
"Luspanka", "desperata", "fattigdom"
Ja, föds man som kvinna i Rumänien då är det prostitution som gäller om man vill överleva. Finns inga andra sätt att försörja sig där alls...
Kan det inte helt enkelt vara så att många av de rumänska kvinnorna är lata och hellre tjänar 4000 kr per kväll för minimal insats än att få in 4000 kr i månaden på något annat mer ansträngande jobb som t ex frisör eller cafébiträde? Missförstå mig inte, 4000 kr klarar du dig på i Rumänien, men det kanske inte är ett jätteroligt liv. Äta, sova, betala hyra och så kanske du kan unna dig nåt litet kul varannan månad. Men att det skulle vara en fråga om kamp för överlevnad och desperation är fullständigt skrattretande. Bilden svenskar har av länder som Rumänien och Bulgarien är helt bisarr och du Merapi din enfaldiga, inskränkta korkskalle sväljer som vanligt precis allt som SvT och Aftonbladet säger åt dig.
Jag spenderade själv en månad i Rumänien för några år sen och därefter några veckor i Bulgarien vilket troligen är mer än vad 98% av alla andra svenskar har gjort och kan intyga att den bild som i Sverige målas upp av dessa länder är väldigt långt ifrån sanningen.
Utöver detta har jag träffat några rumänska prostituerade och av de jag frågat om detta så är anledningen till varför de började som prostituerade helt enkelt för att de betalar mycket bättre än andra jobb. Någon hade jobbat på café ett par år men tröttnat, t ex och ville tjäna mer pengar så hon sökte sig till Tyskland.
Ja Merapi du kanske ska sluta uttala dig om saker du inte vet något om, för du gör bara bort dig. Kan slå vad om två saker;
1. Du har aldrig varit i Rumänien.
Och
2. Du har aldrig pratat med en rumänsk prostituerad.
Självklart hävdar jag inte att jag vet allt om detta bara pga ovanstående anledningar men jag har garanterat betydligt mer kött på benen i frågan än vad du har.