2019-10-01, 19:09
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kan du förtydliga frågan? Hur länge min partner får låna bilen kontra hur länge en okänd får låna bilen?
Scenario: Du och en person, person A. Person A frågar om hen får låna din bil, A behöver handla. Du svarar jakande. Person A tar din bil och kör och handlar. Person A kör sedan tillbaks bilen till din uppfart.

En vecka senare tar person A din bil igen och kör och handlar. Person A kör sedan tillbaks bilen till din uppfart.

Har person A begått ett brott?
Citera
2019-10-01, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Scenario: Du och en person, person A. Person A frågar om hen får låna din bil, A behöver handla. Du svarar jakande. Person A tar din bil och kör och handlar. Person A kör sedan tillbaks bilen till din uppfart.

En vecka senare tar person A din bil igen och kör och handlar. Person A kör sedan tillbaks bilen till din uppfart.

Har person A begått ett brott?
Du får väl anmäla person A och se hur det bedöms utefter de omständigheter som föreligger i fallet.
Citera
2019-10-01, 19:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du får väl anmäla person A och se hur det bedöms utefter de omständigheter som föreligger i fallet.
Anmäler du din partner ofta?

Verkar lite rättshaveristiskt och elakt.
Citera
2019-10-01, 19:50
Avslutad
Citat:
Anmäler du din partner ofta?

Verkar lite rättshaveristiskt och elakt.
Jag har redan sagt att jag och min partner lånar varandras bilar bäst vi vill.

Men person A kanske är din fru?
Senast redigerad av Ipsi 2019-10-01 kl. 19:52.
Citera
2019-10-01, 19:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Är inte det ett argument för sexköp?

2) Eftersom män riskerar att bli anmälda för våldtäkt av sina fruar varför ta risken? Det är 100 gånger säkrare att köpa sex i Tyskland.

3) Jag tycker att det är sannolikt att många män som startar relationer med civila kvinnor idag kommer att åka på våldtäkts-anmälningar om 5-10 år då det är dags för kvinnan att casha ut.

4) Dessutom sker allt sex med civila kvinnor på kvinnans vilkor. Vill hon inte suga eller svälja då händer det inte.

5) Så IMO är det en mycket sämre deal att köpa sex av en civil kvinna än av en hora.
Citera
2019-10-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ditt sista stycke sammanfattar det rätt bra, men man kan ju misstänka att en relativt stor andel av de som skulle söka sig till den typen av roll är personer som kommer till arbetet med en egen agenda.

Om vi ska ha ett licenssystem tycker jag snarare att det ska utformas ungefär som körkortssystemet (nåja, minus körlektioner och uppkörning). Typ en teorikurs där personen ifråga får lära sig var den vänder sig om den utsätts för våld/hot, vad som är ok och inte, diverse juridiska frågor osv. Att någon annan ska bedöma om du som person är lämplig riskerar att slå fel. Du kommer också sannolikt att se påtryckningar från de som redan har licens att göra licenskraven allt striktare (då de vill slippa konkurrens), osv. Det enda psykologiska test jag möjligtvis tycker att en presumtiv prostituerad skulle behöva genomgå är ett intelligenstest för att försäkra sig om att personen ifråga inte är så pass svagbegåvad att han eller hon inte kan förstå implikationerna av sitt beteende. Annars vet jag inte om psykologers bedömningar är så svartvita som du målar upp det. Det finns väl knappt ett exempel på en rättsprocess där inte en psykolog vittnar för åklagarsidan och finner den tilltalade frisk medan en annan psykolog vittnar för försvaret och finner den tilltalade sjuk för att ta ett exempel.

En annan sak (som inte tagits upp) kan jag faktiskt också köpa och det är tester för könssjukdomar, likt de porrskådisar gör.
Precis som vid vilken anställning som helst så får man ju se till att rätt person hamnar på rätt tjänst, och att personen följer uppsatta regler och direktiv.

Med ditt licenssystem så skulle alltså i princip alla som vill sälja sex få sälja sex, vad är det då för mening med att ha en licens?

Min tanke med licens är att enbart personer som mår bra och inte kommer må dåligt av att sälja sex ska tillåtas göra det. Vilken person som helst kan ju ta emot instruktioner om hur ett arbete ska utföras och åta sig jobbet, men hur de sedan kommer att må av jobbet är en helt annan sak.

En psykologs bedömning är betydligt mer tillförlitlig än en persons egen förhoppning gällande hur den kommer må av ett jobb den vill ha men saknar erfarenhet av.

Licenserna ska såklart förnyas med jämna mellanrum eftersom människor förändras, så de som har licens kommer knappast vilja göra det svårare, och precis som Transportstyrelsen har samma regler för alla som vill ta körkort så skulle samma regler gälla för alla som vill ha licens.
Citera
2019-10-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-xxxx

Man måste inte betala en summa pengar för en halvtimme för att det ska betraktas som sexköp, enligt lagen.

En engångsdejt som slutar med sex kan enligt lagen vara sexköp om mannen på något sätt bjudit på present, vin, taxiresa eller något annat för det kan tolkas som ersättning för sex.

Så hur mycket pengar har du tagit emot av din man och tillfälliga älskare? Räkna på det, lilla sexförsäljerskan så kan du räkna ut hur många gånger du sålt häcken.
Läs det du själv länkat till, och försök förstå det: ”Att ge någon ersättning för sex är detsamma som att betala för sex, vilket är olagligt.”

ERSÄTTNING FÖR SEX är det alltså som är olagligt, att bjuda någon på något eller att ge någon något är INTE olagligt.

Återigen då så har jag aldrig varken sålt sex eller köpt sex, däremot så både ger och får jag gåvor ganska ofta. Om gåvan är en förutsättning för att sexet ska bli av så är det en betalning för sexet vilket är straffbart, men att vara givmild är fullt lagligt.
Citera
2019-10-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Och du tror att Agneta 55 år inte är tillsammans med Lars 55 år för att hon får jobba deltid, bo i radhus, åka på semester?

2) Tror du att Agneta frivilligt vill ha sex med Lars?

3) Bor du på månen?

4) En hora behöver inte dejta en man för pengar för hon kan tjäna sina egna pengar genom att sära på benen. Right?

5) Det är mer straight forward att dejta en hora för att båda parterna vet vad som gäller.

Problemet med prostituerade är att de leder inte till mer kärlek utan mindre:

- Den prostituerade sänker sin kärlek till män.

- De män som går till prostituerade sänker sin kärlek till kvinnor.

- Är mannen gift så kommer han inte ha mycket av kärlek till frun.

Allt detta leder till mindre välmående.

Det är en fråga vad sätter man först kärleken eller sex.

Förr satt man oftast kärleken först eftersom man såg att det fungera bättre.

En kvinna och en man om de ska älska varandra under en längre tid måste vara totalt lojala mot varandra speciellt vad gäller sex.

Vad väljer du total kärlek eller sex ?

Hur kan du vara säker på att din man kommer att vara lojal mot dig ?
Citera
2019-10-01, 22:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag har redan sagt att jag och min partner lånar varandras bilar bäst vi vill.
Fram tills den dagen du känner för att anmäla honom, uppenbarligen.

Vilken tur han har.
Citera
2019-10-01, 22:44
Avslutad
Citat:
Fram tills den dagen du känner för att anmäla honom, uppenbarligen.

Vilken tur han har.
Jaha. Ja det vet man väl aldrig vad man gör om Alzheimern kommer smygande. Men den dagen den sorgen. Jag kanske har glömt att jag ens har bil vid det laget.
Citera
2019-10-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Problemet med prostituerade är att de leder inte till mer kärlek utan mindre:

Har du någon källa eller något argument för det, eller blandar du bara ihop sex och kärlek som en kvinna?
Ta alla killar som tänder på fula uppkäftiga kvinnor. Verkar drälla av dem. Hur skall de forma sina liv bäst?
Citera
2019-10-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
För mig är det en fråga om moral. Det ser helt enkelt inte bra ut med bordeller i stan. Samtidigt tycker jag inte staten borde diktera för mycket i människors liv och därför tycker jag inte fenomenet i sig borde vara olagligt.

Men? Det ser "bra" ut med män som köper sex från luspanka kvinnor från Rumänien ex?

För det blir ju vad du säger....det är moraliskt "rätt" uttnyttja andras fattigdom och desperation för att komma åt sex, men omoralsikt "fel" att sälja sex för att ex. skaffa pengar till sina ungar ex.
Hur får du ihop det?
Senast redigerad av Merapi 2019-10-02 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in