2019-10-02, 02:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men? Det ser "bra" ut med män som köper sex från luspanka kvinnor från Rumänien ex?

För det blir ju vad du säger....det är moraliskt "rätt" uttnyttja andras fattigdom och desperation för att komma åt sex, men omoralsikt "fel" att sälja sex för att ex. skaffa pengar till sina ungar ex.
Hur får du ihop det?

"Luspanka", "desperata", "fattigdom"

Ja, föds man som kvinna i Rumänien då är det prostitution som gäller om man vill överleva. Finns inga andra sätt att försörja sig där alls...

Kan det inte helt enkelt vara så att många av de rumänska kvinnorna är lata och hellre tjänar 4000 kr per kväll för minimal insats än att få in 4000 kr i månaden på något annat mer ansträngande jobb som t ex frisör eller cafébiträde? Missförstå mig inte, 4000 kr klarar du dig på i Rumänien, men det kanske inte är ett jätteroligt liv. Äta, sova, betala hyra och så kanske du kan unna dig nåt litet kul varannan månad. Men att det skulle vara en fråga om kamp för överlevnad och desperation är fullständigt skrattretande. Bilden svenskar har av länder som Rumänien och Bulgarien är helt bisarr och du Merapi din enfaldiga, inskränkta korkskalle sväljer som vanligt precis allt som SvT och Aftonbladet säger åt dig.

Jag spenderade själv en månad i Rumänien för några år sen och därefter några veckor i Bulgarien vilket troligen är mer än vad 98% av alla andra svenskar har gjort och kan intyga att den bild som i Sverige målas upp av dessa länder är väldigt långt ifrån sanningen.

Utöver detta har jag träffat några rumänska prostituerade och av de jag frågat om detta så är anledningen till varför de började som prostituerade helt enkelt för att de betalar mycket bättre än andra jobb. Någon hade jobbat på café ett par år men tröttnat, t ex och ville tjäna mer pengar så hon sökte sig till Tyskland.

Ja Merapi du kanske ska sluta uttala dig om saker du inte vet något om, för du gör bara bort dig. Kan slå vad om två saker;

1. Du har aldrig varit i Rumänien.

Och

2. Du har aldrig pratat med en rumänsk prostituerad.

Självklart hävdar jag inte att jag vet allt om detta bara pga ovanstående anledningar men jag har garanterat betydligt mer kött på benen i frågan än vad du har.
Citera
2019-10-02, 02:18
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Läs det du själv länkat till, och försök förstå det: ”Att ge någon ersättning för sex är detsamma som att betala för sex, vilket är olagligt.”

ERSÄTTNING FÖR SEX är det alltså som är olagligt, att bjuda någon på något eller att ge någon något är INTE olagligt.

Återigen då så har jag aldrig varken sålt sex eller köpt sex, däremot så både ger och får jag gåvor ganska ofta. Om gåvan är en förutsättning för att sexet ska bli av så är det en betalning för sexet vilket är straffbart, men att vara givmild är fullt lagligt.

Jaha.

Du verkar ju väldigt upplyst. Måste vara underbart att allt är så glasklart och uppenbart för dig.

Hört talas om sugardaddy?

Är det förklädd prostitution eller är det bara vanligt dejtande mellan en kvinna och en man som "råkar" ha mycket pengar?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/detta-ar-sugardejting-prostitution-i-lyxforpackning
Citat:
Det som är skrämmande är att man har paketerat in prostitution i en lyxförpackning med presentpapper där det ser väldigt attraktivt ut på ytan. Snabba bilar, champagne, underkläder och lyx. Man byter ut prostitution till sugardejting, sexköparna blir sugardaddys, de som ägnar sig åt prostitution blir sugarbabys. Det verkar vara ett nytt koncept för att sälja in det till en yngre generation.

Sugardaddy, en man som bjuder på dyra middagar, resor, presenter, betalar hyran + diverse annat. Hur tar du reda på om det det är prostitution eller om kvinnan "älskar" mannen för dennes personlighet och mannen bara är "givmild"?

När man bedriver häxjakt på vuxna människor som på en fri marknad byter sex mot pengar så drabbar det alla. Då får även vanliga kvinnor som låter sig bjudas på saker av en man de har sex med finna sig att bli kallade horor.

Om jag träffar en kvinna på en dejtingsajt, hon kommer hem till mig och har sex och jag betalar 1000 kr till "taxi", vem kan bedöma om det är prostitution eller om det bara är vanligt dejtande mellan man och kvinna?

Citat:
Min tanke med licens är att enbart personer som mår bra och inte kommer må dåligt av att sälja sex ska tillåtas göra det.

Jaha, ska även städning förbjudas i så fall? Många kvinnor verkar må skit på sina städjobb.
https://www.expressen.se/nyheter/cheferna-tvingar-mig-att-fuska/

Även vanliga jobb kan vara en mardröm, ska de också förbjudas?
Senast redigerad av over-unity 2019-10-02 kl. 02:29.
Citera
2019-10-02, 02:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Problemet med prostituerade är att de leder inte till mer kärlek utan mindre:

- Den prostituerade sänker sin kärlek till män.

- De män som går till prostituerade sänker sin kärlek till kvinnor.

- Är mannen gift så kommer han inte ha mycket av kärlek till frun.

Allt detta leder till mindre välmående.

Det är en fråga vad sätter man först kärleken eller sex.

Förr satt man oftast kärleken först eftersom man såg att det fungera bättre.

En kvinna och en man om de ska älska varandra under en längre tid måste vara totalt lojala mot varandra speciellt vad gäller sex.

Vad väljer du total kärlek eller sex ?

Hur kan du vara säker på att din man kommer att vara lojal mot dig ?

"Kärlek" . En kvinnas kärlek till en man är egentligen bara kärlek till vad han kan erbjuda henne. Hur många kvinnor skulle fortsätta vara tillsammans med sin man om han tappade sin ekonomiska eller sin sociala status?

Att endast 10% av alla män kan tänka sig sexköp som moment22x22 påstod några sidor tillbaka i tråden beror på att de flesta män fortfarande inte har insett det jag precis nämnde. Den dagen man inser det inser man också att det inte är någon större skillnad på sexköp och förhållanden/äktenskap. Förutom att sexköp är mer stimulerande och garanterar sex med snygga kvinnor när man känner för det.

"Sexuell vilja" som Merapi babblar om konstant är också total bullshit. Vad är skillnaden på en hora som särar på benen för pengar och en kvinna som vägrar sära på benen för män med låg social status? Är det "sexuell vilja" när en kvinna ligger med en man för att han har hög social status? En man som hon inte velat ligga med om han befunnit sig längre ner i statushierarkin?

Dags att inse hur det ligger till med "kärlek".
Citera
2019-10-02, 06:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Precis som vid vilken anställning som helst så får man ju se till att rätt person hamnar på rätt tjänst, och att personen följer uppsatta regler och direktiv.

Med ditt licenssystem så skulle alltså i princip alla som vill sälja sex få sälja sex, vad är det då för mening med att ha en licens?

Min tanke med licens är att enbart personer som mår bra och inte kommer må dåligt av att sälja sex ska tillåtas göra det. Vilken person som helst kan ju ta emot instruktioner om hur ett arbete ska utföras och åta sig jobbet, men hur de sedan kommer att må av jobbet är en helt annan sak.

En psykologs bedömning är betydligt mer tillförlitlig än en persons egen förhoppning gällande hur den kommer må av ett jobb den vill ha men saknar erfarenhet av.

Licenserna ska såklart förnyas med jämna mellanrum eftersom människor förändras, så de som har licens kommer knappast vilja göra det svårare, och precis som Transportstyrelsen har samma regler för alla som vill ta körkort så skulle samma regler gälla för alla som vill ha licens.

1) Varför ska vi inte ha licens för att ha sex på krogen eller tinder? Det finns många kvinnor som mår dåligt av det.

2) Varför inte licens för sex i relationer?

Citat:
Bertrand Russell wrote this statement about marriage, further exposing why women detest marriage today:

Marriage is for women the commonest mode of livelihood, and the total amount of undesired sex endured by women is probably greater in marriage than in prostitution.

3) Du vill att kvinnor som säljer sex per gång ska tvingas ha licens, men du vill inte tvingas ha licens när du säljer sex i relationer.

4) Så jag har motsatt förslag: kvinnor i relationer ska tvingas ha licens för att se till att de inte mår dåligt av det. Men det ska inte krävas för kvinnor som säljer sex per gång.

a) Här är anledningen: om en man är ett dåligt ligg behöver en hora aldrig träffa honom igen. Men om en kvinna lever med en man som är ett dåligt ligg måste hon fortsätta ha sex med honom.

b) Därför är det mer skadligt och kvinnor mår sämre av relations-sex än av tillfälligt sex.
Senast redigerad av Babianen 2019-10-02 kl. 06:37.
Citera
2019-10-02, 06:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men? Det ser "bra" ut med män som köper sex från luspanka kvinnor från Rumänien ex?

För det blir ju vad du säger....det är moraliskt "rätt" uttnyttja andras fattigdom och desperation för att komma åt sex, men omoralsikt "fel" att sälja sex för att ex. skaffa pengar till sina ungar ex.
Hur får du ihop det?

Hur vet du att kvinnorna är luspanka, fattiga och desperata? Jag har visat att det finns massor med lediga jobb i Rumänien.

Citat:
Problemet med prostituerade är att de leder inte till mer kärlek utan mindre:

- Den prostituerade sänker sin kärlek till män.

- De män som går till prostituerade sänker sin kärlek till kvinnor.

- Är mannen gift så kommer han inte ha mycket av kärlek till frun.

Allt detta leder till mindre välmående.

1) Kärlek och sex är olika saker. Precis som att kärlek och mat är olika saker.

2) Om en man går på restaurang skänker han sin kärlek till kocken då?

3) Eller så är det tvärtom: mannen uppskattar sin fru mer efter att han sett hur mycket sämre andra kvinnor är.

Citat:
Det är en fråga vad sätter man först kärleken eller sex.

Förr satt man oftast kärleken först eftersom man såg att det fungera bättre.

En kvinna och en man om de ska älska varandra under en längre tid måste vara totalt lojala mot varandra speciellt vad gäller sex.

Vad väljer du total kärlek eller sex ?

Hur kan du vara säker på att din man kommer att vara lojal mot dig ?

1) Varför ska man behöva välja mellan kärlek och sex? Typ "om du älskar din fru får du acceptera att runka resten av livet"?

2) Innebär "totalt lojala mot varandra" att kvinnan måste ställa upp på allt som mannen vill ha sexuellt? För en lojal kvinna ställer upp right?

3) Jag vill inte välja, jag vill ha både kärlek och sex.

4) Det kan jag inte därför jobbar jag hårt för att han ska vara nöjd och vilja stanna med mig.
Senast redigerad av Babianen 2019-10-02 kl. 07:37.
Citera
2019-10-02, 07:12
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Med ditt licenssystem så skulle alltså i princip alla som vill sälja sex få sälja sex, vad är det då för mening med att ha en licens?

Min tanke med licens är att enbart personer som mår bra och inte kommer må dåligt av att sälja sex ska tillåtas göra det. Vilken person som helst kan ju ta emot instruktioner om hur ett arbete ska utföras och åta sig jobbet, men hur de sedan kommer att må av jobbet är en helt annan sak.

En psykologs bedömning är betydligt mer tillförlitlig än en persons egen förhoppning gällande hur den kommer må av ett jobb den vill ha men saknar erfarenhet av.

Licenserna ska såklart förnyas med jämna mellanrum eftersom människor förändras, så de som har licens kommer knappast vilja göra det svårare, och precis som Transportstyrelsen har samma regler för alla som vill ta körkort så skulle samma regler gälla för alla som vill ha licens.

Först och främst kanske jag ska vara tydlig med att jag inte förespråkar ett licenssystem alls. Jag känner inte till något licenssystem för andra aktiviteter där man behöver genomgå psykologtester, vara över en viss ålder (frånsett myndighetsåldern) eller genomgå ständiga drogtester. Syftet med licenssystem är i regel att skydda konsumenten snarare än att kunna neka den sökande ”för deras egen skull”.

Jag förstår din tanke, men jag menar för att det är subjektivt och svårt att avgöra vem som kommer att ta skada av en aktivitet och varför. Det finns mängder av andra aktiviteter som kan vara skadliga där vuxna människor antas kunna ta ansvar över sina egna liv, även fast vi vet att en del inte kommer att klara av det. Vi har inget licenssystem för att dricka alkohol, spela på V75, knulla gratis eller röka cigaretter. Inte ens för att skaffa barn, trots att det förmodligen är det största beslutet en människa kan ta. Fundera över varför vi inte har en panel av psykologer och läkare som ska bedöma vår lämplighet att ägna oss åt de aktiviteterna. Vilken typ av samhälle får vi när en hyggligt stor andel av den myndiga befolkningen stämplas som oförmögna att fatta beslut över sina egna liv?

I slutändan tycker jag att den enda licens vuxna människor ska behöva för att ha sex med varandra är den andra partens samtycke.
Senast redigerad av RedX 2019-10-02 kl. 07:18.
Citera
2019-10-02, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Luspanka", "desperata", "fattigdom"

Ja, föds man som kvinna i Rumänien då är det prostitution som gäller om man vill överleva. Finns inga andra sätt att försörja sig där alls...

Kan det inte helt enkelt vara så att många av de rumänska kvinnorna är lata och hellre tjänar 4000 kr per kväll för minimal insats än att få in 4000 kr i månaden på något annat mer ansträngande jobb som t ex frisör eller cafébiträde? Missförstå mig inte, 4000 kr klarar du dig på i Rumänien, men det kanske inte är ett jätteroligt liv. Äta, sova, betala hyra och så kanske du kan unna dig nåt litet kul varannan månad. Men att det skulle vara en fråga om kamp för överlevnad och desperation är fullständigt skrattretande. Bilden svenskar har av länder som Rumänien och Bulgarien är helt bisarr och du Merapi din enfaldiga, inskränkta korkskalle sväljer som vanligt precis allt som SvT och Aftonbladet säger åt dig.

Jag spenderade själv en månad i Rumänien för några år sen och därefter några veckor i Bulgarien vilket troligen är mer än vad 98% av alla andra svenskar har gjort och kan intyga att den bild som i Sverige målas upp av dessa länder är väldigt långt ifrån sanningen.

Utöver detta har jag träffat några rumänska prostituerade och av de jag frågat om detta så är anledningen till varför de började som prostituerade helt enkelt för att de betalar mycket bättre än andra jobb. Någon hade jobbat på café ett par år men tröttnat, t ex och ville tjäna mer pengar så hon sökte sig till Tyskland.

Ja Merapi du kanske ska sluta uttala dig om saker du inte vet något om, för du gör bara bort dig. Kan slå vad om två saker;

1. Du har aldrig varit i Rumänien.

Och

2. Du har aldrig pratat med en rumänsk prostituerad.

Självklart hävdar jag inte att jag vet allt om detta bara pga ovanstående anledningar men jag har garanterat betydligt mer kött på benen i frågan än vad du har.

https://www.ekonomifakta.se/Artiklar/2018/oktober/lagst-andel-fattiga-i-eu/

Rumänien ligger i botten på denna skala över länder med "allvarlig materiell fattigdom"
på ca 19%.

Rumänien är också de land i Europa med störst problem med sextrafficking, dvs tvång.
https://newsmavens.com/news/smoke-signals/1785/romanian-women-are-most-at-risk-for-sex-trafficking

Sen

1. Jo, jag har visst varit i Rumänien
2. Nej, jag ligger inte med människor där jag har så goda skäl att misstänka att de inte vill ligga med mig tillbaka som vid en "handel", helt korrekt. Jag våldtar inte heller, om du nu undrade.
Citera
2019-10-02, 08:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
https://www.ekonomifakta.se/Artiklar/2018/oktober/lagst-andel-fattiga-i-eu/

Rumänien ligger i botten på denna skala över länder med "allvarlig materiell fattigdom"
på ca 19%.

Uh-huh...

Citat:
Allvarlig materiell fattigdom:
Allvarlig materiell fattigdom innebär att en person inte har råd med en viss levnadsstandard. Har personer svår att betala minst 4 av nedstående 9 kriterier räknas denna leva i allvarlig materiell fattigdom.

Oförutsedda utgifter
En veckas semester till annan ort
En måltid med kött, kyckling eller fisk varannan dag
Tillräcklig uppvärmning av bostad
Tvättmaskin
Färg-TV
Telefon
Bil
Betala skulder (exempelvis hyra, räkningar, avbetalningsköp)

1) Så man lever i "allvarlig fattigdom" om man inte har råd med semester, bil, och tvättmaskin? Alla hade inte tvättmaskin på 1990 talet när jag växte upp, man hade tvättstuga även om man bodde i bostadsrätt i en bättre kommun.

a) Jag bodde i en 5a i saltis när jag var liten. Och då hade vi också tvättstuga. När jag börjar gå på gatan så kommer jag skylla på det. "Växte upp utan tvättmaskin, nu så suger jag kuk för €10"

2) Betyder det att alla i Sverige levde i allvarlig fattigdom på 90 talet?

Citat:
Rumänien är också de land i Europa med störst problem med sextrafficking, dvs tvång.
https://newsmavens.com/news/smoke-signals/1785/romanian-women-are-most-at-risk-for-sex-trafficking

Enligt vem?

Citat:
2. Nej, jag ligger inte med människor där jag har så goda skäl att misstänka att de inte vill ligga med mig tillbaka som vid en "handel", helt korrekt. Jag våldtar inte heller, om du nu undrade.

1) Men kvinnor vill inte ligga med män vid en "relation" heller. Tycker du att vi ska lägga ner heterosexuellt sex då?

2) Att vägra sex kan vara värre än att våldta.
Senast redigerad av Babianen 2019-10-02 kl. 08:52.
Citera
2019-10-02, 09:07
Medlem
Svenskens bild av Rumänien och rumäner bygger främst på de rumäner som tigger här i Sverige och dessa är i regel inte ens rumäner utan romer.

Att kvinnor i Rumänien skulle vara tvungna att prostituera sig för att överleva är alltså en grov överdrift. Det skulle möjligtvis kunna vara sant för den romska minoriteten, men dessa kvinnor är knappast aktuella för prostitution(förekommer dock, men mer i form av "gatu prostitution"). Det är etniska rumänskor som man ser runtom i europeiska bordeller.
Senast redigerad av Viktim 2019-10-02 kl. 09:15.
Citera
2019-10-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Varför ska vi inte ha licens för att ha sex på krogen eller tinder? Det finns många kvinnor som mår dåligt av det.

2) Varför inte licens för sex i relationer?

3) Du vill att kvinnor som säljer sex per gång ska tvingas ha licens, men du vill inte tvingas ha licens när du säljer sex i relationer.

4) Så jag har motsatt förslag: kvinnor i relationer ska tvingas ha licens för att se till att de inte mår dåligt av det. Men det ska inte krävas för kvinnor som säljer sex per gång.

a) Här är anledningen: om en man är ett dåligt ligg behöver en hora aldrig träffa honom igen. Men om en kvinna lever med en man som är ett dåligt ligg måste hon fortsätta ha sex med honom.

b) Därför är det mer skadligt och kvinnor mår sämre av relations-sex än av tillfälligt sex.
Gång på gång bevisar du att du inte har förmågan att förstå det jag skriver, så återigen:
Vill du lära dig något om hur den mänskliga hjärnan fungerar kan du be någon förklara för dig vad det jag skrivit innebär, jag lyckas uppenbarligen inte förklara det nere på den nivå du behöver för att kunna förstå. Be denne förklara det här med att priset normalt blir betydligt högre om man betalar skatter och avgifter för något också.
Citera
2019-10-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Först och främst kanske jag ska vara tydlig med att jag inte förespråkar ett licenssystem alls. Jag känner inte till något licenssystem för andra aktiviteter där man behöver genomgå psykologtester, vara över en viss ålder (frånsett myndighetsåldern) eller genomgå ständiga drogtester. Syftet med licenssystem är i regel att skydda konsumenten snarare än att kunna neka den sökande ”för deras egen skull”.

Jag förstår din tanke, men jag menar för att det är subjektivt och svårt att avgöra vem som kommer att ta skada av en aktivitet och varför. Det finns mängder av andra aktiviteter som kan vara skadliga där vuxna människor antas kunna ta ansvar över sina egna liv, även fast vi vet att en del inte kommer att klara av det. Vi har inget licenssystem för att dricka alkohol, spela på V75, knulla gratis eller röka cigaretter. Inte ens för att skaffa barn, trots att det förmodligen är det största beslutet en människa kan ta. Fundera över varför vi inte har en panel av psykologer och läkare som ska bedöma vår lämplighet att ägna oss åt de aktiviteterna. Vilken typ av samhälle får vi när en hyggligt stor andel av den myndiga befolkningen stämplas som oförmögna att fatta beslut över sina egna liv?

I slutändan tycker jag att den enda licens vuxna människor ska behöva för att ha sex med varandra är den andra partens samtycke.
I de allra flesta fall är det inte speciellt svårt att gallra vilka personer som inte skulle må bra av att sälja sex och vilka som inte skulle påverkas negativt av det, men det bör ju göras av personer som förstår sig på det mänskliga psyket.

Även vid vanliga anställningar gör de flesta rekryterare en utvärdering av om personen är lämplig för jobbet eller inte rent personlighetsmässigt, själv anställer jag t.ex. aldrig någon som inte är stresstålig oavsett vilka kvalifikationer den har i övrigt.

Visst finns det gott om människor som skulle behöva hindras från att göra misstag som får dem att må dåligt i sitt privatliv, men det är knappast genomförbart och det är därför det inte förekommer. Att man hindras från att ta ett jobb man inte är lämplig för är däremot vanligt förekommande.

När det gäller prostitution så finns det redan personer som jobbar med att motverka det. Fundera på vilken skillnad du tror det skulle göra både för de som säljer sex och de som vill köpa sex om sexköp av person med licens skulle vara lagligt, medan det fortfarande skulle vara olagligt att köpa sex av person utan licens och att sälja sex utan att ha licens.

För att få licens gällde alltså:
*Inga misstankar om trafficking
*Minst 25 år (Hjärnans konsekvenstänk är inte färdigutvecklat förrän vid 25)
*Ej missbrukare
*Ingen psykisk ohälsa

För sexköparnas del så gissar jag att de flesta faktiskt inte vill köpa sex av kvinnor som mår dåligt och inte gör det frivilligt. För sexsäljarnas del så anser jag att kan man hindra människor från att må sämre så bör man göra det, jag har lite svårt för ”skit i hur andra mår” mentaliteten.
Citera
2019-10-02, 09:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Gång på gång bevisar du att du inte har förmågan att förstå det jag skriver, så återigen:
Vill du lära dig något om hur den mänskliga hjärnan fungerar kan du be någon förklara för dig vad det jag skrivit innebär, jag lyckas uppenbarligen inte förklara det nere på den nivå du behöver för att kunna förstå. Be denne förklara det här med att priset normalt blir betydligt högre om man betalar skatter och avgifter för något också.

1) Så du är mest intresserad av att det ska vara dyrt för män att köpa sex?

2) Skulle det inte vara bättre om kvinnor kunde få nån sorts bidrag för att börja hora? Då skulle fler kvinnor jobba och minska wage gap.

Citat:

För att få licens gällde alltså:
*Inga misstankar om trafficking
*Minst 25 år (Hjärnans konsekvenstänk är inte färdigutvecklat förrän vid 25)
*Ej missbrukare
*Ingen psykisk ohälsa

För sexköparnas del så gissar jag att de flesta faktiskt inte vill köpa sex av kvinnor som mår dåligt och inte gör det frivilligt. För sexsäljarnas del så anser jag att kan man hindra människor från att må sämre så bör man göra det, jag har lite svårt för ”skit i hur andra mår” mentaliteten.

1) Varför ska vi inte ha licens för kvinnor i relationer?

2) Ska vi inte utreda om de också utsätts för trafficking och har psykisk ohälsa?

3) Sen är trafficking allt som involverar att en kvinna reser till ett annat land för att sälja sex.

a) Så om Frida tar Finlandsfärjan för att sälja sex då blir hon utsatt för trafficking.

4) Det skulle innebära att utländska tjejer inte skulle kunna sälja sex i Sverige. Men det är absolut inte vad du är ute efter riiiight?
Senast redigerad av Babianen 2019-10-02 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in