2019-09-21, 10:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vet inte varför vissa varnar. Det värsta som kan hända för er som är nya är att man kan få problem att sova utan det. Men det är det enda jag märkt.

Inga andra biverkningar

Ja och det är den värsta tortyren som finns. Om jag äter benso för länge så kan jag inte sova. Lyckas jag väl somna 1-2 timmar så drömmer jag sinnessjukt vidriga mardrömmar och man går omkring om ett levande lik tills sömnen blir normal igen.
Citera
2019-09-21, 11:57
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriikk1990
Är det också sant att 2 st 10mg stesolid har samma effekt som 4 st 5 mg pilum? Hört att 2 st stesolid 10or ska vara starkare

Det är en vandringssägen som har sin början innan Pilum kom till Sverige.. Flera vänner hävdade bestämt att en Stesolid 10mg var "starkare" än 5mg x2. Det kallas placeboeffekt..

En förväntad starkare, kraftigare effekt av en "starkare" tablett leder ofta till att effekten blir starkare. Hjärnan är bra på att spela spratt.

Var skeptisk till Pilum då de tillverkas utanför Riga, Lettland men bortsett från att de först var hårda som betong, men nu hinner lösa sig innan man svalt dem så är effekten, åtminstone på mig densamma.

Ha en skön lördag alla!
Citera
2019-09-21, 15:16
Medlem
Är det slut på diazepam på apoteken eller något...? Jag kan ej hämta ut ett par av mina recept, bland annat Diazepam, trots att det med råge har gått förbi uttagsintervallen. Jävligt märkligt....
Citera
2019-09-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Det är en vandringssägen som har sin början innan Pilum kom till Sverige.. Flera vänner hävdade bestämt att en Stesolid 10mg var "starkare" än 5mg x2. Det kallas placeboeffekt..

En förväntad starkare, kraftigare effekt av en "starkare" tablett leder ofta till att effekten blir starkare. Hjärnan är bra på att spela spratt.

Var skeptisk till Pilum då de tillverkas utanför Riga, Lettland men bortsett från att de först var hårda som betong, men nu hinner lösa sig innan man svalt dem så är effekten, åtminstone på mig densamma.

Ha en skön lördag alla!

Tack! Jo jag har märkt det, haha :P
Citera
2019-10-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Är det slut på diazepam på apoteken eller något...? Jag kan ej hämta ut ett par av mina recept, bland annat Diazepam, trots att det med råge har gått förbi uttagsintervallen. Jävligt märkligt....
Ja det är slut på alla apotek i Sverige. Skit irriterande.
Citera
2019-10-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Ja det är slut på alla apotek i Sverige. Skit irriterande.

Hade en snäll läkare som gav mig 10mg’are utskrivet med en skarp tillsägelse om ”max 0,5 om dagen nu”
Citera
2019-10-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Hade en snäll läkare som gav mig 10mg’are utskrivet med en skarp tillsägelse om ”max 0,5 om dagen nu”
Haha. Ja jag funderade också på att fråga min läkare om 10mg istället, men med min tur får jag väl theralen eller nå skit ist så jag får stå ut tills 5mg'arna kommer in igen Mitten av Oktober sa dom på mitt apotek, har några reserv iaf tur nog.
Citera
2019-10-01, 22:45
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Haha. Ja jag funderade också på att fråga min läkare om 10mg istället, men med min tur får jag väl theralen eller nå skit ist så jag får stå ut tills 5mg'arna kommer in igen Mitten av Oktober sa dom på mitt apotek, har några reserv iaf tur nog.

Ja måste bara var 5mg i så fall, för jag kunde hämta ut mina 10mg som vanligt i förgår. Man tycker ju inte det borde vara så svårt att ringa läkaren och be han skriva ut det istället då om du har det som medicin från dom som du behöver.

Är ju en stor skåra så dom är ju inte svåra att dela till 5or. Gör jag själv nu på eget bevåg, Har egentligen två 10mg per dag men tar just nu bara en som jag delar i stället.
Citera
2019-10-02, 10:50
Medlem
oryxocrakes avatar
har tyvärr börjat äta jättemängden av såna här efter ett uppbrott med killen..borde inte ha tolerns, så wtf? fel på grejerna? rumänska är de. kanske 2,5 i dem...äter typ 10 st för att känna nåt. hur kan det vara så?
Citera
2019-10-06, 22:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
har tyvärr börjat äta jättemängden av såna här efter ett uppbrott med killen..borde inte ha tolerns, så wtf? fel på grejerna? rumänska är de. kanske 2,5 i dem...äter typ 10 st för att känna nåt. hur kan det vara så?

Är det Stesolid 10 mg du har eller är det Bensedin 10 mg? Dom sistnämnda kan tyvärr likt Ksalol och Rivotril från Galenika eller andra smutsiga hemmapressare i länderna runtomkring vara lite ojämna.
Citera
2019-10-06, 22:34
Medlem
Green-Devils avatar
Det är märkligt att ingen lyft upp CP-Valium (10mg).
Riktigt potenta grejer.
Bensedin leverererar aldrig, jag hade stess på recept men nu när jag inte har det så har jag helt fått förkasta bensedin. Detsamma gäller ksalol.
Citera
2019-10-08, 13:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Det är märkligt att ingen lyft upp CP-Valium (10mg).
Riktigt potenta grejer.
Bensedin leverererar aldrig, jag hade stess på recept men nu när jag inte har det så har jag helt fått förkasta bensedin. Detsamma gäller ksalol.

Jag måste ändå försvara Ksalol lite grann. Visst, dom är ojämnt förblandade (ibland kan t.o.m tabletter i samma blister vara av lite olika styrka. Men över lag så håller dom. Jag blir missnöjd kanske 10-15% av gångerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in