2024-08-03, 09:28
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Min husläkare är ganska schysst så kanske man får det utksrivet då, kan man ta en drink eller en bira på planet medans man går på det utan fara? Det ska väl öka ruset litegrann så länge man inte dricker för mycket?

Testa absolut inte att blanda benzo med alkohol för första gången på ett flygplan. Troligtvis ingen fara men kan också gå åt helvete. Och varför snackar du ens om rus? Är du inte ute efter att hantera flygrädslan?
Citera
2024-08-03, 15:15
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Testa absolut inte att blanda benzo med alkohol för första gången på ett flygplan. Troligtvis ingen fara men kan också gå åt helvete. Och varför snackar du ens om rus? Är du inte ute efter att hantera flygrädslan?

Det var inte vad jag tänkt göra i första hand men en annan som var mycket flygrädd sa att den blandningen var magiska lösningen för flygrädsla, och med rus menar jag väl att man blir lite hög på vilket sätt som helst även om jag bara vill slippa oro uppe i luften.
Citera
2024-08-04, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous32
Är jag den ända som känner av när diazepam går ur kroppen ?

Stoppa i mig 30-40mg igår vid eftermiddag o vakna upp mitt i natten svettandes av hjärtklappning och panik attack ???

Är 1 månad ren från cirka 8-10 månaders missbruk av Xanor dock. Men det har väl ingen betydelse ?

Jag trodde diazepam var känd för den långa verkningstiden samt att den mjukt går ur systemet
Verkanstiden ät lite individuell men typ 12 timmar. Däremot är halveringstiden ruggigt lång och man kan detektera rester i blod och urin väldigt lång tid efter intag.

Klart du känner när det går ur kroppen och speciellt om du har missbrukat höga doser Xanor tidigare.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-08-04 kl. 02:18.
Citera
2024-08-04, 10:38
Medlem
Citat:
Det var inte vad jag tänkt göra i första hand men en annan som var mycket flygrädd sa att den blandningen var magiska lösningen för flygrädsla, och med rus menar jag väl att man blir lite hög på vilket sätt som helst även om jag bara vill slippa oro uppe i luften.
Blanda inte och även om du hade haft hög Bensodiazepintolerans och varit väl insatt i samtliga Bensodiazepinpreparat på den svenska marknaden och dessutom provat på dem alla rent praktiskt så ska man aldrig blanda ändå då alkohol + Bensodiazepiner = katastrof.

Du kommer varken att bli hög eller känna av något rus eller välbefinnande om vi pratar samtliga preparat minus Alprazolam (Xanor).

Däremot lugn, lite sederad och sömnig, har du ångest eller känner dig rädd så kommer de känslorna att raderas ut och tar du en högre dos så slocknar du troligtvis och innan dess en torrfylla med kass balans, motorik, skevt tal osv som inte är det minsta rolig.
Citera
2024-08-04, 15:35
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Blanda inte och även om du hade haft hög Bensodiazepintolerans och varit väl insatt i samtliga Bensodiazepinpreparat på den svenska marknaden och dessutom provat på dem alla rent praktiskt så ska man aldrig blanda ändå då alkohol + Bensodiazepiner = katastrof.

Du kommer varken att bli hög eller känna av något rus eller välbefinnande om vi pratar samtliga preparat minus Alprazolam (Xanor).

Däremot lugn, lite sederad och sömnig, har du ångest eller känner dig rädd så kommer de känslorna att raderas ut och tar du en högre dos så slocknar du troligtvis och innan dess en torrfylla med kass balans, motorik, skevt tal osv som inte är det minsta rolig.

Det är enda effekten jag vill ha att bli helt orädd om det så blir turbulens o hela planet skakar är jag helt lugn, då är det valium eller xanor som gäller?
Citera
2024-08-04, 15:44
Medlem
Citat:
Det är enda effekten jag vill ha att bli helt orädd om det så blir turbulens o hela planet skakar är jag helt lugn, då är det valium eller xanor som gäller?
Valium ja dvs Diazepam. Varumärket Valium finns inte kvar i Sverige men Stesolid och Diazepam Pilum finns dvs samma läkemedel men annat namn.

Skippa Xanoren. Bättre att du tar Stesolid istället så kanske du blir lite seg och sömnig också och kan sova dig igenom flygresan.

10 mg utan tolerans före start så lär du vara kolugn och dessutom småsömnig och är det en långflight så är det bara att luta sig tillbaka i stolen och sova sig igenom flygturen.
Citera
2024-08-04, 17:38
Medlem
Hade en väldigt bra läkare som jag testade det mesta med för GAD & panik ångest. Theralen, propavan, lergigan, oxascand, osv osv, gått nu på stesolid 2 år som läkaren satt in och var aldrig problem med få nytt, (har väl ca, 4 uttag per år ish) brukar det bli.

Grejen är att jag är nog bara någon månad ifrån nu att inte behöva det alls längre, (Går själv ut cycklar, gymmar, socialt med polare, jobbar, osv och för kontext kunde jag inte ens gå ut förr men det har varit en trygghet att veta om man får panikångest och inte meditation, andning, ringa någon hjälper så finns dom liksom. Har jag en hemsk GAD dag kan jag nästan inte hålla arbetet men detta händer som max 4 gånger i månaden.

Jag har fått en nyläkare som direkt ville ta bort stesoliden och erbjöd högre dos theralen som jag sa inte fungerar ett dugg och varför vi ska byta om jag har en bra advekat medicinsk användning av stesoliden som används i så små doser och inte ens flera gånger veckan. Jag fick bokstavligen diskutera säkert 40 minuter innan fanskapet ens tillslut gav förnyelse på 3 uttag men jag misstänker läkaren vill klippa det helt nästa gång. Verkar va en total livrädd läkare som är rädd social styrelsen kommer ge kritik eller något fattar inte vad det är för fel. Ska man byta läkare då jag får dåliga vibes eller behålla denne?
Senast redigerad av Mrkubler 2024-08-04 kl. 17:40.
Citera
2024-08-07, 19:03
Medlem
Citat:
Valium ja dvs Diazepam. Varumärket Valium finns inte kvar i Sverige men Stesolid och Diazepam Pilum finns dvs samma läkemedel men annat namn.

Skippa Xanoren. Bättre att du tar Stesolid istället så kanske du blir lite seg och sömnig också och kan sova dig igenom flygresan.

10 mg utan tolerans före start så lär du vara kolugn och dessutom småsömnig och är det en långflight så är det bara att luta sig tillbaka i stolen och sova sig igenom flygturen.
Har du något tips på mitt scenario ovan?
Citera
2024-08-08, 00:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Rekommendera inte 10mg till någon utan tolerans på en flygresa. Vissa är känsliga som fan för benzo och jag är en av dom. Blev rejält påverkad, trött och dåsig på 5mg i början. Alldeles för påverkad för att flyga. Visst det hade väl funkat så länge själva flygturen varade men inte när man landat och ska in i landet man flugit till.

5mg är alltid max att testa första gången och ärligt skulle jag mycket mer vilja rekommendera max 2.5mg just för att man inte vet hur känslig personen är.
Citera
2024-08-08, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Rekommendera inte 10mg till någon utan tolerans på en flygresa. Vissa är känsliga som fan för benzo och jag är en av dom. Blev rejält påverkad, trött och dåsig på 5mg i början. Alldeles för påverkad för att flyga. Visst det hade väl funkat så länge själva flygturen varade men inte när man landat och ska in i landet man flugit till.

5mg är alltid max att testa första gången och ärligt skulle jag mycket mer vilja rekommendera max 2.5mg just för att man inte vet hur känslig personen är.
Ja du har rätt så 5 mg är förmodligen bättre och kanske på en kortflight. Hade jag varit ruggigt flygrädd dock och vi pratar riktigt lång flygtid så 10 mg kanske och sova sig igenom alltihopa.

Har dock själv aldrig tagit mer än max 5 mg dagtid när man måste vara fullt fungerande men däremot 10 mg till kvällen / natten.
Citera
2024-08-12, 06:13
Medlem
Någon som stött på dem blåa diazepam som nu säljs som "blå valium" för så mycket som 20 kr st på sina håll. Vad tycker ni?
Citera
2024-08-12, 20:41
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Någon som stött på dem blåa diazepam som nu säljs som "blå valium" för så mycket som 20 kr st på sina håll. Vad tycker ni?

Syftar du på Aupaurin eller Roches? Har testat båda men var länge sedan nu. Aupaurin har jag alltid gillat dock. Man ser ut som en smurf i käften efter att man sugit på de också haha. Insåg precis hur mycket jag älskar diazepam.

Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Har ätit 5mg valium per dag i sex veckor. Om jag slutar cold turkey kommer jag få någon abstinens?

Det korta svaret är ja. Dagligt bruk i sex veckor lär ge utsättningssymptom även om inte 5mg är särskilt hög dos. Tänk även på att diazepam har väldigt lång halveringstid så den sätter ut sig själv litegrann, ganska smidigt att trappa ned på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in